Kauhea tilanne, luultavasti joudutaan laittamaan 9kk vanha hoitoon syksyllä
Siis vauva 9kk syksyllä. Miehellä vähenee työtunnit sen verran että mun on pakko lähtä varmaan töihin :( Itkettää jo nyt. Onko kenelläkään noin pieni aloittanut hoitoa?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:12"]Mulla on ihana hoitolaåsukainen, joka aloitti 9 kk hoidon. Ja se kävi niin pehmeästi ja helposti. Nyt on ollut hoidossa 9 kk ja kaikkien lemmikki.
Itse olen myös mennyt hoitoon 9 kk. Meillä on erittäim hyvät ja lämpimät suhteet vanhempieni kanssa, en traumatisoitunut.Nuo pienimmät sen isoimman huomion hoitopaikoissa saavat. Tsemppiä sinulle ap.
[/quote]anteeksi virheet
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"]
Onko ainokainen? Miksi hankitte lapsia jos rahasta tekee tiukkaa?
[/quote]
Voi että vihaan näitä jälkiviisaita kommentteja. Milloin luulet elämän olevan tulojen kuin muunkaan puolesta 100% varmaa ja vakaata? Kävikö mielessä että tilanteet muuttuu, nopeaankin, ja voi sairastua, menettää työnsä muullakin tavoin, tulla jokin odottamaton iso menoerä...kukaan ei takaa sullekaan lasta tehdessäsi, että tulot ei varmasti tipu. Elämä on.
Ketjun yhteenveto eli conclusion: lasta ei saa koskaan ja missään olosuhteissa laittaa vieraan ihmisen hoidettavaksi. Äidin pitää olla ykkönen, isät ei kelpaa. Kotona täytyy lasta pitää vähintään 15-vuotiaaksi, kymmenen aikaan herättää ja mannavelliä syöttää. Avot, näin tehdään kunnollisia, tasapainoisia kansalaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:05"]No vaikka lapsesta tulisi kuinka täyspäinen ja menestyvä elämässä, ei se kerro tunne-elämän kehittymisestä paljoakaan.
Ja noihin ulkomaihin vetoaminen on niin naurettavaa!
Onhan ulkomailla kulttuurina nakata lapset vielä veteenkin, kylläpä ne siitä oppii uimaan!
Ja monessa kulttuurissa opetetaan, että nainen on kakkosluokan kansalainen, jonka saa raiskata halutessaan ja se on silloin naisen vika.. En silti haluaisi sitä kulttuuria tänne..
[/quote] Jenkeissä? Hollannissa? Aika jännä kulttuurit niissä. Somputhan nimenomaan suosii kotihoitoa. Heihinhän sä tässä viittaat....
Miksi mies ei jäisi kotihoidontuella hoitamaan? Ap voisi olla päävastuussa elatuksesta. ja ehkä miehen työpaikkakin hätkähtää jos näyttävät menettävän hyvän työntekijän. Lapsi on pieni vain kerran ja kuluttaakin aika vähän. Nyt POP-haalarit vaihdatta kirppis-remuun ja kiristätte vyötä!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:50"]Entä jos mies hoitaisi lasta kotona ja sinä olisit töissä? [/quote] Ei tultaisi toimeen pelkillä minun tuloilla. Mies tienaa osa-aikaisenakin melkein saman verran kun minä kokopäiväisenä. Ap
[/quote]
Miksi aina näin? -_-
tuttu pph, joten kaikki hyvin. Suurin osa länsimaisista ihmisistä pärjää keskimäärin erittäin hyvin vaikka maailmalla äitiyslomat on vain muutamia kuukausia. Hollannissakin suurin osa on päiväkodissa osaviikkoa tuon ikäisenä. Ja nuorempanakin.
Tuo lasten traumatisoituminen aikaisesta päivähoidon aloittamisesta on ihan suomalaista hössötystä. Asun Norjassa, ja täällä suurin osa lapsista aloittaa päivähoidon alle vuoden ikäisenä, ja ihmiset täällä ovat ihan normaaleja ja tasapainoisia. Mielenterveysongelmia ja alkoholismia täällä ei ole niin paljon kuin Suomessa. Monissa muissa maissa lapset menevät hoitoon jo huomattavasti aiemminkin.
Oma poika aloitti päivähoidon 11 kk iässä, ja hyvinhän se meni, ei mitään ongelmaa.
Ei ole katastrofi. Mun kaikki kolme lasta on menneet 10 kk ikäisinä hoitoon ja kunnon nuoria niistä on tullut.
Hyvinvointivaltion ongelmia:) Hyvin menee jos ongelmat ovat tuota luokkaa!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:50"]Entä jos mies hoitaisi lasta kotona ja sinä olisit töissä? [/quote] Ei tultaisi toimeen pelkillä minun tuloilla. Mies tienaa osa-aikaisenakin melkein saman verran kun minä kokopäiväisenä. Ap
[/quote]
Miksi aina näin? -_-
[/quote]
Miksiköhän? Ja vieläkin olisi haluja jäädä kotiin?!
Mulla on ihana hoitolaåsukainen, joka aloitti 9 kk hoidon. Ja se kävi niin pehmeästi ja helposti. Nyt on ollut hoidossa 9 kk ja kaikkien lemmikki.
Itse olen myös mennyt hoitoon 9 kk. Meillä on erittäim hyvät ja lämpimät suhteet vanhempieni kanssa, en traumatisoitunut.Nuo pienimmät sen isoimman huomion hoitopaikoissa saavat. Tsemppiä sinulle ap.