Haluaisin niin kaupungin asunnon!
Ja tarkkenuksena, että Helsingin kaupungin asunnon. Asutaan nyt Helsingin naapurissa, mutta työ- ja koulumatkat vie 1,5 h suuntaansa, pahimmillaan siis. Lisäksi miehen työ Helsingissä alkaa jo kukonlaulun aikaan joten nousee tosi varhain. Meidän nykyinen asunto on pieni yksiö jossa on nyt sinnitelty jo aivan liian pitkään. Ei olla mitään äveriäitä eli Helsingin vuokria ei yksityiseltä voida maksaa, ainakaan kaksiosta.
Voi miten me saadaan se kaupungin asunto!!!?
Kommentit (89)
Anteeksi typot, kirjoitan puhelimella ja ennakoiva tekstinsyöttö.
-30
2 v jonossa. Täällä joku kirjoitti että ota asunto mistä vaan ja vaihda vuoden päästä. No 2 v vaihtoa ootellut.. asun vissiin alueella minne kukaan ei halua. Nyt haen muilta alueilta asuntoja, eikä kahteen vuoteen ole tullut mitään. Hekan vaihdosta kylläkin. Jäkomäkeä,kontulaa,rastilaa... ja en todellakaan lähde itää. Miksi tieten tahtoen hankaloittaisin omaa elämääni esim työmatkojen pidentämisellä??
Niin en mäkään ihan laidalle haluaisi,kun just työmatkoja esimerkiksi haluaisi hillitä.
Aaaa,hyvä huomata että täällä on muitakin pariskuntia yksiössä...aattelin jo että onkohan muita,jotka sinnittelee..
Kyllä mä luulen,että vaihto jää haaveeksi jos asuinalue on joku karmiva...
Mitä enemmän sosiaalisia ongelmia, niin sitä nopeammin Helsingin kaupunki myöntää asunnon. Tämä on tullut huomattua. Etkä varmasti halua kaupungin asuntoa, täällä Kontulassa ainakin kerrostalon pihapiiristä valtaosa on narkkareita, alkoholisteja ja sekopäitä mt-ongelmaisia. Töitä tuskin tekee ketään, eikä talon kunnossakaan ole kehumista.
Jos oikeasti haluaisitte muuttaa Helsinkiin, kelpaisi kaksio jostain metron varrelta idästä ihan yksityisiltäkin markkinoilta. Ei se parin sadan euron ero vuokrassa pitäisi olla liikaa pariskunnalle joista toinen on töissä.
Mä luulen, että noi kaupungin asunnot menee pitkälti sosiaalitapauksille. Ne harvemmin yksityisiltä asuntoja saa/pystyy ottamaan. Asun Itä-Helsingissä ja mitä nyt noissa kaupungin kerrostalojen pihalla näkyy niin sosiaalitukiasiakkaita ja maahanmuuttajia. Tietty eihän ne tavalliset työssäkäyvät ihmiset pihoilla ehkä ylimääräisiä hengailisikaan? No, en tiedä. Mites HOAS?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:25"]Mitä enemmän sosiaalisia ongelmia, niin sitä nopeammin Helsingin kaupunki myöntää asunnon. Tämä on tullut huomattua. Etkä varmasti halua kaupungin asuntoa, täällä Kontulassa ainakin kerrostalon pihapiiristä valtaosa on narkkareita, alkoholisteja ja sekopäitä mt-ongelmaisia. Töitä tuskin tekee ketään, eikä talon kunnossakaan ole kehumista.
[/quote]
Komppaan tätä. Oikeesti kaupungin asuntoihin on ihan sikamaiset jonot, ja jos osoitat mitään kykyä itsestäsi huolehtimiseen niin sun kiireellisyys-statuksella tuskin on mitään painoarvoa. Sellaiset henkilöt pärjää aina ja keksii jotain. Kaupungin asuntoihin pelastetaan sellaisia, jotka on oikeesti vaarassa joutua sillan alle muuten.
Mä taas väitän,että kaupungin asuntoihinkin tarvitaan vuokransa maksaviakin.Pitää senkin vähän kannattaa.Mun tutut joilla kaupingin kämppä on ihan normaaleja.
HOASilta haettu eikä saatu.Opinnot päättyy vuoden päästä joten olis kiva joku pysyvämpi ratkaisu.
Mun aloitus on saanut 14 alapeukkua,onpas hassua.Mikähän asiassa mahtaa olla väärin...?Pienutuloinen ei saa toivoa pienempää vuokraa kuin 1200 e...?Hmm...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:09"]13 ei tosiaan ole maksuhäiriöitä eikä olla mitään sosiaalitapauksia (sanon tämän koska joku ehkä sitä epäilee). Ollaan vaan tosi pienituloisia. Minä opiskelen ja opinnot on nyt sellaisia, että töitä on vaikea tehdä sen ohella (ja vaikea kyllä myös saada). Mulla on siis tosi minimitulot ja avopuolison palkka ei ole mikään iso eli meillä ei ole varaa johonkin 1200 euron kaksioon mitenkään. Semmoista. Tilanne toivottavasti joskus vielä kohenee tästä, kun saan tutkinnon tehtyä. Nythän en voi saada esim. yleistä asumistukea, niin vuokranmaksukykyni on aika pieni. [/quote] No me asumme kolmiossa, SATO vuokranantajana, 78 neliötä, 1200, Pohjois-Helsinki, mukava alue. Isoa kausilta ajattele tuolla summalla.
[/quote]
SATO on ihan paska. Kalliit asunnot, joissa kuitenkin asuu yllättävän paljon wt-ihmisiä. Ilmeisesti sossu/Kela maksaa lystin. Asuin itse jonkin aikaa ja muutin pois, koska itselläni eivät meinanneet rahat riittää vuokraan, vaikka kävin töissä. Naapureilla taas rahaa tuntui piisaavan, koska dokasivat arjet ja pyhät aamusta iltaan.
Hae netistä VVO, kaupunkina Helsinki ja asuntona kaksio. Löytyy alle 1000 euron kaksioita vapaana tai vapautumassa.
Sato on liian kallis.Me voidaan maksaa vuokraa noin 600 e (huom.minä ole opiskelija).Vielä elän toivossa kaupungin suhteen.
Kaupungin asunnon saaneistä osa jälleenvuokraa asuntoaan asuen itse muualla. Asunnoista ei niin vaan luovuta.
Haethan erikseen myös näitä Vuokraoveen ilmestyviä?
45,kiitos tiedosta!En ole huomannutkaan.Nuo tosin on vähän isoja (ja siten kalliita).Pitääpä seurata,kiitos!
Mä olen saanut viiden vuoden sisällä kolme kertaa Hekan asunnon ilman ongelmia. Ekalla kerralla meillä oli vauva ja jouduttiin vanhempien nurkkiin kun yksityinen vuokranantaja möi silloisen kämpän alta. Laitettiin hakemus Stadille ja kuukauden kuluttua tarjosivat kolmiota Hermannista. Sitten tuli parin vuoden kuluttua uudiskohde hakuun Jätkäsaaresta, haettiin ja saatiin. Nyt tänä keväänä tuli avioero ja mies jäi Jätkäsaaren asuntoon ja minä laitoin hakemuksen ja kesäkuussa muutin tähän Käpylään.
Kaikilla kerroilla olen hionnut ja päivittänyt hakemusta viikottain, tai useamman kerran viikossa, tehnyt tikusta asiaa milloin mitäkin ja laittanut kohteliasta sähköpostia Stadille. En mitään itkuvirsiä, uhkailuja tai hoputtamisia, kertonut kuten asiat ovat ja niin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:37"]
2 v jonossa. Täällä joku kirjoitti että ota asunto mistä vaan ja vaihda vuoden päästä. No 2 v vaihtoa ootellut.. asun vissiin alueella minne kukaan ei halua. Nyt haen muilta alueilta asuntoja, eikä kahteen vuoteen ole tullut mitään. Hekan vaihdosta kylläkin. Jäkomäkeä,kontulaa,rastilaa... ja en todellakaan lähde itää. Miksi tieten tahtoen hankaloittaisin omaa elämääni esim työmatkojen pidentämisellä??
[/quote]
LOL ei kukaa ole saanut Hekan vaihdosta vaihtoasuntoa. Asunnonvaihdot kaupungin asunnoissa tehdään asukkaiden välisinä vaihtoina, muu on utopiaa. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että Hekalta passiivisena odottelee vaihtoasuntoa... kyllä pitää olla itse aktiivinen ja ja laittaa asunnonvaihtopörssiin ilmoitus ja vastailla muiden ilmoituksiin. Mut toi olikin varmaan trolli...
47,ok!Pitää vissiin aikaa kans hiomaan hakemusta tarkemmin.
Tässä omia kokemuksiani. Exän kanssa saatiin 2 viikossa asuntotarjous. Ero tuli ja ex jäi asumaan Hekan asuntoon. Muutin yksilön mihin nykyinen mieheni muutti parisen vuotta sitten. Laitettiin hakemus kaupungille ja nyt oltu pari vuotta jonossa, vaikka asunnon tarve on luokiteltu kiireellisesti. Kerran kk päivitän hakemusta ja en ole rajannut yhtään aluetta. Voisin muuttaa vaikka itään jos asunto on mieluinen. Ehkä sitä odotellaan seuraavat 2 vuotta ja yritetään elää alle 30 neliön kopissa.