Miksi ei kampaajat voi ikinä tehdä mitä pyytää?!?!
Menin tänään kampaajalle. Minulla oli aivan blondit hiukset, pyysin sellasta vähän lämpimämpää blondia väriä. Kampaaja kysyy, että käykö jos laitamme pari tummaa raitaa. Se oli minulle ok. Noh, lähdin sitten kampaajalta itkien MUSTILLA hiuksilla?! Missä on 4 ruskeaa raitaa. Kampaaja vaan tokaisi, että kyllä se siitä vaalenee ja vaihtelu virkistää. Oikeasti, ei niille makseta 130€ siitä, että tehdään mitä itse lystää.. :(
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:17"]
Sympatiat täältä. Samanlaisia kokemuksia monista eri kampaamoista :-/
Yksi käsittämättömimmistä jutuista on tällainen, vaikka pikkujuttu onkin: parilla eri kampaajalla tuli vastaan todella outo määritelmä sanalle "föönataanko?" Kampaaja siis kysyi, että föönataanko, ja sanoin totta kai joo koska en halunnut mennä talvipakkaseen kosteilla hiuksilla. No, "föönaaminen" olikin sitten kihartamista. Menin kampaamoon hakemaan polkkatukan ja lähdin sieltä kiharapilven kanssa. Melkein itketti, koska olin samana päivänä menossa tärkeään tilaisuuteen ja jouduin menemään sitten ihan Shirley Templen näköisenä.
Toisella kampaajalla kävi tosiaan samoin. Nyt olen oppinut vastaamaan, että EI, ei tarvitse föönata kiitos.
Siitä kiharrus-"föönaamisesta" tuli muuten pari kymppiä lisähintaakin vielä.
(Sen lisäksi kun pesin kiharat pois, huomasin, että suora polkkatukka olikin ihan epätasainen. Kiva.)
[/quote]
Heh, mulla kävi viimeksi toisin päin. Olin oudolla kampaajalla, joka leikkauksen jälkeen kaivoi kuivaimen esiin ja alkoi föönaamaan. Ajattelin, että kuivaa vaan kastelemansa latvat, mutta föönaus kestikin vaikka kuinka kauan, ja vasta puolivälissä päätä tajusin, että kampaajahan suoristaa niitä hiuksia siinä samalla! Mulla on siis luonnonkiharat hiukset, joita en ikinä suorista mitenkään. Oli peilikuva kyllä oudon näköinen, mieskin katsoi kotiin tullessa kummastuneena. Pesun jälkeenhän ne tietty kihartui normaaleiksi, mutta leikkauksen jälkeen oli paha sanoa, onko hiukset hyvin vai ei, kun tiesi että samanlaista kampausta en niissä ikinä tule pitämään.
Provo! Ei edes kuvaa laittanut vaikka ohjeet kuvan laittoon annettiin
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:56"]Perus nainen. [/quote] Mistä tiedät, että hän on nainen? ;)
[/quote]
Ongelmakuvauksesta arvaa; joko nainen tai naisenmielinen
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:26"]Provo! Ei edes kuvaa laittanut vaikka ohjeet kuvan laittoon annettiin
[/quote]
Sehän yritti.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:16"]
Minullekin on muodostunut kampaajista sellainen käsitys, että he haluavat päästä itse mahdollisimman helpolla tutulla rutiinilla ja halvalla. En jaksa nähdä vaivaa hyvän hyvän ja sopivan kampaajan etsimiseen, joten en käy kampaajilla enää. Seuraavaksi ajattelin tehdä itse jotain tämäntyylistä
Kampaajat veäisivät heti foliot esiin ja raidat olisivat lian leveitä, luonnottomia ja tasaisia pituuksilta, jos vanhaan olisi luottaminen.
[/quote]
No jos menet bayalage-raitoja pyytämään niin kyllä ne pitäisi jokaisen kampaajan baybalage-tekniikalla tehdä, ilman mitään folioita. Tosin ei niitä myöskään tuolla tavalla sormilla hiuksiin söherretä. :)
t. ex-kampaaja
[/quote]
Eivät voi tehdä, ainakaan kunnolla, jos ei värjää hiuksia päälaelta. Olen kysynyt.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:17"]
Sympatiat täältä. Samanlaisia kokemuksia monista eri kampaamoista :-/
Yksi käsittämättömimmistä jutuista on tällainen, vaikka pikkujuttu onkin: parilla eri kampaajalla tuli vastaan todella outo määritelmä sanalle "föönataanko?" Kampaaja siis kysyi, että föönataanko, ja sanoin totta kai joo koska en halunnut mennä talvipakkaseen kosteilla hiuksilla. No, "föönaaminen" olikin sitten kihartamista. Menin kampaamoon hakemaan polkkatukan ja lähdin sieltä kiharapilven kanssa. Melkein itketti, koska olin samana päivänä menossa tärkeään tilaisuuteen ja jouduin menemään sitten ihan Shirley Templen näköisenä.
Toisella kampaajalla kävi tosiaan samoin. Nyt olen oppinut vastaamaan, että EI, ei tarvitse föönata kiitos.
Siitä kiharrus-"föönaamisesta" tuli muuten pari kymppiä lisähintaakin vielä.
(Sen lisäksi kun pesin kiharat pois, huomasin, että suora polkkatukka olikin ihan epätasainen. Kiva.)
[/quote]
Minulle puolestaan "föönaaminen" on tarkoittanut hiusten suoristamista, koska ne ovat luonnostaan kiharat.
Provo tai ei, mutta jatkuvasti näitä näyttää ihmiselle käyvän. Se on jännä, miten kampaajalle ei oikein uskalleta antaa palauetta vaan sitten vaan vaihdetaan kampaajaa, kun ei olla tyytyväisiä tai anneta mahdollisuutta korjata asiaa. En siis itsekään ole aina saanut suuta auki, mutta käyn edelleen samalla kampaajalla.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:26"]Provo! Ei edes kuvaa laittanut vaikka ohjeet kuvan laittoon annettiin [/quote] Sehän yritti.
[/quote]
Kyllä 18 vuotiaat on päässeet koulussakin paljon koneita käyttämään että luulisi ettei kuvan laitto jää pelkäksi yritykseksi.
N19
No onhan nuo selvästi kaikkea muuta kuin vaaleat. Käy huomenna sopimassa mitä teette asialle.
Ei kyllä vastaa sovittua. Mutta varo, ettei korjatessa (värinpoisto) hiukset mene pilalle.
Kannattaa avata se nenän alapuolella sijaitseva aukko jota myös suuksi kutsutaan jos huomaat että nyt alkaa mennä vikaan. Kyllä kampaajat aina kyselee ja tarkentaa mikä on asiakkaan haluama lopputulos. Niitä kuviakin on ihan fiksu ottaa mukaan näytettäväksi niin varmasti saa kampaajakin paremman käsityksen mitä oot hakemassa. Oot siis istunut vaan hiljaa kun kampaaja alkaa värjätä koko tukkaa tummaksi etkä ole muka ajoissa huomannut? Hohhoijaa.
Se luottokampaajan löytäminen on tärkeää.Muakin vitutti käydä raidottaa tukkaa kun koko ajan sai pelätä miten onnistuu.Aina oli eri kampaaja kun kävin halvoilla opiskelijahinnoilla.Sitten tuli viimeinen tikki ja ihan paska lopputulos, että selvitin nimen yhdelle joka oli ollut tosi hyvä välissä ja kyseinen kampaaja löytyikin läheltä toisesta liikkeestä.Hänellä olen nyt useamman vuoden käynyt ja ei kertaakaan ole pettänyt.Taitava hiusten laittaja.Eli kun Se hyvä kampaaja tulee kohdalle,ÄLÄ PÄÄSTÄ MENEMÄÄN VAAN NIMI YLÖS.
Uusintakierros tai rahat takaisin. O-O Eihän tuosta saa vaaleaa, vaikka olisi minkälainen tulkinta.
Kyselin Tampereelta yksinkertaisen banaaninutturan tekoa jostakin kampaamoista. Yksi vastasi, että tulee mitä tulee, ei voi etukäteen tietää. En mennyt. Kampaajien ammattitaidoissa on puutteita, juhlakampauksia tekevät niitä kikkara sinne ja tänne, vanhan ajan tyylistä, kaikille samaa.
Mulla pilattiin hiukset kerran ja en todellakaan uskaltautunut uudelleen siihen penkkiin istumaan "korjausta" varten. Tottakai vaihdoin parturia.
Tämä siis niille, jotka ihmettelevät miksemme pyydä korjausta. Kuka nyt antaa tunarin uudelleen tunaroida?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:56"]Perus nainen. [/quote] Mistä tiedät, että hän on nainen? ;)
[/quote]
Parturi vs kampaaja. Oletko vähä-älyinen?
[/quote] Öö tiedän montaki naispuolista, jotka käyttää sanaa parturi :D
[/quote]
Ööö... Miehet käy parturissa, naiset kampaajalla. Onks näillä sun tyttökavereilla, jotka parturissa käy, pahakin parrankasvu? ;) siitä tulee nimi parturi....
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:22"]
Ite oon lähtenyt about aina kampaajalta pettyneenä. Siks oonkin viimiset 8 vuotta leikannu ja värjänny hiukseni ite. Paljon tyytyväisempi ollu joka kerta eikä maksa 130 euroa...
[/quote]
Sua ei haittaa että näytät variksenpelättimeltä?
[/quote]
Sä et osaa niin kukaan muukaan ei voi osata? Onko peili tuttu käsite?
Laskin, että olen elinvuosieni aikana käynyt arviolta kolmellakymmenellä eri kampaajalla, ja mulle on käynyt vain kerran noin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:54"]Just tällaisten takia mulla on luottokampaaja, johon voi luottaa kun sanon mitä haluan. Suosittelen lämpimästi aka Luovaa, sijaitsee Helsingissä. Oma luottokampaajani on Harri.
[/quote]
Olen ollut kiinnostunut tästä kampaamosta, mutta hinta hirvitti.
[/quote]
Ihan joka sentin arvoinen paikka! Oikeasti! :) Seison 110% tämän takana! :) paikka/tekijät on voittanut useita palkintoja ja pokaalit näkyvilläkin liikkeessä! Niitä kattelee mielellään ja vielä enemmän lopputulosta!
[/quote]
Uskon, ystäväni tuntee sieltä tyyppejä. Mutta, en vain raaski maksaa niin paljoa. Köyhä mikä köyhä. Tosin, jos päättäisin tehdä jotain radikaalia muutosta hiuksiini, voisin siinä tapauksessa harkita vielä uudestaan. :)
[/quote]
Pistä korvan taakse :) mäki oon työtön pienen lapsen äiti mutta mieluummin maksan pari kymppiä enemmän ku muualle ja saan oikeesti hiukset mistä tykkään.