Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei kampaajat voi ikinä tehdä mitä pyytää?!?!

Vierailija
23.06.2015 |

Menin tänään kampaajalle. Minulla oli aivan blondit hiukset, pyysin sellasta vähän lämpimämpää blondia väriä. Kampaaja kysyy, että käykö jos laitamme pari tummaa raitaa. Se oli minulle ok. Noh, lähdin sitten kampaajalta itkien MUSTILLA hiuksilla?! Missä on 4 ruskeaa raitaa. Kampaaja vaan tokaisi, että kyllä se siitä vaalenee ja vaihtelu virkistää. Oikeasti, ei niille makseta 130€ siitä, että tehdään mitä itse lystää.. :(

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia kannattaa käydä Tallinnassa kampaajalla. Tekevät huolella ja ovat ammattitaitoisia. Epäilin asiaa kunnes itse kokeilin. Tekevät luonnollista jälkeä ja kaikkea muuta kuin keltaista venakkokampausta ( mikä ennakkokäsitys oli). Laivamatkoineen tulee silti halvemmaksi kuin  käynti kotikonnuilla.

Vierailija
122/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, siis katsotte suu auki hiljaa kun kampaaja kihartaa hiuksianne, maksatte, menette itkien kotiin kun teki tyhmät kiharat eikä suoraa? Tai katsotte että nyt tulee lakkapullo esiin, suihkinta alkaa, odotatte mykkänä, ette sano sanaakaan vaikka ette halua lakkaa... 

Ja ihan kaikki on sitten tyhmän kampaajan syytä. Mikä teitä vaivaa? ootteko muutenkin elämässä noin saatanan nynnyjä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:29"]

Tuon takia kannattaa käydä Tallinnassa kampaajalla. Tekevät huolella ja ovat ammattitaitoisia. Epäilin asiaa kunnes itse kokeilin. Tekevät luonnollista jälkeä ja kaikkea muuta kuin keltaista venakkokampausta ( mikä ennakkokäsitys oli). Laivamatkoineen tulee silti halvemmaksi kuin  käynti kotikonnuilla.

[/quote]Niin, Tallinnasta saa pimppiä...

Vierailija
124/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kyllä jos noin käynyt. Mullekin jokusen kerran osunut paskoja kampaajia, mutta nykyinen ihan supertaitava! Ja väärinymmärrysten välttämiseks näytän yleensä pinterestistä kuvan millaista tukkaa havittelen, ja hän sit kertoo onko se mahdollista saada (esim. saako kuvan mukaista väriä mun tukkaan vanhan värin päälle). Toiminut ainakin tähän asti!

Vierailija
125/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:33"]

Suomalaiset kampaajat jämähtäneet johonkin 80-luvun värjäys- ja leikkaustekniikoihin! Esimerkiksi kerrostaminen. Täällä kynitään minun letti ohuen ja hapsottavan näköiseksi, kun taas jenkkikampaajat saavat siitä tekniikallaan aina tuuheamman ja paksumman näköisen, ja puoleen hintaan siitä mitä maksan täällä. Ja raidoittaminen, täällä Suomessa vedetään kamalat "nykästyyliset" kuivuneet kasariraidat, kun taas Jenkeissä tekevät sen raidoituksen kolmella vaalealla sävyllä (vanilja, kulta ja beige) niin ettei juurikasvukaan haittaa pitkään aikaan.

[/quote]

Tämä. Minulla on paksut, pitkät hiukset jotka näyttäisivät varmasti hyvältä kerrostettuina, mutta vielä en ole löytänyt kampaajaa, joka osaisi sen tehdä. Sohitaan veitsellä tai ohennussaksilla ja lopputulos on epäsiisti hiirenhäntä.

Vierailija
126/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva ennen ja jälkeen hiuksistasi, vaikka niin ettei sinua pysty tunnistamaan. Mulle kävi niin että oli tummahkot alaselkään asti pitkät hiukset ja halusin niistä vaaleamman sävyiset mutta ruskeat, lähdin kampaamosta polkkatukalla ja itku kurkussa vetyperoksidi hiuksilla. Kampaamo sijaitsee raumalla. Kävin seuraavana päivänä pyytämässä hyvitystä mutta en saanut. Sen jälkeen olen kyllä tuonut asiani julki laajalle ystäväpiirilleni ja olen varma, että asiakaskunta väheni sen jälkeen :)

Vierailija
127/179 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapaluihin asti yltävät hiukse, joista halusin hartiamittaiset ja edestä pidemmät, ikään kuin "long bob". Vein nuorelle vakiokampaajalleni useita kuvia haluamastani mallista, selitin ja näytin minkä pituuden haluan. Kaiken kaikkiaan uskoin tehneeni hyvin selväksi mitä haluan.

Sain kyllä eteenpäin pitenevän polkkatukan, mutta se oli niin lyhyt että alimmat niskahiukset olivat kahden sentin mittaiset. En kai huomannut vahinkoa ajoissa, jotta olisin ehtinyt puuttua siihen. Meni kuukausia, ennen kuin hiukset olivat siinä haluamassani pituudessa ja sitä odotellessa sain tuntea itseni joka päivä vähän rumaksi. Tosi kivaa hei, just sitä mitä hain...

Tästä on useita vuosia aikaa. Sittemmin opettelin leikkaamaan hiukseni itse ja kas, olen ollut tyytyväinen. On mukavaa olla kontrollissa.

Vierailija
128/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 06:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 06:23"]En kanssa ymmärrä mikä niissä partureissa mättää.
Olen lapsena usein pyytänyt vain parin sentin tasoitusta hiuksiin, en mitään muuta. Lopputulos on useimmiten ollut vähintään viisi senttiä kokonaispituudesta ja kerroksittainen leikkaus ja ohennus jossa hiuksia napsittu sieltä täältä. Mun luonnonkihariin hiuksiin sellainen ei sovi yhtään ja näytin aina ihan hirveältä rölliltä. 

Lapsuuden jälkeen en sitten enää uskaltanut juuri partureissa käydäkään, viimeisin kerta oli 13-vuotiaana. Silloin parturi ei millään suostunut leikkaamaan tuomani mallin mukaisesti ja pakotti vänkäämisen jälkeen valitsemaan jonkun toisen. Valitsin sitten sen toisen mallin ja yllätys yllätys, lopputulos oli tasan samanlainen röllitukka mikä niillä kaikilla muillakin kokeilemillani partureilla.
Päätin että saa luvan riittää, jos koko paikkakunnan parturit läpi kokeilemalla ei löydy sopivaa niin leikkaan sitten itse. Ihanaa kun viimein sai sen mitä on pyytänytkin ja harmitti, kun en aiemmin ollut opetellut itse leikkaamaan. Ei ollut edes vaikeaa leikata niitä kaipaamiani hiusmalleja joihin kampaaja ei pystynyt, saati sitten joku pieni tasoitus. [/quote]Voin vaan kuvitella millainen epätasainen reuhka sinunkin tukkasi nykyisin on kun itse sitä tollona menet saksimaan. Kampaajilla sentään monen vuoden koulutus lleikkaustekniikoista. Katso peiliin uudemman kerran. .

[/quote]

Mua ei ainakaan kiinnosta ne muut tekniikat ja eri hiuslaatujen käsittely vaan vain ja ainoastaan tämä mun oma tukka ja juuri se ainoa leikkaustapa, jonka haluan. Ja vuosien kokemus tässäkin jo takana.

Vierailija
129/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Itsekin käyn noin kerran kolmessa vuodessa kampaajalla leikkuuttamassa hiukseni liian lyhyeksi ja oudon malliseksi. Ihan hyvä se on sitten, kun kasvaa reilusti ulos mallistaan ja vähän saksin sitä itse sieltä täältä. Enpä uskaltaisi mennä värjättäväksi ja maksaa siitä lystistä itseäni kipeäksi, kun kaupan väreilläkin onnistumisprosentti on 99 (ja loput on omia mokia: valinnut väärän sävyn tai yrittänyt blondata punaiseksi värjättyjä hiuksia). 

Pyydän aina kampaajaa jättämään sen verran pituutta hiuksiin, että ne saa kiinni. No, viimeksi piti kasvattaa monta kuukautta, että hiukset sai taas edes osittain kiinni... Menin tämän kuvan kanssa: http://myworldhairstyle.com/wp-content/uploads/2015/04/hairstyles-for-round-faces-black.jpg. (Joo, tiedän ettei musta saa Cameronin näköistä, mutta tuon malliset hiukset mulle sopii, kun on ollut aiemminkin.) Poistuin Betty Whitena: https://pbs.twimg.com/profile_images/2029688967/Betty_Photo.jpg. Mulla on suora tukka, eikä sitä pyöröharjaa tarviisi käyttää ainakaan noihin otsahuitaleisiin, mutku pakko aina niiden kähertää. Inhoan sitä otsakiehkuraa, mikä mulle aina kieputetaan. Ja lopputulos on aina ihan sama, veinpä mukanani kuvan tai en, kerroin toiveitani tai en, oli kampaaja nuori tai vanha, trendipaikka tai lähiökampaamo.

Vierailija
130/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vimma kampaajilla on muuten föönätä sellainen "tätipallo" kaikille? :O
Ja vaikka sanoisi menevänsä suoraan kotiin & saunaan, niin silti päähän suihkitaan kilo lakkaa!

Vierailija
131/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli joskus 15-16 vuotiaana vaalennusprojekti meneillään ja mietin pitkään kelle kampaajalle menen, että saan varmasti mitä haluan. Hämeenlinnassa oli yks kuulemma ympäri Suomea ja maailmaa tosi kehuttu ja suosittu mieskampaaja (toivottavasti ei ole enää :D) niin päädyin menemään hänelle. Lähtökohta oli vaaleanruskeat hiukset joita halusin vaaleammaksi vaaleilla raidoilla ja tyvikasvun piiloon sillä oma vehnänvaalea värini puski sieltä ja näytti kaljulta :D tää hessu sano käydessäni varaamassa aikaa että saadaan värjättyä vaaleammaksi helposti. Kampaaja-aika koitti vihdoin kahden viikon päästä ja istuin siihen piinapenkkiin. Siinä vaiheessa tää ukko sano että tehdään raitoja ja olin että juu niistä olikin puhe ja tyvi kanssa. Tää nyökytteli ja sano että sekottaa värit. raidat oli päässä ja ihmettelin kun tyvelle ei tapahtunut mitään mutta ajattwlin että tehdään se raitojen jälkeen... No ei tehty ja Lähdin kampaajalta persikanväriset raidat päässä ja itku silmässä :D sekä edelleenkin sillä tyvikasvulla. Sain onneksi rahat takaisin kun kävin äidin kanssa sielä valittamassa.

Vierailija
132/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:50"]

Mikä vimma kampaajilla on muuten föönätä sellainen "tätipallo" kaikille? :O Ja vaikka sanoisi menevänsä suoraan kotiin & saunaan, niin silti päähän suihkitaan kilo lakkaa!

[/quote]

Kampaajat hoi, tätä minäkin ole miettinyt!! Voisko joku vastata??

Vierailija
133/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vimma kampaajilla on käyttää niitä hemmetin ohennussaksia?

Mulla on lyhyet (n. 8-9 cm), paksuhkot ja taipuisat hiukset, ja jokaisella kampaajalla on ollut tapana rouhia mun tukasta 1/3 pois niillä saksilla. Tuloksena päänmyötäinen liuru, joka sitten sojottaa taipuisuutensa vuoksi joka suuntaan. Hokasin tämän vasta viime kampaajakäynnillä. Oli eri kampaaja kuin yleensä, hän leikkasi eikä ohentanut ollenkaan. Mun hiukset ei ole koskaan olleet näin hyvät, paksut ja asettuvat nätisti. Oon saanut uskomattoman paljon kehuja hiuksistani.

Vierailija
134/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, kampaaja kuittaa virheensä sillä et vaihtelu virkistää? :'D tottakai kampaaja Ammattilainen saa myös itse päättää haluaako asiakas vaihtelua vai ei.

Vierailija
135/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:50"]

Mikä vimma kampaajilla on muuten föönätä sellainen "tätipallo" kaikille? :O Ja vaikka sanoisi menevänsä suoraan kotiin & saunaan, niin silti päähän suihkitaan kilo lakkaa!

[/quote]

Ennen piti pestä hiukset heti kun pääsi kotiin kampaamosta. Ei auttanut, vaikka sanoin etten halua muotoilutuotteita, ihan väkisin tuputettiin. Sittemmin olen valehdellut olevani allerginen kaikille muotoilutuotteille. Inhotti kun ensin laitettiin potkupallon kokoinen super-extra-hold-muotovaahto ja lakkaa päälle.

Vierailija
136/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:03"]Ap vaikuttaa harvinaisen kehittyneltä yksilöstä. Kampaajalla alkaa itkeä kun lopputulos ei miellytä, kuvaa ei osaa lisätä nettiin saati linkittää oikein.
Ymmärtäisin paremmin jos kyseessä olisi 5-vuotias.

[/quote] Joku katkera kampaaja sielä huutelee..
[/quote]joku katkera ripuliperse siellä paskantaa housuihinsa

Vierailija
137/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pettymys kampaajiin ja kampaamokäynteihin taitaakin olla yleistä?! Ja minä kun olen kuvitellut olevani jotenkin viallinen, koska omassa lähipiirissäni olen ainoa jolla ei ole pysyvää kampaajasuhdetta vaan käyn aina eri kampaamoissa pettymässä. Vuosittain kampaamokäyntejä on minulla (37-vuotiaalla naisella) ollut 2-4 (riippuen uudistumistarpeesta) ja ihan vain pari kertaa olen ollut lopputulokseen tyytyväinen. Usein olen itkenyt pettyneenä kotona peilin edessä, usein ollut kauhistunut jo kampaamossa ja yrittänyt jarrutella kampaajaa jo siellä. 

Ihmettelen todella, miksei kampaajat halua aidosti tehdä asiakkaastaan hyvännäköistä ja yritä palvella asiakasta mahdollisimman hyvin? Johtuuko se siitä, että kampaajat on usein naisia? Naiset ovat sisäsyntyisesti kateellisia toisille naisille? Eli kampaajanaiset eivät halua tehdä toisesta naisesta hyvännäköistä? Toisaalta, olen ollut pettynyt myös miesten työhön.

Miksi kampaajat haluavat aina ns. päästä helpolla? Jos asiakas pyytää esim. vaaleita raitoja väriään elävöittämään, miksei kampaaja halua tehdä niitä? Liian raskasta ja aikaavievää?

Ja miksi leikataan aina eri tavalla kuin asiakas toivoo, usein liikaa? Jos asiakas sanoo pari senttiä, miksi kampaaja leikkaa kymmenen senttiä? Mikä himo kampaajilla on leikata aina liikaa? Eikö asiakkaan sana olekaan laki? Ei mikään ihme ettei edes silmiin viitsitä/kehdata enää kassalla asiakkaan maksaessa katsoa... Sekin on mielestäni tosi outoa: ihan kuin kampaajia hävettäisi ottaa asiakkaalta rahaa tekemästään työstä?! Eikö koulutuksessa opeteta käytöstapoja ja perusteita asiakaspalvelusta? Vai pelkäävätkö he reklamaatioita, koska tuntevat ansaitsevansa sellaisen? Kiva jos joku alalla työskentelevä viitsisi vastata!

Vierailija
138/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ammari asialle ja korjaa itse kotona..

Vierailija
139/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit lämpimämämpää BLONDIA sävyä ja kuitenkin suostuit pariin TUMMAAN RAITAAN. Miksi?

Vierailija
140/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä nuorilla vasta valmistuneilla kampaajilla jotka käyvät kouluttautumassa edelleen valmistumisensa jälkeenkin. Miksi käytte jollain vanhoilla eukoilla jotka eivät ole päivittäneet osaamistaan tähän päivään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi