Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei kampaajat voi ikinä tehdä mitä pyytää?!?!

Vierailija
23.06.2015 |

Menin tänään kampaajalle. Minulla oli aivan blondit hiukset, pyysin sellasta vähän lämpimämpää blondia väriä. Kampaaja kysyy, että käykö jos laitamme pari tummaa raitaa. Se oli minulle ok. Noh, lähdin sitten kampaajalta itkien MUSTILLA hiuksilla?! Missä on 4 ruskeaa raitaa. Kampaaja vaan tokaisi, että kyllä se siitä vaalenee ja vaihtelu virkistää. Oikeasti, ei niille makseta 130€ siitä, että tehdään mitä itse lystää.. :(

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:36"]Miten menee käytännössä, jos ei olekaan tyytyväinen esim. värin tummuuteen ja leikkaukseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?

Jos asiakas sanoo, että pyysi kyllä vaaleamman sävyn, niin kaivaako se kampaaja siinä sitten vaalennusaineet kaapista ja alkaa vaalentamaan sopivaksi sävyksi ihan omalla kustannuksella ja ajalla?

Leikkaukselle nyt ei oikein mitään voi, varsinkin jos on mennyt lyhyeksi tai leikattu väärästä paikasta, takaisin kun ei voi laittaa. Mutta pientä viilausta voi tietysti helpommin tehdä.

Onko teillä käynyt noin? Mitä se kampaaja sanoi kun vaaditte korjausta? Oliko vaan että joo,joo, korjaan tietty?
[/quote]

Oon menos just uudellee laittaa raitoja kun lopputuloksessa ei näkynyt yhtä ainoaa raitaa. 100 euroo maksoin ja uusintayritys menee kampaajan piikkiin. Otti kyllä aivoon kun olin niitä raitoja niin odottanut. Varattiin siis uusi aika mutta tässä välissä on mennyt muutama viikko :( toivottavasti tulee seuraavalla kerralla onnistumaan.

Vierailija
162/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:27"]

Tuo föönaaminen ja sen pyöröharjan käyttäminen on varmaan joku pakkomielle, ehkä kampaajien ammattitauti! Onneksi nykyisin suurin osa kampaajista tajuaa jo kysyä, haluaako asiakas muotoilutuotteita viimeistelyyn, itse en enää nykyisin halua. Hieman vaikuttavat aina pettyneiltä kun eivät pääse suihkuttelemaan. Mutta säästyypähän heiltäkin tuotteet toisia asiakkaita varten. 

[/quote]

Voi kai sitä föönata muuhunkin muotoon, kuin palloksi?? Itse ainakin teen föönin ja pyöröharjan kanssa yleensä sellaiset kuohkeat laineiset hiukset jossa latvat on mieluumin vaikka ulos kuin sisään, enkä niin, että juuret ylös, pituudet pyöreiksi ja latvat sisäänpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:46"]Halusin permanentin jossa hiukset olisivat loivilla kiharoilla. Sain puudelikiharat. Luoja että vitutti. [/quote] Mulle on myös käynyt näin. Kaksi kertaa. Toisella kerralla sanoin selvästi, että haluan pehmennyksen, en anitahirvos-kiharoita. No, näytin lampaalta senkin käynnin jälkeen. Kampaajat, pystyykö "laineita" edes tehdä vai tuleeko aina tiukka kihara?

[/quote]

Voi johtua myös sun yksilöllisestä hiuslaadustasi joka ei välttämättä näy ulospäin ennen permiksen tekoa. Anna siis kampaajalle tässä kohdassa armoa.

Mulla itselläni on ainakin ns. piilo-luonnonkiharat mutta samanaikaisesti myös tosi raskaat, paksut ja suorana laskeutuvat pitkät hiukset. Jos näihin laittaa permiksen, on lopputulos ihan herran kädessä. Voi tulla juurikin Anita Hirvos-look (jos kampaaja arvelee ettei raskas hius kiharru liian miedoilla aineilla ja liian lyhyellä vaikutusajalla) tai sitten ei tule yhtään mitään (jos kampaaja arvelee luonnonkiharan hiuslaadun boostaavan permisaineita entisestään).

Vierailija
164/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on kampaajille tapahtunut vuosien mittaan. Minulle oli sama luotettava vanhempi rouva 10 vuotta. tukka oli kunnossa , kunnolla leikattu ja väri sellainen kuin halusin. Sitten rouva jäi eläkkeelle ja muutti maalle. Nyt olen uusilla yrittänyt ja tulos on joka kerta surkea. Niskaan leikattu koloja , sivut hapsottaa, otsis sitä sun tätä. Tukkani on "vaikea" ja muistan sanoa sen aina mutta jotenkin ei vaan mene perille noille "kampaajille".Parin surkean värjäyksen jälkeen olen siirtynyt itse värjäämään ja nyt suunnittelen tukan pituuden kasvattamista sellaiseksi että selviän siistimisestä itse.

Mitä siellä kampaajakouluissa nykyään opetetaan?

Vierailija
165/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin leikkauttamassa tukkani, kerroin että pidän keskijakausta. Kampaaja sanoi "ok" ja rupesi leikkaamaan. Kotona huomasin että oli vetänyt jakaukseni n. 2,5cm liikaa sivulle! Tosi kivalta näytti joo, kun leikkaus oli muuten symmetrinen ja jakaus aivan vinossa. :(

Vierailija
166/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kampaajat ja parturit eivät tee mitä pyydetään. Kyllästyin siihen.  Käyn parturissa Tallinnassa, kampaaja/parturi on venäjänkielinen eikä osaa suomea tai englantia mutta joka kerta saan hyvän leikkauksen. No föönata hekään eivät osaa, mutta se ei haittaa, pääasia, että leikkaus on hyvä.

Vierailija
167/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muö[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:50"]Mikä vimma kampaajilla on muuten föönätä sellainen "tätipallo" kaikille? :O
Ja vaikka sanoisi menevänsä suoraan kotiin & saunaan, niin silti päähän suihkitaan kilo lakkaa!
[/quote]
Mulle ei laita, kun sanon "älä sitte laita lakkaa, tai muutakaan täköttiä".. Ootko sellasta kokeillu?

Vierailija
168/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa harvinaisen kehittyneltä yksilöstä. Kampaajalla alkaa itkeä kun lopputulos ei miellytä, kuvaa ei osaa lisätä nettiin saati linkittää oikein.
Ymmärtäisin paremmin jos kyseessä olisi 5-vuotias.

Vierailija
169/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pärjää täysin ammattitaidottomat kampaajat...mene vaatimaan korjaus. Kyllä tuosta pitäisiselvitä värinpoistolla ja värjäyksellä.
Pari vuotta sitten oli vain juuriväri. Lähes koomassa ollut kampaaja piristi sitten päivääni ja silpaisi mulle tosi lyhyen otsiksen...hyvin kävi leveähköön naamaani.

Vierailija
170/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:46"]

En ymmärrä miksi kampaajat ja parturit eivät tee mitä pyydetään. Kyllästyin siihen.  Käyn parturissa Tallinnassa, kampaaja/parturi on venäjänkielinen eikä osaa suomea tai englantia mutta joka kerta saan hyvän leikkauksen. No föönata hekään eivät osaa, mutta se ei haittaa, pääasia, että leikkaus on hyvä.

[/quote]

Onko sinulla suositella jotain hyvää kampaajaa/kampaamoa Tallinnassa? Olen nimittäin itsekin tätä harkinnut, siellä tulee kuitenkin käytyä säännöllisin väliajoin, niin voisi hyödyntää edullisemman hinnan, ja vielä tärkeämpää toki jos saisi hyvän lopputuloksen?

Tai Haapsalu tai Tartto, niidenkin kampaaja-tarjonnasta olisin kiinnostunut.

Käyn säännöllisesti vakikampaajalla. Hän leikkaa hyvin, mutta se föönaaminen.  Hän tekee minulle juuri sellaisen pallokampauksen, vaikka sanoisin mitä. Miten ihmeessä, vaikka olen käynyt hänellä jo pitkään, hän ei NÄE, miltä näytän, mikä minulle sopisi? Jatkuvasti joudun myös keskustelemaan siitä, kuinka paljon tukasta saa leikata. Jos siitä joka kerta otettaisiin se 5 cm, jonka kampaaja haluaa, niin tukkahan olisi ajan kanssa jo ihan mahdottoman lyhyt.

Samoin hän ehdottaa lähes joka kerta jotain "piristävää" punaisen sävyä. Ja joka kerta joudun sanomaan, että ei, ei saa olla yhtään punertavaa.

Tässä tätiytyy iän myötä jo muutenkin, niin jos päästäisin kampaajani valloilleen, minulla olisi lyhyt punertava tukka.

En voi myöskään käydä kampaajalla ennen juhlia, koska ne "kampaukset", mitä hän minulle laittaa, ovat ihan hirveitä. Ja taas ihmettelen, eikö kampaajan pitäisi osata nähdä, mikä näyttää asiakkaalla hyvältä?

Olen menossa maanantaina uudelle kampaajalle (väri & leikkaus), jota kovasti netissä suositeltiin. Saas nähdä, nyt kyllä tämän ketjun lukemisen jälkeen hirvittää.

Mutta Viron kampaajat, laittakaapa vinkkiä!

Vierailija
171/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:17"]No sanokaa te mikä väärinkäsitys tässä on käynnyt, keskustelu meni kutanuinkin näin:
Minä: Haluan yhä säilyttää vaaleat hiukset, mutta vain lämpimämmän sävyn (näytin sen sävyn siitä hiustupsu höskästä)
Kampaaja: Okei. Laitettaisiko muutama ruskea raita? (Näytti sen värin myös siitä hiustupsu höskästä)
Ja minä myönnyin.
Aikani siinä luin lehtiä kun hän laittoi väriä päähän, kun katsoin peiliin niin huomasin kuinka hiukset alkoivat olemaan ihan mustat. Aloin itkemään ja kysyin kampaajalta, että mitä hittoa hän tekee. Vastaukseksi sain, että vaihtelu virkistää. Ja kyllä, pyysin häntä pesemään sen pois
Joten pliis kertokaa mitä tein väärin :|
Ap
[/quote]

Jos maksoit tästä, teit siinä väärin.

Vierailija
172/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kampaajat jämähtäneet johonkin 80-luvun värjäys- ja leikkaustekniikoihin! Esimerkiksi kerrostaminen. Täällä kynitään minun letti ohuen ja hapsottavan näköiseksi, kun taas jenkkikampaajat saavat siitä tekniikallaan aina tuuheamman ja paksumman näköisen, ja puoleen hintaan siitä mitä maksan täällä. Ja raidoittaminen, täällä Suomessa vedetään kamalat "nykästyyliset" kuivuneet kasariraidat, kun taas Jenkeissä tekevät sen raidoituksen kolmella vaalealla sävyllä (vanilja, kulta ja beige) niin ettei juurikasvukaan haittaa pitkään aikaan.

Vierailija
173/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestien perusteella tein päätelmän, että kampaaja värjäsi hiukset tarkoituksella tummaksi ettei ihmiset pitäisi ap:ta niin blondina kuin hän todellisuudessa on.

Vierailija
174/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:26"]

Kolmas: kuivat latvat pois on joka kerta 5cm vaikka kävisi kampaajalla kuukauden välein. Mitä helv?

[/quote]

Tätä mäkin ihmettelen. Joskus annoin kampaajalle vapaat kädet ja vuodessa tukkani lyheni tissien alle ulottuvasta sellaisiksi 3-5cm pätkiksi. Kun aina oli kuulemma NIIN kuivaa että ihan pakko lyhentää se 10cm joka kerta. Joko 1) kampaajat eivät osaa arvioida hiusten kuntoa, 2) oikeasti haluavat kaikille sen lyheyn tukan, jota joutuu leikkauttamaan 4 viikon välein tai 3) mulla on maailman paskin hiuslaatu kun 6 vko aikana aina menee se 10cm täysin pilalle.

Vierailija
175/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:35"]

Kyllästyin kampaajiin, aloin käymään opiskelijoilla. Niillä kestää, mutta taatusti tekevät mitä pyydetään. ja on edullista.

[/quote]Minäkin menin kerran varaamaan aikaa opiskelijalle. Tarkoitus oli tasata pitkien hiusten latvat. Opiskelija siinä pitkään pähkäili että "osaankohan minä", mutta antoi kuitenkin ajan. Jätin menemättä, jos ei latvoja osaa tasata, niin ei sitten. 

Vierailija
176/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se väri laittohetkellä näytä ollenkaan samalta kuin mitä se oikeasti on. Esim. kuparinruskea näyttää porkkanalta laittovaiheessa. Ekalla kerralla sanoin että onko tämä väri nyt oikea, mutta kampaaja sanoi, että se muuttuu ja muuttuihan se. 

Vierailija
177/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kampaajan versio.

En kyllä tajua teitä "Lähdin ulos kampaajalta ihan eri tukalla mistä oli puhe, enkä kehdannut sanoa mitään, maksoin kiltisti 20 000 euroa." Opetelkaa nyt herrajjumala avaamaan sitä leipäläpeä.

Vierailija
178/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:09"]

Tuttua. Itse menin värjäämään tyvikasvua pois ja korostin todella selvästi, ettei väri saa tummua edellisestä yhtään. No nyt on musta tyvi. Huoh.

[/quote]

Tämä! Miten on mahdollista, että joka kerta sama juttu? Mulla on itselläni kylmä keskiruskea, jossa alkaa olla jo harmaita. Menen kampaajalle ja sanon, että täsmälleen sama tummuusaste, harmaat vaan peittoon. Ei vaan onnistu. Joka kerta tyvi on niin tumma, että kuukauden päästä näkyy sekä harmaat että oman värin tyvikasvu. En käsitä mikä tässä on niin vaikeeta.

Vierailija
179/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:03"]Ap vaikuttaa harvinaisen kehittyneltä yksilöstä. Kampaajalla alkaa itkeä kun lopputulos ei miellytä, kuvaa ei osaa lisätä nettiin saati linkittää oikein.
Ymmärtäisin paremmin jos kyseessä olisi 5-vuotias.

[/quote] Joku katkera kampaaja sielä huutelee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi