Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin niin kaupungin asunnon!

Vierailija
04.07.2015 |

Ja tarkkenuksena, että Helsingin kaupungin asunnon. Asutaan nyt Helsingin naapurissa, mutta työ- ja koulumatkat vie 1,5 h suuntaansa, pahimmillaan siis. Lisäksi miehen työ Helsingissä alkaa jo kukonlaulun aikaan joten nousee tosi varhain. Meidän nykyinen asunto on pieni yksiö jossa on nyt sinnitelty jo aivan liian pitkään. Ei olla mitään äveriäitä eli Helsingin vuokria ei yksityiseltä voida maksaa, ainakaan kaksiosta.

Voi miten me saadaan se kaupungin asunto!!!?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää...aloitukseni sai alapeukkuja...outoa.

Vierailija
22/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Koskelassa 75 neliön kolmiossa, vuokra on 720e. Mielestäni ihan kohtuullinen, vaikka Koskela ei mitään ihan kivointa aluetta ole. Hyvät kulkuyhteydet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Asumisoikeusasuntojenkin vastikkeet on vaan ihan hirveitä. Paljonko 64 sulla on? Nekin on sitä vajaata tonnia vähintään...

Itse tunnen muutaman jolla kaupunginsaunto Helsingissä ja kaikki tosi normaaleja (tosin ei mun tuttavapiiriin kuulukaan mitkään ongelmatapaukset...).

Vierailija
24/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:01"]

Sato on liian kallis.Me voidaan maksaa vuokraa noin 600 e (huom.minä ole opiskelija).Vielä elän toivossa kaupungin suhteen.

[/quote]

Ei alle 600e vuokralla pääse, kun Itä-Helsinkiin, Myllypuroon, Meri-Rastilaan tai Kontulaan.

Vierailija
25/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että monella on tärpännyt Kirkko & Kaupunki - lehden sivuilta hyvä ja edullinen kämppä. Sieltä kuulemma moni asunnon omistaja etsii vuokralaisia, ajattelevat kenties lehden kohdeyleisön olevan hyviä ja rauhallisia asukkaita? Kannattaa kokeilla.

Vierailija
26/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:51"]

Sosiaalitapausten ja köyhien tukeminen julkisilla varoilla tulisi lopettaa. Jos ei ole varaa maksaa markkinahintaista vuokraa Helsingissä, niin sitten varmana kannattaa muuttaa jonnekin kauemmaksi missä on varaa asua. PK-seudulla asumisen ei tulisi olla mikään automaattinen oikeus jos siihen ei ole itsellä varaa.

[/quote]

Ei ole muiden kuntien velvollisuus elättää Helsingissä syntyneitä köyhiä, eikä ketään tänne muuttanut muuta susirajalle pois palveluiden ja sosiaalisten kontaktien luonta.

Vierailija
27/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:43"]

Mulle jokainen kaupungin vuokra-asunnoissa asuva on kertonut, että he ovat saaneet asuntonsa suhteiden kautta.

[/quote]

Ei niisä suhteilla saa, ihan täyttä paskapuhetta.

Vierailija
28/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

67, pääsee. Tiedän muutaman.

Vierailija
29/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua Itä-Helsinkiin, pitäisikö se jossain Puotilassa asua jossa Eerikakin kidutettiin kuoliaaksi.

Vierailija
30/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni uudelta messualueelta Kivistöstä saa upouusia tasokkaita kaksioita noin 800-900 euron vuokralla. Nopea kehärata Helsinkiin kulkee vierestä.Kauppakeskus rakenteilla.Hyvät ulkoilualueet. Koulut ja päiväkotiinkin mahtuu Kyllä Vantaallakin voi asua .

Vierailija
31/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhinmäeksi Arhinmäen paikalle?

Vierailija
32/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

800-900 euroa ei kuitenkaan ole 600 euroa. Joku varmaan voi maksaa tuon, mutta opiskelijalle tuo on aika paljon...

Vierailija
33/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v sitten sain kaupungin kämpän. Vaihdettu kerran. Nyt mietin uutta vaihtoa, kun olis kiva vaihtaa "taas" maisemaa.

Vierailija
34/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa asua helsingissä niin miksi ihmeessä sinne pitää tunkea? Käyt koulun nopeasti loppuun ja sitten miehen kanssa etsitte työt jostakin muualta suomesta missä asuminen on kohtuuhintaista

Vierailija
35/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 no nyt se on kuitenkin tungettava, kun minulla yliopisto siellä ja miehellä vakityö. Tämä on nyt se konkreettinen tilanne tällä hetkellä.Ap

Vierailija
36/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi edes harkita Espoota tai Vantaata? Eihän niistä välttämättä ole yhtään pidempi matka työpaikalle kuin toiselta puolelta Helsinkiäkään. Esim. Länsi-Helsinkiin voi päästä jopa nopeammin Espoosta kuin monesta osasta Helsinkiä, samoin Itä- ja Pohjois-Helsinkiin pääsee kätevästi Vantaalta. Rautatieaseman ja Kampin lähettyville taas pääsee koko pääkaupunkiseudulta nopeasti, yleensä reilusti alle tunnissa. Espoolta ja Vantaaltakin on hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin. Jos miehen työmatka on nyt puolitoista tuntia suuntaansa, löytyy varmasti parempiakin vaihtoehtoja. Tietysti vaikka Itä-Vantaalta on pitkä matka Länsi-Helsinkiin, mutta kannattaa oikeasti tutkia muitakin vaihtoehtoja kuin Helsingin kaupungin asunnot ja kiinnittää huomiota ennen kaikkea liikenneyhteyksiin. Oletteko muuten hakeneet HOASille, sillä on todella edulliset vuokrat. Ei tosin ole välttämättä helppo saada asuntoa, jos jo asutte pääkaupunkiseudulla, mutta voihan sitä kokeilla. Millä paikkakunnalla asutte nyt?

Vierailija
37/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kaupunki remppasi asuntojaan. Sossuväki sai muuttopalvelun mennen tullen, ja kieltämättä suututti katsoa kun yksikin kaljatölkki kädessä käskytti muuttomiehiä :/

Sinne menee kunnollisten ihmisten verorahat. Ei hyvä.

Vierailija
38/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuille menee hyvin monet kaupungin kämpät. Olen ollut Helsingissä sosiaalitoimistossa töissä. Älkää sitten kannattako humanitaarista maahanmuuttoa, jo tilanne pännii.

Vierailija
39/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Helsingin kaupungin asunnon saaminen on yhä vaikeampaa kantasuomalaisille, koska maahanmuuttajat menevät jonoissa ohi niin että vilahtaa.

Vierailija
40/89 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:09"]13 ei tosiaan ole maksuhäiriöitä eikä olla mitään sosiaalitapauksia (sanon tämän koska joku ehkä sitä epäilee). Ollaan vaan tosi pienituloisia. Minä opiskelen ja opinnot on nyt sellaisia, että töitä on vaikea tehdä sen ohella (ja vaikea kyllä myös saada). Mulla on siis tosi minimitulot ja avopuolison palkka ei ole mikään iso eli meillä ei ole varaa johonkin 1200 euron kaksioon mitenkään. Semmoista. Tilanne toivottavasti joskus vielä kohenee tästä, kun saan tutkinnon tehtyä. Nythän en voi saada esim. yleistä asumistukea, niin vuokranmaksukykyni on aika pieni. [/quote] No me asumme kolmiossa, SATO vuokranantajana, 78 neliötä, 1200, Pohjois-Helsinki, mukava alue. Isoa kausilta ajattele tuolla summalla.

[/quote]

SATO on ihan paska. Kalliit asunnot, joissa kuitenkin asuu yllättävän paljon wt-ihmisiä. Ilmeisesti sossu/Kela maksaa lystin. Asuin itse jonkin aikaa ja muutin pois, koska itselläni eivät meinanneet rahat riittää vuokraan, vaikka kävin töissä. Naapureilla taas rahaa tuntui piisaavan, koska dokasivat arjet ja pyhät aamusta iltaan.
[/quote]

Ni me maksamme ainakin ihan itse koko vuokran, kuten muutkin menomme. Olemme tässä reilut 20 v asuneet, mukavan rauhallinen paikka, palvelut lähellä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä