Kauhea tilanne, luultavasti joudutaan laittamaan 9kk vanha hoitoon syksyllä
Siis vauva 9kk syksyllä. Miehellä vähenee työtunnit sen verran että mun on pakko lähtä varmaan töihin :( Itkettää jo nyt. Onko kenelläkään noin pieni aloittanut hoitoa?
Kommentit (133)
Juu.ja hyvin meni. Poika tyytyväinen lapsi.ollaan pidetty kyllä paljon hoitovapaitakin päiviä.hoidossa noin 30h/viikko
Meillä aloittaa myös kuopus 9kk iässä tarhan, vähän se kyllä jännittää ja harmittaa :(
Nykytutkimusten mukaan alle 1v ikäinen ei ole valmis kodin ulkopuoliseen hoitoon. Kiintymyssuhde vanhempiin katkeaa liian varhain pitkien hoitopäivien ajaksi. Jos hoitoon aivan pakko laittaa niin mahdollisimman pieni ryhmä ja lyhyet hoitopäivät.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]
Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"]Nykytutkimusten mukaan alle 1v ikäinen ei ole valmis kodin ulkopuoliseen hoitoon. Kiintymyssuhde vanhempiin katkeaa liian varhain pitkien hoitopäivien ajaksi. Jos hoitoon aivan pakko laittaa niin mahdollisimman pieni ryhmä ja lyhyet hoitopäivät.
[/quote]
Tämmönen teksti auttaaki alottajaa hurjasti....
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"]Nykytutkimusten mukaan alle 1v ikäinen ei ole valmis kodin ulkopuoliseen hoitoon. Kiintymyssuhde vanhempiin katkeaa liian varhain pitkien hoitopäivien ajaksi. Jos hoitoon aivan pakko laittaa niin mahdollisimman pieni ryhmä ja lyhyet hoitopäivät.
[/quote]
No aina ei ole mahdollista pitää 3-vuotiaaksi asti kotona
9-10kk ikä kaikista huonoin ikä aloittaa päivähoito. Silloin lapsella eroahdistus ja pitkät erot vanhemmista ahdistavia ja vaikuttavat lapsen perusturvallisuuteen.
Entä jos mies hoitaisi lasta kotona ja sinä olisit töissä?
Kyllä se vanhempien on hyvä tietää tekojensa seuraukset eikä vaan silitellä päätä että kyllä se 9kk siellä hoidossa pärjää. On paljon muitakin vaihtoehtoja kuin lapsi hoitoon joko 9kk tai 3v.
Ihan normaaleja ihmisiä niistä lapsista on tullut, jotka on laitettu alle vuoden ikäisinä tarhaan
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:50"]Isovanhemmat tms?
[/quote]
Kaikki isovanhemmat työelämässä vielä, toiset asuvatkin kaukana. Toisten isovanhempien avulla olisi mahdollista pitää vapaapäivä hoidosta joka toinen viikko. Ja äitini pystyisi jäämään vuorotteluvapaalle, mutta vasta joulun jälkeen. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:50"]Entä jos mies hoitaisi lasta kotona ja sinä olisit töissä?
[/quote]
Ei tultaisi toimeen pelkillä minun tuloilla. Mies tienaa osa-aikaisenakin melkein saman verran kun minä kokopäiväisenä. Ap
Kuulostaa ikävältä ja erityisesti jos vielä itseäsikin se harmittaa, niin en suosittele laittamaan. Mun mielestä noin pientä ei saisi laitta vielä päiväkotiin. Pystyisikö miehesi hakemaan uutta työpaikkaa, jossa enemmän tunteja? Voisitteko vaihtaa niin, että sinä palaisit töihin ja miehesi jäisi kotiin? Entä jos alkaisit "perhepäivähoitajaksi" (en tiedä mikä nimike virallinen) niin, että ottaisit oman muksusi lisäksi vaikka yhden hoidettavan, josta saisit palkkaa?
Ei ne pienet tulot vaan isot menot. Karsikaa jotakin.
Kyllä minäkin pystyin olemaan oikein hyvin lapsen kanssa kotona, vaikka mies tienasi nettona 1600e/kk ja minä sain minimirahat Kelasta.
Pitämättömät lomat sinne loppuun. Minä ottaisin vaikka lainaa, että saisin nuo muutamat kuukaudet oltua pienen kanssa kotona..
Me laitettiin juuri 1v täyttänyt poika päivähoitoon ja ei se kyllä ihan nappiin mennyt. Äiti ei enää kelvannut. Jos tuli itkut niin äitin syli vaan pahensi itkua, piti päästä isin syliin. Tarhasta kun haettiin niin juoksi vaan ohi isin luo. Tuntui hirveältä. Neljän kuukauden jälkeen luovutin ja palasin takaisin hoitovapaalle. En ole katunut päivääkään.. Mutta ei tässä nyt oikein muiden kokemukset auta, lapset ovat erilaisia ja se on vain itse todettava toimiiko, jos ei ihan ihan oikeasti ole muuta vaihtoehtoa kuin palata töihin niin sitten palaat. Tsemppiä
Eikö mies voi etsiä lisätyötä tai sinä esim iltasiivousta? Isovanhemmat lainata rahaa?
Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.