Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Italiassa alle 14-vuotiaat eivät saa olla kotona yksin, eivätkä matkustaa bussilla yksin

Vierailija
26.06.2026 |

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000012074822.html

 

"Italiassa holhotaan myös teini-ikäisiä, joista moni ei saa matkustaa yksin bussilla."

 

Minusta tuo ei ole holhoamista, vaan vastuullista vanhemmuutta. Samaa toivoisin Suomeenkin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.

Vierailija
2/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti nuorisojengiläiset pitäisi saada kotiin illaksi.

Vierailija
4/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee tänne sen vuoksi, että kadut muuttuvat yhä vaarallisemmiksi. 

Vierailija
5/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole mitään järkeä, että nuoret ei saa kulkea itsekseen bussilla.

Vierailija
6/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakos ne asuukin sitten 41-vuotiaaksi kotona mamman helmoissa täydellä ylläpidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.

Vierailija
8/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa. 

Mutta onko perheväkivaltaa? Italialaiset äidit holhoaa poikiaan jopa 40 vuotaaksi asti eli kestää todella kauan kasvaa aikuiseksi miehillä. Tosin voi se olla ihan tottakin, että noin kauan siinä tosiaan kestää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tulee tänne sen vuoksi, että kadut muuttuvat yhä vaarallisemmiksi. 

Trendi Euroopassa, mistä lie syystä.

Vierailija
10/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa. 

Harva suomalainen vanhempi haluaisi kuitenkaan lapsensa asuvan kotona kolmekymppiseksi, kuten Italiassa on tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 somalilapsen jengi oli Helsingin keskustassa klo 22 yksi päivä.

Vierailija
12/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.

Monet kulkevat harrastuksistaan kotiin noiden kellonaikojen jälkeenkin. Ei olisi realistiset kotiintuloajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.

Juuri kukaan ei halua enää vanhemmaksi. Miksi haluta vanhemmaksi kun vanhempia vihataan eikä yhteiskunnallista vastuuta ole kenelläkään enää toisistaan vaan vanhempien vika kaikki vaikka totuus on se, että meille valehdeltiin kaikesta. Meille valehdeltiin mm. siitä että suomessa aukeasi runsaasti työpaikkoja kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Nyt on kuitenkin tehty niin että porukkaa vain potkitaan ulos eikä uusia palkata, pieni piiri pienenee ja sisäpiiri on pian muutaman diktatuurin vallassa. 

Vierailija
14/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa. 

Harva suomalainen vanhempi haluaisi kuitenkaan lapsensa asuvan kotona kolmekymppiseksi, kuten Italiassa on tapana.

Niin, kun meillä voi nuori muuttaa yhteiskunnan maksaman asumistuen turvin omaan kämppään, mikä on veronmaksajien kannalta hyvin kalliiksi tuleva malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa ole mitään järkeä, että nuoret ei saa kulkea itsekseen bussilla.

Vasemmistopolitiikka pakottaa siihen, ettei uskalla enää päästää lapsia yksin ulos. 

Vierailija
16/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.

Katulapsia ei kyllä Helsingissä ole.

Vierailija
17/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.

Hah, ollaan me kyllä melkoinen orjakansa, koko ajan kerjäämässä  lisää valtion holhousta ja sääntelyä. Pitäisi varmaan saada valtion virallinen aamupuuronkeittäjäkin joka kotiin.

Vierailija
18/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.

Monet kulkevat harrastuksistaan kotiin noiden kellonaikojen jälkeenkin. Ei olisi realistiset kotiintuloajat.

Ei tarvitse sellaisia harrastuksia missä pitää olla yömyöhään.

Vierailija
19/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sielläkin sama syy kuin Espanjassa, että lapsilla on suuri mahdollisuus joutus kidnapatuksi.

Vierailija
20/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahdessa leikkipuistossa pienet somalapset noin klo 22 ulkona ilman vanhempia. Pirkkolassa sama ilmiö, nämä somalilapset yksin ulkona hengaamassa. Miksi nämä vanhemmat eivät hoida lapsiaan?