Millainen nainen ei anna miehensä reissata jätkäporukalla?
Siis ettei saa mennä viikoksi etelään, aurinkorannoille, urheilulomailemaan jne? Thaimaan ja muut kaukomatkat ymmärtää, että vähän pitkä matka mutta toki sellainenkin pitäisi olla mahdollinen joskus jos niin haluaa. Siis ilman perhettä, omien ystävien kanssa. Miksi naisille on niin ominaista, että muun elämän pitää loppua tai vähintään totaalisesti muuttua kun lähtee avioliittoon?
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:28"]
No minä kerron, mitä niillä reissuilla tapahtuu. Jo lentokentällä otetaan loman kunniaksi muutama, jatketaan koneessa. Perillä mennään viinakauppaa ja ostetaan kunnon satsi, otetaan taas.
Sitten lähdetään rannalle, katsellaan naisia ja otetaan taas. Illalla mennään baariin, käydään syömässä pihvi, otetaan taas ja sitten iskemään naisia.
Joka muuta väittää, valehtelee.
[/quote]
Eli samaa kuin naisetkin naisreissuillaan. Siksi kai naiset eivät halua käydä tyttöporukoissa Espanjassa kun aina sitä joutuisi patjaksi vieraan alle?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:59"]
Koska en ole sinisilmäinen idiootti, enkä sellaiseksi ala. Tiedän kyllä mitä tuollaisilla "jätkien reissuilla" tapahtuu. Näitä on nähty.
[/quote]Oletpas typerä kun seurustelet niin epäluotettavan miehen kanssa. Onko itsetuntosi niin huono, että tyydyt sellaiseen?
[/quote] Siellä taas yksi, jota mies "ei voisi ikinä pettää". :D suuret on luulot, mutta paskaisesti tulee sullekin käymään ennemmin tai myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:10"]
Viisas vaimo. Jokainen tietää mitä noilla ns poikien reissuilla tapahtuu. Jos miehelle on vielä tärkeää tehdä poikien reissuja niin pysyy sinkkuna niin saa mennä ja tehdä niin kuin lystää. Kun sitoutuu on et asia. Perheeseensä sitoutuneelle miehelle ns kaverit on kaukana tärkeysjärjestyksessä.
[/quote]
No, kun kerran tiedät varmasti niin kerrohan mitä meidän "poikien" Sveitsin laskettelureisulla viime maaliskuussa tapahtui? Meitä oli siis kuusi kundia joista neljä pitkäaikaisessa parisuhteessa (kolme niistä naimisissa) ja kaksi sinkkua.
Ja kerrohan myös se että miksi ja miten kavereiden kanssa viikon reisussa olo vähentää minun tai puolisoni (joka myös kavereiden kanssa joskus reisussa) perheeseemme sitoutumista?
[/quote]
Voisiko joku nyt jo vastata että mitä niillä "poikien reissuilla" oikein tapahtuu?
Moni täällä tuntuu tietävän mutta kukaan ei kerro?
[/quote] Kännäämistä ja pettämistä vartenhan ne on, vanha juttu.
Musta tuntuu, että av-mammoilla ei vaan yksinkertaisesti ole itsellään ystäviä, joiden kanssa reissata. Yksinäinen av-mamma sitten katkeruuksissaan ei hyväksy miehen reissuja tai miehen ystäväporukkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:26"]
Onneksi olen naimisissa aikuisen miehen kanssa, jolla ei ole mitään älyttömiä "jätkäporukoita", joiden kanssa täytyy lähteä perseilemään jonnekin. Miehen kaverit on hauskoja tyyppejä ja jos joskus harvoin mennään vaikka kotibileisiin niin minutkin on kutsuttu, samoin kuin muidenkin vaimot tai tyttöystävät.
Jaa, keneltäkö olis pois ne jätkäporukkareissut? No vaikka perheen yhteisistä lomista, koska töissäkäyvillä ihmisillä lomaa on rajallinen määrä kuten useimmiten rahaakin. Kukaan miehen kavereistakaan ei reissaile missään jätkäseurueissa. Ovat nimittäin sen verran heteroita, että oman naisen seura on mielekkäämpää.
[/quote]
Jep. Onneksi minäkin olen naimisissa aikuisen miehen kanssa, jonka kanssa ei tarvitse neuvotella, että haluaako herra viettää lomamatkansa kenties poikaporukassa vaiko perheensä kanssa. Meillä ei myöskään kylvetä rahassa eikä vuosilomissa niin, että rahaa riittäisi sekä lasten lomiin että miehen yksityislomiin. Yhteinen aika niin puolisoiden kuin lasten kanssa on myös muutenkin kortilla ja todella kummallisena pitäisin, josta siitäkin pitäisi verottaa johonkin poikamiesreissuun.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:04"] Aina toi helvetin thaimaa :D mun mies käy rymyämässä jätkäporukalla ralleissa, ei paljoo Thaikut kiinnosta. [/quote] No mitä sitten? Koetko, että miehesi on jotenkin parempi kun on lippa vinossa jossain Korpilahden Nesteellä vouhkaten ralliautoista? [/quote] Kyllä koen. Ei oo aina tarve lentää aasiaan asti jos haluaa jätkäporukalla reissata.
[/quote]
AINA? Missä vitussa sanoin AINA?
Onko hieno "reissu" mennä katsomaan rallia Suomessa?
[/quote]
Kyllä joidenkin mielestä ilmeiseti on kun siellä porukkaa käy. Vai luuletko että kaikki miehet on kaltaisias kaukomaille vonkaajia? Ja ainahan se Thaimaa alotusviestissä lukee.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:13"]
Tämä viestiketju on jälleen yksi surullinen esimerkki kuinka elämästä vieraantuneita, itsetunnottomia ja sairaan neuroottisia aika suuri osa av-mammoista on.
[/quote]
Eiköhän se vieraantuminen ole ihan siellä toisessa päässä.
Valitettavasti ap kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita matkaamaan kaukomaille vaan haluavat reissata Suomessa. Mitä sitten?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:59"] Koska en ole sinisilmäinen idiootti, enkä sellaiseksi ala. Tiedän kyllä mitä tuollaisilla "jätkien reissuilla" tapahtuu. Näitä on nähty. [/quote]Oletpas typerä kun seurustelet niin epäluotettavan miehen kanssa. Onko itsetuntosi niin huono, että tyydyt sellaiseen? [/quote] Siellä taas yksi, jota mies "ei voisi ikinä pettää". :D suuret on luulot, mutta paskaisesti tulee sullekin käymään ennemmin tai myöhemmin.
[/quote]
Niin, ihan yhtä usein kuin miehillekin ketä petetään. Kerro mulle missä nainen naiset pettää, ne 50% kaikista? Netin kautta, töissä, harrastuksissa, jne jne. Kielletäänkö teiltä harrastukset jotta lopetatte sen patjana makaamisen?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:25"]
Mies, jolla on puolison kanssa lapsia, voi lähteä pidemmälle lomamatkalle kavereidensa kanssa JOS neuvottelee asiasta ensin puolison kanssa niin, että matkan ajankohta on molemmille sopiva. Myös rahatilanne tulee ottaa huomioon, jottei perheen yhteiset lomasuunnitelmat kärsi eikä muu perhe joudu nälkäkuurille. Reissun ei pidä myöskään aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä muulle perheelle. Tästä syystä vauvavuotena miehen tulisi pidättäytyä yli vkl:n kestävistä matkoista. Vielä on varmistettava, että miehen loman vuoksi perheelle jää runsaasti yhteistä loma-aikaa ja puolisolle järjestyy myös mahdollisuus saman pituiseen lomamatkaan.
[/quote]
Tätä en oikein ole itse ymmärtänyt. Kyllä meillä mies kävi vauvavuotena yhden viikon reissun ja yhden kaksiviikkoisen, enkä kokenut sitä mitenkään erityisen kuormittavaksi. Pieni kateuden pistos toki, kun itse oli vauvan kanssa kotona jumissa, mutta se nyt vain on äidin osa vauva-aikana ja minusta olisi ollut naurettavaa kieltää miestä reissaamasta sen takia, että itse en pysty.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:58"]
Valitettavasti ap kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita matkaamaan kaukomaille vaan haluavat reissata Suomessa. Mitä sitten?
[/quote]
Jos miehet ajattelisivat rohkeasti että heillä on aito oikeus lähteä reissuihinsa niin suurin osa haluaisi. Toki osa viihtyy vaan Essolla kahvin ääressä, nalkuttaapa akka vähemmän. No, onko se miehen vai akan vika, miettiköön jokainen omassa päässään :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:22"]
Vuodessa on molemmilla vanhemmilla yht. 10vko lomaa ja vielä 52 viikon loppua päälle. Tuosta vapaa-ajastako mies ei millään voi olla poissa yhtä viikkoa? Saako lapset ja vaimo paskahalvauksen jos mies ei ole aina kotona?
[/quote]
Lapsilla on vuodessa muistaakseni 16 viikkoa lomaa, jolloin pitää koko ajaksi järjestää jotenkin lastenhoito. Aikamoista jonglööritaitoa saa käyttää, että saa esim. kesäloman järjestymään lapsille mukavasti. Lisäksi vuorotyöläisellä on vapaa viikonloppu noin kerran kuukaudessa. Jos molemmat ovat vuorotöissä, vapaa yhteinen viikonloppu on ehkä muutaman kerran vuodessa.
Eli todellakin, toisen vanhemman yksityisloma aiheuttaa aika kohtuuttoman rasituksen keskiverto lapsiperheessä sekä lapsille, että puolisolle.
[/quote]
Ei tietenkään tuollaisessa tilanteessa sovi että toinen lähtee matkalle mutta otitko huomioon että ei kaikki perheet ole tuollaisessa tilanteessa!!??
[/quote]
No otitko itse miesten lomailemattomuutta ihmetellessäsi huomioon, että todellakin moni lapsiperhe on juuri tuossa tilanteessa!!??
On enemmänkin poikkeus kuin sääntö, jos vanhempien yksityislomailut eivät aiheuta haittaa lapsiperheessä. Valtaosa meistä vanhemmista on tavallisia duunareita, joissa rahaa ja vapaata ei ole loputtomasti vaan ne on jaettava mahdollisimman reilusti ja lapset laitettava etusijalle. Ihmetyttää nämä tyypit, joille tämä tulee yllätyksenä.
[/quote]
Pese hiekka pois pi*******! Niinhän minä juuri sanoin... että elämäntilanne pitää ottaa huomioon ja että kaikki perheet eivät ole samanlaisia. Joillakin on jopa perhe ilman lapsia (tai no av-mamman mielestä se ei tietenkään ole perhe)!
[/quote]
Kutsutko itseäsi ja vaimoasi/avovaimoasi kanssa perheeksi etkä pariskunnaksi? Kummallista, mutta kukin tietty taaplaa tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:02"]
Mies, jolla on puolison kanssa lapsia, voi lähteä pidemmälle lomamatkalle kavereidensa kanssa JOS neuvottelee asiasta ensin puolison kanssa niin, että matkan ajankohta on molemmille sopiva. Myös rahatilanne tulee ottaa huomioon, jottei perheen yhteiset lomasuunnitelmat kärsi eikä muu perhe joudu nälkäkuurille. Reissun ei pidä myöskään aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä muulle perheelle. Tästä syystä vauvavuotena miehen tulisi pidättäytyä yli vkl:n kestävistä matkoista. Vielä on varmistettava, että miehen loman vuoksi perheelle jää runsaasti yhteistä loma-aikaa ja puolisolle järjestyy myös mahdollisuus saman pituiseen lomamatkaan.
[/quote]
Tätä en oikein ole itse ymmärtänyt. Kyllä meillä mies kävi vauvavuotena yhden viikon reissun ja yhden kaksiviikkoisen, enkä kokenut sitä mitenkään erityisen kuormittavaksi. Pieni kateuden pistos toki, kun itse oli vauvan kanssa kotona jumissa, mutta se nyt vain on äidin osa vauva-aikana ja minusta olisi ollut naurettavaa kieltää miestä reissaamasta sen takia, että itse en pysty.
[/quote]
Se nyt vaan on äidin osa vauva-aikana? Miksi isän osa ei ole olla huolehtimassa vauvasta ja perheen elämästä yhtä lailla? Taidat olla aikamoinen tasa-arvoaktivisti...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:12"]
[/quote]
[/quote]
Se nyt vaan on äidin osa vauva-aikana? Miksi isän osa ei ole olla huolehtimassa vauvasta ja perheen elämästä yhtä lailla? Taidat olla aikamoinen tasa-arvoaktivisti...
[/quote]
Tuona aikana äidillä ei ole oikein mahdollisuutta lähteä, miehellä taas on jos niin sovitaan.
Mieheni kommentti pelkkään otsikkoon: "Millanen mies haluaa reissata ilman naistaan?" Me tosin viihdymme loistavasti yhdessä, eikä ole tarvetta olla mustasukkainen kun luottamus kunnossa. Välillä käymme erikseen viihteellä, ja sekin on ok. Jos meillä olisi varaa, ja mies haluaisi lähteä reissuun jätkäporukalla, niin ei minulla olisi mitään sitä vastaan. Hirvittävä ikävä olisi varmasti, mutta muuten ok.
Otsikkoon oma vastaukseni:
- Jos raha- ja elämäntilanne hyvä, ja mies ei ole pettänyt luottamusta, niin nainen on turhaan mustasukkainen ja luottamusongelmainen.
- Jos aikaa tai/ja rahaa ei ole tarpeeksi, ja mies silti menossa, hän on ajattelematon pölvästi. Tai jos suhteessa on perustellusta syystä luottamusongelmia kannattaa hoitaa asia, tai pohtia kannattaako yhdessä muutenkaan olla.
- Eli riippuu tilanteesta. Ja tietysti jos mies reissaa kavereidensa kanssa, pitää myös naisella olla siihen halutessaan mahdollisuus.
[/quote]
[/quote]
Miehelläsi ei ilmeisesti sitten syntynyt kunnollista tunnesidettä vauvaan (sinusta puhumattakaan) jos veri veti äijäreissulle vauvavuotenakin? Se ei ole mikään automaatti, että äidin rooli se vaan on hoidella lasta ja mies huitelee miten tahtoo. Oma mies jätti vauva-aikana kaikki työmatkatkin minimiin (ihan vapaaehtoisesti minun mitenkään vaikuttamatta asiaan) ja nekin muutaman päivän reissut, joille oli pakko lähteä, korpesivat häntä todella paljon. Tuli ikävä vauvaa ja minua.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
Miehelläsi ei ilmeisesti sitten syntynyt kunnollista tunnesidettä vauvaan (sinusta puhumattakaan) jos veri veti äijäreissulle vauvavuotenakin? Se ei ole mikään automaatti, että äidin rooli se vaan on hoidella lasta ja mies huitelee miten tahtoo. Oma mies jätti vauva-aikana kaikki työmatkatkin minimiin (ihan vapaaehtoisesti minun mitenkään vaikuttamatta asiaan) ja nekin muutaman päivän reissut, joille oli pakko lähteä, korpesivat häntä todella paljon. Tuli ikävä vauvaa ja minua.
[/quote]
Ei miehillä aina heti synnykään samanlaista sidettä pieneen vauvaan kuin naisilla. Eikä sitä mielestäni pidä pakottaa, tulee ajallaan.
[/quote]
[/quote]
Itse ainakin toivon, että mies olisi sen verran huomaavainen, että jättäisi pidemmät kaverimatkat vauvavuoden aikana välistä. Itse olen aina kokenut vauvavuoden rankkana ja siksi se, että toinen jättäisi minut selviytymään vauvan kanssa (toisella kerralla vauvan ja taaperon tai kolmannella kerralla vauvan, taaperon ja uhmaikäisen) olisi tuntunut pahalta. Minusta myös miehen velvollisuus on hoitaa lasta ja olla tähän "sidottu". Mieluummin toivoisin miehen panostavan lomalla perheeseen silloin kun talossa on vauva.
Kyse ei ole siitä, ettenkö pärjäisi vauvan kanssa (tai vauvan ja taaperon tai vauvan, taaperon ja uhmaikäisen kanssa) vaan ihan vain minun huomioimisestani, että kun miehellä on vapaata, hän haluaisi minun pääsevän myös helpommalla kuin arkena.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Päinvastoin, mies on ollut erittäin osallistuva ja huolehtiva isä ja hoitanut lasta ihan vauvasta lähtien myös yksin, niin että minä olen päässyt halutessani omiin menoihini. Kävin minäkin "tyttöjen reissulla" kun lapsi oli puolitoistavuotias ja ihan hienosti pärjäsivät viikon kaksistaan - se tuskin olisi onnistunut jos olisi tunneside puuttunut.
Asiat eivät ole aina mustavalkoisia.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:26"]
Onneksi olen naimisissa aikuisen miehen kanssa, jolla ei ole mitään älyttömiä "jätkäporukoita", joiden kanssa täytyy lähteä perseilemään jonnekin. Miehen kaverit on hauskoja tyyppejä ja jos joskus harvoin mennään vaikka kotibileisiin niin minutkin on kutsuttu, samoin kuin muidenkin vaimot tai tyttöystävät.
Jaa, keneltäkö olis pois ne jätkäporukkareissut? No vaikka perheen yhteisistä lomista, koska töissäkäyvillä ihmisillä lomaa on rajallinen määrä kuten useimmiten rahaakin. Kukaan miehen kavereistakaan ei reissaile missään jätkäseurueissa. Ovat nimittäin sen verran heteroita, että oman naisen seura on mielekkäämpää.
[/quote]
:D hiekkapillufeministi hehkuttaa kuinka oma seura on AINA ja KAIKESSA miehelle mieluisampaa kuin kaverireissut. Hiukan säälittävää. Voitko ymmärtää, että elämä, edes miehesi, ei pyöri vulvasi ympärillä kaiken aikaa?