Millainen nainen ei anna miehensä reissata jätkäporukalla?
Siis ettei saa mennä viikoksi etelään, aurinkorannoille, urheilulomailemaan jne? Thaimaan ja muut kaukomatkat ymmärtää, että vähän pitkä matka mutta toki sellainenkin pitäisi olla mahdollinen joskus jos niin haluaa. Siis ilman perhettä, omien ystävien kanssa. Miksi naisille on niin ominaista, että muun elämän pitää loppua tai vähintään totaalisesti muuttua kun lähtee avioliittoon?
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:25"]
Mies, jolla on puolison kanssa lapsia, voi lähteä pidemmälle lomamatkalle kavereidensa kanssa JOS neuvottelee asiasta ensin puolison kanssa niin, että matkan ajankohta on molemmille sopiva. Myös rahatilanne tulee ottaa huomioon, jottei perheen yhteiset lomasuunnitelmat kärsi eikä muu perhe joudu nälkäkuurille. Reissun ei pidä myöskään aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä muulle perheelle. Tästä syystä vauvavuotena miehen tulisi pidättäytyä yli vkl:n kestävistä matkoista. Vielä on varmistettava, että miehen loman vuoksi perheelle jää runsaasti yhteistä loma-aikaa ja puolisolle järjestyy myös mahdollisuus saman pituiseen lomamatkaan.
[/quote]
Tätä en oikein ole itse ymmärtänyt. Kyllä meillä mies kävi vauvavuotena yhden viikon reissun ja yhden kaksiviikkoisen, enkä kokenut sitä mitenkään erityisen kuormittavaksi. Pieni kateuden pistos toki, kun itse oli vauvan kanssa kotona jumissa, mutta se nyt vain on äidin osa vauva-aikana ja minusta olisi ollut naurettavaa kieltää miestä reissaamasta sen takia, että itse en pysty.
[/quote]
Se nyt vaan on äidin osa vauva-aikana? Miksi isän osa ei ole olla huolehtimassa vauvasta ja perheen elämästä yhtä lailla? Taidat olla aikamoinen tasa-arvoaktivisti...
[/quote]
Niin kauan kuin miehet eivät raskaudu, synnytä ja imetä, niin lähtökohdat vauva-aikaan tulevat olemaan pohjimmiltaan epätasa-arvoiset.
[/quote]
Onhan naisella keinot ja oikeus myös harhauttaa miestä isäksi tai vaihtoehtoisesti abortoida miehen tulevia lapsia. Ihan siten kuin kulloinkin huvittaa.
Viisas nainw n.Nainen tekisi saman eikä olisi yhrään kiltimpi.
Epävarma white trash, Abreuta apinoiva tissieläin.
Mies, jolla on puolison kanssa lapsia, voi lähteä pidemmälle lomamatkalle kavereidensa kanssa JOS neuvottelee asiasta ensin puolison kanssa niin, että matkan ajankohta on molemmille sopiva. Myös rahatilanne tulee ottaa huomioon, jottei perheen yhteiset lomasuunnitelmat kärsi eikä muu perhe joudu nälkäkuurille. Reissun ei pidä myöskään aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä muulle perheelle. Tästä syystä vauvavuotena miehen tulisi pidättäytyä yli vkl:n kestävistä matkoista. Vielä on varmistettava, että miehen loman vuoksi perheelle jää runsaasti yhteistä loma-aikaa ja puolisolle järjestyy myös mahdollisuus saman pituiseen lomamatkaan.
[/quote]
Tätä en oikein ole itse ymmärtänyt. Kyllä meillä mies kävi vauvavuotena yhden viikon reissun ja yhden kaksiviikkoisen, enkä kokenut sitä mitenkään erityisen kuormittavaksi. Pieni kateuden pistos toki, kun itse oli vauvan kanssa kotona jumissa, mutta se nyt vain on äidin osa vauva-aikana ja minusta olisi ollut naurettavaa kieltää miestä reissaamasta sen takia, että itse en pysty.
[/quote]
Mikset olisi pystynyt, itse olen juuri lähdössä äitinä pitkäksi viikonlopuksi matkalle, vauva jää miehen kanssa kotiin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:22"]
Vuodessa on molemmilla vanhemmilla yht. 10vko lomaa ja vielä 52 viikon loppua päälle. Tuosta vapaa-ajastako mies ei millään voi olla poissa yhtä viikkoa? Saako lapset ja vaimo paskahalvauksen jos mies ei ole aina kotona?
[/quote]
Lapsilla on vuodessa muistaakseni 16 viikkoa lomaa, jolloin pitää koko ajaksi järjestää jotenkin lastenhoito. Aikamoista jonglööritaitoa saa käyttää, että saa esim. kesäloman järjestymään lapsille mukavasti. Lisäksi vuorotyöläisellä on vapaa viikonloppu noin kerran kuukaudessa. Jos molemmat ovat vuorotöissä, vapaa yhteinen viikonloppu on ehkä muutaman kerran vuodessa.
Eli todellakin, toisen vanhemman yksityisloma aiheuttaa aika kohtuuttoman rasituksen keskiverto lapsiperheessä sekä lapsille, että puolisolle.
[/quote]
Ei tietenkään tuollaisessa tilanteessa sovi että toinen lähtee matkalle mutta otitko huomioon että ei kaikki perheet ole tuollaisessa tilanteessa!!??
[/quote]
No otitko itse miesten lomailemattomuutta ihmetellessäsi huomioon, että todellakin moni lapsiperhe on juuri tuossa tilanteessa!!??
On enemmänkin poikkeus kuin sääntö, jos vanhempien yksityislomailut eivät aiheuta haittaa lapsiperheessä. Valtaosa meistä vanhemmista on tavallisia duunareita, joissa rahaa ja vapaata ei ole loputtomasti vaan ne on jaettava mahdollisimman reilusti ja lapset laitettava etusijalle. Ihmetyttää nämä tyypit, joille tämä tulee yllätyksenä.
[/quote]
Pese hiekka pois pi*******! Niinhän minä juuri sanoin... että elämäntilanne pitää ottaa huomioon ja että kaikki perheet eivät ole samanlaisia. Joillakin on jopa perhe ilman lapsia (tai no av-mamman mielestä se ei tietenkään ole perhe)!
[/quote]
Kutsutko itseäsi ja vaimoasi/avovaimoasi kanssa perheeksi etkä pariskunnaksi? Kummallista, mutta kukin tietty taaplaa tyylillään.
[/quote]
HÄ? Ja kummallista siinä on mikä?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:02"]
[/quote]
[/quote]
Mikset olisi pystynyt, itse olen juuri lähdössä äitinä pitkäksi viikonlopuksi matkalle, vauva jää miehen kanssa kotiin.
[/quote]
Osa imettää lastaan eikä lähde dokaamaan kuin WT konsanaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:29"]Kakkapimppinen nainen on oikea vastaus [/quote] Vain kusimulkut menevät nussimaan tautivittuja "etelään"
[/quote]
Kerro nyt ihmeessä MISSÄ TÄSSÄ on puhuttu tautivittujen panemisesta? Mistä reiäistä teitä ahdistaa kun yhdistätte miehen lomailun tautivittujen panemiseen? Mikä teitä vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:53"]Kaksi syytä, miksi halutaan kavereiden kanssa lomalle. Joko halutaan vetää kunnolla viinaa, ettei akka ole mäkättämässä, tai panna kaikkea, mitä vain saa käsiinsä. [/quote] Tai sitten vaan olla lomalla perheestä ja ilman perhettä. Aina sanotaan, että ihminen tarvitsee omaa aikaa mutta jos mies sanoo että on ihanaa olla lomalla perhearjesta niin se on saatanasta ja mies on ällöin sika! Naisten kaksinaismoralismi... [/quote] Heh heh. Ei tuota kukaan usko.
[/quote]
Mitä ei usko? Eikö parisuhteessa elävä saa kokea tarvetta omalle lomalle ilman, että leimaantuu huonoksi ihmiseksi?
No pitäisi se antaa mennä mutta ei se aina niin hauskaa ole. Oma tyttöystävä käynyt joskus turkissa tyttoporukalla ja onhan siinä luottamus kovilla. Toisaalta jos petetään niin parempi, että se tapahtuu jossain muualla kuin arkiympyröissä. Toista ihmistä ei kuitenkaan voi omistaa, joten onhan ihmisten annettava viettää aikaa ystäviensä kanssa kun täällä kerran eletään. Itse en turkkiin edes haluaisi mennä.
Vastaus otsikkoon: fiksu nainen.
[/quote]
[/quote]
Se nyt vaan on äidin osa vauva-aikana? Miksi isän osa ei ole olla huolehtimassa vauvasta ja perheen elämästä yhtä lailla? Taidat olla aikamoinen tasa-arvoaktivisti...
[/quote]
Älä viitsi olla typerä. Se nyt vain on tosiasia, että jo imetyksenkin takia vauva on aluksi paljon riiippuvaisempi äidistään kuin isästään. Kestää aikansa, ennen kuin isän ja lapsen suhde on syventynyt siihen pisteeseen, että lapsi pärjää kokonaan ilman äitiä viikon saati kaksi.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:54"] no kyllä mä sanoisin että tämän yhdessä olo aikamme aikana olen oppinut mieheni tuntemaan niin hyvin että tiedän jos hän jotain matkoillaan tekisi mikä minut asettaisi vaaran kyllä hän siitä kertoisi. ikinä ei voi olla varma mistään mutta uskoisin näin. [/quot Ahahaaaa, kuinka moni sanoo parinkymmenen vuoden liiton jälkeen, että ero tuli yllätyksenä, kun mies lähti :D:D [/quote] No jos mieheni lähtsisi niin sitten se lähtee, minkäs siinä teen. Mä olen sitä mieltä että asiat elämässä menee niinkun niiden pitää mennä. [/quote] Aika moni muukin on samaa mieltä, se selittää erotilastot. Onneksi edes jotkut meistä tekevät töitä parisuhteen eteen <3
[/quote]
Mitä se sun "työn teko" parisuhteessa on? Omien ajatusten hautaamista, miehen tarpeiden tukahduttamista, kieltämistä, uskottelua ettei "aikuinen perheellinen tarvitse ja saa haluta mitään mitä teki sinkkuna/nuorena"?
Miksi te naiset mummoudutte niin nuorena?
[/quote]
Mitä sä sekoilet xD
Tää on jotenkin niin hupaisaa kun yks tarkoittaa reissaamisella viikon etelän matkaa ja toinen taas viikonloppua mökillä kalastamassa. .. Siinäpä sitten saa ihmetellä ku ollaan eri mieltä. Jatkakaa toki :D
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 02:31"]
Siis täh? Ihan kuin ei olisi mitään kultaista keskitietä, vaan mies joko perseilee ja matkustelee jatkuvasti tai pysyy kotona hoitamassa lapsiaan. Kyllähän ne kaksi voi yhdistää ja tietysti sillä edellytyksellä, että naisellakin on halutessaan lupa reissata. Parisuhteita ja perheitä on niin erilaisia, ettei voi sanoa vain yhtä oikeaa tapaa toimia. Tajuan kyllä, että lapsiperheissä ei tuosta noin vain lähdetä reissuun, mutta on ihmisisä, jotka oikeasti pitävät matkustelusta ja haluavat reissata kavereiden kesken. Silloin on hyvä neuvotella asiasta. Eikä matkustelu tarkoita aina "perseilyä ja pettämistä." Osa on oikeasti kiinnostunut näkemään maailmaa ja tutustumaan eri maiden kulttuureihin. Lapsettomissa parisuhteissa varsinkaan en ymmärrä reissaamisen totaalikieltoa. Totta kai, jos reissaaminen menee selkeästi suhteen tai perheen edelle, se ei ole ok. Jos mies kuitenkin siitä pitää ja osaa pitää sen rajoissa, on tärkeää kunnioittaa sitä. Jos se ominaisuus on aivan mahdotonta hyväksyä, on hyvä harkita eroa. Itse olen tosi menevä nainen ja minulla on paljon kavereita, enkä seurustelisi sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sitä hyväksy.
[/quote]
Mutta eihän kukaan ole kieltänyt reissaamista ja maailmalla kiertelyä! Nyt ihmeteltiin sitä, että miksi noita asioita on ehdottomasti päästävä tekemään yksin tai omien kavereiden kanssa, miksi puoliso ei kelpaa matkaseuraksi?
Ihmeellistä, miten monilla sotkeentuu päässä kaksi täysin eri asiaa; matkustelu on ok, mutta miksi on ehdottoman tärkeää, että puoliso ei ole reissulla mukana?
Monilla on myös ongelmia hahmottaa erilaisia suhteita. Mistä tulee käsitys, että joko miehiä on kiellettävä ja estettävä lähtemästä, tai sitten he menevät miten tykkäävät? Onko oikeasti niin vaikea käsittää, että miehekseen voi valita myös sellaisen yksilön, joka omasta vapaasta tahdostaan tahtoo sitoutua ja perustaa perheen ja viettää aikansa sen perheen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 02:31"]
Siis täh? Ihan kuin ei olisi mitään kultaista keskitietä, vaan mies joko perseilee ja matkustelee jatkuvasti tai pysyy kotona hoitamassa lapsiaan. Kyllähän ne kaksi voi yhdistää ja tietysti sillä edellytyksellä, että naisellakin on halutessaan lupa reissata. Parisuhteita ja perheitä on niin erilaisia, ettei voi sanoa vain yhtä oikeaa tapaa toimia. Tajuan kyllä, että lapsiperheissä ei tuosta noin vain lähdetä reissuun, mutta on ihmisisä, jotka oikeasti pitävät matkustelusta ja haluavat reissata kavereiden kesken. Silloin on hyvä neuvotella asiasta. Eikä matkustelu tarkoita aina "perseilyä ja pettämistä." Osa on oikeasti kiinnostunut näkemään maailmaa ja tutustumaan eri maiden kulttuureihin. Lapsettomissa parisuhteissa varsinkaan en ymmärrä reissaamisen totaalikieltoa. Totta kai, jos reissaaminen menee selkeästi suhteen tai perheen edelle, se ei ole ok. Jos mies kuitenkin siitä pitää ja osaa pitää sen rajoissa, on tärkeää kunnioittaa sitä. Jos se ominaisuus on aivan mahdotonta hyväksyä, on hyvä harkita eroa. Itse olen tosi menevä nainen ja minulla on paljon kavereita, enkä seurustelisi sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sitä hyväksy.
[/quote]
Mutta eihän kukaan ole kieltänyt reissaamista ja maailmalla kiertelyä! Nyt ihmeteltiin sitä, että miksi noita asioita on ehdottomasti päästävä tekemään yksin tai omien kavereiden kanssa, miksi puoliso ei kelpaa matkaseuraksi?
Ihmeellistä, miten monilla sotkeentuu päässä kaksi täysin eri asiaa; matkustelu on ok, mutta miksi on ehdottoman tärkeää, että puoliso ei ole reissulla mukana?
Monilla on myös ongelmia hahmottaa erilaisia suhteita. Mistä tulee käsitys, että joko miehiä on kiellettävä ja estettävä lähtemästä, tai sitten he menevät miten tykkäävät? Onko oikeasti niin vaikea käsittää, että miehekseen voi valita myös sellaisen yksilön, joka omasta vapaasta tahdostaan tahtoo sitoutua ja perustaa perheen ja viettää aikansa sen perheen kanssa?
[/quote]
ymmärrän pointtisi. Tiedän kuitenkin myös monta sulkeutuneen oloista miestä, joille nämä miesporukassa vietetyt illat voi olla tosi tärkeitä avautumispaikkoja ja itsetunnon kannalta hyviä hetkiä. Ei kaikkien avioliitto ole paraskaveriliitto, joten ihan siltäkin kantilta ajateltuna parhaiden mieskavereidenkin seura ilman vaimoja on monelle tarpeen. Ei kyseessä ole se, ettei tapaamiset kestä päivänvaloa. Itsekin nautin kun saan vaan höpötellä naisten juttuja tyttökavereiden kanssa silloin tällöin ilman että siinä on miehet ympärillä ehkä pitkästymässä tms. Olen itsekriittinen ihminen, mutta muutaman vanhan naispuoleisen kaverin kanssa saa päästää pöllöimmätkin jutut ulos ja se tuntuu hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 02:31"]
[/quote]
[/quote]
Perinteinen naiskommentti. Jos mies menee kavreidensa kanssa, niin hän ei ole sitoutunut naiseen ja perheeseen eivätkä nämä kelpaa matkaseuraksi! Kerran parissa vuodessa jätkäporukalla Kreetalla, sekö tarkoittaa ettei ole sitoutunut?
Vitun mustasukkaset luuseri mammat tottakai joka miehellä on oikeus lähtee jätkä porulla mihi vaa kuten naiset saa lähtee nais porukalla mihi vaa kuha se sopii elämäntilanteesee ja raha asiat kunnos. Homma pelittäää älkää tehkö kaikesta niiin vaikeeta:D mussun muuu ja kyyneleet
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin kauan kuin miehet eivät raskaudu, synnytä ja imetä, niin lähtökohdat vauva-aikaan tulevat olemaan pohjimmiltaan epätasa-arvoiset.