Kun nainen tunkee miesten saunailtaan
Mun mies ja hänen yläastekaverinsa ovat yläasteesta lähtien järjestäneet saunaillan, jossa on siis miehen yläasteaikaisia kavereita. Saunaillassa on perinteisesti ollut myös yksi nainen, "Hilma". Hilma on aina ollut ns. yksi jätkistä ja hänen läsnäolo on ollut aina ok kaikille. "Hilma" oli yläasteella luokan suosituin tyttö, ja hänellä on vieläkin jokin maaginen asema näiden miesten keskuudessa, koska hän on ollut aina jutuissa mukana, on ollut kaikkien miesten ihastus ja oikeastaan koko yläaste pyöri hänen ympärillä. Mutta kaikille meille muille vaimoille ja puolisoille Hilman osallistuminen tuohon poikien iltaan on enempi kuin ok, eikä hän edes sauno sillä pitää sitä epäsopivana.
No, yksi näistä miehistä oli nyt alkanut seurustella. Nyt hänen tuore naisystävänsä oli saanut päähänsä että koska Hilmakin on siellä niin hänenkin täytyy päästä. Vaikka nainen ei missään tapauksessa ole ollut osana kaveriporukkaa yläasteella, ei edes tunne näitä kaikkia miehiä. Silti piti päästä.
Ja voi pojat siellä oli ollut show. Tämä nainen oli tietysti haukkunut Hilmaa koko illan, koko saunomisen idea oli mennyt kun tämä tuore nainenkin halusi päästä saunaan. Ei ollut ymmärtänyt vihjailua että tämähän on miesten sauna. Mun mies soitti kesken illan ja pyysi hakemaan. Eikä kuulemma aio osallistua enää jos sinne nyt alkaa kaikki puolisoitansa raahaamaan. Ne illat ovat erikseen.
Mikä ihme tuon naisen motiivi on? Mikä se on että yhtä iltaa vuodesta ei voi suoda miehelle ja tämän kavereille, varsinkin kun koko porukka on kerääntynyt ympäri Suomea ihan tätä yhtä perinteistä iltaa varten?
Jos sinä nainen luet tämän niin häpeä.
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:57"]
Musta oli hyvä kun tuo yksi nainen kertoi olleensa gorillapuvussa polttareissa :D Hah! Täytyy kyllä sanoa että mulla ei riittäis pokka.
Mutta joo, munkin miehen kaveriporukassa on yksi nainen. Aluksi se oli mulle tosi vaikea paikka - hän pääsi mukaan ja minä en. Sitten tajusin että hei, eihän munkaan mies pääsisi mun illanviettoihin mukaan - eikä pääsisi vaikka siellä joku mies olisikin. Kun puolisot ovat mukana niin aiheet ovat erit - kavereiden kesken lähinnä juoruillaan, dokataan ja tehdään omia sisäpiirinjuttuja.
No, mustasukkainen kun olin niin pakko oli kuitenkin päästä mukaan. Mitään riitoja ei ollut, grillattiin ja minä juttelin tuon naisen kanssa. Juuri niin kuin joku kirjoitti niin tuli tarve hakeutua oman puolison/toisen naisen seuraan. Ilta oli ihan mukava, nainen oli mukava. Mutta täytyy sanoa että mitään kauhean hurjaa ei tapahtunut, tosin kuin miehen kertomuksissa. Eivät siis rakennelleet robottiasuja tai muuta hölmöä.
Tiedän kyllä nämä "yksi jätkistä"-naiset, ja minä väittäisin että heitä on kahdenlaisia. On niitä huomionhakuisia ja ilkeitä naisia, sekä niitä joilla on yksinkertaisesti huonot sosiaaliset taidot. Ensinmaininut korostavat asemaansa jätkänä, jälkimmäiset ovat vain kavereita kavereiden kanssa.
[/quote]
Mä aloin jossain vaiheessa herätä, ilmeisesti kehittyä, kun multa tuo asenne "miehet on kaikessa niin paljon parempia ym." katosi, eli sosiaaliset taidot ovat vain kehittyneet iän ja kokemuksen myötä, sitä mukaa kun ne ruusunpunaiset lasit varisevat silmiltä. Miehet juoruaa, miehet on ilkeitä toisilleen, myös niille hyvä-jätkä -naisille toisinaan, puhuvat selän takana pahaa ym. Ikävä kyllä kun sosiaaliset taidot kehittyvät, myös tämä negatiivisten asioiden huomaaminen kehittyy. Nykyään tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa hyvin, vaikka hyviä ystäviä ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:45"]
Mä olen tällainen "Hilma". Suurin osa ystävistäni on miehiä, ollaan tunnettu lähes koko ikämme. Kellekkään näistä en ole "jakanut persettä" niin kuin moni täällä asian ilmaisi, vaan tosiaan oon kuin yksi jätkistä. Vaikka ne hormonit on hyrränny noilla äijilläkin ja sellaista kännisopertelua on vuosien saatossa ollut, mutta koskaan en ole tehnyt mitään noiden kanssa. Ovat sanoneet-jos jostain syystä tullut asia esille- että mua ei lasketa naiseksi jos haluavat miesten reissun, eli olen aina tervetullut. Omia vaimojaan eivät halua mukaan ja olen sanonut että mulle voi sanoa suoraan jos eivät mua mukaan halua. Silti en änge joka reissuun mukaan, tietenkään. Mitä enemmän ikää on tullut olen alkanut kohdella heitä kuin pikkuveljiä, en napise mistään, heitän yhtä tyhmää ja hurjaa läppää kuin hekin, huolehdin etteivät tee idioottimaisuuksia, mutta esim saunaan en mene heidän kanssaan.
Onneksi useimpien tyttöystävät ja vaimot ovat ok tämän kanssa ja olen heidän kanssaan myös ystäviä. Mutta nuorempana kieltämättä asetelma oli monelle liian vaikea. joskus joku otti reissuun typykkänsä mukaan (jos ei ollut muita naisia kuin minä) ja se meni aina showksi. Joko itsensä esittelyä, vuoronperään jokaisen miehen edessä kiehnäämistä tai sitten riitelyä. Ymmärrän hyvin, mikseivät halunneet naisiaan mukaan reissuille.
Ja mainittakoon myös että oma mieheni on täysin ok tämän asian kanssa ja se on hänelle itsestäänselvyys. Tosin nykyään hänkin on kaikilla reissuilla mukana, mutta samalla tavalla homma jatkuu. :)
[/quote]Jos jossakin porukassa jonkun tyttöystävä tekee shown kiehnäämällä vuoronperään jokaisen miehen edessä, miten se liittyy siihen Hilmaan? Itse olen ollut satoja kertoja miesystävän kanssa viettämässä iltaa, enkä ole koskaan kiehnännyt jokaisen miehen edessä, oli sitten Hilmoja tai ei.
Onko tässä nyt ongelma se, että nämä tyttöystävät eivät muka hyväksy Hilmoja vai se, että nämä tyttöystävät ovat joskus muuten vain tyhmiä/ärsyttäviä/tms?
[/quote]
Ei se periaatteessa liitykään, tuossa vaan mainitsin miksi monesti miehet eivät halua naisiaan mukaan. Fiksut tyypit tietty käyttäytyvät normaalisti kaikissa porukoissa. Illanistujaiset voi myös olla eri juttu kuin parin päivän mökkireissu tiiviillä porukalla.
Kuten joku tuolla jo mainitsikin, kyse on ryhmädynamiikasta ja siitä, että tosi moni ei vaan pysty olemaan pelkkä kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kun ollaan tunnettu jo vuosia ja jutut on sen mukaisia, ulkopuolisten täytyy jotenkin sulautua mukaan. Jos homma menee showksi, eli siihen esittämiseen ja kiehnäämiseen tai joksikin muuksi (esim aletaan nalkuttaa omalle poikaystävälle) se voi pahimmassa tapauksessa pilata reissut. Eli periaatteessa kyse ei ole siitä Hilmasta ollenkaan, minä ainakin toivotan toisetkin naiset tervetulleeksi. Mutta jos se tarkoittaa sitä, että mun pitää "viihdyttää" tätä toista naista kun hän ei osaa olla miesten kanssa, tai että porukan dynamiikka rakoilee kun vaimot alkaa levittää tissejään toisten edessä, ei homma toimikaan.
Monelle naiselle se, että mies on jossain, missä on yksi nainen mukana on jo liikaa. Onneksi on niitä fiksujakin. :)
T.se toinen Hilma
Aikuiset ihmiset jättämässä ulkopuolelle. Noinko opetatte lapsennekin? Meidän kaveriporukassa jokainen on tervetullut halutessaan. Ketään ei syrjitä ja kaikilla on mukavaa. Ehkä ilta menikin pieleen juuri sen takia, että tuo uusi nainen aisti negatiivisen ilmapiirin itseään kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:41"]
Nuo Hilman kaltaiset naiset ovat niitä jotka ovat kiusattuja läpi elämänsä. Miehet pitävät heitä yksisarvisina, naiset arkkivihollisina. Tuo paikalle tunkenut nainen on nähtävästi vielä liian nuori sitä tajuamaan.
[/quote]
Oikeasti? Mun tuttavien/koulumuistojen perusteella tuollaiset Hilmat ovat pikemminkin sosiaalisia tyyppejä ja suosittuja myös tyttöjen parissa, (elleivät sitten oikeasti ole sellaisia tyyppejä, joille miesten ihailun hyväksikäyttö on itsestään selvää ja varattujen miesten iskeminen ylpeyden aihe.)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:24"]
MISTÄHÄN TIEDÄTTE ETTEI KÄY? MIETTIKÄÄPÄ - EHKÄ MIEHENNE SANOVAT ETTEI KÄY JOTTA AKAT EI KOTONA HERMOSTU JA SIELLÄ SE HILMA KUMMINKIN ALASTI ...
[/quote]
Niinpä, miehet voivat puhua potaskaa jotta vaimokkeet eivät suutu.
[/quote]
No sillon on aika paskan miehen itselleen valinnut :D Tai sitten vaimossa vika jos mies ei uskalla totuutta kertoa?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]Siis mitä vittua se Hilma siellä saa edelleen olla haarojaan levittelemässä tissit paljaana heiluen??? Anteeksi nyt vain mutta KYLLÄ jotkin asiat todellakin muuttuvat kun ollaan parisuhteessa, ei todellakaan siellä silloin enää mitkään tissiperseet sauno mun mieheni kanssa, EI TODELLAKAAN SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/quote] Opettelepa kuule ihan ensimmäisenä lukemaan. Katsotaan sitten uudestaan. Nimittäin vittu aloituksessa lukee että HILMA EI KÄY SIELLÄ VITUN SAUNASSA!!!!! Taidat ihan kokemuksesta tietää käytännössä käsitteen tissiperse? Onks sulla muitaki epämuodostumia?
[/quote]MISTÄHÄN TIEDÄTTE ETTEI KÄY? MIETTIKÄÄPÄ - EHKÄ MIEHENNE SANOVAT ETTEI KÄY JOTTA AKAT EI KOTONA HERMOSTU JA SIELLÄ SE HILMA KUMMINKIN ALASTI LÖHNÖTTÄÄ JA KATSELEE KIKULEITA.
[/quote]
Girlfriend from hell.
[/quote]Painu sinä vaan sinne helvettiisi mussuttamaan persvakoa.
Haha paskanmarjat, orgiathan nuo on kavereiden kesken, kerran vuodessa saa vähän vierasta ja toi kaveriselitys menee täysillä läpi kilteille vaimokullille.. XD
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:33"]Hilma on sosiaalisesti niin lahjaton, että ei ole tullut toimeen muiden naisten kanssa? Ja hänellä on tarve olla keskipisteenä, mikä on vaikeaa naisporukassa. Miehet pyörivät ympärillä ja mielistelevät, koska Hilma on hyvännäköinen. Luonteella ei ole merkitystä, kun ulkonäkö on pantava. Sen takia Hilma tulee paremmin toimeen miesten kanssa. [/quote] Tai sitten Hilma on niinku minä? Mä kasvoin poikien seurassa, kun on kolme veljeä ja lähimmissä naapureissa vain poikia, tai liian iso ikäero tyttöihin joita oli. Mä nykyäänkin tykkään urheilusta, harrastan itse paljon ja katson myös telkkarista monia lajeja. Mä en meikkaa kuin äärimmäisen harvoin hienompiin tilaisuuksiin eikä mua kiinnosta meikit, niistä puhuminen jne mitkä on perinteisesti naisten juttuja. Olisko moni teistä Hilman tuomitsijoista mun ystävä, luuletteko että meillä olis puhuttavaa? Niinpä, tuskin kauhean moni. Kyllä mulla naispuoleisiakin ystäviä toki on, mutta niiden kanssa ei samalla tavalla tule vietettyä aikaa. Onneks oma mies ei ole mustasukkainen. [/quote]Juu, ei varmaankaan olisi puhuttavaa, jos arvotat ihmisen sukupuolen perusteella ja oletat, että pystyn puhumaan vain meikeistä. Mistä sinä luulet, että naiset puhuvat miestensä tai muiden miestuttavien kanssa? [/quote] Missäs kohtaa sanottiin että just ihan kaikki niin tekee? Pakkoko kaikki on täällä lukea niin että tuo nyt varmasti tarkoitti kaikkia, minuakin, hmm. Sanoin että "tuskin kauhean moni", eikö tuo jätä tilaa myös toisenlaisille tapauksille?
[/quote]No ei jätä kovin paljon tilaa. Kysyit, luuletko, että meillä olisi puhuttavaa ja samalla sanot, että "niinpä". Eli oletit, että lähes kaikki vastaa, ettei olisi. Mainitsit ainoastaan meikit ja oletit, että se rajaa lähes kaikki naiset pois. Itse en muista puhuneeni meikeistä vuosiin kenenkään kanssa.
Joo, tiedän, ettet tarkoittanut pelkästään niitä meikkejä ja etteikö jotkut naiset voisi olla kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä, mutta tuo tekemäsi oletus miesten ja naisten asioista on aika jyrkkä. Minä tiedän paljonkin asioita, joista voi puhua, enkä liitä niitä pelkästään toiseen sukupuoleen. Lomamatkat, harrastukset, työ, koulutus, musiikki, tapahtumat, kotiin liittyvät suunnitelmat kuten remontointi ja asunnon osto, lemmikit, ruoka jne.
[/quote]
Mä luulen että meillä vois ollakin puhuttavaa. Suurin osa tämän ketjun naisista vaan tuntuu olettavan että koska Hilma viihtyy miesporukassa, hän on munan perässä, eikä voi olla oikeasti kaveri näiden miesten kanssa. Siksi tuo vähän karkea yleistys kun koitin saada niitä käsittämään että Hilma voi olla myös sellainen nainen jolla oikeasti voi olla paljonkin yhteistä niiden miesten kanssa, ilman että kukaan siellä yrittäisi iskeä ketään.
Yläasteen Hilmat oli yleensä suosittuja juuri siksi, että antoi joka pojalle. Siksi varmaan pojat ei halua vaimojaan mukaan, kun Hilma on edelleen aulis ja antava
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:46"]
No voi hitto, mä olen Hilma. Olen aina ollut jätkien saunailloissa, koska siellä on niin hyvä tunnelma ja äijät heittää hyvää läppää. Jo jonkun vaimo sinne tunkee, niin pitää niellä se roisi humori, joka joukossa pesii.
Ehkä tämä tyttöystäväkin on oman joukkonsa Hilma ja viihty äijäporukoisssa?
[/quote]
Minulle on ihan yks ja hailee, kuka nainen saunoo miesten kanssa ja kuka ei, ja minulle on ihan sama, huolitaanko vanhoihin kaveriporukoihin uusia ihmisiä vai ei - mutta huvittaa todella, jos et näe asenteessasi mitään erikoista?
Etkö huomaa, että noinkin lyhyessä kommentissa automaattisesti oletat, etteivät naiset ymmärrä "roisia" huumoria ja pilaisivat tunnelman jo silkalla paikallaolollaan? Ja sinä olet tietysti hyvin erikoislaatuinen roisi, rento nainen. Muut naiset pilaisivat äijäporukan hyvän tunnelman ja hyvän läpän. Mutta sinä et.
Hmm.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:30"]Olisko mustasukkainen? Eka selitys mikä tuli mieleen. Tai sitten jotenkin vajaa, ei pahalla.
[/quote]
Niin se Himako ei ole yhtään vajaa? Mutta se on, joka käyttäytyy samoin kuin Hilma. Ookeey
Kyllähän se niin on, että ainoa nainen porukassa on mielestään hyvä jätkä, mutta silti mehiläiskuningatar. Jos siihen tunkee joku muu nainen, sitä ei suvaita. Tuossa nyt on kyse vanhoista koulukavereista, mutta mitä Hilma tuumiin, jos porukkaan tule joku muu koulukaveri vanhoilta ajoilta, naispuolinen? Jos tulee kaksi koulukaveria, mies ja nainen, ovatko molemmat tervetulleita?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:39"]
Mä olen tällainen "Hilma". Suurin osa ystävistäni on miehiä, ollaan tunnettu lähes koko ikämme. Kellekkään näistä en ole "jakanut persettä" niin kuin moni täällä asian ilmaisi, vaan tosiaan oon kuin yksi jätkistä. Vaikka ne hormonit on hyrränny noilla äijilläkin ja sellaista kännisopertelua on vuosien saatossa ollut, mutta koskaan en ole tehnyt mitään noiden kanssa. Ovat sanoneet-jos jostain syystä tullut asia esille- että mua ei lasketa naiseksi jos haluavat miesten reissun, eli olen aina tervetullut. Omia vaimojaan eivät halua mukaan ja olen sanonut että mulle voi sanoa suoraan jos eivät mua mukaan halua. Silti en änge joka reissuun mukaan, tietenkään. Mitä enemmän ikää on tullut olen alkanut kohdella heitä kuin pikkuveljiä, en napise mistään, heitän yhtä tyhmää ja hurjaa läppää kuin hekin, huolehdin etteivät tee idioottimaisuuksia, mutta esim saunaan en mene heidän kanssaan.
Onneksi useimpien tyttöystävät ja vaimot ovat ok tämän kanssa ja olen heidän kanssaan myös ystäviä. Mutta nuorempana kieltämättä asetelma oli monelle liian vaikea. joskus joku otti reissuun typykkänsä mukaan (jos ei ollut muita naisia kuin minä) ja se meni aina showksi. Joko itsensä esittelyä, vuoronperään jokaisen miehen edessä kiehnäämistä tai sitten riitelyä. Ymmärrän hyvin, mikseivät halunneet naisiaan mukaan reissuille.
Ja mainittakoon myös että oma mieheni on täysin ok tämän asian kanssa ja se on hänelle itsestäänselvyys. Tosin nykyään hänkin on kaikilla reissuilla mukana, mutta samalla tavalla homma jatkuu. :)
[/quote]Jos jossakin porukassa jonkun tyttöystävä tekee shown kiehnäämällä vuoronperään jokaisen miehen edessä, miten se liittyy siihen Hilmaan? Itse olen ollut satoja kertoja miesystävän kanssa viettämässä iltaa, enkä ole koskaan kiehnännyt jokaisen miehen edessä, oli sitten Hilmoja tai ei.
Onko tässä nyt ongelma se, että nämä tyttöystävät eivät muka hyväksy Hilmoja vai se, että nämä tyttöystävät ovat joskus muuten vain tyhmiä/ärsyttäviä/tms?
[/quote]
Ei se periaatteessa liitykään, tuossa vaan mainitsin miksi monesti miehet eivät halua naisiaan mukaan. Fiksut tyypit tietty käyttäytyvät normaalisti kaikissa porukoissa. Illanistujaiset voi myös olla eri juttu kuin parin päivän mökkireissu tiiviillä porukalla.
Kuten joku tuolla jo mainitsikin, kyse on ryhmädynamiikasta ja siitä, että tosi moni ei vaan pysty olemaan pelkkä kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kun ollaan tunnettu jo vuosia ja jutut on sen mukaisia, ulkopuolisten täytyy jotenkin sulautua mukaan. Jos homma menee showksi, eli siihen esittämiseen ja kiehnäämiseen tai joksikin muuksi (esim aletaan nalkuttaa omalle poikaystävälle) se voi pahimmassa tapauksessa pilata reissut. Eli periaatteessa kyse ei ole siitä Hilmasta ollenkaan, minä ainakin toivotan toisetkin naiset tervetulleeksi. Mutta jos se tarkoittaa sitä, että mun pitää "viihdyttää" tätä toista naista kun hän ei osaa olla miesten kanssa, tai että porukan dynamiikka rakoilee kun vaimot alkaa levittää tissejään toisten edessä, ei homma toimikaan.
Monelle naiselle se, että mies on jossain, missä on yksi nainen mukana on jo liikaa. Onneksi on niitä fiksujakin. :)
T.se toinen Hilma
[/quote]Miksi ihmeessä se mukaan tuleva nainen levittelisi tissejään ja kiehnäisi? Eikö tässä nyt ollut oletuksena, että hän seurustelee jonkun porukan miehen kanssa? Tämä on minulle nyt jotenkin utopinen ajatus, että miehen kavereille levitellään tissejä, koska ryhmädynamiikka. Se ryhmäkö saa naisen käyttäytymään noin kummallisesti vai tapahtuuko sitä myös esim kun miehen kaveri tulee kylään.
Ryhmädynamiikka on se avainsana. Meillä on tiivis ns. sekaporukka, kaksi naista ja neljä miestä. Meillä on ihan oma huumori ja oma kieli, ja kyllä yksikin ulkopuolinen muuttaa tilannetta, tulee tunne että pitää selittää asioita ja että pitäisi ehkä puhua eri asioista kuin keskenämme. Isolla porukalla se ei niinkään haittaa. Olennaista ei siis ole ryhmän jäsenten sukupuoli, toki olemme naisia ja miehiä, mutta toisillemme olemme nimenomaan ystäviä. Enkä usko, että tilanne olisi ratkaisevasti toinen, vaikka olisinkin ainoa nainen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:33"]Hilma on sosiaalisesti niin lahjaton, että ei ole tullut toimeen muiden naisten kanssa? Ja hänellä on tarve olla keskipisteenä, mikä on vaikeaa naisporukassa. Miehet pyörivät ympärillä ja mielistelevät, koska Hilma on hyvännäköinen. Luonteella ei ole merkitystä, kun ulkonäkö on pantava. Sen takia Hilma tulee paremmin toimeen miesten kanssa. [/quote] Tai sitten Hilma on niinku minä? Mä kasvoin poikien seurassa, kun on kolme veljeä ja lähimmissä naapureissa vain poikia, tai liian iso ikäero tyttöihin joita oli. Mä nykyäänkin tykkään urheilusta, harrastan itse paljon ja katson myös telkkarista monia lajeja. Mä en meikkaa kuin äärimmäisen harvoin hienompiin tilaisuuksiin eikä mua kiinnosta meikit, niistä puhuminen jne mitkä on perinteisesti naisten juttuja. Olisko moni teistä Hilman tuomitsijoista mun ystävä, luuletteko että meillä olis puhuttavaa? Niinpä, tuskin kauhean moni. Kyllä mulla naispuoleisiakin ystäviä toki on, mutta niiden kanssa ei samalla tavalla tule vietettyä aikaa. Onneks oma mies ei ole mustasukkainen. [/quote]Juu, ei varmaankaan olisi puhuttavaa, jos arvotat ihmisen sukupuolen perusteella ja oletat, että pystyn puhumaan vain meikeistä. Mistä sinä luulet, että naiset puhuvat miestensä tai muiden miestuttavien kanssa? [/quote] Missäs kohtaa sanottiin että just ihan kaikki niin tekee? Pakkoko kaikki on täällä lukea niin että tuo nyt varmasti tarkoitti kaikkia, minuakin, hmm. Sanoin että "tuskin kauhean moni", eikö tuo jätä tilaa myös toisenlaisille tapauksille? [/quote]No ei jätä kovin paljon tilaa. Kysyit, luuletko, että meillä olisi puhuttavaa ja samalla sanot, että "niinpä". Eli oletit, että lähes kaikki vastaa, ettei olisi. Mainitsit ainoastaan meikit ja oletit, että se rajaa lähes kaikki naiset pois. Itse en muista puhuneeni meikeistä vuosiin kenenkään kanssa. Joo, tiedän, ettet tarkoittanut pelkästään niitä meikkejä ja etteikö jotkut naiset voisi olla kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä, mutta tuo tekemäsi oletus miesten ja naisten asioista on aika jyrkkä. Minä tiedän paljonkin asioita, joista voi puhua, enkä liitä niitä pelkästään toiseen sukupuoleen. Lomamatkat, harrastukset, työ, koulutus, musiikki, tapahtumat, kotiin liittyvät suunnitelmat kuten remontointi ja asunnon osto, lemmikit, ruoka jne. [/quote] Mä luulen että meillä vois ollakin puhuttavaa. Suurin osa tämän ketjun naisista vaan tuntuu olettavan että koska Hilma viihtyy miesporukassa, hän on munan perässä, eikä voi olla oikeasti kaveri näiden miesten kanssa. Siksi tuo vähän karkea yleistys kun koitin saada niitä käsittämään että Hilma voi olla myös sellainen nainen jolla oikeasti voi olla paljonkin yhteistä niiden miesten kanssa, ilman että kukaan siellä yrittäisi iskeä ketään.
[/quote]
Olemmekohan me lukeneet edes samaa ketjua? Minun mielestäni suurin osa kirjoittajista ei todellakaan tunnu olettavan, että Hilma olisi "munan perässä", vaan tässä on nähdäkseni ihmetelty aika montaa erillistä asiaa, esim:
a) tuota ap:n kuvailemaa varsin erikoista asetelmaa, jossa Hilma on jokin ikuinen saavuttamaton teinikuningatar, eikä siis todellakaan vain mikään tavallinen kaverus muiden joukossa;
b) tässä ketjussa kirjoittaneiden "yksi jätkistä" -naisten ennakkoasenteita muita naisia kohtaan;
jne. jne.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:14"]
Olemmekohan me lukeneet edes samaa ketjua? Minun mielestäni suurin osa kirjoittajista ei todellakaan tunnu olettavan, että Hilma olisi "munan perässä", vaan tässä on nähdäkseni ihmetelty aika montaa erillistä asiaa, esim:
a) tuota ap:n kuvailemaa varsin erikoista asetelmaa, jossa Hilma on jokin ikuinen saavuttamaton teinikuningatar, eikä siis todellakaan vain mikään tavallinen kaverus muiden joukossa;
b) tässä ketjussa kirjoittaneiden "yksi jätkistä" -naisten ennakkoasenteita muita naisia kohtaan;
jne. jne.
[/quote]
Mutta onko asetelma todellisuudessa tuollainen vai kuvitteleeko ap sen sellaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]Siis mitä vittua se Hilma siellä saa edelleen olla haarojaan levittelemässä tissit paljaana heiluen??? Anteeksi nyt vain mutta KYLLÄ jotkin asiat todellakin muuttuvat kun ollaan parisuhteessa, ei todellakaan siellä silloin enää mitkään tissiperseet sauno mun mieheni kanssa, EI TODELLAKAAN SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/quote] Opettelepa kuule ihan ensimmäisenä lukemaan. Katsotaan sitten uudestaan. Nimittäin vittu aloituksessa lukee että HILMA EI KÄY SIELLÄ VITUN SAUNASSA!!!!! Taidat ihan kokemuksesta tietää käytännössä käsitteen tissiperse? Onks sulla muitaki epämuodostumia?
[/quote]MISTÄHÄN TIEDÄTTE ETTEI KÄY? MIETTIKÄÄPÄ - EHKÄ MIEHENNE SANOVAT ETTEI KÄY JOTTA AKAT EI KOTONA HERMOSTU JA SIELLÄ SE HILMA KUMMINKIN ALASTI LÖHNÖTTÄÄ JA KATSELEE KIKULEITA.
[/quote]
Girlfriend from hell.
[/quote]Painu sinä vaan sinne helvettiisi mussuttamaan persvakoa.
[/quote]
http://m.quickmeme.com/img/c3/c362038f883026d66b9df0310b5cdc42f7ab56795d39f144252409f7cfa1b31e.jpg
Kyse on ryhmädynamiikasta. Kauan sitten muodostuneet ryhmät, joissa henkilöillä on tietyt roolit, voivat mennä sekaisin kun porukkaan änkee ulkopuolisia. Nämä ulkopuoliset övat sananmukaisesti ulkopuolisia kaikista läpistä, vitseistä ja keskustelunaiheista. He eivät tajua juttuja. Tuo porukka on ollut koossa jo kauan. He palaavat muistoissaan menneisiin aikoihin ja nauravat vanhoille jutuille. Ei sinne kaivata ulkopuolisia kuuntelujoita sekaamaan. Ryhmä ei toimi sitten enää samalla lailla. Eikö nuo ihmiset sen yhden kerran vuodessa saa viettää illan tuolla kokoonpanolla? Eivät useammin edes näe toisiaan. Muutenhan ottavat muut mukaan kohteliaasti. Sen naisen asema on edelleen tuossa porukassa se mikä se on aina ollut. Ei sitä kenenkään ruikutus voi muuksi muuttaa.
Musta oli hyvä kun tuo yksi nainen kertoi olleensa gorillapuvussa polttareissa :D Hah! Täytyy kyllä sanoa että mulla ei riittäis pokka.
Mutta joo, munkin miehen kaveriporukassa on yksi nainen. Aluksi se oli mulle tosi vaikea paikka - hän pääsi mukaan ja minä en. Sitten tajusin että hei, eihän munkaan mies pääsisi mun illanviettoihin mukaan - eikä pääsisi vaikka siellä joku mies olisikin. Kun puolisot ovat mukana niin aiheet ovat erit - kavereiden kesken lähinnä juoruillaan, dokataan ja tehdään omia sisäpiirinjuttuja.
No, mustasukkainen kun olin niin pakko oli kuitenkin päästä mukaan. Mitään riitoja ei ollut, grillattiin ja minä juttelin tuon naisen kanssa. Juuri niin kuin joku kirjoitti niin tuli tarve hakeutua oman puolison/toisen naisen seuraan. Ilta oli ihan mukava, nainen oli mukava. Mutta täytyy sanoa että mitään kauhean hurjaa ei tapahtunut, tosin kuin miehen kertomuksissa. Eivät siis rakennelleet robottiasuja tai muuta hölmöä.
Tiedän kyllä nämä "yksi jätkistä"-naiset, ja minä väittäisin että heitä on kahdenlaisia. On niitä huomionhakuisia ja ilkeitä naisia, sekä niitä joilla on yksinkertaisesti huonot sosiaaliset taidot. Ensinmaininut korostavat asemaansa jätkänä, jälkimmäiset ovat vain kavereita kavereiden kanssa.