Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea tilanne, luultavasti joudutaan laittamaan 9kk vanha hoitoon syksyllä

Vierailija
26.06.2015 |

Siis vauva 9kk syksyllä. Miehellä vähenee työtunnit sen verran että mun on pakko lähtä varmaan töihin :( Itkettää jo nyt. Onko kenelläkään noin pieni aloittanut hoitoa?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttöni aloitti hoidossa 11kk iässä eikä oireillut millään tapaa. Ekana päivänä itki kuulemma 5min ja rauhoittui, sen jälkeen jäänyt aina iloisena päiväkotiin. On jopa iloinen päästessään sinne, siellä kun on kaikki kaverit. Nyt pirteä ja tasapainoinen 2v taapero. Myös minä itse olen aloittanut hoidossa nuorena, itse olin 8-9kk ikäinen. Parina aamuna itkin joitain minuutteja äidin perään kuulemani mukaan mutta sen jälkeen jäin iloisena hoitopaikkaan. 

Keltinkangas-Järvinen-uskovaiset nyt puhuvat mitä puhuvat. Tosielämä on kuitenkin muuta kuin teoriaa kirjasta. Jos on vahvaluonteinen lapsi niin varmasti pärjää hoidossa. Herkempi voi vaatia totuttelua ja ehkä pidempää kotihoitoa kuin toinen lapsi. Tosiasiahan on, että monessa maassa lapset jäävät hoitoon siinä 3kk paikkeilla kun palkallinen äitiysloma päättyy ja perheellä ei ole säästöjä kotiäitiyttä varten. Ja niistäkin kasvaa tasapainoisia ihmisiä.

Vierailija
42/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap
[/quote]

Saathan sää kodinhoidontukea kuten muutkin.

[/quote]

Sillä ei pitkälle pötkitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]En nyt nää tossa ongelmaa. Lapsella on muuten kaikki hyvin, ilmeisesti rakastava perhe, molemmat vanhemmat jne, ei mitään muuta 'traumatisoivaa'. Hohhoijaa oikeesti, Suomessa ollaan niin skitsoja tällaisissa asioissa. Täällä ylipäätään on mahdollista olla jopa se 9kk kotona. Aika olisi varmaan vuosi, jos sillä olisi jotain väliä.
[/quote]

No se lastenpsykiatri Kalland on myös julkisesti sanonut ettei alle 3-vuotiasta saa laittaa päiväkotiin.

Vierailija
44/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ainokainen? Miksi hankitte lapsia jos rahasta tekee tiukkaa?

Vierailija
45/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]En nyt nää tossa ongelmaa. Lapsella on muuten kaikki hyvin, ilmeisesti rakastava perhe, molemmat vanhemmat jne, ei mitään muuta 'traumatisoivaa'. Hohhoijaa oikeesti, Suomessa ollaan niin skitsoja tällaisissa asioissa. Täällä ylipäätään on mahdollista olla jopa se 9kk kotona. Aika olisi varmaan vuosi, jos sillä olisi jotain väliä.
[/quote]

No se lastenpsykiatri Kalland on myös julkisesti sanonut ettei alle 3-vuotiasta saa laittaa päiväkotiin.

[/quote]

:DDD
Ai no siinä tapauksessa sitten. Koska kyllähän Hän on oikeassa.

Vierailija
46/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap
[/quote]

[/quote]

Tiedätkö sä edes paljon se on?
[/quote]

Olin mäkin kodinhoidontuella yh:na.

Vierailija
47/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]En nyt nää tossa ongelmaa. Lapsella on muuten kaikki hyvin, ilmeisesti rakastava perhe, molemmat vanhemmat jne, ei mitään muuta 'traumatisoivaa'. Hohhoijaa oikeesti, Suomessa ollaan niin skitsoja tällaisissa asioissa. Täällä ylipäätään on mahdollista olla jopa se 9kk kotona. Aika olisi varmaan vuosi, jos sillä olisi jotain väliä.
[/quote]

[/quote]

Maailma on täynnä hulluja lapsia

Vierailija
48/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]No vaikka lapsesta tulisi kuinka täyspäinen ja menestyvä elämässä, ei se kerro tunne-elämän kehittymisestä paljoakaan.

Ja noihin ulkomaihin vetoaminen on niin naurettavaa!

Onhan ulkomailla kulttuurina nakata lapset vielä veteenkin, kylläpä ne siitä oppii uimaan!

Ja monessa kulttuurissa opetetaan, että nainen on kakkosluokan kansalainen, jonka saa raiskata halutessaan ja se on silloin naisen vika.. En silti haluaisi sitä kulttuuria tänne..
[/quote]

Vastasit nyt aivan asian vierestä. Miten esim välimeren maat, joissa ollaan äärimmäisen perhekeskeisiä, vaikka lapset pistetään nuorina hoitoon, eikä todellakaan aina mihinkään omalle mummolle? Logiikkasi mukaan näiden pitäisi aikuisina olla masentuneita, syrjäänvetääntyviä sosiaalisesti lahjattomia ihmisreppanoita. Pistä linkkiä johonkin mikä tukee väitettäsi että 8h hoidossa 9kk iässä pilaa psyykkeen, niin puhutaan sitten lisää.

Vierailija
49/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tiedätkö sä edes paljon se on?
[/quote]

Olin mäkin kodinhoidontuella yh:na.

[/quote]

Hurraa ja ylistys

Vierailija
50/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"]Onko ainokainen? Miksi hankitte lapsia jos rahasta tekee tiukkaa?
[/quote]

Ei ole ainokainen. Ei osattu ennustaa tulevaa, miehellä PITI olla "varma" työpaikka. Ap

Vierailija
51/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 jatkaa: Olen itse ollut kotiäiti 7 vuotta ja tarkoitus olisi olla kotona niin kauan, kuin se on taloudellisesti mahdollista. Ei tulisi kuitenkaan mieleenikään tuomita tai arvostella äitejä, jotka joutuvat palaamaan aiemmin työelämään.

Vierailija
52/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]En nyt nää tossa ongelmaa. Lapsella on muuten kaikki hyvin, ilmeisesti rakastava perhe, molemmat vanhemmat jne, ei mitään muuta 'traumatisoivaa'. Hohhoijaa oikeesti, Suomessa ollaan niin skitsoja tällaisissa asioissa. Täällä ylipäätään on mahdollista olla jopa se 9kk kotona. Aika olisi varmaan vuosi, jos sillä olisi jotain väliä.
[/quote]

[/quote]

:DDD
Ai no siinä tapauksessa sitten. Koska kyllähän Hän on oikeassa.
[/quote]

Niin onkin. Ja moni muu mutta kaikilla ei ole
tieto hallussa eikä käsityskykyä.

Vierailija
53/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:56"]Me laitettiin juuri 1v täyttänyt poika päivähoitoon ja ei se kyllä ihan nappiin mennyt. Äiti ei enää kelvannut. Jos tuli itkut niin äitin syli vaan pahensi itkua, piti päästä isin syliin. Tarhasta kun haettiin niin juoksi vaan ohi isin luo. Tuntui hirveältä. Neljän kuukauden jälkeen luovutin ja palasin takaisin hoitovapaalle. En ole katunut päivääkään.. Mutta ei tässä nyt oikein muiden kokemukset auta, lapset ovat erilaisia ja se on vain itse todettava toimiiko, jos ei ihan ihan oikeasti ole muuta vaihtoehtoa kuin palata töihin niin sitten palaat. Tsemppiä
[/quote]

No just joo. Meinaatko että olis muuten pitänyt viä viisitoistavuotiaana sulle mykkäkoulua jos et olis jäänyt uudestaan kotiin? Harmitti vaan kun et ollut enää ykkösvanhempi?
[/quote]

Pointtini ei ollut se että "nyt minun täytyy jäädä uudelleen kotiin koska poikani selvästi sitä haluaa" vaan harmitti todellakin että lapseni reagoi noin, tiedän kyllä että se olisi jossain vaiheessa loppunut mutta kuten sanoin, luovutin. Laskettiin että pystyn nipin napin jäämään takas hoitovapaalle, kun karsitaan menoja.

Vierailija
54/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mites toiset pärjää?

Vierailija
55/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mites toiset pärjää?

[/quote]

Öh, miten olis vaikka erit elämäntilanteet?

Vierailija
56/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisperhe pisti kuopuksensa hoitoon 9 kk ikäisenä, äiti palasi töihin. Lapsi oppi syömään itsenäisesti ensimmäisenä hoitopäivänään, hänestä tuli normaali, terve ja sosiaalinen lapsi, tänä kesänä pääsee ripille. EU:ssakin äitiysloma on joissain maissa 14 viikkoa minimissään, normaaleita ihmisiä niistäkin lapsista kasvaa. 

Vierailija
57/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:08"]Mun tyttöni aloitti hoidossa 11kk iässä eikä oireillut millään tapaa. Ekana päivänä itki kuulemma 5min ja rauhoittui, sen jälkeen jäänyt aina iloisena päiväkotiin. On jopa iloinen päästessään sinne, siellä kun on kaikki kaverit. Nyt pirteä ja tasapainoinen 2v taapero. Myös minä itse olen aloittanut hoidossa nuorena, itse olin 8-9kk ikäinen. Parina aamuna itkin joitain minuutteja äidin perään kuulemani mukaan mutta sen jälkeen jäin iloisena hoitopaikkaan. 

Keltinkangas-Järvinen-uskovaiset nyt puhuvat mitä puhuvat. Tosielämä on kuitenkin muuta kuin teoriaa kirjasta. Jos on vahvaluonteinen lapsi niin varmasti pärjää hoidossa. Herkempi voi vaatia totuttelua ja ehkä pidempää kotihoitoa kuin toinen lapsi. Tosiasiahan on, että monessa maassa lapset jäävät hoitoon siinä 3kk paikkeilla kun palkallinen äitiysloma päättyy ja perheellä ei ole säästöjä kotiäitiyttä varten. Ja niistäkin kasvaa tasapainoisia ihmisiä.
[/quote]

Oireet tulevat aikuisuudessa esiin.

Vierailija
58/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mites toiset pärjää?

[/quote]

Ehkä asuvat vuokralla tms. Mistäs minä sen voin tietää. Tiedän että jos me halutaan saada lainat & laskut maksettua ja lapset ruokittua niin minun on mentävä töihin. Ap

Vierailija
59/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ai niin, joku yksi tyyppi josta en oo koskaan kuullutkaan sanoo ja se on sitten se fakta? Faktahan on se, että eläin nimeltä ihminen piti lapset luonaan kokonaan. Elettiin ihan oman perheen kesken, mutta ikävä kyllä yhteiskunta ei pyöri silviissiin.

Vierailija
60/133 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:56"]

Mistä sinä tiedät ihmisten normaaliudesta. Nämä vauva iän katkeavat kiintymyssuhteen aiheuttavat paljon pientä pahaa oloa joka ei ulospäin näy. Masennusta aikuisiässä, kyvyttömyyttä luottaa ihmiseen koska pelko jätetyksi tulemisesta ym.

[/quote]

Turha kenenkään kertoa, miten meidän nyt jo reipas koululainen pistettiin 9 kk tarhaan.

Puhukaa vasta sitten, kun lapsi on 20-30. Tulee ne lapsuuden hylkäämiskokemukset VASTA silloin esiin.

Yritä ap, yritä löytää joku toinen ratkaisu!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi