Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Et voi tietää, koska et ole äiti

Vierailija
16.06.2015 |

Missä tilanteessa olet sanonut/kuullut sanottavan tuon?

En usko, että äidinrakkautta lukuunottamatta ei ole mitään, mitä ei-synnyttänyt voisi tietää.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"]

Sen olen huomannut ettei lapsettomat kaverit osaa tulla kylään lapsiperhekotiin. Eivät vaan osaa olla, pyöräyttelevät silmiään ja katsovat vähän nyreästi kun lapsi polttaa hermonsa tuntikaupalla paasaaviin aikuisiin, ei siinä pysty äitinä juttelemaan keskeytyksettä kun lapsi ryntää ympäri asuntoa... ja monesti olen tässä tilanteessa juuri ajatellut sen kuuluisan lauseen, että odotahan vain kunnes ...

[/quote]

En lapsettomana todellakaan ymmärrä tätä. Miksi aikuiset eivät saisi rauhassa nauttia seurastaan ja lapsen antaa puuhata omiaan, eli keksii lapselle hommaa? Miksi on ok, että lapsi tulee sitten terrorisoimaan aikuisten kahvihetkeä? Toki rajansa kaikella, ei nyt tuntitolkulla tarvitse pälpättää, mutta edes hetken.

Ja tosiaan, odotahan vain kunnes... tuollaista kun on, niin enpä tiedä, onko arjessa mitään odotettavaa.

Vierailija
62/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"]

Sen olen huomannut ettei lapsettomat kaverit osaa tulla kylään lapsiperhekotiin. Eivät vaan osaa olla, pyöräyttelevät silmiään ja katsovat vähän nyreästi kun lapsi polttaa hermonsa tuntikaupalla paasaaviin aikuisiin, ei siinä pysty äitinä juttelemaan keskeytyksettä kun lapsi ryntää ympäri asuntoa... ja monesti olen tässä tilanteessa juuri ajatellut sen kuuluisan lauseen, että odotahan vain kunnes ...

[/quote]

En lapsettomana todellakaan ymmärrä tätä. Miksi aikuiset eivät saisi rauhassa nauttia seurastaan ja lapsen antaa puuhata omiaan, eli keksii lapselle hommaa? Miksi on ok, että lapsi tulee sitten terrorisoimaan aikuisten kahvihetkeä? Toki rajansa kaikella, ei nyt tuntitolkulla tarvitse pälpättää, mutta edes hetken.

Ja tosiaan, odotahan vain kunnes... tuollaista kun on, niin enpä tiedä, onko arjessa mitään odotettavaa.

[/quote]

108 jatkaa, että olen lapseton osittain omasta halustani mutta myös pakosta: en voi koskaan saada biologisia lapsia sairauden takia.

Ei olisi pitänyt koskaan avata tätä ketjua. Kyyneleet kohoaa silmiin, koska en selvästikään ole kokonainen Nainen, kun en omista lapsia tai voi niitä koskaan saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:06"]

"Surusta ja ilosta ei tiedä mitään ennen kuin on äiti." Aivan uskomatonta puhetta mielestäni.

[/quote]

No kyllä se siinä mielessä pitää paikkansa, että ei mulla koskaan ole sydän muljahtanut kauhusta kenenkään vuoksi niin kovasti, ja niin usein, kuin oman lapsen.
Esimerkiksi silloin, kun meinaa vaikka pudota tai putoaa pirtinpenkiltä. (Lapsi 1,5v., joten omaa elämää lähinnä oleva esimerkki.)

[/quote]

Herranjumala, 23 alapeukkua, liittyiköhän ne enemmän tuohon pirtinpenkkiin kuin itse aiheeseen? Mutta ihan oikeasti, kyllä mä olen esimerkiksi miehestäni ihan hemmetin huolissani usein, ja säikähtäisin, jos hän putoaisi penkiltä. Mutta säikähdän kyllä taivaisiin, jos lapseni putoaa. (Kuten kävi siis viime viikolla.)

[/quote]'

Noh, elämässä ON hieman isompiakin säikähdyksiä kuin se, että 1,5-vuotias esikoinen tipahtaa tuolilta. Aika antaa sinullekin hieman perspektiiviä.

t. Hieman jo isompien lasten äiti

Vierailija
64/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä alalla ja olen aina hoitanut tuttujeni lapsia, lapsenakin, vien nykyäänkin ystävieni lapsia retkille jne. Miksi en tietäisi? Kasvatan myös lasten lisäksi vanhempia ymmärtämään lapsia ja itseään.

Olen myös pelastanut tuntemattoman lapsen hukkumiselta ja oli minullakin siinä voimakkaita tunteita joita en tarkkaan ymmärtänyt.

Vierailija
65/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hauska keskustelu.

Yleensä nämä 'et voi tietää koska et ole äiti' -kommentit esitetään kun lapseton ei ymmärrä yksittäisen perheen jotakin sääntöä tai käytäntöä. Esim. sitä kuinka kova tai olematon kuri perheessä on jossakin yksittäisessä tapauksessa, tai jotakin yksittäistä sääntöä tai vaikka jotakin ruokailuun liittyvää.

Täällä sitten äidit selittävät tyytyväisenä kuinka lapseton ei voi ymmärtää yövalvomisia tai äidinrakkautta tai jotakin muuta sellaista, mitä nyt ei lapsettomille tuolla ylimielisellä kommentilla kukaan edes lähde selittämään.

Eikä niitä yövalvomisiä äiditkään näytä ymmärtävän. Jos joku äiti valittaa väsymystään, niin nopeasti kymmenen muuta äitiä tulee hänelle selittämään kuinka he eivät saaneet nukkua senkään vertaa kuin tämä valittava äiti, mutta ei heitä silti yhtään väsyttänyt. Heillä oli velvollisuuksia joita oli pakko hoitaa, ei siinä saanut tai ehtinyt olla väsynyt. Tai jotain muuta yhtä älyvapaata.

Vierailija
66/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:19"]

Lisäksi melkein jokaisella on ollut äiti ja isoäiti jos asuisit mount everestillä niin tietäisit tai papin kanssa jne.. lapsellisia ovat selityksenne ainutlaatuisesta äitiydestä. Kaukaahaettua ja ontuvaa sitäkö on äitiys?

[/quote]

Niin mitä tarkoitat että kaukaa haettua? Ei ihminen voi astua kenenkään toisen saappaisiin ja tietää ilman omaa kokemusta, että miltä jokin asia juuri hänestä itsestään tuntuu. 

[/quote]

Ei kirjojakaan voi kirjoittaa tai näytelmiä. Sinun tunteitasi viedään kuule kuin pässiä narussa ja ohjailemisesi on helppoa kuten myös lapsiesi ohjailu. Ette ole uniikin ainutkertaisia vaan regoitte juuri niin kuin näytelmässä halutaan.

[/quote]

Täh...? Kirjojahan ja näytelmiähän nimenomaan kirjoitetaan...

[/quote]

Anteeksi tuo "täh" kertoi sivistys tasosi olet ainutkertainen kuten tuo "täh" osoittaa. Kiitos sinusta. Osaako lapsesi toistaa jo tuon "täh" sutkautuksen. Voin kuvitella hyvin miten teillä arki menee ja saan koko ajan enemmän tietoa ainutkertaisesta äitiydestäsi.

[/quote]

No näin arvelinkin :D Argumenttisi oli niin päätön, ettet osannut edes itse perustella tai avata sitä yhtään enempään. Ja av:lle uskolliseen tyyliin sitten haukutaan vastapuoli kun ei keksitä enää mitään muuta sanottavaa (samaan tapaan siis kuin uhmaikäiset lapset purkautuvat turhautuessaan ;))

[/quote]

Eli mielestäsi päätöntä on kertoa sinulle että näytelmäkirjoittaja kirjoittaa kaltaisestasi keskinkertaisuudesta(ei millään pahalla) koska vaan näytelmän jota muut uskovat tunteiden vallassa sinäkin. Hänen ei tarvitse kuin tarkkailla ja tehdä havaintoja ja johtopäätöksiä joihin sinä et omien sanojesio mukaan kykyene, väittämällä ettei kukaan voi tietää... Yritä nyt itse ensin kasvaa tuosta täh lauseestasi eroon se on sivistymätöntä. Ja turhaan suutut jos joku tuntee sinun elämäsi paremmin kuin sinä itse.

[/quote]

Ja tämän siansaksan kirjoittajako soimaa toisia sivistymättömyydestä... :D 

Vierailija
67/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mitä en tiedä, on äitinä oleminen. En tiedä, millaista on pitää huolta lapsesta ja olla äiti. Tiedän, millaista on rakastaa. Tiedän myös, millaista on ottaa vastuuta ja että teoillani on seuraukset. Turha väittää, että äiti tietää kaiken kaikesta ja lapsettomat ja isät eivät mitään. Äiti tietää, millaista on olla äiti. Sen pituinen se.

Vierailija
68/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:29"]

Ainoa, mitä en tiedä, on äitinä oleminen. En tiedä, millaista on pitää huolta lapsesta ja olla äiti. Tiedän, millaista on rakastaa. Tiedän myös, millaista on ottaa vastuuta ja että teoillani on seuraukset. Turha väittää, että äiti tietää kaiken kaikesta ja lapsettomat ja isät eivät mitään. Äiti tietää, millaista on olla äiti. Sen pituinen se.

[/quote]

Kyllä minä ainakin tiedän aika paljon siitä, millaista o  olla äiti, vaikka minulla ei omia lapsia olekaan. Se, ettei ole kokenut jotakin, ei tarkoita, etteikö siitä voisi tietää.

Vierailija
69/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä jo äitien keskinäinen mittely paremmuudestaan? Mulla on kolmelapsinen tuttu, joka jaksaa joka välissä morkata yhden lapsen äitejä että "eivät ne tiedä mitään lapsiperheen arjesta...päläpälä". Tekisi joskus mieli raahata sen eteen kuuden lapsen äiti, joka nasevalla äänellä ilmoittaa että kolmen lapsen äidithän ei sitten tiedä yhtään mitään lapsiperhearjesta pyykinpesuineen ja kokkauksineen kuudelle lapselle, että kehtaavatkin väittää tietävänsä perhe-elämästä yhtään mitään....

Entä äiti, joka on joutunut hautaamaan lapsensa. Onko hän parempi äiti, koska on jo joutunut kohtaamaan menettämisen tuskan. Muut äidit vaan pelkäävät sitä menettämistä. Eihän pelko ja toteutuminen ole samalla viivalla ollenkaan. Eiväthän nämä äidit tiedä äitiydestä mitään ennen kuin pahin pelko tulee toteen. 

Vierailija
70/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi melkein jokaisella on ollut äiti ja isoäiti jos asuisit mount everestillä niin tietäisit tai papin kanssa jne.. lapsellisia ovat selityksenne ainutlaatuisesta äitiydestä. Kaukaahaettua ja ontuvaa sitäkö on äitiys?

[/quote]

Niin mitä tarkoitat että kaukaa haettua? Ei ihminen voi astua kenenkään toisen saappaisiin ja tietää ilman omaa kokemusta, että miltä jokin asia juuri hänestä itsestään tuntuu. 

[/quote]

Ei kirjojakaan voi kirjoittaa tai näytelmiä. Sinun tunteitasi viedään kuule kuin pässiä narussa ja ohjailemisesi on helppoa kuten myös lapsiesi ohjailu. Ette ole uniikin ainutkertaisia vaan regoitte juuri niin kuin näytelmässä halutaan.

[/quote]

[/quote]

Anteeksi tuo "täh" kertoi sivistys tasosi olet ainutkertainen kuten tuo "täh" osoittaa. Kiitos sinusta. Osaako lapsesi toistaa jo tuon "täh" sutkautuksen. Voin kuvitella hyvin miten teillä arki menee ja saan koko ajan enemmän tietoa ainutkertaisesta äitiydestäsi.

[/quote]

No näin arvelinkin :D Argumenttisi oli niin päätön, ettet osannut edes itse perustella tai avata sitä yhtään enempään. Ja av:lle uskolliseen tyyliin sitten haukutaan vastapuoli kun ei keksitä enää mitään muuta sanottavaa (samaan tapaan siis kuin uhmaikäiset lapset purkautuvat turhautuessaan ;))

[/quote]

Eli mielestäsi päätöntä on kertoa sinulle että näytelmäkirjoittaja kirjoittaa kaltaisestasi keskinkertaisuudesta(ei millään pahalla) koska vaan näytelmän jota muut uskovat tunteiden vallassa sinäkin. Hänen ei tarvitse kuin tarkkailla ja tehdä havaintoja ja johtopäätöksiä joihin sinä et omien sanojesio mukaan kykyene, väittämällä ettei kukaan voi tietää... Yritä nyt itse ensin kasvaa tuosta täh lauseestasi eroon se on sivistymätöntä. Ja turhaan suutut jos joku tuntee sinun elämäsi paremmin kuin sinä itse.

[/quote]

[/quote]

Uskomattoman ainutkertaista jälleen. Hienoa että tuo äiti näyttää taas olevansa itse älykäs ja paljastaa tämän suuren salaisen äitiyden mukaanaan tuoman äitiydenrakkauden omaa äitiyttään kohtaan. Katsotaan kuinka paljon jatkat tästä aiheesta odotan innolla tosi äitiyden näyttämistä. Tässä sitä opitaan äitiyden saloja. Tätä en koskaan arvannut. No parempi oppia myöhemmin kuin ei milloinkaan. Paitsi että kaltaisiasi hermostujia on äideissa muitakin.

Vierailija
71/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Word!

Ja tarinoita kirjoitetaan siksi koska kirjoittajalla on tarve kirjoittaa. Ja ihmiset lukevat ja katsovat niitä siksi kun tykkäävät tarinoista ja haluavat kokea tunteita 'turvallisella' tavalla, olematta itse oikeasti osallisena tarinassa. Ei heitä viedä 'kuin pässiä narussa', vaan he haluavat päästä kokemaan tunteita hyvän tarinan ansiosta.

Tuo 'pässiä narussa' -tyyppi kuulostaa hieman yksinkertaiselta. Voi toki olla joku niin fiksukin että ei osaa ilmaista itseän ymmärrettävällä tavalla vaan puhuu omaa kieltään omassa universumissaan. Taitaa kuitenkin olla yksinkertainen, sillä ei ymmärrä että eri ihmiset reagoivat eri tavoin, käyttäytyvät eri tavoin ja tekevät erilaisia valintoja. Esim. onnettomuustilanteessa yksi jähmettyy toimintakyvyttömäksi, toinen ryntää auttamaan, kolmas panikoi, juoksee ympäriinsä, säheltää ja vaikeuttaa auttajan töitä, neljäs alkaa organisoimaan ja sanoo muille mitä heidän pitää tehdä, ja se jähmettyjä hädintuskin saa henkeä vedettyä. Ei heitä ohjaile kukaan/mikään muu kuin heidän luonteensa, aiemmat kokemuksensa, koulutuksensa ...

Vierailija
72/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:06"]

"Surusta ja ilosta ei tiedä mitään ennen kuin on äiti." Aivan uskomatonta puhetta mielestäni.

[/quote]

No kyllä se siinä mielessä pitää paikkansa, että ei mulla koskaan ole sydän muljahtanut kauhusta kenenkään vuoksi niin kovasti, ja niin usein, kuin oman lapsen.
Esimerkiksi silloin, kun meinaa vaikka pudota tai putoaa pirtinpenkiltä. (Lapsi 1,5v., joten omaa elämää lähinnä oleva esimerkki.)

[/quote]

Herranjumala, 23 alapeukkua, liittyiköhän ne enemmän tuohon pirtinpenkkiin kuin itse aiheeseen? Mutta ihan oikeasti, kyllä mä olen esimerkiksi miehestäni ihan hemmetin huolissani usein, ja säikähtäisin, jos hän putoaisi penkiltä. Mutta säikähdän kyllä taivaisiin, jos lapseni putoaa. (Kuten kävi siis viime viikolla.)

[/quote]'

Noh, elämässä ON hieman isompiakin säikähdyksiä kuin se, että 1,5-vuotias esikoinen tipahtaa tuolilta. Aika antaa sinullekin hieman perspektiiviä.

t. Hieman jo isompien lasten äiti

[/quote]

Eh, se oli esimerkki.

Vierailija
73/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin. Siitähän tässä ketjussa on koko ajan ollut kyse. Ja silti heti sinun kommenttiasi seuraa jonkun lapsettoman kommentti siitä miten hän kyllä tietää millaista on olla äiti, vaikka kokemusta ei olekaan. Siinä pähkinänkuoressa näiden keskustelujen järjettömyys. Kun sitä kokemusta ei ole, sitä ei ole ja oman tietämättömyytensä tajuaa vasta siinä vaiheessa, kun sitä omaa kokemusta oikeasti tulee. Siihen asti voi päteä keskustelupalstoilla ja alapeukutella, mutta ei se tosiasiaa miksikään muuta.

Vierailija
74/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh on sivistystä?? Kyllä kuin pässiä narussa. Kukaan ei kirjoita romanttista hömppää muuta kuin työkseen tai tuota kohderyhmille suunnattua musiikkia taiteellisuutensa takia. Ihminen on yksinkertainen ja katsoo kaikki tosi-teeveet(se tuottaa rahaa).. viisaammalle ei tarvitse jatkaa, eikä minun yksinkertaisuus joka on aivan totta, ole niin yksinkertaista että innostuisin hömpästä tai tunteilisi sen vuoksi. Realismia ei ole tosi-teevee vaan rationaalinen ajattelu. En kiellä etteikö salainen äitiys olisi suurtaa vihaa ja sivistymättömyyttä senhän olette jo tehneet selväksi. Odotan innolla lisää.

Vierailija
75/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Uskomattoman ainutkertaista jälleen. Hienoa että tuo äiti näyttää taas olevansa itse älykäs ja paljastaa tämän suuren salaisen äitiyden mukaanaan tuoman äitiydenrakkauden omaa äitiyttään kohtaan. Katsotaan kuinka paljon jatkat tästä aiheesta odotan innolla tosi äitiyden näyttämistä. Tässä sitä opitaan äitiyden saloja. Tätä en koskaan arvannut. No parempi oppia myöhemmin kuin ei milloinkaan. Paitsi että kaltaisiasi hermostujia on äideissa muitakin.

[/quote]

Älä huoli :D En ole äiti enkä kuvittelekaan olevani sellainen. Mutta naurattaa vaan tuo sun - anteeksi vaan - aika mielenkiintoinen ulosanti 

Vierailija
76/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:04"] Että säännöt on pidettävä ja niistä ei jousteta,varsinkin kun talossa on5 lasta... Yövalvomiset ja siitä johtuva väsymys on myös sellainen mitä vain äiti/isä tietää..ja nukkua voit sitten joskus kun kaikki nukkuvat samaan aikaan.. [/quote] Valvoa voi muustakin syystä kuin lasten takia. [/quote] No jos valvoo niin silti ei ole aina PAKKO nousta, imettää/antaa ,pulloa, vaihtaa vaippaa yms,toisin kuin vanhemman on pakko. Toki riippuu miksi valvoo. Mutta tuota ei voi verrata perus yöheräilyyn

[/quote]

Jos hoitaa sairasta dementoitunutta vanhempaansa, niin kyllä siinä ihan yhtä pakko on nousta ja tehdä

Vierailija
77/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä huoli :D En ole äiti enkä kuvittelekaan olevani sellainen. Mutta naurattaa vaan tuo sun - anteeksi vaan - aika mielenkiintoinen ulosanti 

[/quote]

Aika pliisua sen jälkeen, kun ensin avauduit kuin kissan naukaisu hermostuen. Et ole siis muuta kuin keskinkertaisuus. Eli äitiydestäsi riippumatta olet perus salaamaton helposti ohjailtava ja hermostuva tavis joka muiden kaltaistensa tapaan pitää itseään muita parempana ja viisaampana vaikka perusteluja ei ole. Astu askel kauemmaksi niin näet kokonaisuuden. Kiukkusi minua ja ulosantiani kohtaan on mielestäni vain liikkuttavaa.

Vierailija
78/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ne äidit, jotka tappavat 5 vastasyntynyttä tai ajavat autolla päin bussia. Mitä käsittämätöntä äidinrakkautta. En tosiaan tiedä mitä äitiys on. Mutta en siltikään tappaisi ketään.

Vierailija
79/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomalle sanotaan monesti, että lapseton ei voi tietää mitään lapsista, lasten kasvatuksesta tai lapsiperhe-elämästä. Ei lapseton varmaan voikaan tietää niistä kaikkea, mutta voin sanoa, että lapsista, lasten kasvatuksesta ja lapsiperhe-elämästä voi silti tietää yllättävän paljon, vaikka omia lapsia ei olisikaan. Mutta tämä on tietenkin se kuuluista tabu, jota ei saisi perheellisten kesken mainita.

Vierailija
80/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äitiyskään kaikille tuo sitä salattua tietoa ja ymmärrystä.

Minulle anoppi sanoo usein "sinä et tiedän mitään lastenhoidosta". Perustelee väitettään sillä, että lapseni ovat niin helppoja ja hyvin käyttäytyviä.

Toisen poikansa lapset käyttäytyvät kuin villipedot (esim. kerran availivat ruuvit taittotuolista, jolla äitinsä oli istumassa ja raikuvasti nauraen juoksivat karkuun), ja näiden lasten äiti on kuulemma todella hyvä äiti joka osaa kasvattaa lapsia ja ennenkaikkea TIETÄÄ lastenhoidosta.

Oikeasti minua ei harmita ollenkaan vaikka olen jäänytkin tätä sailaista tietoa vaille :)

Tsempit kaikille lapsellisille ja lapsettomille.