Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä Euroopan hirmuhelteet?

Vierailija
26.06.2026 |

Olen Malagassa, sää on mitä upein ja merellinen, kuiva ilma tuntuu viisi astetta viileämmältä kuin Suomen sisämaassa samat lukemat.

 

https://www.foreca.fi/Spain/Malaga/10vrk

 

Sama juttu joka vuosi. Hirmu uutisia ja kun katsoo Euroopan sääkarttaa, ihan normaali huippulukemia siellä täällä.

 

Jo 40 vuotta sitten Euroopassa autolla reissatessa oli ihan tavallista, että lämpötila huiteli jossain paikoissa jopa Pohjois-Ranskassa ja Saksassa lähelle 40 kuumimpana hetkenä. Nyt Suomessakin on hurja helle, jos on 30. Sellaisia kesiä oli 70 -luvullakin. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää malagassa. Pitääpä katsoa, jos saisi äkkilähdön edullisesti. Suomen heinäkuusta kun ei ole takeita, yleensä sataa paljon.

Vierailija
2/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sinne kans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on siksikihin hyvä asia, että se avartaa katsomusta.

 

Voi jopa herätä tajuamaan, että asioita tapahtuu muuallakin kuin juuri siinä kuplassa, jossa itse sattuu olemaan.

Vierailija
4/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suomessa saa palella, melkein lunta sataa ja hillerit vilistää pihalla. 

Vierailija
5/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on siksikihin hyvä asia, että se avartaa katsomusta.

 

Voi jopa herätä tajuamaan, että asioita tapahtuu muuallakin kuin juuri siinä kuplassa, jossa itse sattuu olemaan.

Kyllä ja valheet paljastuu esim. näistä hirmu poikkeavista säistä, kun tilanne on sama vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
6/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä olet ennenkin käynyt ulkomailla? No kyllä sä sitten tiedät. 

 

Mä olen asunut Keski-Euroopassa 30 vuotta ja vain 2003 helle oli edes jotenkin verrattavissa tähän. 

Vierailija
8/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen tiedät https://yle.fi/a/74-20233495

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?

Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.

Vierailija
10/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?

Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.

Pieniä lapsia kuollut kuumaan autoon, hukkuneet suurimmaksi osaksi NUORIA. Johonkinhan heidänkin on kuoltava, eikö niin.

Vierailija
12/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, Malagassa on ihanaa https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012103814.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#ilmastokusetus #maailmansuurinrahastus #sinuahuijataan

Vierailija
14/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?

Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.

Pieniä lapsia kuollut kuumaan autoon, hukkuneet suurimmaksi osaksi NUORIA. Johonkinhan heidänkin on kuoltava, eikö niin.

Jenkeissä kuolee vuosittain lapsia autoon, kun vanhemmat unohtaa ne sinne päiväksi. Suomessa kuolee hukkumalla 150 ihmistä vuosittain. 
Kaikkea sattuu ja tapahtuu. Lapsien kuolemat ovat vanhempien törkeää huolimattomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve voi kuolla pakkaseen, mutta ei helteeseen. Perusterve kestää sadan asteen löylyäkin. Jos syöpäpotilas sattuu kuolemaan kesällä, on kuolinsyy ilmastonmuutos.

Vierailija
16/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin näyttä kuolevan aika paljon ilman mitään "hirmuhellettä", murhia ja sairauksia aika tavalla plus onnettomuuksia kaduilla ja hukkuneitakin ollut. Hirmuhelle on älytön sana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi