Miksi Runebergin torttuja saa vain helmikuussa? Aivan mahtava leivonnainen, parasta mitä Suomesta saa, varmasti olisi menekkiä ympäri vuoden...
En vaan ymmärrä. Kaikenlaisia berliininmunkkeja, omar-munkkeja, korvapuusteja, ym. löytyy ympäri vuoden, mutta ei Runebergin torttuja? Edes pienissä erissä.
Olen aivan varma, että menisivät hyvin kaupaksi ympäri vuoden. Miksi menestystä ei hyödynnetä?
Onko kyseessä äärimmäinen kunnioitus perinnettä kohtaan, oikeudelliset kysymykset reseptin suhteen vai mikä?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa leipomoiden torttuja, eivät ole kuivia. Esim. Ph7 saa K-kaupoista.
Ph7 kuulostaa kemianteollisuuden tuotteelta.
Kostutan itse, niin ei ole kuiva. Pikkupullo rommia ja sekaan muutama tippa karvasmanteliöljyä, sitä injektiona torttuun.
Ph7 on keski-Uusimaan tunnetuin konditoria, ja aika kovassa maineessa muutenkin.
Niitä voi ihan itse leipoa ympäri vuoden. Ei ole vaikeaa.
Phu on hiukan liian kostea, Kanniston on hyvä ja Fazerin on parantanut torttuaan. Väyrysen oli hyviä. Mutta tänä vuonna en ole löytänyt niitä lähikapoista, etätyöläisen ongelma. Pidän niistä oikeasti voisi syödä muulloinkin
Ainakin täällä niitä on vähän kaikkina erikoispäivinä/juhlapäivinä milloin millä nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan runebergin runoja?
Vårt land, vårt land, vårt fosterland...
Se luoti tiesi paikkansa (och samma på svenska)
Von Döbeln ratsasti aukkoja katsellen…
Pojat kansan urhokkaan,
mi Puolan Lützenin ja Narvan
tanterilla verta vuoti,
viel’ on Suomi voimissaan,
voi vihollisen hurmehella peittää maan! Pois, pois, toimet rauhaisat!
Jo tulta tuiskii, myrsky käy,
jo viuhkaa kanuunasta luoti.
Eespäin, miehet uljahat!
Meit’ urhoollisten isäin henget seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi ihan itse leipoa ympäri vuoden. Ei ole vaikeaa.
Ei tietenkään ole, mutta kyllähän se on omanlaisensa luksus, ettei tarvitse.
Kyllä sille hinta pitäisi löytyä, että joku runebergintorttuja leipoo puolesta. Vaan nyt tilanne on se, että monelta alueelta niitä ei saa ollenkaan vaikka olisi kysyntää, ellei olla Runebergin päivän lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kalliita, ettei tavallinen kuolevainen voi ostaa kuin kerran vuodessa.
No eikä ole. Ja voihan niitä leipoa itsekin.
Leipokaa ite niitä. Ei ole rakettitiedettä!
Menkää matkustamaan Runeberg-laivalla, sieltä saa aina (toukokuusta syyskuuhun). :-)
No vähän sama kuin miksi laskiaispullia saa vain laskiaisena tai simaa vappuna. Itse teen kumpiakin ympäri vuoden, koska ne vaan ovat hyviä. Glögiä juon myös koko talven, en vain jouluna.
Tokmanni on kaupitellut samaa torttua ympäri vuoden. Hillo ja nimi vaihtelee. En muista leipomon nimeä.
Laskiaispulla tuoreilla mansikoilla ja kermavaahdolla on muuten kesän paras herkku
Lahdessa taisi olla jo joulun aikoja tai ainakin heti vuoden alussa tarjolla.
S-Marketin gluteenittomat olivat todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa taisi olla jo joulun aikoja tai ainakin heti vuoden alussa tarjolla.
Niin oli koska ostin! Ai että ne onkin hyviä.
Isotöisiä ovat ja menekki hiipuu heti niin pieneksi ettei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No vähän sama kuin miksi laskiaispullia saa vain laskiaisena tai simaa vappuna. Itse teen kumpiakin ympäri vuoden, koska ne vaan ovat hyviä. Glögiä juon myös koko talven, en vain jouluna.
Simaa pitäisi olla aina!
Tympeimpiä tehtäviä töissä putsailla niitä vuokia ja se haju hirvensarvisuola,
Jokioisten leivän tekemät ovat hyviä, tänään Tokmannista.