Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset reagoivat vauvauutiseen "Oi ihanaa!"

Vierailija
04.02.2022 |

Varsinkin jos itse oot lapseton, niin raskaushan tietää vain vääjäämätöntä erkaantumista ko. raskaana olevasta ihmisestä. Joko hänellä ei ole enää ollenkaan aikaa sinulle tai sitten jatkossa lapsi on aina tapaamisissanne mukana vähintäänkin äidin puheissa. Haluaisit keskustella maailman menosta ja ilmiöistä, mutta sen sijaan keskustelettekin Piia-Petterin päiväunirytmistä ja vaippatuotoksista.

Siispä kysymys: Mitä ihanaa raskausuutisessa on? Feikkaatteko reaktionne vai onko tuo yllä kuvailemani oikeasti teistä ihanaa? Jos olette iloisia ystävänne puolesta, niin riittäisikö vain, jos onnittelisitte ilman lässynlässyn-hehkutusta?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on minusta ihanaa. Olen kyllä itsekin äiti. Vauvat ja lapset ovat ihania, lapsissa on elämä ja tulevaisuus.

Ap varmaan nyrpistelisi nenäänsä myös jos kaveri kertoisi ylennyksestä tai lottovoitosta eli oikeasti ei ole kaveri eikä iloitse toisen onnesta, vaan epävarmana itsestään kihisee kateudesta.

Itse asiassa en nyrpistele. Olen itsekin hyvässä asemassa työelämässä, asunut monta kertaa ulkomailla ym. Palkkaa saan riittävästi, joten lottovoittoa ei myöskään tarvitse kahdehtia. En ylennysuutisenkaan kuullessani söpistele, vaan onnittelen. Toisin kuin vauvauutiset, ylennysuutiset eivät myöskään yleensä muuta ystävyyden dynamiikkaa, joten koko sydämestäni onnittelen varsinkin jos tiedän ystäväni olevan osaava ja ahkera!

Toisen ylennys vaativampaan tehtävään tai lottovoiton saaminen voivat myös olla uhkia ystävyyssuhteelle eli etäännyttää, kun toisen elämään tulee niin paljon muuta/uutta. Valehtelet itsellesi. Ei muiden kuin sellaisten, jotka ovat itse ehkä tiedostamattaankin kateellisia, tarvitse suhtautua toisen, erityisesti "ystävänä" pidetyn vauvauutiseen negatiivisesti. Eikä välien tarvitse katketa. Eikä kyllä fiksuilla aikuisilla katkeakaan. Oikeat ystävät huomaa siitä, että ne pysyy, vaikka toisesta ei just silloin "hyötyisi" mitenkään, eli esim. saa biletysseuraa tai muuta seuraa "aikuisten" menoihin. Syynä voi toki olla muukin kuin lapsi, kuten sairaus tai vaikka köyhyys.

Oot missannut pointin. Ap ei ehdottanut negatiivista suhtautumista vauvauutiseen, vaan ihquiluhehkutusen väliinjättämistä.

Joillekin se ihanaa-reaktio tulee kyllä ihan luonnostaan, koska se on heille aidosti hellyyttävä tai ihana uutinen. Varmaan liittyy osittain siihen, kuinka paljon tykkää lapsista ylipäätään. Jotkut tykkäävät lapsista.

Vierailija
142/143 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohteliasta sanoa niin. Jos itsellä on lapsia niin usein silloin ystävä on iloinen että kaverikin saa lapsen, se yhdistää. Jos on lapseton niin todennäköisesti ei ole oikeasti iloinen toisen puolesta.

Miksei lapseton voisi olla iloinen toisen puolesta? Outo ajatusmaailma sinulla. Olen lapseton ja silti pidän lapsista ja olen todella iloinen jos joku kertoo odottavansa, toki oletan että hän itse on odotuksestaan iloinen. Toisten raskaudet eivät ole ikinä olleet minulta pois, tapaan ystäviäni vaikka lasten kanssa, miksi se olisi niin vaikea ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuuluu sanoa. oikeasti kenenkään muun räkäinen sinappikone ei kiinnosta minua yhtään. enintään vähän ällöttää muiden lapset. omat ovat toki haluttuja