Voiko esimies velvoittaa töihin jos bussit ei kulje?
Elikkä aloitin maanantaina uudessa työpaikassa ja sain vasta silloin juhannuksen työvuorot (pyysin kyllä aiemmin, mutta ei voinut antaa..) ja tiistaina joukkoliikenne ilmoitti, että juhannuspäivänä ei kulje bussit.
Kysyin esimieheltä, maksaako kaupunki taksimatkat ja hän antoi tiukan vastauksen, että jos ottaa työn vastaan on myös työpaikalle saavuttava..
Edellisessä kaupungissa missä asuin, kaupunki maksoi ainakin jouluna taksin.
Kommentit (127)
Kyllä voi. Ei ole hänen asiansa miettiä kuinka saavut töihin, vaan se että saavut.
jos mulla olisi työmatka sellainen että sitä ei polje pyörällä, niin ottaisin omakustannetaksin ja laittaisin sen tulevaan verotukseen työmatkavähennyksenä.
Minulla on työnantaja ainakin maksanut taksin jos työvuoro alkaa sellaiseen aikaan että julkiset ei kulje. Esim. kun olin leipomossa töissä ja työvuoro alkoi joskus klo 04 aamuyöstä.
uurimmalla osalla ihmisistä ei Ole joukkoliikennettä laisinkaan. Valtio käskee ottaa niide kin hoitaa asiansa 80 kilsan pääsdä. Painu kävellen tai osta auto.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:51"]Häh? Miten pitkä työmatka sulla oikein on? Parikytä kilsaakin kyllä poikkeuksellisesti vaikka pyöräilee. Moni pitempiäkin matkoja päivittäin. Oishan työnantajan maksama taksikin kiva, mutta ei välttämätön.
[/quote]
Ja meillä kaikillahan on polkupyörä, eiks niin? Nyt sitten ehdotat kavereita ja sukulaisia, että niiltä voi lainaa....ja meillä kaikillahan on kavereita ja sukulaisetkin asuu naapurissa, eiks niin? Vittu mitä aivopieruja taas täällä heitellään. Minä ilmoittautuisin sairaaksi.
Poikkeuksellisen hyvä provo? Puolittain uskottava kysymys, mutta herättää valtavan ärtymyksen kun vastaus on niin päivänselvä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:01"]
uurimmalla osalla ihmisistä ei Ole joukkoliikennettä laisinkaan. Valtio käskee ottaa niide kin hoitaa asiansa 80 kilsan pääsdä. Painu kävellen tai osta auto.
[/quote]
Voisitko kirjoittaa vähän selkeämmin? Mitä valtio käskee 80km päästä?
saat varmaan juhannuspäivanä senverran paremman palkan,että siitä voi sen taksimatkan itse maksaa.
sovi taksikyyti etukäteen - juhannuspäivänä ei ole montaa kuskia duunissa. Tai sitten menet pyörällä tai kysyt työkavereilta kyytiä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:51"]Häh? Miten pitkä työmatka sulla oikein on? Parikytä kilsaakin kyllä poikkeuksellisesti vaikka pyöräilee. Moni pitempiäkin matkoja päivittäin. Oishan työnantajan maksama taksikin kiva, mutta ei välttämätön. [/quote] Ja meillä kaikillahan on polkupyörä, eiks niin? Nyt sitten ehdotat kavereita ja sukulaisia, että niiltä voi lainaa....ja meillä kaikillahan on kavereita ja sukulaisetkin asuu naapurissa, eiks niin? Vittu mitä aivopieruja taas täällä heitellään. Minä ilmoittautuisin sairaaksi.
[/quote]
Aivovaurio vai mielenterveysongelma diagnoosina?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:48"]no tuskinpa työnantaja voi velvoittaa sua maksamaan taksimatkoja töihin? itse ainakin olen saanut taksikortin. [/quote] Ei voi velvoittaa maksamaan taksimatkoja. Mutta työnantaja voi velvoittaa tulemaan töihin sovittuna aikana. Ihan vapaavalintaisella kulkuneuvolla.
[/quote]
Kylla ravintola-alalla ainakin työnantaja oli velvoitettu maksamaan taksi yöllä. Näin muutama vuosi sitten.
Miten pitkä matka on kyseessä? Taitaa olla eka työpaikka, ei taas voi kuin ihmetellä ihmisten työmoraalia ja asennetta...
Hitsi mitä vastauksia, palsta ei petä
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:51"]Häh? Miten pitkä työmatka sulla oikein on? Parikytä kilsaakin kyllä poikkeuksellisesti vaikka pyöräilee. Moni pitempiäkin matkoja päivittäin. Oishan työnantajan maksama taksikin kiva, mutta ei välttämätön. [/quote] Ja meillä kaikillahan on polkupyörä, eiks niin? Nyt sitten ehdotat kavereita ja sukulaisia, että niiltä voi lainaa....ja meillä kaikillahan on kavereita ja sukulaisetkin asuu naapurissa, eiks niin? Vittu mitä aivopieruja taas täällä heitellään. Minä ilmoittautuisin sairaaksi.
[/quote]
Tietysti luuserit ilmoittautuu aina sairaaksi, kun kaikki ei mene oman mielen mukaan. Ja rahaa ei tietenkään ole sen vertaa, että heti tänään ostaisi huuto.netistä tai vastaavasta käytetyn polkupyörän. Avuttomalle kaikki on mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:48"]no tuskinpa työnantaja voi velvoittaa sua maksamaan taksimatkoja töihin? itse ainakin olen saanut taksikortin. [/quote] Ei voi velvoittaa maksamaan taksimatkoja. Mutta työnantaja voi velvoittaa tulemaan töihin sovittuna aikana. Ihan vapaavalintaisella kulkuneuvolla.
[/quote]
Kylla ravintola-alalla ainakin työnantaja oli velvoitettu maksamaan taksi yöllä. Näin muutama vuosi sitten.
[/quote]
Tuo voipi olla enemmän turvallisuus-, kuin kuljetuskysymys.
Jos ap ei osaa keksiä ratkaisua kulkemisongelmaansa, rähjää ja kiukuttelee pyörättömyyttään nettipalstalla, tuskin sinne töihinmeno auttaa yhtään työnantajaakaan. Eiköhän sen jäätelönmyyjän saa töihin lähempääkin, ajattelee työnantaja, jos työntekijä ekalla työviikolla alkaa teeskentelemään sairasta. Kun koeaika on menossa, niin tuskin enää työt jatkuu.
Luuletko, että esim. sairaanhoitajille maksetaan taksimatkat joka viikonloppu, kun sunnuntaiaamuisin ei vielä kulje busseja? Ja tokihan ne pitäisi maksaa myös sellaisille työntekijöille, joilla on auto käytettävissä, että työntekijät pysyvät samanarvoisessa asemassa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:01"]
[/quote]
Miksi tämä kommentti saa yläpeukkuja? Minä en edes ymmärrä mitä siinä yritetään sanoa...
Työnantajasi on ihan oikeassa. Jos otat työn vastaan olet sinne myös velvollinen menemään. Ei ole työnantajan tehtävä hyysätä kyytejä avuttomille työntekijöilleen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Missä näin velvoitetaan? T. itsekin ravintola-alalla työskennellyt ja aina pyörällä kulkenut
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:13"]
Luuletko, että esim. sairaanhoitajille maksetaan taksimatkat joka viikonloppu, kun sunnuntaiaamuisin ei vielä kulje busseja? Ja tokihan ne pitäisi maksaa myös sellaisille työntekijöille, joilla on auto käytettävissä, että työntekijät pysyvät samanarvoisessa asemassa.
[/quote]
Esimerkiksi Helsingin ja uudenmaan sairaanhoitopiiri Hus voi korvata työntekijöille oman auton tai taksin käytön, jos julkista liikennettä ei ole työvuoron alkaessa tai päättyessä käytettävissä.
Voi ystävä hyvä! Ei ole työnantajan ongelma, missä sinä asut, kulkeeko bussit, onko sinulla autoa tai onko pyörän kumi rikki. Toki työnantaja voi halutessaan maksaa esim. taksin, mutta mitään velvoitetta ei ole. Jos työnantaja maksaa taksin, on se sinulle verotettavaa tuloa, josta sinun pitää maksaa verot. Kodin ja varsinaisen työpaikan välinen matka ei voi olla verovapaa kulukorvaus.