Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei kampaajat voi ikinä tehdä mitä pyytää?!?!

Vierailija
23.06.2015 |

Menin tänään kampaajalle. Minulla oli aivan blondit hiukset, pyysin sellasta vähän lämpimämpää blondia väriä. Kampaaja kysyy, että käykö jos laitamme pari tummaa raitaa. Se oli minulle ok. Noh, lähdin sitten kampaajalta itkien MUSTILLA hiuksilla?! Missä on 4 ruskeaa raitaa. Kampaaja vaan tokaisi, että kyllä se siitä vaalenee ja vaihtelu virkistää. Oikeasti, ei niille makseta 130€ siitä, että tehdään mitä itse lystää.. :(

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Kerrankin pyysin otsatukkaa, niin tämä moukka-ämmä parturikampaaja huoahtaa dramaattisesti "ethän sinä nyt OTSATUKKAA halua!?" En tiedä oliko aamulääkkeet jääneet välistä vai mikä oli homman nimi... :D

Vierailija
62/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässä muuten on, että hyviä kampaajia on todella harvassa ja että jatkuvasti tulee vastaan asiakkaita, jotka eivät ole ollenkaan tyytyväisiä.
Itsekin olen käynyt kampaajalla viimeksi n. 14-15 vuotiaana. Leikkasi pitkät ihanat hiukseni polkkatukaksi, enkä sellaista todellakaan halunnut. Itkien lähdin ulos kampaamosta ja äiti jäi maksamaan ja sanomaan, että "ei tainnut tulla ihan sitä mitä piti, kun tyttö on noin järkyttynyt". Siitä lähtien olen tehnyt kaiken itse: värjäykset ja leikkaukset yms.
Tuosta Luovasta olen kuullut kyllä hyvää ja samoin Gyyli (en ole varma onko tämä kampaamon vai kampaajan nimi?) nimisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee käytännössä, jos ei olekaan tyytyväinen esim. värin tummuuteen ja leikkaukseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?

Jos asiakas sanoo, että pyysi kyllä vaaleamman sävyn, niin kaivaako se kampaaja siinä sitten vaalennusaineet kaapista ja alkaa vaalentamaan sopivaksi sävyksi ihan omalla kustannuksella ja ajalla?

Leikkaukselle nyt ei oikein mitään voi, varsinkin jos on mennyt lyhyeksi tai leikattu väärästä paikasta, takaisin kun ei voi laittaa. Mutta pientä viilausta voi tietysti helpommin tehdä.

Onko teillä käynyt noin? Mitä se kampaaja sanoi kun vaaditte korjausta? Oliko vaan että joo,joo, korjaan tietty?

Vierailija
64/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:36"]Miten menee käytännössä, jos ei olekaan tyytyväinen esim. värin tummuuteen ja leikkaukseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?

Jos asiakas sanoo, että pyysi kyllä vaaleamman sävyn, niin kaivaako se kampaaja siinä sitten vaalennusaineet kaapista ja alkaa vaalentamaan sopivaksi sävyksi ihan omalla kustannuksella ja ajalla?

Leikkaukselle nyt ei oikein mitään voi, varsinkin jos on mennyt lyhyeksi tai leikattu väärästä paikasta, takaisin kun ei voi laittaa. Mutta pientä viilausta voi tietysti helpommin tehdä.

Onko teillä käynyt noin? Mitä se kampaaja sanoi kun vaaditte korjausta? Oliko vaan että joo,joo, korjaan tietty?
[/quote]

Kyllä se riippuu virheestä. Tässä tapauksessahan virhe on selkeä, mutta jos kyse on pienistä sävyeroista, ni silloin tilanne on kinkkinen ja ei auta kuin neuvotella. Ammattitaitoisen kampaajan pitäisi kyllä itsekin jo ehdottaa virheen korjausta näin selkeissä tapauksissa.

Vierailija
65/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:36"]

Miten menee käytännössä, jos ei olekaan tyytyväinen esim. värin tummuuteen ja leikkaukseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?

[/quote]

Minun äitini on aina ollut kova vaatimaan korjauksia, jos lopputulos ei miellytä. Kukaan kampaaja ei taida kovin mielellään mitään korjauksia ruveta tekemään... kovasti nurisevat aina, ja todella vastahakoisesti korjaavat mitään.

Itse en kyllä menisi vastentahtoiselle kampaajalle edes korjauttamaan mitään, ties millainen lopputulos siitä tulee. Tuollaisesta jutusta kuin ap:llä vaatisin kyllä jo ihan rahoja takaisin.

Vierailija
66/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]Yksi kampaaja sössii kerran (ja miten muka voi tulla tuollainen ymmärryskatko?) joten kampaajat ei voi ikinä tehdä mitä pyydetään!
[/quote]

Mäkään en oo ikinä lähtenyt tyytyväisenä kampaajalta, kun oon pyytänyt esim 1cm pois hiuksista niin on lähtenyt väh. 5cm

Vierailija
67/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista "osaamista" sitä löytyykin etenkin kampaajien ammatissa.

Olen saanut juuri pyytämäni pelkän hiusten tasoituksen opiskelijalta. Huonot latvat pois eikä mitään ihme ohennuksia ja veitsellä viimeistelyä.

Olen myös saanut tasoituksen lisäksi ohuen ja hapsottavan tukan vuosikymmeniä alalta olleelta ammattilaiselta. Tukkaa kuivatessa pöhötti föönillä yhteen kohtaan päänahkaa (poltti ja sattui) ja hakkasi siihen huolimattomasti vielä harjalla höpötellessän toisen kampaajan kanssa.

Tältä väliltä mahtuu kokemuksia jos jonkinlaisia.

Eräs kampaaja halusi välttämättä tehdä käsittelyn päätteeksi minulle sellaisen päätä kiertävän letin. Olen 38. Annoin toteuttaa visonsa, mutta joo, miksi... ei olisi kannattanut :)

Vierailija
68/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään ollut tyytyväinen koskaan lopputulokseen, joten ei tule käytyä kampaajalla enää. Vaaleat pitkät hiukset on ja tytär silloin tällöin lyhentää.
Joskus olis kiva saada vaihtelua mutta kun tulos voi olla huono, en halua maksaa yli satasta turhasta tai pilalle menneistä hiuksista.
Kerran mulla oli kuvakin mukana malliksi, mutta ei onnistunu ei millään.

Vierailija
69/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kaksi käyntiä kampaajalla on mennyt perseelleen.

ensimmäisellä kerralla mulla oli pitkät, alaselkään asti ulottuvat paksut hiukset, jotka halusin kerrostaa. Noh, lähdin sieltä sitten hiukset niin lyhyinä, että hyvä jos osuivat olkapäille :) kyllä vitutti.

Toisella kerralla mulla oli blondatut hiukset, joista halusin luonnollisemmat. Mulla oli myös pidennykset mukana, josta näytin millaista sävyä haen. Yhtäkkiä mulla olikin ihan platinan valkoinen tukka, joka oli vielä kauempana pidennysten väristä kuin sillon kun siihen kampaajanpenkkiin istuin..

Jotenkin siinä vaan jäätyy järkytyksestä ja kampaajan kysyessä onko hyvä nyökkää vaan vastaukseksi

Vierailija
70/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:02"]

itsellä kaksi käyntiä kampaajalla on mennyt perseelleen.

ensimmäisellä kerralla mulla oli pitkät, alaselkään asti ulottuvat paksut hiukset, jotka halusin kerrostaa. Noh, lähdin sieltä sitten hiukset niin lyhyinä, että hyvä jos osuivat olkapäille :) kyllä vitutti.

Toisella kerralla mulla oli blondatut hiukset, joista halusin luonnollisemmat. Mulla oli myös pidennykset mukana, josta näytin millaista sävyä haen. Yhtäkkiä mulla olikin ihan platinan valkoinen tukka, joka oli vielä kauempana pidennysten väristä kuin sillon kun siihen kampaajanpenkkiin istuin..

Jotenkin siinä vaan jäätyy järkytyksestä ja kampaajan kysyessä onko hyvä nyökkää vaan vastaukseksi

[/quote]

niin, ja piti vielä lisätä, että mikä siinä on kun aina ehdotetaan myös leikkaamista, ja kun vastaat kieltävästi aletaan jankuttamaan? 

Vierailija
71/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle onnittelut Kouvola-tukasta! Vahinko, että asut Provoossa.

Vierailija
72/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:13"]Aloittajalle onnittelut Kouvola-tukasta! Vahinko, että asut Provoossa.
[/quote] Mikä ihme on Kouvola-tukka?
T. Kouvolalainen

Vierailija
73/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kampaamo on sellanen, josta olen aina saanut kivat hiukset. 2 kampaajaa olen siellä testannut. Toinen oli joku aasialainen, joka sanoi tukkaani ohueksi. En hänestä ihmisenä tykännyt, mutta hiukset oli ihanat ja kuohkeat. Leikkaus täydellinen.

Mieskampaajat on surkeimpia. Aina tukka liukas ja ihan päätä myöten. Eräs laittoi mulle lähes mustan tukan ja suoristi valmiiksi suoraa tukkaani niin että hiukset oli ihan kiinni toisissaan. Kuulemma sopii mulle kalpealle se väri ja malli. Eräs ruiski melkein silmääni hiusväriä ja kerran piti tulla kupari raita ja sain harmaan. Leikkaavat yleensä liikaa.

En edes muista luottokampaamoni nimeä, mutta turussa ja kallis ja suosittu. Oisko ollut denniksen lähellä keskustassa.

Vierailija
74/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset: kampaaja ei voi ymmärtää, että pidän jakausta vähän missä sattuu enkä siinä yhdessä tietyssä kohdassa.
Toinen: se niiden ilme, kun sanon EI kerrostamista. EI edes kasvojen ympäriltä. Mikä siinä on niin vaikeaa? (Tällä hetkellä hiukseni on taas kerroksilla, kun en vakikampaajan sijaiselle sitä ymmärtänyt väsyneenä sanoa).
Kolmas: kuivat latvat pois on joka kerta 5cm vaikka kävisi kampaajalla kuukauden välein. Mitä helv?
Neljänneksi: kerron haluavani vaaleammat hiukset. Tulos? Kolme raitaa molemmilla sivuilla ja melkein musta tyvi. Kolmannellakaan kerralla niitä raitoja ei voinut laittaa korvien alapuolelle yhtään.
Onneksi viimein löytyi hyvä (KOP, KOP).

Vierailija
75/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja unohtui: usein niillä menee pasmat sekaisin kun sanon että EI punaisia hiuksia, ei edes punertavaa sävyä.
Miksi?

Vierailija
76/179 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepp, itse leikkaan nykyään hiukseni. Pyysin kerroksittain leikattua & edestä lyhyempää mallia, sain tasahiukset kaikkialta, saman pituiset kaikkialta ja ei mitään kerroksia lainkaan... Kun sanoin kampaajalle että nämähän on ihan täysin tasaisesti leikatut ja yhtä pitkät edestä niin kampaaja tokaisi että tätähän pyysin ?!? Ja sinne meni 45€.

Toisen kerran pyysin permanenttia, sellaista ihan kunnon kiharaa, ei mitään laineita. Kampaaja lupasi hoitaa ja saisin kiharat, jes! Maksoi 200€, mutta halusin permanentin joten olkoot. Lähdin kampaajalta, PIIKKISUORILLA hiuksilla! "Kyllä ne siitä vähän kihartuu" sanoi kampaaja maksun yhteydessä... Ei kihartunut tippaakaan, ei laineen lainetta edes. Sinne meni kaikki rahani ja samat hiukset kun kampaajalle mennessäkin. Kaikki ystävät ja sukulaiset joita tapasin siinä kuussa,siis ihan kaikki, sanoivat että "ai et sitten laittanutkaan permanenttia, miksi?" Johon oli sitten kiva aina vastata että "kyllä laitoin, se ei vain näy..."

nuo kaksi nyt oli pahimmat jutut, olen toki varmaan sata kertaa elämäni aikana kampaajalla käynyt ja koskaan en ole ollut tyytyväinen. Aina ihan eri kuin pyyntö, joskin ei aina noin dramaattisesti. Ikinä en ole tykännyt, ja äitini sen sijaan ei käy kampaajalla koska hän haluaa ne tasaiset kaikkialta. Hän kun on pyytänyt tasaisesti, suorasti leikattuja niin tulos on aina ollut edestä lyhyempi, ja ihan "sikinsokin" leikattu kaikkialta ja kerroksia piisaa = minun unelma!! Kumpikin saa aina täydet vastakohdat kampaajalla siihen nähden mitä pyytää,emme enää mene. Ja kyllä, olemme kokeilleet ties kuinka montaa kampaamoa koko pk-seudulla,jopa maaseudulle ajoimme kerran kampaajalle mutta samaa kuraa kaikkialla.

En tiedä pitäisikö sitten sanoa suoraksi jos haluaa kiharaa, tasaista jos haluaa epätasaista jne päinvastaista viestintää jotta saakin sen mitä oikeasti tahtoo...? En ota riskiä.

Vierailija
77/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:16"]

Minullekin on muodostunut kampaajista sellainen käsitys, että he haluavat päästä itse mahdollisimman helpolla tutulla rutiinilla ja halvalla. En jaksa nähdä vaivaa hyvän hyvän ja sopivan kampaajan etsimiseen, joten en käy kampaajilla enää. Seuraavaksi ajattelin tehdä itse jotain tämäntyylistä 

Kampaajat veäisivät heti foliot esiin ja raidat olisivat lian leveitä, luonnottomia ja tasaisia pituuksilta, jos vanhaan olisi luottaminen.

[/quote]

No jos menet bayalage-raitoja pyytämään niin kyllä ne pitäisi jokaisen kampaajan baybalage-tekniikalla tehdä, ilman mitään folioita. Tosin ei niitä myöskään tuolla tavalla sormilla hiuksiin söherretä. :)

t. ex-kampaaja

[/quote]

Eivät voi tehdä, ainakaan kunnolla, jos ei värjää hiuksia päälaelta. Olen kysynyt.

[/quote]

Höpsis, sitten on kampaajilla lisäkoulutuksen paikka! Bayalage-raidoitus ei vaadi tyven erillistä värjäystä ja jos tyven nyt haluaa värjätä niin sekin onnistuu ihan raidoituksen yhteydessä. Foliota ei silloin käytetä perinteiseen tapaan vaan ainoastaa tyven suojana, siihen käy myös pumpulinauha.

-ex-kampaaja joka on tehnyt kahdet bayalaget kk sisään kotona

Vierailija
78/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^eikö se oo balayage kuitenkin..?

Vierailija
79/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kampaajiin, aloin käymään opiskelijoilla. Niillä kestää, mutta taatusti tekevät mitä pyydetään. ja on edullista.

Vierailija
80/179 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas niitä ihmisiä, jotka tykkää, että kampaaja suosittelee jotain omaa juttua ja yleensä se on ollut erittäin onnistunut.

Tietyissä paikoissa asiakastahan ei edes kuunnella, vaan se stylisti tulee kertomaan jutun ja kampaaja tekee. Pitkät  hiuksetkin saattaa muuttua hetkessä siiliksi. Näitä alkaa löytyä jo Helsingissäkin muutamia.

Yleensä ulkopuolinen näkee paremmin. Ymmärrän APn murheen, kun muutos on ollut noin radikaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän