Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Et voi tietää, koska et ole äiti

Vierailija
16.06.2015 |

Missä tilanteessa olet sanonut/kuullut sanottavan tuon?

En usko, että äidinrakkautta lukuunottamatta ei ole mitään, mitä ei-synnyttänyt voisi tietää.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tämä keskustelu paljastaa, miksi naisella on pienempi palkka kuin miehellä. Sen sijaan että vaadittaisiin palkankorotusta ja kilpaillaan työpaikalla, keskitytäänkin kilpailemaan siitä kuka tietää parhaiten mitä on vanhemmuus ja perhe-elämä. Totta kai tähän pitää vetassa vielä lapsettomatkin ihmiset mukaan, jotta eivät vain millään kuvittelisi että naisen elämä voi olla jotain muutakin kuin kokkaamista, pyykkäämistä ja lasten kanssa oloa. Jos jonkun elämä ei näitä elementtejä sisällä, niin perusmamman mielessä tällainen on arvoasteikolla alimmalla linjalla, koska nainen ei voi kilpailla muista asioista kuin siitä kuka on paras äiti. Tämän mystisen nimekkeen voit saavuttaa (jos olet terve) harrastamalla seksiä ilman ehkäisyä. Mikä saavutus tuo sitten onkaan, kyllä lapsettomat naiset ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
82/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi tietää* ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut omiin lapsiin liittyvien tunnepohjaisten asioden yhteydessä ja nyt kun olen äiti, allekirjoitan väitteen.

Vierailija
84/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:08"]Ei äitiyskään kaikille tuo sitä salattua tietoa ja ymmärrystä.

Minulle anoppi sanoo usein "sinä et tiedän mitään lastenhoidosta". Perustelee väitettään sillä, että lapseni ovat niin helppoja ja hyvin käyttäytyviä.

Toisen poikansa lapset käyttäytyvät kuin villipedot (esim. kerran availivat ruuvit taittotuolista, jolla äitinsä oli istumassa ja raikuvasti nauraen juoksivat karkuun), ja näiden lasten äiti on kuulemma todella hyvä äiti joka osaa kasvattaa lapsia ja ennenkaikkea TIETÄÄ lastenhoidosta.

Oikeasti minua ei harmita ollenkaan vaikka olen jäänytkin tätä sailaista tietoa vaille :)

Tsempit kaikille lapsellisille ja lapsettomille.
[/quote]
Vaikuttaa siltä, että sinä tiedät paremmin, kun olet kasvattanut lapsistasi ihmisiä.

Vierailija
85/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että säännöt on pidettävä ja niistä ei jousteta,varsinkin kun talossa on5 lasta... Yövalvomiset ja siitä johtuva väsymys on myös sellainen mitä vain äiti/isä tietää..ja nukkua voit sitten joskus kun kaikki nukkuvat samaan aikaan..

Vierailija
86/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on! Lapseton ei tiedä, mitä äitiys on. Lapsensaanti muuttaa koko elämän.

Vierailija
87/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että vain äiti voi antaa äidin ojentavasta kädestä. Jättää hiukan tulkinnanvaraa mutta ajatuksella senhän voi tehdä vain äiti?

Vierailija
88/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tiedä äitiydestä, omien lapsien kasvatuksesta, rakastamisesta, hoitamisesta yhtään mitään. Etkä monesta muustakaan aiheeseen liittyvästä. Koska et ole äiti.
En minäkään väitä tietäväni millaista on olla vaikkapa pappi. Tiedän mitä papin työnkuvaan kuuluu, mutten todellakaan voi yrittää väittää tietäväni millaista on olla pappi, tai millainen työ se on sieltä papin näkökulmasta. En myöskään väitä tietäväni millaista olisi olla mies, koska en ole mies.
En myöskään tiedä millaista on olla koko ikänsä lapseton, koska en ole lapseton.

Vierailija
89/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Surusta ja ilosta ei tiedä mitään ennen kuin on äiti." Aivan uskomatonta puhetta mielestäni.

Vierailija
90/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaveripotukkani ainoa äiti, enkä ikinä ole käyttänyt enkä tule käyttämään tuota fraasia. Ei mun tarvitse ruveta pätemään kellekkään mtn

Vierailija
91/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeastaan lapsiperhe-elämässä on aika montakin sellaista tilannetta/asiaa, joita ei voi täysin tietää, jollei ole sitä kokenut.

Vierailija
92/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut ettei lapsettomat kaverit osaa tulla kylään lapsiperhekotiin. Eivät vaan osaa olla, pyöräyttelevät silmiään ja katsovat vähän nyreästi kun lapsi polttaa hermonsa tuntikaupalla paasaaviin aikuisiin, ei siinä pysty äitinä juttelemaan keskeytyksettä kun lapsi ryntää ympäri asuntoa... ja monesti olen tässä tilanteessa juuri ajatellut sen kuuluisan lauseen, että odotahan vain kunnes ...

Vierailija
93/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:01"]

Missä tilanteessa olet sanonut/kuullut sanottavan tuon? En usko, että äidinrakkautta lukuunottamatta ei ole mitään, mitä ei-synnyttänyt voisi tietää.

[/quote]No et varmasti tiedä yhtään mitään vauva-arjesta, jollei sinulla itselläsi vauvaa ole ollut. Sinulla on kuvitelma siitä, mitä se on.

Vierailija
94/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lapsesta. Vastuu tekemisistä, päätöksistä, seurauksista.

Vierailija
95/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia asioita mitä ei voi tietää ennen kuin itse kokee, mutta en ikinä sanoisi kenellekään noin kuten aloituksessa.

Vierailija
96/133 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:14"]

Jo tämä keskustelu paljastaa, miksi naisella on pienempi palkka kuin miehellä. Sen sijaan että vaadittaisiin palkankorotusta ja kilpaillaan työpaikalla, keskitytäänkin kilpailemaan siitä kuka tietää parhaiten mitä on vanhemmuus ja perhe-elämä. Totta kai tähän pitää vetassa vielä lapsettomatkin ihmiset mukaan, jotta eivät vain millään kuvittelisi että naisen elämä voi olla jotain muutakin kuin kokkaamista, pyykkäämistä ja lasten kanssa oloa. Jos jonkun elämä ei näitä elementtejä sisällä, niin perusmamman mielessä tällainen on arvoasteikolla alimmalla linjalla, koska nainen ei voi kilpailla muista asioista kuin siitä kuka on paras äiti. Tämän mystisen nimekkeen voit saavuttaa (jos olet terve) harrastamalla seksiä ilman ehkäisyä. Mikä saavutus tuo sitten onkaan, kyllä lapsettomat naiset ei tiedä mistään mitään.

[/quote]

Mistä tiedät mitkä on keskustelijoiden palkat ja sukupuolet? Olet hukassa päätelmiesi kanssa. Myöskään stereotyyppiset mantrasi eivät ole keksimiäsi huomioita vaan ympäristön sinuun istuttamia.

Vierailija
97/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:06"]"Surusta ja ilosta ei tiedä mitään ennen kuin on äiti." Aivan uskomatonta puhetta mielestäni.
[/quote]

No tällainen on nyt myös äiti-ihmisen näkökulmasta ihan naurettavan kuuloista, ei kai kukaan ole noin ylimielisesti sanonut? Kuulostaa todella typerältä.

Vierailija
98/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ei voi tietää millaista on riidellä lapsen isän kanssa tapaamisista, tavaroista, vaatteista.

Vierailija
99/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:06"]

"Surusta ja ilosta ei tiedä mitään ennen kuin on äiti." Aivan uskomatonta puhetta mielestäni.

[/quote]

No kyllä se siinä mielessä pitää paikkansa, että ei mulla koskaan ole sydän muljahtanut kauhusta kenenkään vuoksi niin kovasti, ja niin usein, kuin oman lapsen.
Esimerkiksi silloin, kun meinaa vaikka pudota tai putoaa pirtinpenkiltä. (Lapsi 1,5v., joten omaa elämää lähinnä oleva esimerkki.)

Vierailija
100/133 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi ekana tulee mieleen kun yksin hoidin koliikkivauvaani ja joskus saatoin epätoivoisena ja väsyneenä itkeä, että tämä on ihan perseestä ja aivan uskomatonta ripulipaskaa koko touhu. Jotkut totesivat "voi, ymmärrän sinua". Silloin ajattelit, ettet taatusti ymmärrä, koska et ole äiti. Ääneen en sanonut, hymähdin vain, mutta edelleen olen sitä mieltä että siinä tunnemyrskyssä, epävarmana ja väsyneenä äitinä jatkuvasti 100% vastuussa kiljuvasta, rääkyvästä ipanasta ei ollut kenelläkään ei-äidillä mitään tajuamista.