Kun nainen tunkee miesten saunailtaan
Mun mies ja hänen yläastekaverinsa ovat yläasteesta lähtien järjestäneet saunaillan, jossa on siis miehen yläasteaikaisia kavereita. Saunaillassa on perinteisesti ollut myös yksi nainen, "Hilma". Hilma on aina ollut ns. yksi jätkistä ja hänen läsnäolo on ollut aina ok kaikille. "Hilma" oli yläasteella luokan suosituin tyttö, ja hänellä on vieläkin jokin maaginen asema näiden miesten keskuudessa, koska hän on ollut aina jutuissa mukana, on ollut kaikkien miesten ihastus ja oikeastaan koko yläaste pyöri hänen ympärillä. Mutta kaikille meille muille vaimoille ja puolisoille Hilman osallistuminen tuohon poikien iltaan on enempi kuin ok, eikä hän edes sauno sillä pitää sitä epäsopivana.
No, yksi näistä miehistä oli nyt alkanut seurustella. Nyt hänen tuore naisystävänsä oli saanut päähänsä että koska Hilmakin on siellä niin hänenkin täytyy päästä. Vaikka nainen ei missään tapauksessa ole ollut osana kaveriporukkaa yläasteella, ei edes tunne näitä kaikkia miehiä. Silti piti päästä.
Ja voi pojat siellä oli ollut show. Tämä nainen oli tietysti haukkunut Hilmaa koko illan, koko saunomisen idea oli mennyt kun tämä tuore nainenkin halusi päästä saunaan. Ei ollut ymmärtänyt vihjailua että tämähän on miesten sauna. Mun mies soitti kesken illan ja pyysi hakemaan. Eikä kuulemma aio osallistua enää jos sinne nyt alkaa kaikki puolisoitansa raahaamaan. Ne illat ovat erikseen.
Mikä ihme tuon naisen motiivi on? Mikä se on että yhtä iltaa vuodesta ei voi suoda miehelle ja tämän kavereille, varsinkin kun koko porukka on kerääntynyt ympäri Suomea ihan tätä yhtä perinteistä iltaa varten?
Jos sinä nainen luet tämän niin häpeä.
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:41"]
Kyse on ryhmädynamiikasta. Kauan sitten muodostuneet ryhmät, joissa henkilöillä on tietyt roolit, voivat mennä sekaisin kun porukkaan änkee ulkopuolisia. Nämä ulkopuoliset övat sananmukaisesti ulkopuolisia kaikista läpistä, vitseistä ja keskustelunaiheista. He eivät tajua juttuja. Tuo porukka on ollut koossa jo kauan. He palaavat muistoissaan menneisiin aikoihin ja nauravat vanhoille jutuille. Ei sinne kaivata ulkopuolisia kuuntelujoita sekaamaan. Ryhmä ei toimi sitten enää samalla lailla. Eikö nuo ihmiset sen yhden kerran vuodessa saa viettää illan tuolla kokoonpanolla? Eivät useammin edes näe toisiaan. Muutenhan ottavat muut mukaan kohteliaasti. Sen naisen asema on edelleen tuossa porukassa se mikä se on aina ollut. Ei sitä kenenkään ruikutus voi muuksi muuttaa.
[/quote]Niin. Eli Hilma ei liity asiaan mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:14"]
Olemmekohan me lukeneet edes samaa ketjua? Minun mielestäni suurin osa kirjoittajista ei todellakaan tunnu olettavan, että Hilma olisi "munan perässä", vaan tässä on nähdäkseni ihmetelty aika montaa erillistä asiaa, esim:
a) tuota ap:n kuvailemaa varsin erikoista asetelmaa, jossa Hilma on jokin ikuinen saavuttamaton teinikuningatar, eikä siis todellakaan vain mikään tavallinen kaverus muiden joukossa;
b) tässä ketjussa kirjoittaneiden "yksi jätkistä" -naisten ennakkoasenteita muita naisia kohtaan;
jne. jne.
[/quote]
Mutta onko asetelma todellisuudessa tuollainen vai kuvitteleeko ap sen sellaiseksi?
[/quote]
No sitähän me emme voi tietää? Ei tässä ketjussa voi keskustella kuin niillä tiedoilla mitä meille on annettu, muutenhan koko keskustelussa ei ole mitään mieltä.
Ap:llä nyt ei näytä olevan mitään syytä valehdella, hänhän omien sanojensa mukaan hyväksyy Hilman eikä ole mustasukkainen saunailloista.
Miksi tämä hyökkäys Hilmaa kohtaan? Eikös aloituksen ideana ollut se, että yläasteporukka kokoontuu pitämään hauskaa keskenään ja vain koska kyseiseen jengiin kuuluu yksi naispuolinen, ei nainen suostu miestään yksin päästämään. Jos Hilma oisikin ollut Heikki ja jonkun tyttöystävä ei oisi miestään keskenään päästänyt, oisi kommentit ollut heti alkuun tasoa "mikä pirttihirmu". Kyllä Hilmalla on oikeus olla mukana muistelemassa menneitä vaikka siltä tissit löytyyki, eikä se anna kenenkään tyttöystävälle oikeutta kutsua itseään mukaan :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:00"]
Joko sinne saunaan menis kaikkien Hilmat, tai sit olis täysin Hilmaton sauna.
[/quote]
Samaa mieltä, vähän omituista että yksi nainen saa olla paikalla mutta muut eivät. Onpa ahdasmielistä porukkaa jos ei kerran uusi seura kelpaa, jotenkin omituista aikuisilta ihmisiltä että eivät halua uusiin ihmisiin edes tutustua. Epäilen että juttu on provo tai aloittaja on itse Hilma jota ärsyttää uuden naisen tuleminen saunaan viemään hänen suosittua, maagista asemaansa olla kaikkien ihastus ja jonka ympärillä koko yläastekin pyöri :D
[/quote]
Samaa mieltä jos tilanne olisi niin, että yksi poika olisi ollut hyvää pataa yläasteikäisenä tyttöjen kanssa. 10 naisen saunailta ja se yksi mies, niin toki teidän kaikkien miehet pitäisi päästää sinne mukaan? Tykkäisitte varmaan turinoida vanhojen kaverien kanssa menneitä kun nyxänne olisi mukana?
Millä lailla se kok yläaste on pyörinyt Hilman ympärillä? Tai ylipäätään miten koko yläaste pyörii yhden ihmisen ympärillä? Onko Hilma joku julkkis?
81 jatkaa. Hilma on alusta lähtien ollut osa tuota porukkaa. Ja on sitä edelleen. Vaikka onkin nainen niin jostain syystä hän on asemansa ansainnut. Ja muu porukka on samaa mieltä. Ap kirjoitti että uusi ulkopuolinen tyttö ei porukkaan kuuluvien mielestä siihen soveltunut. Se on sitten niin. Se uusi tyttö ei hallitse tuohon porukkaan kuuluvia käyttäytymisnormeja ja ilta ei ollut niin onnistunut. Eli kokeiltu on ja todettu että vanhalla porukalla jatketaan. Kerran vuodessa sauna-ilta, ei ole usein
Jospa Hilma olikin rehtori. Silliin ymmärtäisi sen, että yläaste pyöri hänen ympärillään :).
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:46"]Haha paskanmarjat, orgiathan nuo on kavereiden kesken, kerran vuodessa saa vähän vierasta ja toi kaveriselitys menee täysillä läpi kilteille vaimokullille.. XD
[/quote]Juuri näin! Vttu ne äijien ämmät on sitten tyhmiä! :-D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:45"]Mä olen tällainen "Hilma". Suurin osa ystävistäni on miehiä, ollaan tunnettu lähes koko ikämme. Kellekkään näistä en ole "jakanut persettä" niin kuin moni täällä asian ilmaisi, vaan tosiaan oon kuin yksi jätkistä. Vaikka ne hormonit on hyrränny noilla äijilläkin ja sellaista kännisopertelua on vuosien saatossa ollut, mutta koskaan en ole tehnyt mitään noiden kanssa. Ovat sanoneet-jos jostain syystä tullut asia esille- että mua ei lasketa naiseksi jos haluavat miesten reissun, eli olen aina tervetullut. Omia vaimojaan eivät halua mukaan ja olen sanonut että mulle voi sanoa suoraan jos eivät mua mukaan halua. Silti en änge joka reissuun mukaan, tietenkään. Mitä enemmän ikää on tullut olen alkanut kohdella heitä kuin pikkuveljiä, en napise mistään, heitän yhtä tyhmää ja hurjaa läppää kuin hekin, huolehdin etteivät tee idioottimaisuuksia, mutta esim saunaan en mene heidän kanssaan.
Onneksi useimpien tyttöystävät ja vaimot ovat ok tämän kanssa ja olen heidän kanssaan myös ystäviä. Mutta nuorempana kieltämättä asetelma oli monelle liian vaikea. joskus joku otti reissuun typykkänsä mukaan (jos ei ollut muita naisia kuin minä) ja se meni aina showksi. Joko itsensä esittelyä, vuoronperään jokaisen miehen edessä kiehnäämistä tai sitten riitelyä. Ymmärrän hyvin, mikseivät halunneet naisiaan mukaan reissuille.
Ja mainittakoon myös että oma mieheni on täysin ok tämän asian kanssa ja se on hänelle itsestäänselvyys. Tosin nykyään hänkin on kaikilla reissuilla mukana, mutta samalla tavalla homma jatkuu. :)
[/quote]
Tämän alapeukuista huomaa, että ainakaan naisen mielestä mies ja nainen eivät voi olla kavereita.
Olen siis samaa mieltä kirjoittajan kanssa
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:45"]Mä olen tällainen "Hilma". Suurin osa ystävistäni on miehiä, ollaan tunnettu lähes koko ikämme. Kellekkään näistä en ole "jakanut persettä" niin kuin moni täällä asian ilmaisi, vaan tosiaan oon kuin yksi jätkistä. Vaikka ne hormonit on hyrränny noilla äijilläkin ja sellaista kännisopertelua on vuosien saatossa ollut, mutta koskaan en ole tehnyt mitään noiden kanssa. Ovat sanoneet-jos jostain syystä tullut asia esille- että mua ei lasketa naiseksi jos haluavat miesten reissun, eli olen aina tervetullut. Omia vaimojaan eivät halua mukaan ja olen sanonut että mulle voi sanoa suoraan jos eivät mua mukaan halua. Silti en änge joka reissuun mukaan, tietenkään. Mitä enemmän ikää on tullut olen alkanut kohdella heitä kuin pikkuveljiä, en napise mistään, heitän yhtä tyhmää ja hurjaa läppää kuin hekin, huolehdin etteivät tee idioottimaisuuksia, mutta esim saunaan en mene heidän kanssaan.
Onneksi useimpien tyttöystävät ja vaimot ovat ok tämän kanssa ja olen heidän kanssaan myös ystäviä. Mutta nuorempana kieltämättä asetelma oli monelle liian vaikea. joskus joku otti reissuun typykkänsä mukaan (jos ei ollut muita naisia kuin minä) ja se meni aina showksi. Joko itsensä esittelyä, vuoronperään jokaisen miehen edessä kiehnäämistä tai sitten riitelyä. Ymmärrän hyvin, mikseivät halunneet naisiaan mukaan reissuille. Ja mainittakoon myös että oma mieheni on täysin ok tämän asian kanssa ja se on hänelle itsestäänselvyys. Tosin nykyään hänkin on kaikilla reissuilla mukana, mutta samalla tavalla homma jatkuu. :) [/quote] Tämän alapeukuista huomaa, että ainakaan naisen mielestä mies ja nainen eivät voi olla kavereita. Olen siis samaa mieltä kirjoittajan kanssa
[/quote]
Meinaat sitten, ettei kirjoituksessasi ole mitään muuta alapeukutettavaa, vaan alapeukut tulevat automaattisesti miehen ja naisen kaveruudesta? :P
Nainen on epäterve, mustasukkainen eläin, joka ei kykene suhtautumaan asiaan rationaalisesti. Ei siinä muuta ole.
Olisko mustasukkainen? Eka selitys mikä tuli mieleen. Tai sitten jotenkin vajaa, ei pahalla.
Varmaan ollut sellainen kateellinen perässähiihtäjä kouluaikoina, ja sama homma jatkuu vieläkin. Ei kestä että tuo "Hilma" on vieläkin samassa asemassa miesten silmissä. Noloa!
Nuo Hilman kaltaiset naiset ovat niitä jotka ovat kiusattuja läpi elämänsä. Miehet pitävät heitä yksisarvisina, naiset arkkivihollisina. Tuo paikalle tunkenut nainen on nähtävästi vielä liian nuori sitä tajuamaan.
Viime syksynä oltiin porukalla saunomassa ja parin kaverin muijat halus välttämättä tulla mun kanssa saunomaan? Aika outoa?
Mitäs se Hilma siellä loisii, ihme lortto! Eikö riittänyt teini-iässä se ihailija klubi? Pitää vielä epätoivoisesti yrittää olla jotain?
Eiköhän se ole se Hilma joka on tunkeutunut väärään paikkaan, syyttäkää sitä, älkää tätä uutta naista!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:48"]Eiköhän se ole se Hilma joka on tunkeutunut väärään paikkaan, syyttäkää sitä, älkää tätä uutta naista!
[/quote]
Tunkeutunut väärään paikkaan? Hilmahan oli yksi niistä yläastekavereista.
Mä otsikosta ajattelin ensin, että kyse on vain siitä, että nainen tunkee yleensä miesten saunailtaan, mutta tarina oli vähän toinen. Sitä en kyllä tajua, että kun miesten harrastusporukka on oikeasti miesten saunaillassa, niin miksi parin muijan pitää sinne tunkea. Ei ne oikein tykkää siitä.