Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?

Vierailija
17.02.2022 |

Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.

Kommentit (654)

Vierailija
421/654 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
422/654 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/654 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät kysyisi, jos ovat sinuun tutustumassa? Eikös se ole aika oleellinen asia tietää ihmiseen tutustuessa, että mikä hänen kalenterinsa täyttää ja millaisia elämänvalintoja hän on tehnyt?

Vierailija
424/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän naisia kiinnosta alkuvaiheessa muuta kuin tulot ja omaisuuden määrä, johon toivoo pääsevänsä kiinni.

Jos nämä ensimmäiset vaatimukset täyttyvät, sitten voidaan jatkaa, muuten ei.

Itse haluaisin asua erikseen enkä haluaisi mennä naimisiin.

Ilmeisesti on vaikeaa uskoa, että osa naisista haluaisi olla miehen kanssa rakkauden takia.

Vierailija
425/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaisin "sähköarska", mikä ei sinänsä olisi valehtelua koska sellainen tutkinto on viimeisin. Joskin sitä ennen on luettu inssin ja dippainssin paperit, mutta pelkästääm tuolla saa tsekattua onko leidi "hieman itseään tärkeämpi".

Eikö se ole ihan sama asia? Jos mies sanoisi minulle olevansa "sähköarska" ja myöhemmin kertoisi että on diblomi-insinööri niin minulle tulisi mieleen vaan että juu, niinhän sinä jo kerroitkin että sellaisia hommia teet.

Vierailija
426/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri, alana liiketoiminta ja johtaminen.

En mikään superkeksijä tai iso päällikkö, mutta sen verran vakiintunut tulotaso on jo hankittu, että kuulun ylimpään palkkadesiiliin Suomessa.

Olen havainnut sen, että suomalaiselle naiselle insinööriys on no go. Insinööriä pidetään tylsänä ja tympeänä. Yleensä keskustelu sakkaa tähän.

Ulkomailla taas vaaleaa insinööriä pidetään todella haluttuna seuralaisena.

Yleensä jos Suomessa nainen kysyy ammattia, sanon olevani räppäri, joka on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. Tätä pajunköyttä on helppo syöttää, koska olen työni puolesta matkustellut maissa, joista moni ei ole kuullutkaan.

Sitten nautitaan se yksi yö ja lähtiessäni sanon että managerin laittaa sulle viestii instassa, nähdään.

M40

Vierailija
427/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen insinööri, alana liiketoiminta ja johtaminen.

En mikään superkeksijä tai iso päällikkö, mutta sen verran vakiintunut tulotaso on jo hankittu, että kuulun ylimpään palkkadesiiliin Suomessa.

Olen havainnut sen, että suomalaiselle naiselle insinööriys on no go. Insinööriä pidetään tylsänä ja tympeänä. Yleensä keskustelu sakkaa tähän.

Yleensä jos Suomessa nainen kysyy ammattia, sanon olevani räppäri, joka on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. Tätä pajunköyttä on helppo syöttää, koska olen työni puolesta matkustellut maissa, joista moni ei ole kuullutkaan.

Sitten nautitaan se yksi yö ja lähtiessäni sanon että managerin laittaa sulle viestii instassa, nähdään.

M40

Uskon tuon kaiken. Ihan oikeasti.

Vierailija
428/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekee ihan samaa, ne kysyy multa ensimmäisten lauseiden joukossa. Varmaan johtuu siitä, että se kuuluu yleisiin tapoihin? Töissä vietetään niin paljon aikaa, että se väkiselläkin kertoo jotain ihmisestä, kunnianhimosta, arvoista. 

Ja minut on lempattu sen jälkeen, kun kuuli ammattini. Tein silloin sairaalasiivoojan hommia.  Nykyään maisteri

Nykyään teet sairaalasiivoojan hommia maisterina?

Vierailija
429/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy naisilta takas että paljon saanu pisteitä mensan testissä.

Vierailija
430/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvästi onnistuneesti ohittanut sen treffiajan, jolloin kysyttiin ammattia. Johtuu siitä, että löysin puolisoni jo opiskeluajan loppupuolella, joten kun olin sinkku, kyseltiin, että mitä opiskelet, ehkä kesätöistä ja jos jokin loma oli lähestymässä, niin suunnitelmista silloin. Ei siis mitään sen ihmeellisempää, mutta taatusti keveämpää kuin "Mitä sinä teet työksesi?"- keskustelut.

Olen silti samaa mieltä, että monia taatusti kiinnostaa ammatti, koska kyllä se vaikuttaa tulevaisuuteen, enkä edes tarkoita rahan suhteen, vaan nimenomaan aikatauluja. Kun päivätyöläinen rakastuu vuorotyöläiseen/yötyötä tekevään, yhteisen ajan löytäminen on vaikeampaa kuin silloin kun kummankin aikataulu on suunnilleen sama. 

Myönnän kyllä, että akateemisena seurustelin mielelläni toisen akateemisen kanssa, koska huomasin, että muutamalle deittailemalleni amk-kundille koulutukseni oli vaikea paikka ja se heijastui käytökseen, joka oli haukkua kaikkea, mikä liittyi opinahjooni, koulutukseeni ja samalla kehua omaa. Minua ei toisen tausta ja koulutus ollut ongelma, mutta kohtaamani käytös kyllä. Kun kohtasin puolisoni, kummallakaan meistä ei ollut valtavaa pankkitiliä, eikä työpaikkaa, mutta samanlainen huumori, samansuuntaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja valtavan mukavaa keskenämme. Sillä oli merkitystä enemmän kuin ammateilla. 

Vierailija
431/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä ihan tarkoituksella jätän kirjoittamatta ammatin profiilitekstiin, koska en koe, että se määrittelisi mua ja sitten kun yritän saada aikaan pitkää keskustelua esim. harrastuksista niin nainen vastaa lyhyesti, että "no käyn lenkillä ja salilla. Mitäs sä teet työksesi"

Kauanko haluaisit kuulla minun postikorttikeräilyharrastuksestani?

Vierailija
432/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

No miksi et ole vielä löytänyt itsellesi ihanaa ulkomaalaista naista? Etkö olekaan vaalea insinööri?

Vierailija
433/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekee ihan samaa, ne kysyy multa ensimmäisten lauseiden joukossa. Varmaan johtuu siitä, että se kuuluu yleisiin tapoihin? Töissä vietetään niin paljon aikaa, että se väkiselläkin kertoo jotain ihmisestä, kunnianhimosta, arvoista. 

Ja minut on lempattu sen jälkeen, kun kuuli ammattini. Tein silloin sairaalasiivoojan hommia.  Nykyään maisteri

Apn pointti on se, että naisille miehen ammatti on paljon tärkeämpi kuin miehelle naisen ammatti. Olen seurustellut useiden eri taustaisen naisen kanssa, paljon yliopiston käyneitä mutta nykypäivänä arvostan naisessa ammatillinen koulutus viehättää.

Maisterit alkavat olla pikkuhiljaa turn-off etenkin jos se on humanistinen tai yhteiskuntatieteiden...

Vierailija
434/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kun sanon olevani it-insinööri niin lähes aina naisen kiinnostus loppuu siihen.

M29

Vierailija
435/654 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apn pointti on se, että naisille miehen ammatti on paljon tärkeämpi kuin miehelle naisen ammatti. Olen seurustellut useiden eri taustaisen naisen kanssa, paljon yliopiston käyneitä mutta nykypäivänä arvostan naisessa ammatillinen koulutus viehättää.

Maisterit alkavat olla pikkuhiljaa turn-off etenkin jos se on humanistinen tai yhteiskuntatieteiden...

Ja se on ihan ok, että ammatillinen koulutus viehättää tai ulkonäkö on tärkeämpää kuin tulotaso jne. Jokaisella on oikeus etsiä ihmistä, joka kolahtaa, oli se puoleensavetävä ominaisuus hänessä sitten mikä tahansa.

Silloin, kun se on jokin muu kuin koulutus/ammatti ja tulotaso, ei pidä kuitenkaan jälkeen päin valittaa siitä, että joutuu itse kantamaan isomman vastuun taloudesta. Ei voi samaan aikaan valittaa, että naiset ovat hypergamisia (pariutuvat itseään parempituloisten, korkeammassa statuksessa olevan miehen kanssa) JA todeta, että itselle naisen ammatti/tulotaso ei ole tärkeä.

Vierailija
436/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy naisilta takas että paljon saanu pisteitä mensan testissä.

Pyydä tekee Mensan ilmainen nettitesti, ja odottelet siinä sitten tulosta. Muista ottaa aikaa. Virallinen testi ei taida Suomessa kertoa muuta kuin että on top 2% tai ei ole.

Vierailija
437/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kun sanon olevani it-insinööri niin lähes aina naisen kiinnostus loppuu siihen.

M29

Olisit lukenut sairaanhoitajaksi. Jos maisteriksi, niin jätä se osa kertomatta, jos siltä näyttää.

Useimmat etsii tasoltaan, ja joku keskitaso kattaa enemmän. Esim. jos tietäisin naisen olevan hammaslääkäri, niin se jäisi sitten siihen, kun niille maksetaan kuten lääkäreille.

En välttämättä hyväksyisi myöskään amislaista, koska se laskee elintasoani, joka on yksi syy opinnoille.

Vierailija
438/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti kertoo paljon tulotasosta ja sosiaalisesta asemasta. Useille naisille on tärkeää tietää onko treffeillä toimitusjohtajan tai bussikuskin kanssa.

Vierailija
439/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähän ot, mutta ei ole mitään järkeä kysyä vain painoa. pitää kysyä se JA pituus tai bmi tai vyötärön/rinnaympärys..

Kokeile käsillä.

Vierailija
440/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kysyvät kokoa? Ja jos laitan paremman kuvan niin kommentoidaan ehkä että olen ihmisen näköinen. Joo, taitaa riittää mulle.

Miksi naiset kysyvät pituutta?

Että on vähintään 10 cm pidempi, se mies, jos tarkoitit kehon pituutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä