40-vuotias, miten hoidat itseäsi ettet rupsahtaisi lähivuosina?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen on rupsahtanut JO AIKOJA SITTEN. M27
Siinä se paradoksi juuri on, että luullaan nelikymppisen olevan tietyn näköinen. Mistä tiedät, minkä ikäinen kukin ihminen on. Luulet vaan.
Tärkein: punttisali ja siihen liittyen tasainen syöminen ja uni. Sitten toki retinolirasva illalla ja aurinkosuoja aamulla.
Sali, vähähiilarinen ruoka, rööki pois, alko lähes pois.
Miehille pitäisi enemmän puhua ihonhoidon merkityksestä nuorempana. Se alkaa olla mennyttä 40 + kun ei ole hoitanut ihoa mitenkään ja antanut vaan käristä auringossa.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt lapsia
Käytin rahat: personal trainer, kauneusleikkaus, hiustenpidennys, matkustelu , kulttuurii..
LAPSI MAKSAA 100 000.
Eli voin käydä vielä 4 krt kohottamassa kasvot, mutta luulen että ei tarvits.
Exkaunotar56v
Miksi alapeukut?
Exkaunotar56v
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka, alko pois, ei sokeria, kevyttä liikuntaa raittiissa ilmassa, vedenjuonti.
Näitä juuri, mutta lihastreeni päälle. Lihaksia pitää treenata ja lisäksi liikuntaa, joka saa hien pintaan: juokseminen ja pyöräily, crosstrainer ja soutulaite.
Pelkkä painojen nostelu ei pidä yllä aerobista kestävyyskuntoa ja saattaa johtaa lihoneeseen lookkiin.
Sauna ja infrapunasauna kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja solujen uusiutumista.
Ruokavaliosta ei kannata jättää täysin lihaa: kudokset tarvitsevat rakennusainetta ja iho kollageenia. Pidä ruokavalio kasvispainotteisena ja syö monipuolisesti hedelmiä, marjoja ja vihanneksia. Tarpeen mukaan voi käyttää erilaisia yrttejä, mausteita ja teetä täydentämään terveellistä elämäntapaa.
Itse käytän valkosipulia, pakurikääpä-teetä ja vihreää teetä. Suosin oliiviöljyä salaateissa jne. Välimeren ruokavaliosta voi ottaa vinkkejä omaan elämään vaikka kuinka.
Hyvät unet ovat ihan pakolliset. Nuoren näköisenä voi pysyä lisäksi, kun pukeutuu ja meikkaa itselleen sopivalla tavalla, ainakin naiset siis.
Lisäksi yksi tärkeimmistä: pyri välttämään stressiä ja tekemään elämästä näköisesi. Vietä aikaa ihmisten kanssa, joita rakastat ja tuovat jotain positiivista elämääsi.
Ihan perusjuttuja nämä, netistä löytyy vaikka mitä muita ohjeita pienellä Googlettelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 47. Syön vähähiilihydraattisesti, harrastan juoksua monta kertaa viikossa, hoidan hyvin hiuksia (pitkät ja paksut) ja ihoa.
Mutta tärkein, siis aidosti tärkein asia on tämä:
Tietoisesti pysyn iloisena, hyväntuulisena ja ajattelen positiivisesti, etten muutu kärttyiseksi ja katkeraksi. Hymy ja iloinen mieli nuorentaa!Ihan kuin kärttyisäksi ja katkeraksi muuttuminen olisi tietoinen valinta :) Kannattaa lukea vaihdevuosista. Aika ilkeää ja syyllistävää mitätöidä vaihdevuosien todistetusti aiheuttamat muutokset mielialaan ja psyykkeeseen Epä- postiivisten ihmisten tietoisena valintana
Aloita estrogeeni lääkitys, pysy hoikkana ja kauniina= ei tarvitse olla kärtsy:)
Exkaunotar56v
Kannattaa itse tutustua musiikin historiaan. No Woman, No Cry =älä itke nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka, alko pois, ei sokeria, kevyttä liikuntaa raittiissa ilmassa, vedenjuonti.
Näitä juuri, mutta lihastreeni päälle. Lihaksia pitää treenata ja lisäksi liikuntaa, joka saa hien pintaan: juokseminen ja pyöräily, crosstrainer ja soutulaite.
Pelkkä painojen nostelu ei pidä yllä aerobista kestävyyskuntoa ja saattaa johtaa lihoneeseen lookkiin.
Sauna ja infrapunasauna kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja solujen uusiutumista.
Ruokavaliosta ei kannata jättää täysin lihaa: kudokset tarvitsevat rakennusainetta ja iho kollageenia. Pidä ruokavalio kasvispainotteisena ja syö monipuolisesti hedelmiä, marjoja ja vihanneksia. Tarpeen mukaan voi käyttää erilaisia yrttejä, mausteita ja teetä täydentämään terveellistä elämäntapaa.
Itse käytän valkosipulia, pakurikääpä-teetä ja vihreää teetä. Suosin oliiviöljyä salaateissa jne.
Kuka haluaa viettää aikaa täti ihmisen kanssa jolla hikeä pukkaa ja naama roikkuu?
Salilla ei tutustu kehenkään?
Tarkoititko että: LAPSESI PITÄVÄT SINULLE SEURAA????
Jos ei syö "HERKKUJA" joka päivä, aerobista liikuntaa ei tarvitse.
Teen pelkkää voimaharjoittelua, lihakset eivät ole kasvaneet , vaikka olen voimakads
Exkaunotar56v
Vältä triathlon-tyyppistä itsesi näännyttämistä. Pidä painoindeksi normaalin yläpäässä, älä alapäässä. Riittävästi unta. Syö proteiinia ja kasvisöljyjä, syö myös lihaa. Liiku sopivasti, myös pilatesta jne. Ajattele kauniita asioita muista ihmisistä. Älä ole katkera. Älä tupakoi. Alkoholia vain maltillisesti ja harvoin. Niveaa naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeimmät vinkkini nuorekkuuteen:
- Ei aurinkoa! Aina varjossa tai aurinkosuoja. Aurinko vanhentaa järjettömästi etenkik keski-iässä
- Ei lapsia. Ei tarvi selittää.
- Ei miestä. No man, no cry ;).
- Hyvät yöunet joka yö.
- Leppoisa elämäntyyli, ei stressiä.
- Vettä, kasviksia, lihaa, rasvaa. Ja viiniä sielun onnellisuuden ylläpitämiseksi.
Se Bob Marleyn biisi suomentuu edelleen Ei nainen, älä itke eikä suinkaan Ei naista, ei itkua. Ihan vaan ettet nolaa enää jatkossa itseäsi.
Tutustupas musiikin historiaan jos osaat. Bob Marleyn biisin sanoma oli että ilman naisia ei ole surua. Osaatko edes englantia?
No Woman, No Cry=nainen älä itke. Kannattaa itse tutustua musiikin historiaan tai vaan katsoa Googlesta.
No mulla on hyvät geenit, että en mitenkään.
Huolehdi pankkitilistäsi. Kun on omat korkotulot ja osingot ei tarvitse mielistellä ketään eikä välittää roikkuuko posket vähän.
Vierailija kirjoitti:
- Ei aurinkoa! Aina varjossa tai aurinkosuoja. Aurinko vanhentaa järjettömästi etenkik keski-iässä
- Hyvät yöunet joka yö.
- Vettä, kasviksia, lihaa, rasvaa. Ja viiniä sielun onnellisuuden ylläpitämiseksi.
Olisin itse kirjoittanut nuo samat! :)
Itse olen aina kartellut aurinkoa. Ja nyt keski-iässä huomaan, että se on todellakin kannattanut! Myös ihon kosteutus ja veden juominen on tärkeää.
Tein jo nuorena päätöksen, että en halua miestä enkä lapsia. En ole koskaan tuntenut vetoa elää "prismaperhe" elämää. Ajatuskin puistattaa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen ja pidän seesteisestä elämästä ja hyvistä yöunista. Ei myöskään kiinnosta olla kenenkään kotipiika.
Työpäivän päätteeksi voin tehdä mitä haluan tai olla tekemättä mitään. Voin levätä rauhassa, jos siltä tuntuu. Maanantaisin on mukava mennä töihin, kun on oikeasti levännyt olo viikonlopun jälkeen. Monet työpaikkani perheenäidit ovat nuutuneita ja stressaantuneen oloisia. Yksikin sanoi, että ei ole nukkunut viiteen vuoteen kunnon yöunia lastensa takia. Tuo kuulostaa aivan kamalalta elämältä.
Elän vaan elämääni, en mieti mitään rupsahduksia.
Karmeaa, kurinalaista pinnistelyä. Koko elämä menee vanhentumisen torjuntaan ja vanhuus tulee joka tapauksessa.
Minä olen nyt 42 ja olen jo rupsahtanut. En osaa sanoa, mistä se johtuu. En käytä alkoholia enkä ole koskaan tupakoinut. Sokeria menee satunnaisesti, mutta monesti ole kuukausia kokonaan ilman. Kasviksia syön runsaasti. Juon vain vettä.
Kasvoissa on sellaiset hamsterikohoumat leuan molemmin puolin, sellaiset, jotka vanhoilla ihmisillä ovat. Lisäksi kasvojen iho näyttää paikoin vanhalta. Esivaihdevuodet minulla on ollut nyt puolitoista vuotta, liekö se syynä vanhentuneeseen ulkonäköön.
Ruokavaliolla en ole saanut ihoa yhtään nuoremman tai terveemmän näköisiksi. Hamsterikohoumista tuskin pääsen eroon, ne ovat todennäköisesti tulleet jäädäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 47. Syön vähähiilihydraattisesti, harrastan juoksua monta kertaa viikossa, hoidan hyvin hiuksia (pitkät ja paksut) ja ihoa.
Mutta tärkein, siis aidosti tärkein asia on tämä:
Tietoisesti pysyn iloisena, hyväntuulisena ja ajattelen positiivisesti, etten muutu kärttyiseksi ja katkeraksi. Hymy ja iloinen mieli nuorentaa!Ihan kuin kärttyisäksi ja katkeraksi muuttuminen olisi tietoinen valinta :) Kannattaa lukea vaihdevuosista. Aika ilkeää ja syyllistävää mitätöidä vaihdevuosien todistetusti aiheuttamat muutokset mielialaan ja psyykkeeseen Epä- postiivisten ihmisten tietoisena valintana
Aloita estrogeeni lääkitys, pysy hoikkana ja kauniina= ei tarvitse olla kärtsy:)
Exkaunotar56v
Kaikille eivät hormonit sovi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hyvät yöunet joka yö.
Olisin itse kirjoittanut nuo samat! :)
Itse olen aina kartellut aurinkoa. Ja nyt keski-iässä huomaan, että se on todellakin kannattanut! Myös ihon kosteutus ja veden juominen on tärkeää.
Tein jo nuorena päätöksen, että en halua miestä enkä lapsia. En ole koskaan tuntenut vetoa elää "prismaperhe" elämää. Ajatuskin puistattaa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen ja pidän seesteisestä elämästä ja hyvistä yöunista. Ei myöskään kiinnos
Minäkin olen käytännössä aina kartellut aurinkoa ja suojannut ihoni vaatetuksella ja pysyttelemällä varjossa. Silti ihoni on vanha nyt 42-vuotiaana. Eli vaikka se auttaa, ei se silti takaa nuorennäköistä ihoa.
Tämä sama! Jokaisesta terveestä päivästä loppuelämää aion nauttia täysillä, enkä murehdi ryppyjä tai mitään muitakaan iän vaikutuksia. Nauran vaikka tulee naururypyt, ihmeissäni kurtistelen kulmia vaikka sibeliusrypyt syvenee, jos tekee mieli syön leivoksen tai otan lasin viiniä vaikka ne on "epäterveellisiä", liikun sen mukaan mikä minusta on mukavaa enkä vain terveyden takia hinkkaa pakkomielteisesti jotain 10 000 askelta askelmittariin tai käy salilla lihasmassaa kasvattamassa (koska en siitä nauti). Ikä on iloinen asia, eikä sitä tarvi piilotella.