Miksi ei kampaajat voi ikinä tehdä mitä pyytää?!?!
Menin tänään kampaajalle. Minulla oli aivan blondit hiukset, pyysin sellasta vähän lämpimämpää blondia väriä. Kampaaja kysyy, että käykö jos laitamme pari tummaa raitaa. Se oli minulle ok. Noh, lähdin sitten kampaajalta itkien MUSTILLA hiuksilla?! Missä on 4 ruskeaa raitaa. Kampaaja vaan tokaisi, että kyllä se siitä vaalenee ja vaihtelu virkistää. Oikeasti, ei niille makseta 130€ siitä, että tehdään mitä itse lystää.. :(
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:17"]No sanokaa te mikä väärinkäsitys tässä on käynnyt, keskustelu meni kutanuinkin näin:
Minä: Haluan yhä säilyttää vaaleat hiukset, mutta vain lämpimämmän sävyn (näytin sen sävyn siitä hiustupsu höskästä)
Kampaaja: Okei. Laitettaisiko muutama ruskea raita? (Näytti sen värin myös siitä hiustupsu höskästä)
Ja minä myönnyin.
Aikani siinä luin lehtiä kun hän laittoi väriä päähän, kun katsoin peiliin niin huomasin kuinka hiukset alkoivat olemaan ihan mustat. Aloin itkemään ja kysyin kampaajalta, että mitä hittoa hän tekee. Vastaukseksi sain, että vaihtelu virkistää. Ja kyllä, pyysin häntä pesemään sen pois
Joten pliis kertokaa mitä tein väärin :|
Ap
[/quote]
Aloit itkemään:) Minkä ikäinen olet? Ehkä olisit ollut silleen aikuinen ja sanonut ettei tämä nyt ole sitä mitä pyysit ja pyytänyt korjausta. Sillä tavalla aikuiset toimivat.
[/quote] No anteeksi kamalasti, etten käyttäytynyt niinkuin "aikuiset". Mutten mielestäni olekkaan vielä mikään aikuinen, 18-vuotias. Ja kyllä siinä vaiheessa alkoi itkettämään kun tiedät joutuvasi maksamaan sellaisesta mistä et todellakaan pidä, muutenkin kun opiskelijana ei ihan joka kk kampaajalle mennä.
Ap
[/quote]
No olet kyllä aikuinen jos olet 18-vuotias. Pikkutytöt itkevät tuossa tilanteessa. Aikuiset pyytävät kampaajaa korjaamaan tekosensa. Vai olenko outo kun en kyllä tuossa tilanteessa alkaisi ensimmäisenä parkumaan vaan pyytäisin kampaajaa tekemään sen minkä olen pyytänyt.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:56"]http://aijaa.com/upld/
En saannut kuvaa isommaksi, mutta toivottavasti tuosta nyt vähän näkee.
Ap
[/quote]
Ei näy mulla mitään kuvaa...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:38"]Laita tukastasi kuva tänne? vaikka niin ettei kasvot näe, muuten on kyllä vaikea uskoa, että pisti mustan värin KOKO päähäsi [/quote] Voin laittaakkin, jos kerrot kuinka sen kuvan saa laitettua? Ap
[/quote]
Laita liukastetta niin menee paremmin.
Soita sille kampaajalle ja sano että olet tähän tukkaan nyt tosi tyytymätön, vaihtelu ei ole ollenkaan virkistänyt sinua vaan päinvastoin on aiheuttamassa vakavia ongelmia mielenrauhallesi. Kysy korjaako kampaaja tekosensa korvauksetta vai maksaako rahan takaisin jotta voit mennä muualle - muussa tapauksessahan toki mikään ei pidätä sinua levittämästä varoituksen sanaa kyseisestä kampaajasta, vaikka fb.ssä.
28
Otat yhteyttä ja vaadit uudelleen värjäyksen vaaleiksi ilmaiseksi!! Kyllä se kuuluu kuluttajalain piiriin että korvaavat sulle aiheutetun tuhon! Ota äitisi mukaan ja vaadit uusintavärjäyksen. Ne ois taatusti tarjonnu sulle tätä jo siellä jos oisit nostanut metelin. Mutta kun olet nuori ja kiltti niin et tajunnut.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:17"]No sanokaa te mikä väärinkäsitys tässä on käynnyt, keskustelu meni kutanuinkin näin:
Minä: Haluan yhä säilyttää vaaleat hiukset, mutta vain lämpimämmän sävyn (näytin sen sävyn siitä hiustupsu höskästä)
Kampaaja: Okei. Laitettaisiko muutama ruskea raita? (Näytti sen värin myös siitä hiustupsu höskästä)
Ja minä myönnyin.
Aikani siinä luin lehtiä kun hän laittoi väriä päähän, kun katsoin peiliin niin huomasin kuinka hiukset alkoivat olemaan ihan mustat. Aloin itkemään ja kysyin kampaajalta, että mitä hittoa hän tekee. Vastaukseksi sain, että vaihtelu virkistää. Ja kyllä, pyysin häntä pesemään sen pois
Joten pliis kertokaa mitä tein väärin :|
Ap
[/quote]
Aloit itkemään:) Minkä ikäinen olet? Ehkä olisit ollut silleen aikuinen ja sanonut ettei tämä nyt ole sitä mitä pyysit ja pyytänyt korjausta. Sillä tavalla aikuiset toimivat.
[/quote] No anteeksi kamalasti, etten käyttäytynyt niinkuin "aikuiset". Mutten mielestäni olekkaan vielä mikään aikuinen, 18-vuotias. Ja kyllä siinä vaiheessa alkoi itkettämään kun tiedät joutuvasi maksamaan sellaisesta mistä et todellakaan pidä, muutenkin kun opiskelijana ei ihan joka kk kampaajalle mennä.
Ap
[/quote]
Olisin itsekin itkenyt järkytyksestä ja olen aikuinen. Ei siinä mitään, mutta maksaa sinun ei olisi pitänyt tai olisot ainakin ollut oikeutettu virheen korjaukseen. Voit vielä käydä valittamassa kampaajalla ja pyytää hyvitystä. Ota vaikka äitisi mukaan, jos olet alaikäinen. Tästä oli myös jokin aika sit iltapäivälehdessä juttua, joten kannattaa vähän googleta mihin olet oikeutettu ja mihin voit uhata ottavasi yhteyttä, jos tilannetta ei korjata.
Täällä on aina ihme jankkaamista mutta ap ymmärrän sua hyvin! Kävin vasta "kehutulla" kampaajalla, sanoin et haluan jatkaa tällä tyylillä et tyvi on vaaleanruskea ja leveitä aika kirkkaanvaaleita raitoja, varoitin et tyvi imaisee värin tummemmaks et tarkkana. Ja mitä tekee kampaaja? Värjää mustanruskeella tyven ja aloittaa raidat 3cm päästä tyvestä! Ne oli ihan hirveet!!! Kaks päivää katoin kyrpä otsassa tätä ja ostin uudet värit, puljasin oman pään ja vasta nyt on hyvä, sillä erotuksella et maksoin 120e tälle epäpätevälle akalle työstä jonka itse hoidin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:54"]Just tällaisten takia mulla on luottokampaaja, johon voi luottaa kun sanon mitä haluan. Suosittelen lämpimästi aka Luovaa, sijaitsee Helsingissä. Oma luottokampaajani on Harri.
[/quote]
Olen ollut kiinnostunut tästä kampaamosta, mutta hinta hirvitti.
Ap
[/quote]
ei toimi
Asun paikkakunnalla, jossa kampaajakoulu. Parturikampaamoja on paikkakunnalla ja naapurikunnissa paljon. Olen tehnyt omalla päälläni empiiristä koetta, kuinka ymmärretään lause: "Tasoitetaan latvat, otetaan tuuman verran pois, että saadaan kaksihaaraiset pois." Tyylejä tähän on paljon, tässä yleisimmät toteutukset; Kaivetaan ohennussakset esiin ja jyrsitään niillä kauttaaltaan tukka epätasaiseksi ja liian ohueksi. Toinen on se, että ei tiedetä paljonko on tuuma, se voi olla mitä vaan puolesta sentistä kymmeneen senttiin.
Ap
[/quote]
Klikkaa sitä kuvaa niin aukeaa oikea sivu ja sit kopioi se linkki. Nyt näkyy vain lataussivu.
Uusi käsittely kyseisellä kampaajalla kampaajan kustannuksella.
Kampaaja värjäsi hiukseni osittain vihreäksi vuosia sitten. Pyysin, että hän värjää minulle vaaleat hiukset Olin niin järkyttynyt, että maksoin ja kävelin ulos ovesta. En ymmärtänyt pyytää korvausta tai uutta käsittelyä. Hän totesi, että hiuksissani on punapigmenttiä - eli syytti minua. Mielestäni hänen pitää tietää kyseinen asia, ei minun.
Minä käyn nykyisin kampaajalla, joka leikkaa hiukseni minulle sopivalla tavalla. Totean pituuden ja hän leikkaa aina mieleiseni mallin.
Suosittelen, että vaihdat kampaajaa.
Tuttua. Itse menin värjäämään tyvikasvua pois ja korostin todella selvästi, ettei väri saa tummua edellisestä yhtään. No nyt on musta tyvi. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:54"]Just tällaisten takia mulla on luottokampaaja, johon voi luottaa kun sanon mitä haluan. Suosittelen lämpimästi aka Luovaa, sijaitsee Helsingissä. Oma luottokampaajani on Harri.
[/quote]
[/quote]
Ihan joka sentin arvoinen paikka! Oikeasti! :) Seison 110% tämän takana! :) paikka/tekijät on voittanut useita palkintoja ja pokaalit näkyvilläkin liikkeessä! Niitä kattelee mielellään ja vielä enemmän lopputulosta!
Mulla oli ihana luottokampaaja joskus. Kokeiltiin shokkivärejä yms, erikoisia leikkauksia. Yhdessä vaiheessa kun olin käynyt tarpeeksi monta kertaa ei oikeastaan tarvinnut kuin sanoa "tee mitä huvittaa" ja tulos oli aina ihana.:D Osasi tehdä aina kasvoihini sopivan mallin ja värit oli upeat. Oli pinkkiä sekä ruskeaa mustalla pohjalla semmoisina hienoina laikkuina. Sitten tosi lyhyet muualta, mutta päältä pidempi, muuten musta, mutta päällä turkooseja raitoja. Ja kerran, kun mulla oli suht tumma pohja kerroin, että haaveilin sähkönsinisistä hiuksista. Kampaaja oli hetken hiljaa ja sitten nyökkäsi. Hän jotenkin onnistui poistamaan tumman pohjan polttamatta hiuksiani ja sain maailman hienoimmat siniset kutrit. xD
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:12"]Mulla oli ihana luottokampaaja joskus. Kokeiltiin shokkivärejä yms, erikoisia leikkauksia. Yhdessä vaiheessa kun olin käynyt tarpeeksi monta kertaa ei oikeastaan tarvinnut kuin sanoa "tee mitä huvittaa" ja tulos oli aina ihana.:D Osasi tehdä aina kasvoihini sopivan mallin ja värit oli upeat. Oli pinkkiä sekä ruskeaa mustalla pohjalla semmoisina hienoina laikkuina. Sitten tosi lyhyet muualta, mutta päältä pidempi, muuten musta, mutta päällä turkooseja raitoja. Ja kerran, kun mulla oli suht tumma pohja kerroin, että haaveilin sähkönsinisistä hiuksista. Kampaaja oli hetken hiljaa ja sitten nyökkäsi. Hän jotenkin onnistui poistamaan tumman pohjan polttamatta hiuksiani ja sain maailman hienoimmat siniset kutrit. xD
[/quote]
Oli? :o miksei enää? Kuulostaa täydelliseltä meinaa :)
Sympatiat täältä. Samanlaisia kokemuksia monista eri kampaamoista :-/
Yksi käsittämättömimmistä jutuista on tällainen, vaikka pikkujuttu onkin: parilla eri kampaajalla tuli vastaan todella outo määritelmä sanalle "föönataanko?" Kampaaja siis kysyi, että föönataanko, ja sanoin totta kai joo koska en halunnut mennä talvipakkaseen kosteilla hiuksilla. No, "föönaaminen" olikin sitten kihartamista. Menin kampaamoon hakemaan polkkatukan ja lähdin sieltä kiharapilven kanssa. Melkein itketti, koska olin samana päivänä menossa tärkeään tilaisuuteen ja jouduin menemään sitten ihan Shirley Templen näköisenä.
Toisella kampaajalla kävi tosiaan samoin. Nyt olen oppinut vastaamaan, että EI, ei tarvitse föönata kiitos.
Siitä kiharrus-"föönaamisesta" tuli muuten pari kymppiä lisähintaakin vielä.
(Sen lisäksi kun pesin kiharat pois, huomasin, että suora polkkatukka olikin ihan epätasainen. Kiva.)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:54"]Just tällaisten takia mulla on luottokampaaja, johon voi luottaa kun sanon mitä haluan. Suosittelen lämpimästi aka Luovaa, sijaitsee Helsingissä. Oma luottokampaajani on Harri.
[/quote]
[/quote]
Ihan joka sentin arvoinen paikka! Oikeasti! :) Seison 110% tämän takana! :) paikka/tekijät on voittanut useita palkintoja ja pokaalit näkyvilläkin liikkeessä! Niitä kattelee mielellään ja vielä enemmän lopputulosta!
[/quote]
Uskon, ystäväni tuntee sieltä tyyppejä. Mutta, en vain raaski maksaa niin paljoa. Köyhä mikä köyhä. Tosin, jos päättäisin tehdä jotain radikaalia muutosta hiuksiini, voisin siinä tapauksessa harkita vielä uudestaan. :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:12"]Mulla oli ihana luottokampaaja joskus. Kokeiltiin shokkivärejä yms, erikoisia leikkauksia. Yhdessä vaiheessa kun olin käynyt tarpeeksi monta kertaa ei oikeastaan tarvinnut kuin sanoa "tee mitä huvittaa" ja tulos oli aina ihana.:D Osasi tehdä aina kasvoihini sopivan mallin ja värit oli upeat. Oli pinkkiä sekä ruskeaa mustalla pohjalla semmoisina hienoina laikkuina. Sitten tosi lyhyet muualta, mutta päältä pidempi, muuten musta, mutta päällä turkooseja raitoja. Ja kerran, kun mulla oli suht tumma pohja kerroin, että haaveilin sähkönsinisistä hiuksista. Kampaaja oli hetken hiljaa ja sitten nyökkäsi. Hän jotenkin onnistui poistamaan tumman pohjan polttamatta hiuksiani ja sain maailman hienoimmat siniset kutrit. xD [/quote] Oli? :o miksei enää? Kuulostaa täydelliseltä meinaa :)
[/quote]
Mulla meni pidempi aika etten käynyt kampaajalla rahapulan takia. Sitten kun soittelin varatakseni aikaa, hän oli vaihtanut paikkaa täysin toiselle puolelle kaupunkia. Oli kuitenkin ennen ollut paljon lähempänä. Ja sitten kai aloin muutenkin aikuistua ja vähän "rauhoittua" hiustyylien suhteen.:D Olin nimittäin kai 14 kun aloin käydä tuolla kampaajalla. Viimeisen kerran kävin 20-vuotiaana.
http://aijaa.com/upld/
Ap