HS: Italiassa alle 14-vuotiaat eivät saa olla kotona yksin, eivätkä matkustaa bussilla yksin
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000012074822.html
"Italiassa holhotaan myös teini-ikäisiä, joista moni ei saa matkustaa yksin bussilla."
Minusta tuo ei ole holhoamista, vaan vastuullista vanhemmuutta. Samaa toivoisin Suomeenkin.
Kommentit (50)
Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa.
Tuo tulee tänne sen vuoksi, että kadut muuttuvat yhä vaarallisemmiksi.
No eihän tuossa ole mitään järkeä, että nuoret ei saa kulkea itsekseen bussilla.
Ilmakos ne asuukin sitten 41-vuotiaaksi kotona mamman helmoissa täydellä ylläpidolla.
Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa.
Mutta onko perheväkivaltaa? Italialaiset äidit holhoaa poikiaan jopa 40 vuotaaksi asti eli kestää todella kauan kasvaa aikuiseksi miehillä. Tosin voi se olla ihan tottakin, että noin kauan siinä tosiaan kestää...
Vierailija kirjoitti:
Tuo tulee tänne sen vuoksi, että kadut muuttuvat yhä vaarallisemmiksi.
Trendi Euroopassa, mistä lie syystä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa.
Harva suomalainen vanhempi haluaisi kuitenkaan lapsensa asuvan kotona kolmekymppiseksi, kuten Italiassa on tapana.
Noin 20 somalilapsen jengi oli Helsingin keskustassa klo 22 yksi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.
Monet kulkevat harrastuksistaan kotiin noiden kellonaikojen jälkeenkin. Ei olisi realistiset kotiintuloajat.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.
Juuri kukaan ei halua enää vanhemmaksi. Miksi haluta vanhemmaksi kun vanhempia vihataan eikä yhteiskunnallista vastuuta ole kenelläkään enää toisistaan vaan vanhempien vika kaikki vaikka totuus on se, että meille valehdeltiin kaikesta. Meille valehdeltiin mm. siitä että suomessa aukeasi runsaasti työpaikkoja kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Nyt on kuitenkin tehty niin että porukkaa vain potkitaan ulos eikä uusia palkata, pieni piiri pienenee ja sisäpiiri on pian muutaman diktatuurin vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Italiassa ei ole nuorisorikollisuutta kovin paljoa, koska vanhemmat pitävät huolen lapsistaan. Parempi maa lasten kasvatuksessa.
Harva suomalainen vanhempi haluaisi kuitenkaan lapsensa asuvan kotona kolmekymppiseksi, kuten Italiassa on tapana.
Niin, kun meillä voi nuori muuttaa yhteiskunnan maksaman asumistuen turvin omaan kämppään, mikä on veronmaksajien kannalta hyvin kalliiksi tuleva malli.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuossa ole mitään järkeä, että nuoret ei saa kulkea itsekseen bussilla.
Vasemmistopolitiikka pakottaa siihen, ettei uskalla enää päästää lapsia yksin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi voisi napata nämä tummat katulapset Helsingissä pois kaduilta lastenkoteihin. Vanhemmille tuntuvat sakot, vankilaa ja yhteiskuntapalvelua.
Katulapsia ei kyllä Helsingissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.
Hah, ollaan me kyllä melkoinen orjakansa, koko ajan kerjäämässä lisää valtion holhousta ja sääntelyä. Pitäisi varmaan saada valtion virallinen aamupuuronkeittäjäkin joka kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.
Monet kulkevat harrastuksistaan kotiin noiden kellonaikojen jälkeenkin. Ei olisi realistiset kotiintuloajat.
Ei tarvitse sellaisia harrastuksia missä pitää olla yömyöhään.
Onko sielläkin sama syy kuin Espanjassa, että lapsilla on suuri mahdollisuus joutus kidnapatuksi.
Ruoholahdessa leikkipuistossa pienet somalapset noin klo 22 ulkona ilman vanhempia. Pirkkolassa sama ilmiö, nämä somalilapset yksin ulkona hengaamassa. Miksi nämä vanhemmat eivät hoida lapsiaan?
Suomessa pitäisi ainakin saada kotiintuloajat esim. 20:30 alle 15-vuotiaille ja alle 12-vuotiaille klo 19.