Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen on niin vaikea hyväksyä avointa suhdetta?

Vierailija
10.02.2022 |

Itse taas kysyisin, että miksi MIEHEN on niin vaikea hyväksyä avointa suhdetta. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta monogamisessa suhteessa toistaiseksi. Asiaa olen koittanut useaan otteeseen varovaisesti ottaa puheeksi, monesti vain yleisellä tasolla ja tuntuu että mies saa samantien ihmeellisen kiukkupuuskan ja mököttää koko loppuillan. Kerran kesti seuraavaan aamuun asti.

Että en ihan ymmärrä mistä tämä yhden langan otsikko oikein juontaa juurensa. Minun omat naispuoliset ystävät (joilla on vakikumppani) kaikki vähintään leikittelevät ajatuksella kun keskenään ollaan juteltu aiheesta. Ei todellakaan ole ainakaan omassa naistuttavapiirissä mikään tabu tai asia, jota ei voisi kokeilla. Täysin päinvastoin. Luulen että voisi olla ihan tervettäkin, etenkin pidemmässä parisuhteessa / avioliitossa. Kuullut myös hyviä kokemuksia parilta ystävältä avoimesta parisuhdemallista, eli lyhyesti: kiinnostaa.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ilmoitti haluavansa avoimen suhteen. Syynä oli varmaan se, että hänellä oli ollut jonkinlainen burn out. Hän oli fantasioinut muista miehistä. Hänen ajatus oli, että hänellä olisi joku tinderistä haettu sivusuhde ja meillä ei enää olisi seksiä, mutta pyöritettäisiin 3 lapsen perheen arkea yhdessä.

Sanoin suoraan ei, koska minua ei kiinnosta hakea väkisin seksiä ulkopuolelta eikä istua lapsia hoitamassa, kun toinen siirtyy kynttiläillallisen jälkeen panemaan vailla huolen häivää jotain ulkopuolista äijää. Ja sanotte mitä sanotte, 5-kymppinen mies joutuu tekemään töitä saadakseen seksiä etenkin niin hyvännäköiseltä naiselta kuin vaimoni. Vaimoni taas kelpaisi välittömästi monelle. Ja kun yhdessäkin naisessa on kestämistä, niin kahden kanssa ei enää psyyke kestäisi. Muutenkin näin huonosta asetelmasta lähtevä avoin liitto päätyisi varmasti avioeroon. Veikkaan, että ylipäänsä avoimet suhteet johtaa useammin eroon, koska ne usein, ei aina, alkavat ongelmista suhteessa, kuten seksin puutteesta.

Se akateeminen avoimen puolesta liputtava nainen, joka sekstailee luvalla pari kertaa vuodessa ulkopuolisen kanssa puhuu kuitenkin eri asiasta kuin pysyvä sivusuhde, johon saisi liittyä tunteitakin.

Onneksi pystyttiin puhumaan asiat läpi ja parantamaan konkreettisesti asioita ja vaikka vaimo ehkä vielä kokeekin avoimen suhteen jotenkin houkuttelevana, hän tuntuu olevan onnellinen meidän uudelleen löytyneestä yhteydestä. Avoin liitto ei minusta ole mikään hienompi yhdessäolon muoto, vaan minusta tuntuu, että siihen liittyy tietynlainen kylmä suhtautuminen seksiin. Itsellä siihen liittyy aina tunteet. Eikä siihen kyllästy, vaan ihmismieli on sellainen, että se on aina kiihottavaa ja hyvässä suhteessa sitä voi aina kehittää.

Vierailija
162/163 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväni ehdotti kerran vakavissaan avointa suhdetta. Vastustin ajatusta, mutta minulle ei lopulta jäänyt vaihtoehtoa kieltäytyä. Kävin tästä tuohtuneena seuraavana iltana panemassa työkaveriani. Kun kerroin tekosistani seuraavan kerran nähdessämme, tyttöystäväni alkoi itkemään ja tämä johti lopulta eroon. En tajua naisia.

Kuulostaa tekaistulta provolta (huonolta ja ilmeiseltä sellaiselta) mutta vastaan tähän silti, kyseisen suhdemallin kannattajana. Avoin suhde ei tarkoita sitä, että yritetään pahoittaa toisen mieltä, kostaa ja täysin mielivaltaisesti panna kaikkea mikä liikkuu, että toinen tulisi surulliseksi. Vaan se on kahden toisiaan rakastavan ihmisen sopimus, jossa laaditaan säännöt (esimerkiksi niin, että jokaisesta seksikerrasta ilmoitetaan ja kerrotaan kumppanille, jne.) että homma toimii ja kenenkään ei tarvitse olla hämärässä toisen toiminnas

Pystytkö perustamaan perheen miehesi kanssa, saisitte 2-3 lasta, yhteinen talo?

Miehelle tämä vain häviö. Nainen. Joka tylsistyy omaa mieheen parin vuoden Seurustelun jälkeen ei pysty sitoutumaan haasteisiin, joita lapsiperheissä tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo kokeile salaa avointa suhdetta muutaman vuoden. Häneltä loppui sitoutuminen meidän parisuhteeseen, lapsiin, yhteiseen talouteen. Hän jotenkin huumantui monien miehien huomiosta. Lapset olisivat tarvinneet molempien vanhempien tukea. Nyt kahdenlpasen tulevaisuus on osittain pilattu, kun en jaksanut tehdä kaikkea. Lapsiakin on molemmille vanhemmille täyttä työtä.

Kun selvisi vaimon leikit, hän teki ne vuosina kun lapset eniten tarvitsi häntä. 

En usko, että vapaa suhde lujittaa parisuhdetta tulevia haasteita varten. Ulkopuoliseen on helpompi ihastua ja vaikeuksia on myös helpompi paeta eroamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän