Salvequick kuorintasukat - ei ikinä enää!!
Jalkani olivat ihan ok kunnossa ,ei haavoja, rakkoja tms. Kuitenkin oli vähän kovempaa ihoa kantapäissä ja kun bloggarit mainostivat tätä ihanuutta (!) päätin kokeilla.
Itse aine poltteli jaloissa hieman mutta vasta 3 päivää sen jälkeen alkoi iho kuoriutua. Sattui hemmetisti, iho on tulipunainen yhä ja todella kipeä. En pysty kävelemään ilman kipua!!
En suosittele tätä kenellekään. Tekisi mieli valittaa johonkin. Hirveä myrkky on kyseessä. Ehkä sopii joillekin, minulle ei sopinut. Eikä varmasti sovi monelle muullekaan. Tein kaiken ohjeiden mukaan. Mutta eipä sitä ihoon syöpynyttä ainetta pois saa enää. :(
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Nerokasta!!!
Altistumista propyleeniglykolille pidetään mahdollisena terveyshaittana edellä mainittujen ärsytystä aiheuttavien ominaisuuksien lisäksi myös siksi, että se muodostaa haitallisia aineita palaessaan. Eräs näistä haitallisista yhdisteistä on propyleenioksidi, jonka johtava kansainvälinen syöväntutkimuslaitos IARC (International Agency for Research on Cancer) on luokitellut ihmisille mahdollisesti syöpää aiheuttavaksi aineeksi.
Tämä.
Kantapäiden ei sitäpaitsi kuulukaan olla ylenpalttisen pehmeät. Haavautuvat kovettumat ovat erikseen, mutta niitä ennaltaehkäisevät maltillisemmatkin keinot.
Mitä blogien käyttäjäkuvauksiin tulee, mainospostukset ovat mainospostauksia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]
Minulla toimi loistavasti, ei mitään kipuja, nyt on pehmeät jalat ja etenkin kantapäät jo kolmatta viikkoa. Suosittelen
Miks naisilla täytyy kaikki olla niin pehmeätä? Onko yleisestikin ihanne, että olisi kuin vauvan iho, vauvamainen?
Monilla miehillä on paljon pehmeämmät ja parempikuntoiset jalat. Sukkahousumateriaali ja korkokengät ja muutenkin epämukavammat kengät aiheuttavat kovettumia ja ihon kuivumista sekä varpaiden virheasentoja.
Miesten jalat hikoilee enemmän.
Ei muuten pidä paikkaansa tuo väite että miesten jalat hikoilee enemmäMulla on aina kuivat jalat, toista kuin vaimolla jolla jalatkin tuoksuu työpäivän jälkeen.
Paras kosmetiikkakeksintö ikinä. Minulla tulee pahat kovettumat ja haavaumat, iho sarveistuu ja kovettuu ja sitten halkeilee. Sukuvika, äidiltä peritty. Raspaaminen pahentaa. Kuorinta 4 kertaa vuodessa pitää kohtuullisina. Kantapäät ovat punertavat ja vähän hellinä kuoriutumisen jälkeen mutta menee nopeasti ohi. Kyllä ap liioitteli ja rankasti. Tosin eipä hänellä isoa ongelmaa ollutkaan.
Käytän Locobase Repairia ei tarvitse raspia tai kuorintaa. Kantapäät pysyvät pehmeinä.
Minkä helkkarin takia te uskotte jotain bloggareita?! Eikö ole sen vertaa älliä päässä..
Olen kokeillut Dermocilin kuorintasukkia. Muutamalla tutulla niistä ok kokemuksia. Ensimmäisellä kerralla ei oireita, tuli sileät jalat. Toisella kerralla allerginen, kipeä reaktio joitakin päiviä käytön jälkeen.
Koska kantapäät repii sukkikset eikä raspi ja rasvaus auta, kokeilin Tokmannilla myytäviä kuorintasukkia. Niissä eri vaikuttava aine, eikä tullut oireita. Nimeä en muista. Saapa nähdä miten käy ens kerralla niiden kanssa.
Teinitytölle en näitä ole antanut käyttöön. Hyvä voide ja sukat yöksi riittäneet, eipä hänellä halkeilekaan kantapäät.
Mikäli et voi käyttää asetyylisalisyylihappoa (asperin esim.) saat todennäköisesti sitä sisältävistä sukistakin oireita.
Kuorintasukkia ja raspeja... Oon todennut parhaimmaksi kun aina suihkun lopuksi raavin kynsillä jalkapohjista kuolleen ja pehmenneen solukon pois ja muualta hieron sormilla sen kuolleen ihon. Helppoa ja nopeaa.
Olen siis koettanut hohkakivi- ja hiekkapaperiraspeja, vaan omat kynnet ja jatkuvasti tehtävä pieni rapsutus on ollut toimivin ratkaisu. Aikaakaan tähän ei kovin montaa kymmentä sekuntia kulu.
Kovat ja keltaiset kantapäät vertavaluvine halkeamineen eivät kuulosta ihan normaalilta. Ehkä kannattaa hankkia sisäkengät, jos kivilattiat aiheuttavat noin kivuliaat jalat.[/quote]
Kovettumia ei saa raspata! Mutta niitä pitää rasvata että eivät vaan halkea. Haljenneesta menee helposti vaarallisia bakteereita elimistöön. Haavat ovat infektioportti jaloissa!
Vierailija kirjoitti:
Pelottavia kommentteja olen aiemminkin kuullut kuorivista sukista.
No jos niin pelottaa niin et sitten kokeile.
Kokeile vaikka kosteuttavia sukkia sen sijaan
Miten ihmeessä ette osaa käyttää rasvaista perusvoidetta päivittäin? Ei tarvitse mitään hinkkausta ja hankausta ikinä.
Hohkakivi on ainoa millä saa jalkoja raspata. Ja ne sukat on ihan s***sta.
Vanhaan ketjuun nosto varoituksena: ostin piiitkästä aikaa Salven kuorintasukat ja nyt muistan miksi viime kerrasta on aikaa... Varvasalueen ympärillä oleva iho (päällispuoli) "tulehtui" parin tunnin kuluttua käytöstä ja kutina ja punoitus on hillitön. Yritän nyt lievittää sitä kylmällä vedellä. Footnerin kuorintasukista ei vastaavaa reaktiota ole tullut. Harmi vaan, että Prismassa oli vain näitä Salven tuotteita. Olen siis aikojen saatossa kokeillut kolmea merkkiä ja S ja F ovat kyllä tehneet tehtävänsä, mutta se kolmas, jonka merkkiä en nyt muista, ei vaikuttanut mitenkään.
Kokeillut nyt kahta eri merkkiä Dermocil ja Salvequick noin viiden vuoden välein. Molemmista järkyttävä allerginen reaktio, jalkaterät kirkuva punaiset ja kutisee niin että oli pakko hakea allergia lääkkeet apteekista.
Ei ikinä enää !!
Ilmoittakaa firma tai firmalle . Eikö Suomessa ole asiamiestä joka hoitaa näitä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset reagoi eri tavoin myrkkyihin, mutta lapselle en ikinä antaisi kokeiltavaksi noita sukkia. Ihoa lähti paikoitellen ihan liikaa irti, melkein vereslihalla jalkapohjat ja voitte kuvitella, miltä tuntuu. Samoin varpaat on ihan kosketusarat. Ja nyt siis 9 päivää kulunut. Ap
Piditkö niitä pidemmän aikaa kuin mitä ohjeessa luki?
Itse olen käyttänyt toista merkkiä eikä aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita, ihoa kuoriutui melko pitkän aikaa eli pari viikkoa, jolloin perään jäi vana ihonpalasia kävellessä. Olin tyytyväinen, Oiskohan sulle sattunut maanantaikappale, jossa oli liikaa vaikuttavaa ainetta?
toiset tykkää kuorivista sukista toiset ei iho voi olla allerginen eli varoa pitää. jalkakylpy ja jalkojen rasvaus viikottain on yksi keino hoitaa jalkojen ihoa.
Mulla kuorintasukat ei toiminut. Kaksi viikkoa sitten käytin sukkia ja jalkapohjat muuttuivat vain kuivemmiksi ja kamalamman näköisiksi. Mitään ei kuoriutunut.
Jos vähääkään epäilet pahaa reaktiota, tee happoneutraloija valmiiksi. Sekota 1 rkl ruokasoodaa lasilliseen vettä. Sen pitäisi lopettaa hapon syöpyminen ihoon, joka muuten jatkuu päiviä.