:( Pakko kait se on sitten "lähteä" eläkkeelle kolmikymppisenä :(
Taustatietona,... (JA JOO, SORI, PITKÄ STOORI!)
Pääsin lukion jälkeen opiskelemaan lähihoitajaksi, jouduin pakon edessä lopettamaan koulun kesken (=isäni vakava sairastuminen). Yritin saada koulupaikan lähempää kotoa, ei onnistunut. Ryhmissä ei ollut tilaa. Ja käskettiin vaan hakea kouluun keväällä.
Isäni kuoli seuravana keväänä. Pääsin töihin, olin sen kevään yhdessä perheessä lastenhoitajana. Sen jälkeen pääsin kaverille kesätöihin hoitamaan hänen taaperoaan.
Vuoden työttömyyden jälkeen pääsin opiskelemaan catering puolelle. Ei ollut mun juttu ollenkaan + kiusaaminen oli sen verta rankkaa, että lopetin joulun jälkeen. Tuohon vaikutti myös yhden luokan teinin latelema tappouhkaus.
Tuon jälkeen olenkin sitten ollut työttömänä, 10 vuotta suunnilleeen. EI ole töitä, tässä kaupungissa on mahdottomuus saada töitä, jos ei ole koulutusta. Ja vaikka olisi koulutuskin, niin helpompi on saada lottovoitto, kun töitä. Työttömyysprosentti on niin iso :(
Olen tuon 10 vuoden aikana ollut yhteensä vuoden harjoittelijana (yhdessä päiväkodissa 3kk ennen kuin päiväkoti meni remonttiin ja toisessa päiväkodissa sitten 9 kuukautta). Mukaan mahtuu myös n. 3 kuukauden sairasloma ison polvileikkauksen takia. Olen kuitenkin koko ajan hakenut kouluun. Sosionomiksi ja lähihoitajaksi. Ammattikorkeaan en pääse huonojen todistuksien takia ja lähihoitajaksi en istten pääse muuten vaan :( 7 kertaa olen hakennut lähihoitajaksi ja eiköhän se nyt ollut tässä. Kun en pääse, niin en pääse. Se ryhmätilanne vaikuttaa liikaa (=olen joka kerta pyytänyt niitä tuloksia ja muut alueet menee kyllä hyvin, mutta tuo ryhmätilanne on sitten asia erikseen).
Työkkärissä on nyt tämän kevään aikana heilutettu tuota eläkekorttia ja ehkä se sitten on parasta. Vaikka yritän parhaani, niin se ei riitä. Töitä haen aktiivisesti, mutta yleensä en pääse edes haastatteluun.
Tuo lähihoitaja oli ainut ala, joka sopisi (tai sitten se sosionomi), muut kiinnostavat alat ei sovi. Mulla kun on paha (puu)pöly allergia, hajusteyliherkkyys (saan esim. hyasenteista ja muista voimakkaan tuoksuisista kukista pahan migreenikohtauksen) ja astma. Nuo estävät työskentelyn esim. floristina tai entisöijänä tai maalarina. Eli ne kaikki muut alat, jotka kiinnostavat.
Ja lisäksi mulla on paha sosiaalisten tilanteiden fobia. Pärjään kyllä normaalissa elämässä ja ei tuo oikeasti estäisi esim. päiväkodissa työskentelyä (sain päiväkodeista pelkkää positiivista palautetta ja kannustettiin hakemaan alalle), tuo on vaan esteenä kouluun pääsemiselle -> se ryhmätilanne, missä menen lukkoon ja paniikkiin :(
Oppisopimuskella voi vaan kouluttautua mummojen hoitajaksi, se ei ole mun juttu. Muuta en enää keksi, kun tuon eläkkeen :( Vaikka ikää on "vasta" 33v.
Kommentit (221)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:24"]
En mä oikein usko, että catering-puolella kiusataan. Varsinkaan jos olit vanhempi.
[/quote] Ei tarvi usko, jos et halua. Ei kiusaaminen mitään alaa katso.
[/quote]
Sitä et muuten tainnutkaan vielä mainita, että miksi tämä catering-alakaan ei ollut sulle sopiva?
[/quote]
No jos se sulle nyt mitään kuuluu, niin mulla on liuta ruoka-aine allergioita. Sen takia mitkään "ruokapuolen" ammatit eivät sovi..
Ja mitä tuohon tappouhkaukseen tulee, niin se oli todellakin päin naamaa sanottu: JOS näytät vielä kerrankin naamasi täällä, niin mä tapan sut. Että se siitä "turpa kii" tms. kommentista.
Ja todellakin, ei kannata laukoa "viisauksia" jos ei tiedä toisen menneisyyttä.. Voipi pilkka osua omaan nilkkaan. Ei kaikki ole syntyneet kultalusikka suussa ja ei kaikilla ole ollut onnellista ja turvallista lapsuutta.
Ja jos ette ole sattuneet huomaamaan, niin tässä on nyt yksi, joka jankkaa enemmän. Eli tuo Hesassa asuva..
[/quote]
Siis oikeesti! TUO oli se traumatisoiva tappouhkaus! :D Tiedätkö, että päivystyksessä työskentelevälle lähihoitajalle sanotaan aika paljon rumemmin kuin tuo aika monesti yhdessä yövuorossa!
En mä oikein usko, että catering-puolella kiusataan. Varsinkaan jos olit vanhempi.
[/quote]
Sitä et muuten tainnutkaan vielä mainita, että miksi tämä catering-alakaan ei ollut sulle sopiva?
[/quote]
Aika herkkänahkainen jos ei teinelle saa suuta aukaistua. Amiksessa "kiusataa" alasta riippumatta. Pitää vaan vittuilla takaisin, mutta ilmeisesti sulta puuttuu jonkinlainen psykologinen defenssi. Ei pahalla :)
[/quote]
No miten sen nyt ottaa.. Jos olet joutunut kokemaan henkistä väkivaltaa koko pienen elämäsi ja siihen päälle sitten kiusaamishelvetti, joka oli myös fyysistä eikä pelkästään henkistä, niin ei siinä hirveästi sanota vastaan. Varsinkin, jos koko luokka on sua vastaan ja opettaja istuu vaan tasaperseellään eikä puutu asiaan, koska sä olet se aikuinen.
Mutta siitä vaan. Vähätelkään vaan ihan vapaasti. Mä olen jo siihen tottunut. Todellakin tottunut siihen, että mä olen se suvun musta lammas, josta ei ole mihinkään ja joka ei ikinä onnistu missään. Ja nyt sitten jo työkkärikin on samaa mieltä.
Ja voin sanoa senkin, että tuskinpa tältä palstalta löytyy yhtä viisasta ihmistä, kun mä olen. Ja tarkoitan nyt elämän kokemuksista saamaa viisautta!
Ei se usko ja luottamus todellakaan siirrä sitä vuorta, vaikka sä kuinka yrität. Eikä niillä unelmilla rakenneta mitään. Ja vaikka yrittäisit parhaasi, niin se ei aina riitä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:50"]
[/quote] Jos pystyt kaupassa jne koiran kanssa lenkeillä käymään ja olet mm. siellä päiväkodissakin ollut töissä, niin ei kuulosta pahalta. Vaikea sos. tilanteiden pelkoinen ihminen ei kykene ulos välttämättä edes avustajan kanssa ja vastaamaan puhelimeen. Että kyllä sulla ei ihan kaikista pahemmasta päästä ole onneksi pelkotilasi ja hyvä niin.
Numero 12. Mun fobia on pahimmasta päästä.. Testien mukaan 107.. Eli tuskinpa se tuosta enää pahenee..
[/quote]
[/quote]
Huoh, no turhaan mä tässä alan nyt asiaa vääntämään. Kait mä nyt herranen aika tiedän itse mikä on tilanne ja kuinka paha tuo on!
Jos nyt ihan välttämättä haluat tietää enempi, niin...
-En pysty syömään, jos muut katsovat
-Soitan ainoastaan pakon edessä eli hoidan asiat kaikkein mieluiten joko tekstarilla tai meilitse.
-En pysty olemaan ihmisjoukoissa, pakko se on kaupassa käydä, jos haluaa syödä jotain.. Mutta esim. jouluna vältän kaupassa käyntiä.
-Bussissa ahdistun, jos bussi on täynnä.
-En pysty olemaan tarkkailun alla (esim. esitelmät ym. missä pitää puhua ihmisjoukolle), menen lukkoon ja paniikkiin.
-En uskalla puhua vieraille aikuisille (lapset ovat asia erikseen!)
Ennen koiraa todellakin olin linnottautuneena neljän seinän sisällä ja kävin vaan pikaisesti kaupassa ja kerran viikossa harrastuksessa.
[/quote]
Mulla on samat ja oon ihan perus introvertti. Että anteeks nyt vaan, mutta sun sosiaalisten tilanteiden pelko ei oo niin paha kuin ajattelet. Tai mä ainakin oon töissä ja elätän itseäni ja koitan nauttia elämästä vaikka omaan masennustaustaa. Ota vastuu omasta elämästäsi ja hakeudu hoitoon.
Hae Kelan tukemaan ammatilliseen kuntoutusselvitykseen ja sen päälle aikuisten ammatilliselle kuntoutuskurssille. Saat miettiä asioita ammattilaisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
No jos se sulle nyt mitään kuuluu, niin mulla on liuta ruoka-aine allergioita. Sen takia mitkään "ruokapuolen" ammatit eivät sovi..
Ja mitä tuohon tappouhkaukseen tulee, niin se oli todellakin päin naamaa sanottu: JOS näytät vielä kerrankin naamasi täällä, niin mä tapan sut. Että se siitä "turpa kii" tms. kommentista.
Ja todellakin, ei kannata laukoa "viisauksia" jos ei tiedä toisen menneisyyttä.. Voipi pilkka osua omaan nilkkaan. Ei kaikki ole syntyneet kultalusikka suussa ja ei kaikilla ole ollut onnellista ja turvallista lapsuutta.
Ja jos ette ole sattuneet huomaamaan, niin tässä on nyt yksi, joka jankkaa enemmän. Eli tuo Hesassa asuva..
[/quote]
Siis oikeesti! TUO oli se traumatisoiva tappouhkaus! :D Tiedätkö, että päivystyksessä työskentelevälle lähihoitajalle sanotaan aika paljon rumemmin kuin tuo aika monesti yhdessä yövuorossa!
[/quote]
Voi vittu, mitä helvetin kiksejä sä oiken saat tolla mollauksella ja käkätyksellä? OIKEESTI??!! Ja kyllä mä tiedän mitä lähihoitajan työ on ja mitä ne joutuvat kokemaan jne. Ja kaikki, kun eivät katsos halua mihinkään päivystys hommiin.
Ja toisekseen, tuon uhkauksen latelija oli huhujen mukaan huumeiden käyttäjä, tiedä sitten oliko totta vaiko ei.
Mutta joo, kyllä mä tiedän, että mä olen luovuttaja. Sitähän se työkkärin akkakin hoki! Ja kyllä mä tiedän, että olen luuseri ja tyhmä..
Ei kun hetkinen... ENPÄS OLE.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:39"]Lopetit työt, kun Persut ja keskusta meni hallitukseen. Tässä maassa ei töitä kannata tehdä, eikä odottaa että eläkeiässä paskaduunin tekeminen palkittaisiin. Parempi on elää työttömänä pienellä toimeentulotuella, kun töissä raatamassa porvarien eteen. Tämä maa saa puolestani kaatua ja mennä konkurssiin.
[/quote]
Mistä ajattelit saavasi rahat elämiseen, jos tämä maa kaatuu ja menee konkurssiin?
Hei siitä että et amkhon voisi päästä huonolla todistuksella:eikö silläkin puolella ole että voisi pelkällä pääsykokeella päästä sisään?ainakin yliopistolla on monilla aloilla niin eli ei edes vilkaista todistusta.Jos sinulla löytyy edes vähän päätä niin kyllä voisit pääsykokeellakin yrittää.Monissa pääsykokeissa kun ei ole mitään muuta kuin Se koetilanne ja siinä ei joudu ottamaan mitään kontaktia muihin jos pelottaa.Istuu vaan ja kirjoittaa.Sitten kun olisit sisällä voisit hankkia apua pelkoihisi.Tsemppiä hei paljon,Se on hankala aina pohjalta ponnistaa mutta pienetkin päivittäiset teot voi viedä hitaasti etiäpäin!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:48"]
[/quote]
[/quote]
Aika herkkänahkainen jos ei teinelle saa suuta aukaistua. Amiksessa "kiusataa" alasta riippumatta. Pitää vaan vittuilla takaisin, mutta ilmeisesti sulta puuttuu jonkinlainen psykologinen defenssi. Ei pahalla :)
[/quote]
No miten sen nyt ottaa.. Jos olet joutunut kokemaan henkistä väkivaltaa koko pienen elämäsi ja siihen päälle sitten kiusaamishelvetti, joka oli myös fyysistä eikä pelkästään henkistä, niin ei siinä hirveästi sanota vastaan. Varsinkin, jos koko luokka on sua vastaan ja opettaja istuu vaan tasaperseellään eikä puutu asiaan, koska sä olet se aikuinen.
Mutta siitä vaan. Vähätelkään vaan ihan vapaasti. Mä olen jo siihen tottunut. Todellakin tottunut siihen, että mä olen se suvun musta lammas, josta ei ole mihinkään ja joka ei ikinä onnistu missään. Ja nyt sitten jo työkkärikin on samaa mieltä.
Ja voin sanoa senkin, että tuskinpa tältä palstalta löytyy yhtä viisasta ihmistä, kun mä olen. Ja tarkoitan nyt elämän kokemuksista saamaa viisautta!
Ei se usko ja luottamus todellakaan siirrä sitä vuorta, vaikka sä kuinka yrität. Eikä niillä unelmilla rakenneta mitään. Ja vaikka yrittäisit parhaasi, niin se ei aina riitä.
[/quote]
Niin surkea tarina aloituksessa, eikä yhtään kohtaa sun jutuista uskottu. Vinkki: asiaasi ei auta yhtään se, että lyöt lisää pökköä pesään ja yrität keksiä aina vaan surkeampaa tarinaa. Olet kivenkovaan väittänyt tehneesi oman elämäsi eteen parhaasi, ja listannut ainakin 30 täysin itsestäsi riippumatonta syytä epäonnistumisillesi. Ei kukaan usko noita tarinoitasi. Tiedät sen itsekin, ja se taitaa olla osasyy sille, että seukkaat mieluiten vain koirasi kanssa.
Sitä elämänkokemusta saa elämällä, ei eristäytymällä kotiin. Pikemminkin sun elämäsi on jäänyt isolta osalta elämättä kun vaan istut kämpillä miettimässä, miten törkeästi se jannu sulle silloin vuonna 2003 sanoi...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:50"] [/quote] Jos pystyt kaupassa jne koiran kanssa lenkeillä käymään ja olet mm. siellä päiväkodissakin ollut töissä, niin ei kuulosta pahalta. Vaikea sos. tilanteiden pelkoinen ihminen ei kykene ulos välttämättä edes avustajan kanssa ja vastaamaan puhelimeen. Että kyllä sulla ei ihan kaikista pahemmasta päästä ole onneksi pelkotilasi ja hyvä niin. Numero 12. Mun fobia on pahimmasta päästä.. Testien mukaan 107.. Eli tuskinpa se tuosta enää pahenee.. [/quote] [/quote] Huoh, no turhaan mä tässä alan nyt asiaa vääntämään. Kait mä nyt herranen aika tiedän itse mikä on tilanne ja kuinka paha tuo on! Jos nyt ihan välttämättä haluat tietää enempi, niin... -En pysty syömään, jos muut katsovat -Soitan ainoastaan pakon edessä eli hoidan asiat kaikkein mieluiten joko tekstarilla tai meilitse. -En pysty olemaan ihmisjoukoissa, pakko se on kaupassa käydä, jos haluaa syödä jotain.. Mutta esim. jouluna vältän kaupassa käyntiä. -Bussissa ahdistun, jos bussi on täynnä. -En pysty olemaan tarkkailun alla (esim. esitelmät ym. missä pitää puhua ihmisjoukolle), menen lukkoon ja paniikkiin. -En uskalla puhua vieraille aikuisille (lapset ovat asia erikseen!) Ennen koiraa todellakin olin linnottautuneena neljän seinän sisällä ja kävin vaan pikaisesti kaupassa ja kerran viikossa harrastuksessa. [/quote] Mulla on samat ja oon ihan perus introvertti. Että anteeks nyt vaan, mutta sun sosiaalisten tilanteiden pelko ei oo niin paha kuin ajattelet. Tai mä ainakin oon töissä ja elätän itseäni ja koitan nauttia elämästä vaikka omaan masennustaustaa. Ota vastuu omasta elämästäsi ja hakeudu hoitoon.
[/quote]
Joooo.... Mä olen introvertti. MUTTA.. Katsos kulta pieni, kun introvertti ei saa paniikkikohtausta tai ahdistuskohtausta täpötäydessä bussissa, jos joutuu "ahdetuksi" pieneen nurkkaan, josta "ei ole ulospääsy tietä". Tai jos joudut esiintymään ihmisten edessä. Normaalista esiintymisjännityksestä kärsivä ei mene lukkoon tai saa paniikkikohtausta ja meinaa oikeasti pyörtyä. Jännityksestä kärsivä kyllä joo saattaa tuntea ahdistusta ja saattaa punastella ja änkyttää jne.
Äh, mitä mä tässä turhaan yritän selittää. Yhtä tyhjän kanssa joidenkin suhteen.
Töitä ei riitä kaikille, joten voit hyvin jättäytyä työelämästä ja keskittyä tekemään jotain muuta elämälläsi. Eläkkeellä on ihan hyvä olla ja voi jatkaa lasten kanssa ajan viettämistä vaikka tekemällä omia. Olet varmasti hyvä äiti, mutta työelämä torjuu tällä hetkellä kaikkia. Joskus kun olo on parempi, voit mennä iltalukioon ja lukea itsesi vaikka miksi! Nyt olisi kuitenkin parempi rauhoittua ja olla vain hetki. Kyllä ne asiat järjestyy, vaikka sitten viiveellä.
Hyvin paljon on sun perusteluissa tuommoista mutua, "moni on sanonut", "kuulemani mukaan" jne. Voisi tehdä hyvää joskus tarkastella omia ajatuksiaan objektiivisesti ihan ajan kanssa, ja miettiä perustuuko mikään tietosi ja uskosi todellisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:58"]
Hei siitä että et amkhon voisi päästä huonolla todistuksella:eikö silläkin puolella ole että voisi pelkällä pääsykokeella päästä sisään?ainakin yliopistolla on monilla aloilla niin eli ei edes vilkaista todistusta.Jos sinulla löytyy edes vähän päätä niin kyllä voisit pääsykokeellakin yrittää.Monissa pääsykokeissa kun ei ole mitään muuta kuin Se koetilanne ja siinä ei joudu ottamaan mitään kontaktia muihin jos pelottaa.Istuu vaan ja kirjoittaa.Sitten kun olisit sisällä voisit hankkia apua pelkoihisi.Tsemppiä hei paljon,Se on hankala aina pohjalta ponnistaa mutta pienetkin päivittäiset teot voi viedä hitaasti etiäpäin!
[/quote]
En oikeasti tiedä, että onko tuossa mitään järkeä. Varhaiskasvatus on kuitenkin yksi niistä suosituimmista koulutuksista ja esim. työkkärissä on monta kertaa sanottu, ettei kannata lähteä ollenkaan yliopistoon.. Ja muutama muukin on sanonut, että tuonne on niin vaikea päästä :( Niin en sitten tiedä..
Lukea kymmeniä kertoja tuirhaan pääsykokeisiin ja sitten ei pääse.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi vittu, mitä helvetin kiksejä sä oiken saat tolla mollauksella ja käkätyksellä? OIKEESTI??!! Ja kyllä mä tiedän mitä lähihoitajan työ on ja mitä ne joutuvat kokemaan jne. Ja kaikki, kun eivät katsos halua mihinkään päivystys hommiin.
Ja toisekseen, tuon uhkauksen latelija oli huhujen mukaan huumeiden käyttäjä, tiedä sitten oliko totta vaiko ei.
Mutta joo, kyllä mä tiedän, että mä olen luovuttaja. Sitähän se työkkärin akkakin hoki! Ja kyllä mä tiedän, että olen luuseri ja tyhmä..
[/quote]
Huhujen mukaan oli huumeiden käyttäjä. :D Voi apua! Ja ilmaista iloa sun tarinoista saadaan, eihän noin hassuja selittelyjä ole kellään, joka on muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Omissa mielikuvitusmaailmoissa kaikki tietysti on mahdollista.
Et sä varmastikaan tyhmä ole, ihan normilahjakas kuten suurin osa meistä. Mutta veltto välttelijä kyllä ja tosi kova selittelemään. Sun elämästäsi tulee luuserin tai menestyjän elämä ihan sun omien valintojen perusteella - ei siksi, mitä joku sanoi sulle vuonna 2003.
Lopeta tuo itsesäälissä pyöriskely ja mene korottamaan niitä arvosanoja että pääset kouluun.
Miksi ap uskot niin paljon mitä muut sanoo?Minusta esim yliopistoon oli helppo päästä.Monet muut sanoo samaa.Riippuu tietty alasta mutta joissakin on suuret sisäänotot.Ja monet hakee pari kertaa ennenku pääsee sisään(vaikeille aloille esim lääkis)mutta aina pitää yrittää!amk on helpompi kuin yliopisto(ainakin tekniikan puoli) ja pääsykokeet siellä helpompia.Älä aina usko jos joku sanoo että vaikeaa plaaplaa,mitä väliä sillä on!Ei Se välttämättä ole sinulle vaikeaa.Ihmeellinen ajatustapa,minä itse ajattlene että menen läpi vaikka harmaan kiven jos tarttee.Ja Joo olen myös ollut koulukiusattu yms mutta sitä on kasvanut ja taistellut vastaan.Nykyisin jos joku ryppyilee niin ryppyilen tuplasti takaisin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huhujen mukaan oli huumeiden käyttäjä. :D Voi apua! Ja ilmaista iloa sun tarinoista saadaan, eihän noin hassuja selittelyjä ole kellään, joka on muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Omissa mielikuvitusmaailmoissa kaikki tietysti on mahdollista.
Et sä varmastikaan tyhmä ole, ihan normilahjakas kuten suurin osa meistä. Mutta veltto välttelijä kyllä ja tosi kova selittelemään. Sun elämästäsi tulee luuserin tai menestyjän elämä ihan sun omien valintojen perusteella - ei siksi, mitä joku sanoi sulle vuonna 2003.
[/quote]
HUOH. HAISTAKAA nyt jo saatana vittu. Onhan se vitun kiva, että jotkut saavat revittyä huumoria toisten ihmisten elämästä. TAPU TAPU ja voi apua vaan. Ei sitten tullut mieleen, että harvemmin vittu olen toisten ihmisten kanssa tekemisissä.. Sitä katsos se yksinäisyys tekee, kun ei ole ystäviä eikä hirveämmin kavereitakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:36"]Miten niin ei saa psykiatrista apua fobiaan? Joka ikisessä kunnassa on mielenterveystoimisto.
[/quote]
Mistä oikein keksit tämmöistä paskaa, päivitä tietosi tälle vuosituhannelle, Espoon kokoisessa pikkukunnassa ei ole vuosiin ollut yhtään mielentervystoimistoa ja vaikea uskoa että jossain muualla olisi paremmin.
T. Eläkkeellä oleva
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:09"]
Miksi ap uskot niin paljon mitä muut sanoo?Minusta esim yliopistoon oli helppo päästä.Monet muut sanoo samaa.Riippuu tietty alasta mutta joissakin on suuret sisäänotot.Ja monet hakee pari kertaa ennenku pääsee sisään(vaikeille aloille esim lääkis)mutta aina pitää yrittää!amk on helpompi kuin yliopisto(ainakin tekniikan puoli) ja pääsykokeet siellä helpompia.Älä aina usko jos joku sanoo että vaikeaa plaaplaa,mitä väliä sillä on!Ei Se välttämättä ole sinulle vaikeaa.Ihmeellinen ajatustapa,minä itse ajattlene että menen läpi vaikka harmaan kiven jos tarttee.Ja Joo olen myös ollut koulukiusattu yms mutta sitä on kasvanut ja taistellut vastaan.Nykyisin jos joku ryppyilee niin ryppyilen tuplasti takaisin.
[/quote]
No yritetty on, vaikka mitä matroja. Mutta kun ei auta, niin ei auta. Esim. noista soveltavuuskokeista jäi oikeasti se fiilis, että ehkä tällä kertaa olisin onnistunut. Mutta.. Ei sitten.
Ja kyllä musta helkkari löytyy taistelutahtoa, mutta kun kerta kerran jälkeen tulee hylky, niin ei siinä hirveämmin enää löydy mitään tahtoa.. Uskokaa pois. Kokeilkaapa itse miltä tuntuu saada useamman kerran hylky, vaikka parhaanne yritätte.
Ei siinä enää hirveämmin huvita edes yrittää.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin surkea tarina aloituksessa, eikä yhtään kohtaa sun jutuista uskottu. Vinkki: asiaasi ei auta yhtään se, että lyöt lisää pökköä pesään ja yrität keksiä aina vaan surkeampaa tarinaa. Olet kivenkovaan väittänyt tehneesi oman elämäsi eteen parhaasi, ja listannut ainakin 30 täysin itsestäsi riippumatonta syytä epäonnistumisillesi. Ei kukaan usko noita tarinoitasi. Tiedät sen itsekin, ja se taitaa olla osasyy sille, että seukkaat mieluiten vain koirasi kanssa.
Sitä elämänkokemusta saa elämällä, ei eristäytymällä kotiin. Pikemminkin sun elämäsi on jäänyt isolta osalta elämättä kun vaan istut kämpillä miettimässä, miten törkeästi se jannu sulle silloin vuonna 2003 sanoi...
[/quote]
Tee kaikille palvelus ja hyppää hirteen. Ja ei tartte uskoa, ettei kaikkien elämä ole ollut yhtä ruusuilla tanssimista.. Vaan pelkkää epäonnistumista kerta kerran jälkeen.
[/quote]
TAPPOUHKAUS! Nyt meen seuraavaksi vuosikymmeneksi sohvalle! Trauma! Ennestään kovia kokenutta ihmistä tuolleen pilkkaat ja toivot toisen kuolemaa! :D Pilasit elämäni ja nautit vielä siitä!
[/quote]
[/quote]