Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni nipisti lastani!

Vierailija
01.07.2015 |

Olemme olleet puolisen vuotta parisuhteessa. Mies on ollut luonteeltaan rauhallinen ja muut huomioonottava. Pojallani joka on 4-vuotias on melko paljon tottelemattomuutta ja saa usein raivokohtauksia. Hänellä on rajoja, mutta fyysinen kuritus kohdaltani ei ole koskaan tullut kysymykseenkään. Muutama päivä sitten lapseni vinkumassa ja raivatessa kauppareissun päätteeksi autossa miesystäväni menetti malttinsa ja huusi ensin useampaan otteeseen lapselleni ja lopuksi nipisti Wtf!? Olen tästä asiasta vieläkin ihan tolaltani. Näemme miehen kanssa tänään, minulla ei ole tunnetta että haluaisin edes koskea häneen, vaikka keskustelimme asian sinä päivänä ns. selväksi olen nyt kelaillut tätä enemmän. Erinäisistä syistä johtuen ero suhteesta tuntuisi nyt lähes mahdottomalta, ja toisaalta en kestä että näitä tilanteita tulisi enää ikinä, hän lupasi ettei tule, mutta tämäpä tuskin lienee realistista. Toinen lapseni ei omien sanojensa mukaan halua tavata häntä, ja minun tulee toimia tämän mukaan. Valitettavasti olen jo kerran aiemmin yrittänyt erota, mutta olen joutunut tämän jälkeen kahdesti niin pahoihin dissosiaatio tiloihin ja paniikkikohtauksiin useampia päiviä kestäneessä yksinäisyydessä. Ystäviä on mutta ovat lapsettomia työ ja harrastuskiireineen. Kesällä seurakunnan ja muut tukiryhmät joissa käydään ovat kiinni. Isovanhempia kuormitustaan jo liiaksi. Lasten isällä on meitä kohtaan lähestymiskielto, hänestä ei tukea päinvastoin. Olen melko sekaisin, tiedän että lapsen etu on yhtä tärkeä kuin omani, mutta pelkään menettäväni heidät jos jään liian yksin. Mies ystävästä on ollut todella paljon sekä henkistä tukea, seuraa että taloudellistakin tukea meille. Motivaatio on tulevaisuutta kohtaan ollut aivan eri kuin aiemmin, mutta nyt tuntuu että olosuhteet pakottavat taas saatanan yksinäisen yh helvettiin ilman ketään kelle jakaa ja ilman läheisyyttä. Minulla kaksi mt diagnoosia jotka tekevät tästä vielä entistä haasteellisempaa, opiskelen myös yh arjen lisäksi AMK:ssa. En voi sietää yksinäisyyttä (alan mennä psykoosiint tai apatiaan tai dissosiaatioihin) yli 2vrk yksinoloa (lasten) kanssa. Tiedän että lasteni turvallisuuden tulisi tietysti olla ykkösasia. Tukiperhettä on haettu ja kaikkia muita tukitoimia paitsi ls-. Muutamiin otteisiin arvioitu ettei ls tarvetta. Ulkopuoliset eivät ole koskaan tehneet ilmoitusta, vaan minä itse. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistelyn puolustajille: Seuraavan kerran kun tuut mun työpaikalle asiakkaaksi ja mulla sattuu olemaan PMS päivä ja sä käyt mun hermoille kun vaadit asiakaspalvelua niin mitä sanoisit jos vähän huutaisin sulle ja nipistäisin pikkuisen, voisin jopa antaa luunapin, tai kevyen tukkapöllyn? Miksi aikuisille ei saa antaa tukkapöllyä tai pikkuisen nipistää silloin kun ne käyttäytyy typerästi, mutta lapsia saa pahoinpidellä vuosikausia ilman että kukaan siihen puuttuu ennen kuin ne joku löytää käärittynä mattoon tai pakastimesta?

Vierailija
42/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:14"]Nipistelyn puolustajille: Seuraavan kerran kun tuut mun työpaikalle asiakkaaksi ja mulla sattuu olemaan PMS päivä ja sä käyt mun hermoille kun vaadit asiakaspalvelua niin mitä sanoisit jos vähän huutaisin sulle ja nipistäisin pikkuisen, voisin jopa antaa luunapin, tai kevyen tukkapöllyn? Miksi aikuisille ei saa antaa tukkapöllyä tai pikkuisen nipistää silloin kun ne käyttäytyy typerästi, mutta lapsia saa pahoinpidellä vuosikausia ilman että kukaan siihen puuttuu ennen kuin ne joku löytää käärittynä mattoon tai pakastimesta?
[/quote]

Saisit samalla mitalla takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä hössötystä :'D Minua on tukistettu, nipistetty, huudettu naama punaisena, ja pidetty holding-otteella, koska en ole osannut olla nätisti. En ole kuollut järkytyseen tai tehnyt itsestäni lasua XD Voi voi, ei tarvitse ihmetellä miksi nykyään kaikki on niin yliherkkiä, koska lapset elää pumpulissa. Jumalauta oikeesti. Kuria ne lapset tarvii, ei mitään turhaa hössötystä.
T15

Vierailija
44/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nipistys ja kauhea haloo! Voi mitä sakkia täällä. Sen takia ei erota. tilanne eri jos se toistuu.

Vierailija
45/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:57"]

Ap. Onko miesystävsi tarpeeksi vahva kestämään kaikki ne haasteet mitkä perheesi tuo hänelle:

- toisen miehen pahankuriset lapset

- sinun mielenterveysongelmasi

- rikkinäisen perheesi

- rahattomuutenne (???), oliko näin, kun sanoit että hän on taloudellsiesti tärkeä.

Käänsin asian näin päin. Miehellä on ollut aika paljon vaikeita käsiteltäviä asiota kun on kanssasi. Mitä hän itse saa suhteestanne? onko hän tarpeeksi vahva hoitamaan teitä? Olisiko hänelle sopivampi lapseton terve nainen?

Nipistely ei ole hyvää.

[/quote]

Hyvä viesti. Olen keskustellut hänen kanssaan kyllä juurikin myös hänen näkökulmastaan käsin, mikä on parasta myös hänelle. Tätä asiaa on käsitelty että lapset eivät ole hänen ja sen osuus asiaan. Lapset eivät ole mitenkään mainittavan pahankurisia, heillä on välillä tiettyjä kehitysvaiheita joilloin auktoriteettia testataan rajummin. Minun mt-ongelmista sen verran että minulla ei ole mielisairautta, opiskelen alalle jolla en edes voisi toimia jos näin olisi. Minulla on erittäin vaikeisiin elämänkokemuksista loogisesti seuranneita lähinnä mielialaan liittyviä vakavasti ajoittain ilmeneviä ongelmia. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä post-traumaattista stressiä ja ajoittaisia paniikkikohtauksia, nämä eivät tutkimusten ja loogisuuden mukaan tule missään nimessä olemaan edes pysyviä. En halua ketään _hoitamaan_ itseäni enkä lapsiani. Haluan aikuisen rinnalle jakamaan elämää, myös minä haluan olla toisen tukena ja olen hänellekin ollut mm. hänen isäänsä liittyen. Perheeni ei ole rikki, siihen nyt vaan sattuu kuulumaan 1 vanhempi ja 2 lasta. Se oli rikkinäisempi silloin kun isä oli kuvioissa. Ydinperhe toki on rikki jos sitä meinasit. Olen köyhä, sillä opiskelen mutten rahaton. En ole koskaan pyytänyt miestä maksamaan mitään. Hän olisi tuputtanut enemmänkin apua mitä ilen vastaan ottanut. Kyse on yksittäisten ruokien ja bensarahojen piffaamisesta, ei puhuta sadoista euroista eikä edes vuokran maksamisesta, kahdesti ostanut vähän vaatteita 6kk aikana. Olen näistä toki kiitollinen. Ap

Vierailija
46/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:57"]

miksi olet edes tehnyt lapsia jos olet noin saatanan sekaisin???? ei jessus mitä porukkaa

[/quote]

Ja mikäs vitun itse neitsytmaria siellä kirjottelee? En ollut sekaisin kun tulin raskaaksi. Kuinka yksinkertainen ja ahdistunut itse olet jos voit tosissasi kirjoittaa tällaista paskaa. Jos olisit lapsivuodeaikana kokenut läpi samat koettelemukset ja sitäkin seuraavina vuosina, jo tuosta äskeisestä viestistä päätellen et itse joko olisi enää hengissä tai olisit kelliksen pehmustetussa huoneessa. Ap. 

Vierailija
47/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:00"]

yritä kasvattaa ne muksusi paremmiksi ennen kuin tilanne pahenee

[/quote]

Kiitos ohjeesta. Haluaisitko tulla henk. Koht antamaan tarkempia ohjeita kuinka pärjätä suusanallisesti kasvattaen samanaikaisesti kahta uhmaikäistä? Tervetuloa kylään. :) Kasvatuksellisesti tiesin jo yhtäpaljon kuin perhetyöntekijä ja kirjoja on kasvatuksesta luettu. Ap.

Vierailija
48/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:14"]Nipistelyn puolustajille: Seuraavan kerran kun tuut mun työpaikalle asiakkaaksi ja mulla sattuu olemaan PMS päivä ja sä käyt mun hermoille kun vaadit asiakaspalvelua niin mitä sanoisit jos vähän huutaisin sulle ja nipistäisin pikkuisen, voisin jopa antaa luunapin, tai kevyen tukkapöllyn? Miksi aikuisille ei saa antaa tukkapöllyä tai pikkuisen nipistää silloin kun ne käyttäytyy typerästi, mutta lapsia saa pahoinpidellä vuosikausia ilman että kukaan siihen puuttuu ennen kuin ne joku löytää käärittynä mattoon tai pakastimesta?
[/quote]

Saisit samalla mitalla takaisin.
[/quote]

Niin, että lapsi ei pysyy antamaan samalla mitalla takaisin ni sitä voi nipistellä, lyödä ja pahoinpidellä?

Vierailija
49/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:21"]

Vittu mitä hössötystä :'D Minua on tukistettu, nipistetty, huudettu naama punaisena, ja pidetty holding-otteella, koska en ole osannut olla nätisti. En ole kuollut järkytyseen tai tehnyt itsestäni lasua XD Voi voi, ei tarvitse ihmetellä miksi nykyään kaikki on niin yliherkkiä, koska lapset elää pumpulissa. Jumalauta oikeesti. Kuria ne lapset tarvii, ei mitään turhaa hössötystä. T15

[/quote]

Kuria tietenkin lapset tarvitsevat, eivät väkivaltaa. Sulla on selkeesti tämä raja hämärtynyt liiallisen ruumiillisen väkivallan takia.

Vierailija
50/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:21"]

Vittu mitä hössötystä :'D Minua on tukistettu, nipistetty, huudettu naama punaisena, ja pidetty holding-otteella, koska en ole osannut olla nätisti. En ole kuollut järkytyseen tai tehnyt itsestäni lasua XD Voi voi, ei tarvitse ihmetellä miksi nykyään kaikki on niin yliherkkiä, koska lapset elää pumpulissa. Jumalauta oikeesti. Kuria ne lapset tarvii, ei mitään turhaa hössötystä. T15

[/quote]

Kuria tietenkin lapset tarvitsevat, eivät väkivaltaa. Sulla on selkeesti tämä raja hämärtynyt liiallisen ruumiillisen väkivallan takia.
[/quote]

Vitut mulla väkivaltaa ole ollut. Ei nipistys tai tukistus ole mitään väkivaltaa. Minulla on onnellinen lapsuus. Nykyajan nuoret ei kestä mitään, koska ne kasvatetaan pumpulissa.
T.15

Vierailija
51/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi vielä epäselväksi, että rakastaako AP miesystäväänsä? Vai sylin ja rahan takiako olette yhdessä?

Sillähän pitäisi olla iso merkitys myös tässä asiassa.

Itse olen sitä mieltä, että nipitys oli väärin, mutta ehkei ansaitse noin isoa roolia. Miehen kanssa keskustelua ja pidätte perheesi ja lapset erillään tästä lähin pidemmän aikaa. Kasvatte ja katsotte asiaa hitaasti.

Vierailija
52/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:10"]

Noi voi vittu taas. Nico-Petteri sai traumat nipistyksestä. Tää on niin tätä nykyaikaa.

Itse en osaa suhtautua nipistykseen (vai mikä lie ollut kädestä tarttuminen) noin hysteerisesti. Kakara kyllä on jo unohtanut koko asian.

Mutta muuten toi kuvio kuulostaa ihan pimeältä. Ihmettelen, miksi mies on tuollaiseen mt-ongelmakimppuun sekaantunut. Erotkaa, ei tosta mitään muuten tuu. Ja ap ottakoon itteään niskasta kii ja olkoon aikuinen.

[/quote]

En ole todellakaan hysteerinen. Keskustelimme miehen kanssa tästä vain kerran ja asiallisesti. Tyylini ei ole hysterisoida tai huutaa. Olet kyllä itse sairas jos näet minun olevan ongelma tässä, jos miesystävä ei hillitse itseään lapseni kanssa. Ja sinulle Jari-Petteri tiedoksi että lapset todistivat tarpeeksi väkivaltaa omalta isältään, ja siksi sen toleranssin vielä erikoisesti tulisi olla pyöreä nolla. Mies ei halua erota, vaan toimia paremmin. Ongelma ei häneltä poistu urpo vaikka eroaisimmekin, tulevan naisen mahdollisten lasten kanssa ongelma on sama ja tulevaisuudessa mahdollisten omien lasten kohdalla. Olen ymmärtänyt että ongelmat tulee pyrkiä ratkaisemaan eikä kierrättämään, jos ne on ratkaistavissa, exän kanssa ei ollut koska hänellä ei itsellään ollut motoivaatiota, joten laitoin kiertoon ja nyt on toisen ongelmana.

Vierailija
53/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:10"]

Noi voi vittu taas. Nico-Petteri sai traumat nipistyksestä. Tää on niin tätä nykyaikaa.

Itse en osaa suhtautua nipistykseen (vai mikä lie ollut kädestä tarttuminen) noin hysteerisesti. Kakara kyllä on jo unohtanut koko asian.

Mutta muuten toi kuvio kuulostaa ihan pimeältä. Ihmettelen, miksi mies on tuollaiseen mt-ongelmakimppuun sekaantunut. Erotkaa, ei tosta mitään muuten tuu. Ja ap ottakoon itteään niskasta kii ja olkoon aikuinen.

[/quote]

En ole todellakaan hysteerinen. Keskustelimme miehen kanssa tästä vain kerran ja asiallisesti. Tyylini ei ole hysterisoida tai huutaa. Olet kyllä itse sairas jos näet minun olevan ongelma tässä, jos miesystävä ei hillitse itseään lapseni kanssa. Ja sinulle Jari-Petteri tiedoksi että lapset todistivat tarpeeksi väkivaltaa omalta isältään, ja siksi sen toleranssin vielä erikoisesti tulisi olla pyöreä nolla. Mies ei halua erota, vaan toimia paremmin. Ongelma ei häneltä poistu urpo vaikka eroaisimmekin, tulevan naisen mahdollisten lasten kanssa ongelma on sama ja tulevaisuudessa mahdollisten omien lasten kohdalla. Olen ymmärtänyt että ongelmat tulee pyrkiä ratkaisemaan eikä kierrättämään, jos ne on ratkaistavissa, exän kanssa ei ollut koska hänellä ei itsellään ollut motoivaatiota, joten laitoin kiertoon ja nyt on toisen ongelmana.
[/quote]

Minunkin biologinen isä on väkivaltainen, mutta tiedätkö mitä? Se teki minusta vahvan. En ole yhtä hysteerinen pöpipää kuin sinä, vaan tiedän mikä on oikeasti väkivaltaa. Isäpuoleni on tukistanut, huutanut ja nipistänyt, mutta se ei ole väkivaltaa. Se johtui omasta tottelemattomuudestani. Ennen vanhaan lapsilla oli oikea kuri, eikä niitä kasvatettu liialla hössötyksellä ja paapomisella.
T15

Vierailija
54/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:25"]

Jos olisin tuo mies, en sanoisi pahasti. Sanoisin hyvästi. Takavalot vaan loistaisivat kesäillassa!

[/quote]

Koska olet niitä joiden mielestä lasten fyysinen kuritus on ok eikä siitä edes voi keskustella? Sinullekin on ok että naisystävä nipistelisi mennen tullen lapsiasi tai jotain pahempaa, vaikkei edes ota muuten kasvatuksellista vastuuta tai ole äiti. Ymmärrä että emme asu yhdessä, vaikka hän halusi. 

[/quote]

Lähinnä nostaisin kytkintä koska on olemassa naisia joilla ei ole kahta riehuvaa (toisen miehen) lasta ja mt-ongelmaa. No, tsemppiä vaan.

Vierailija
55/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tuja näitä uusperhekuvioita.

Vierailija
56/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:14"]

Nipistelyn puolustajille: Seuraavan kerran kun tuut mun työpaikalle asiakkaaksi ja mulla sattuu olemaan PMS päivä ja sä käyt mun hermoille kun vaadit asiakaspalvelua niin mitä sanoisit jos vähän huutaisin sulle ja nipistäisin pikkuisen, voisin jopa antaa luunapin, tai kevyen tukkapöllyn? Miksi aikuisille ei saa antaa tukkapöllyä tai pikkuisen nipistää silloin kun ne käyttäytyy typerästi, mutta lapsia saa pahoinpidellä vuosikausia ilman että kukaan siihen puuttuu ennen kuin ne joku löytää käärittynä mattoon tai pakastimesta?

[/quote]

Aika paska vertaus. Vertaa mieluummin siihen että menet riehumaan kauppakeskukseen, juokset siellä ympäriinsä ja heittelet tavaroita sekä muksit muita ihmisiä. Paikalle tulee vartija joka ensin käskee huutaen sinua rauhoittumaan ja sen jälkeen kun et tottele, pistää voimaa käyttäen rautoihin. Onko se väärin? Jos ei, niin miksi lapsi saisi riehua vallattomasti ilman että häneen saa koskea tai edes ääntä korottaa?

Vierailija
57/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et kuulosta mitenkään työ- tai edes opiskelukuntoiselta. Opiskelet ilmeisesti sote- alalla, kun mainitset, ettei alallasi voi toimia, jos on mielisairas. Oikeasti harvalla alalla voi. Mutta paniikkikohtaukset, vaikea ahdistuneisuus, kyvyttömyys olla yksin, vanhoissa traumoissa pyöriminen, mainitsit psykoosinkin... Nyt herätys nainen! Tarvitset hoitoa! Ja realiteetti: Jos kymmenen vuoden terapian jälkeen olet tuossa kunnossa, on ihan turha selitellä itselleen, että eihän nämä loogisesti voi jatkua enää. Kyllä jatkuvat, ja vaikeammaksi menee.

Ihan ensimmäinen asia on nyt saada sinut kuntoon. Pelkkä lääkitys tuskin auttaa, joskus siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
58/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:43"]

Mulle jäi vielä epäselväksi, että rakastaako AP miesystäväänsä? Vai sylin ja rahan takiako olette yhdessä?

Sillähän pitäisi olla iso merkitys myös tässä asiassa.

Itse olen sitä mieltä, että nipitys oli väärin, mutta ehkei ansaitse noin isoa roolia. Miehen kanssa keskustelua ja pidätte perheesi ja lapset erillään tästä lähin pidemmän aikaa. Kasvatte ja katsotte asiaa hitaasti.

[/quote]

Kyllä olen ollut rakastunut häneen koko tämän ajan. Pystyn myös psyykkisen tuntemukseni mukaan erottamaan tarvitseminen tunteita, ne eivät ole tippaakaan taloudellisia, lähinnä henkisiä ja vähän myös fyysisiä. Meillä kuitenkin on kaikilla ihan luontainen hellyydentarve ja jakamisen tarve siitä on turha tehdä sairaanloista, moni ei vaan täällä ehkä ymmärrä kuinka yksin olen välillä ollut. Sinkkuna pärjäsin 1,5v, Ero hänestä vaan tuntuu tuskalliselta ehkä siksi juuri kun rakastan/olen rakastanut. Ollaan erossa yleensä 4pv-1vko ja jo viikon kohdalla ahdistaa tosi paljon, jos en ole tavannut ystäviäni, siksi pelkään miltä eron jälkeen tuntuisi. Ap.

Vierailija
59/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa opiskelet? Sinulla siis ei ollut mt-ongelmia ennen lapsia? Olet kiinnostava, viestisi ovat perusteltuja ja analyyttisia ja selvästikin taustalla on teoriaa mihin peilaat. Toisaalta sitten tulee tunne vauhkosta, ongelmaisesta, fiksustakin naisesta, jolla hyvin hankalia ongelmia mihin et ole apua saanut vaikka PITKÄÄN olet terapiaakin saanut.

En jättäisi miestä tapahtuneen takia, keskustelisin asiasta ja jos ymmärtää mitä on tehnyt eikä tee niin enää, niin asia olisi käsitelty. Jos tapahtuisi uudelleen niin lähtisi samantien.

Vierailija
60/65 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:00"]

yritä kasvattaa ne muksusi paremmiksi ennen kuin tilanne pahenee

[/quote]

Kiitos ohjeesta. Haluaisitko tulla henk. Koht antamaan tarkempia ohjeita kuinka pärjätä suusanallisesti kasvattaen samanaikaisesti kahta uhmaikäistä? Tervetuloa kylään. :) Kasvatuksellisesti tiesin jo yhtäpaljon kuin perhetyöntekijä ja kirjoja on kasvatuksesta luettu. Ap.
[/quote]
Ilmeisesti pärjäät kyllä lastesi kanssa aik huonosti ja lapsesi kuulostaa juuri siltä, että tarviivat kunnon kurin ja vankan aikuisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan