Haluaisin miehen, joka kunnioittaa naisia.
En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:37"]Mitä kuuluu ap?
Tämä oli todella hyvä ketju. Ja ihana tuo esimerkki ex-työkaverista, joka kävi auttamassa leskinaista. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan toisia kunnioittavia ihmisiä. Heistä huokuu myös vahva itsensä arvostaminen, he ovat sinuja itsensä kanssa.
[/quote]
En ole käynyt täällä pitkiin aikoihin. Yllätyin että ketjua on nostettu.
Tätä samaa elämääni elän. Ei tainnut tulla aiemmin ilmi, mutta elän parisuhteessa miehen kanssa ja kipuilen juuri tätä kunnioituksen puutetta. Puntaroin jäänkö tähän suhteeseen ja jos en jää, niin minne menisin.
Joku suositteli terapiaakin. Se on jo menossa. Mieheni ei ole pitänyt henkisestä kasvustani ja siitä että minulla onkin oma tahto.
Ap
[/quote]
Annoit ymmärtää olevasi single. Hävytöntä harhaanjohtamista!
[/quote]
Pyydän anteeksi jos pahoitin mielesi.
Ap
[/quote]
Kyllähän tuosta otsikosta sellaisen kuvan sai. :)
m41
[/quote]
No kyllähän minä haluaisin sellaisen, tämän nykyisen tilalle. :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:56"]
Mielenkiintoinen ketju ja anteeksi, kun rynnin kertomaan omista ajatuksistani. Ehkä ne kuitenkin peilaavat vähän tuota ap:nkin tilannetta.
Olen viime aikoina seurustellut komean, seksikkään, menevän ja hyvätapaisen miehen kanssa, jota halusin monta vuotta ennen kuin sain. Olen ollut onnellinen ja nauttinut.
Ja tänä aamuna yhtäkkiä heräsin ja kaipasin jotain enemmän. Muistan kun entinen työkaverini, mies, kerran oli mennyt hakkaamaan puut eräälle vanhemmalle naiselle, työkaverilleen, joka asuu kaukana keskustasta puulämmitteisessä talossa ja jonka mies oli lähtenyt ja jättänyt hänet.
Ei tuo mies keltään mitään kysynyt tai suunnitelmistaan puhunut eikä ollut naista vailla, kun hänellä oli oma tyttöystävä. Hän oli vain kuullut, että nainen on jäänyt yksin ja päätellyt, että tämä saattaa tarvita apua siellä syrjämökissään. Sinne hän ajoi omalla autollaan yksi ilta ja hakkasi puut ja toimitti pari pikku korjausta, oman työpäivänsä päälle.
Nykyinen mieheni ei tekisi ikinä mitään tuollaista. Hän elää omaa elämäänsä (johon minäkin nyt kuulun), ja nauttii siitä. Mutta tänä aamuna heräsin ja tajusin, että kaipaan hyvyyttä. Silkkaa hyvyyttä, jonka ei tarvitse kohdistua juuri minuun. Sellaista miestä voisi kunnioittaa ja rakastaa loppuelämän.
[/quote]
Aivan, olen myös etsinyt miehistä tuota piirrettä, sitä että mies ajattelee muita ihmisiä ja auttaa tarvittaessa. Oma isäni oli sellainen ja äiti myös. Koti oli ihana juuri siksi, että saatoin luottaa vanhempieni moraaliin ja tahtoon auttaa. Meiltä saattoi vaikka keskellä yötä tulla kysymään apua ja aina tehtiin mitä voitiin. Sellaisen miehen kun löytäisi.
Vinkki: älä ota ainakaa suomalaista miestä.
Minun isä oli sellainen ,että aina pyyteettömästi auttoi muita ja arvosti meitä lapsia suunnattomasti. Isäni elää edelleen, mutta on jo yli 90v, eli ei enää pysty muita auttamaan, mutta on edellen kultaisin ihminen jonka tiedän. Sen takia olikin alkuun mieheni kanssa vaikeata kun huomasin, että mieheni ei halua auttaa ketään, eikä halua tehdä mitään toisten hyväksi. Pienintäkään palvelusta ei saisi toiselle tehdä jos siitä ei itse jotakin hyötyisi.Aikani menin miehen toiveen mukaan , mutta nyt en enää välitä mieheni mielipiteestä vaan teen toisille ihmisille hyviä juttuja ihan vaan tekemisen ja antamisen ilosta vaikka en niistä itse hyödykkään. Tulee hyvä fiilis itsellekin:)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:31"]
Semmoista miestä et tule kuuna päivänä löytämään, koska sellaisia ei ole.
[/quote]
"Haluaisin miehen, joka kunnioittaa naisia.
En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?"
Mitä outoa noissa toiveissa on? Ei luulisi olevan aikuiselle ylivoimainen tehtävä pitää mölyt mahassa ja käyttäytyä korrektisti.
m41
[/quote]
Niin, eikä kaikilla edes ole tuollaisista mölyä mahassa, jota pidätellä. Esim. mun miehellä :) En tunne ketään miestä, joka sitten kuitenkin joskus kännissä tuntisi tarvetta avautua moisista -> eli koittaa vaimolleen pitää mölyt mahassa, vaan he eivät yksinkertaisesti ajajttele noin. Täydellisiä eivät toki ole, mutta se on taas eri juttu
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:31"]
Semmoista miestä et tule kuuna päivänä löytämään, koska sellaisia ei ole.
[/quote]
"Haluaisin miehen, joka kunnioittaa naisia.
En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?"
Mitä outoa noissa toiveissa on? Ei luulisi olevan aikuiselle ylivoimainen tehtävä pitää mölyt mahassa ja käyttäytyä korrektisti.
m41
[/quote]
Niin, eikä kaikilla edes ole tuollaisista mölyä mahassa, jota pidätellä. Esim. mun miehellä :) En tunne ketään miestä, joka sitten kuitenkin joskus kännissä tuntisi tarvetta avautua moisista -> eli koittaa vaimolleen pitää mölyt mahassa, vaan he eivät yksinkertaisesti ajajttele noin. Täydellisiä eivät toki ole, mutta se on taas eri juttu
[/quote]
Ei täydellinen tarvitse ollakaan, hyväkin riittää pitkälle.
m41
Paras mies on sellainen, joka kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin. Ei ainoastaan puolisoaan. Kunnioitusta ei tarvitse myöskään ansaita, sen pitäisi olla itsestäänselvyys aina uusia ihmisiä kohdatessa. Sen voi kyllä menettää jos kohtelee toista huonosti.
Muistathan, ap, että netti ei kerro totuutta siitä, mitä ihmiset yleensä ajattelevat. Netissä on paljon vihamielistä kirjottelua, mutta niiden takana saattaa olla lopulta yllättävän vähän porukkaa. Monet kirjoittelevat eri palstoille omia outoja mielipiteitään. Eniten aikaahaan netissä ehtivät viettää ne, joilla ei ole oikein muuta elämää, ja monet saattavat olla katkeria tai muuten jotenkin reppanoita tyyppejä, jolloin negatiivisia tunteita puretaan nettikirjoittelussa.
Olen nainen, joka on tullut aina vähän paremmin toimeen poikien ja miesten kanssa kuin tyttöjen ja naisten, joten poika- ja miespuolisia kavereita on aina ollut paljon. Toki en ole luusereiden kanssa kaveerannut, mutta uskaltaisin väittää, että suurin osa miehistä ei edusta ap:n kuvaamaa negatiivista ajattelutapaa. Monilla ihmisillä on sellainen normaali kunnioitus muita kohtaan, eikä iso osa ihmisistä koe tarvetta haukkua tai alentaa muita.
Voi olla, että jos vähän pelkäät miehiä, saatat valitettavasti vetää puoleesi niitä idiootteja, koska he haluavatkin jonkun, joka vähän pelkää ja jota voi mahdollisesti alistaakin, enemmän tai vähemmän. Tällaiset ihmiset saattavat kokea normaalilla itsekunnioituksella ja -varmuudella varustetut ihmiset hankaliksi, koska heitä ei voi pompetella miten sattuu. Miehiä ei ole syytä pelätä, eivät miehet sen kummoisempaa porukkaa ole kuin naisetkaan. Ihmisiä tässä kaikki ollaan, samaa kamaa eri paketissa. Ehkä pikemminkin kyse on tietynlaisten miesten pelkäämisestä, mikä siirtyy useampiin miehiin, vaikka he eivät edustaisi kyseistä luonnetyyppiä.
Voin muuten kyllä suositella nettideittailua, vaikka sitä täällä sanottiinkin huonoksi vaihtoehdoksi. Nettideittisuhteeni on kestänyt nyt 9 vuotta, naimisissa olemme olleet 4 vuotta ja toinen lapsi on tulossa. Toki netissä on paljon ihan pöljääkin porukkaa, mutta helpostihan sen yhteydenpidon saa lopetettua, jos joku osoittautuu täydeksi idiootiksi.
En tiedä missä piireissä liikut, jos kerran epäilet tuon olevan liki mahdotonta utopiaa. Ehkä kannattaisi hakea seuraa muualtakin kuin baareista ja Tinderistä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:44"]
En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?
[/quote]Ei ole utopiaa.
-Mies 29v + 1v-
Sun pitää ensin itse kunnioittaa miehiä.
Jos suhtaudut miehiin vihamielisesti, vain mulkkumiehet tohtivat lähestyä sinua.
Ihan kohtuullista. Odotin jotain limusiiniajeluja jne
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:44"]En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?
[/quote]
Ei ole. Ihan järkeviä vaateita.
m41
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:44"]
[/quote]
No sinun käytökselläsi on utopiaa. Katsos metsä vastaa juuri niin kuin sinne huutaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:54"]En tiedä missä piireissä liikut, jos kerran epäilet tuon olevan liki mahdotonta utopiaa. Ehkä kannattaisi hakea seuraa muualtakin kuin baareista ja Tinderistä.
[/quote]
Tinder ei ole tuttu ja baareissa en käy. Ainakin täällä on paikoin tosi epäkunnioittavaa tekstiä. Livenä vähän pelkään miehiä.
ap
Ei tuollainen mies kyllä mikään harvinaisuus ole. Missäköhän piireissä olet pyörinyt?
On ihan utopiaa tai ainakin hyvin hyvin epätodennäköistä. Se on niin syvällä ihmisen geeneissä että nainen on se alempi.
Minä en halua miestä, joka on valkoritari. Ja valitettavasti muita miehiä ei juuri olekaan. Kaikki entiset poikaystäväni ovat aina olleet "NAISIA EI HAKATA!11"-tyyppejä ja omaneet sen aivopesun seurauksena tulleen käsityksen, että naiset ovat fiksumpia, empaattisempia, tunteellisempia ja kauniimpia kuin miehet. Usein näitä valkoritareita näkee jopa baareissa, jotka tulevat väkisin tarjoamaan juomia ja kyytejä jne. ja menevät eteeni tyyliin matoksi, jonka yli voin kulkea ja johon pyyhkiä jalkani.
En jaksa tällaisia miehiä. Haluan miehen, joka ei pidä naista miestä parempana, eikä pillua jonain hienona ja glorifioituna elimenä jonka saaminen on kunnia-asia. En halua sovinistiakaan vaan miehen, joka pitäisi miestä ja naista samanarvoisina. Ei alistamista, väkivaltaa tai vähättelyä, mutta ei myöskään alistumista, ylistämistä, palvelemista ja tossukkana oloa.
Mistä saisin tällaisen miehen?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:56"]Sun pitää ensin itse kunnioittaa miehiä.
Jos suhtaudut miehiin vihamielisesti, vain mulkkumiehet tohtivat lähestyä sinua.
[/quote]
Suhtaudun kyllä tosi kunnioittavasti - jopa pelokkaasti - miehiin. Minusta tuntuu aina että miehet halveksii mua, siksi en juurikaan uskalla sanoa mitään, jos paikalla on miehiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:37"]Mitä kuuluu ap?
Tämä oli todella hyvä ketju. Ja ihana tuo esimerkki ex-työkaverista, joka kävi auttamassa leskinaista. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan toisia kunnioittavia ihmisiä. Heistä huokuu myös vahva itsensä arvostaminen, he ovat sinuja itsensä kanssa.
[/quote]
En ole käynyt täällä pitkiin aikoihin. Yllätyin että ketjua on nostettu.
Tätä samaa elämääni elän. Ei tainnut tulla aiemmin ilmi, mutta elän parisuhteessa miehen kanssa ja kipuilen juuri tätä kunnioituksen puutetta. Puntaroin jäänkö tähän suhteeseen ja jos en jää, niin minne menisin.
Joku suositteli terapiaakin. Se on jo menossa. Mieheni ei ole pitänyt henkisestä kasvustani ja siitä että minulla onkin oma tahto.
Ap
[/quote]
Annoit ymmärtää olevasi single. Hävytöntä harhaanjohtamista!
[/quote]
Pyydän anteeksi jos pahoitin mielesi.
Ap
[/quote]
Kyllähän tuosta otsikosta sellaisen kuvan sai. :)
m41