Salvequick kuorintasukat - ei ikinä enää!!
Jalkani olivat ihan ok kunnossa ,ei haavoja, rakkoja tms. Kuitenkin oli vähän kovempaa ihoa kantapäissä ja kun bloggarit mainostivat tätä ihanuutta (!) päätin kokeilla.
Itse aine poltteli jaloissa hieman mutta vasta 3 päivää sen jälkeen alkoi iho kuoriutua. Sattui hemmetisti, iho on tulipunainen yhä ja todella kipeä. En pysty kävelemään ilman kipua!!
En suosittele tätä kenellekään. Tekisi mieli valittaa johonkin. Hirveä myrkky on kyseessä. Ehkä sopii joillekin, minulle ei sopinut. Eikä varmasti sovi monelle muullekaan. Tein kaiken ohjeiden mukaan. Mutta eipä sitä ihoon syöpynyttä ainetta pois saa enää. :(
Kommentit (138)
Minulle toimi loistavasti. Ei mitään ongelmaa
Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
Minulla toimi loistavasti, ei mitään kipuja, nyt on pehmeät jalat ja etenkin kantapäät jo kolmatta viikkoa. Suosittelen
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
vahingossa alapeukutin. Paras keino ikinä
Ihmiset reagoi eri tavoin myrkkyihin, mutta lapselle en ikinä antaisi kokeiltavaksi noita sukkia. Ihoa lähti paikoitellen ihan liikaa irti, melkein vereslihalla jalkapohjat ja voitte kuvitella, miltä tuntuu. Samoin varpaat on ihan kosketusarat. Ja nyt siis 9 päivää kulunut. Ap
Mikä on luonnon hohkakivi ja mistä sitä saa?
Hohkakivillä jne pahennat ongelmaa koska se mekaaninen kuoputus laittaa ihon kasvamaan nopeammin kovaksi
Vinkki: Mulla on korput kantapäät ja varpaat, mutta kun käytän villasukkia(aitoa villaa) paljasta ihoa vasten, niin ne lähtee. Käytän nyt tälläkin hetkellä villasukkiajatkuvasti, koska meidän kivilattiat on kylmät, ja ne on tarpeelliset koiraa ulkoiluttaessa crockseilla.
Ap täällä. En todella repinyt nahkaa pois. Tein kaiken ohjeen mukaan, kuten kirjoitin. Edelleen punaiset ja kipeät jalkapohjat täällä. :(
3. päivä
Tarkoituksella en suojannut jalkateriä päältä päin, ajattelin kuoria ihon niistäkin, jos tehoaa. Tänään vasenta jalkaa alkoi kutista kauheasti ja kihnutin hetken aikaa sukan päältä kunnes älysin kurkata ihoa. Jalan päältä iho kuoriutuu nyt saman näköisesti kuin se kesii auringossa palamisen jälkeen.
Kynsityttäisi ihanasti, mutta täytyy pitää näpit erossa. Teksi mieli laittaa öljyä kuiville jalkapohjille, mutta en tiedä miten se vaikuttaisi lopputulokseen. Käyn suihkussa iltaisin, mutta muuten pidän vain ihan puhtaita sukkia jalassa, yölläkin. Jalat tuntuvat niin kuivilta lakanoissakin.
Koppurakopara
laitoin sukat jalkaan eilen. nyt jalkapöydät päältä ovat tulipunaiset ja huutavat hoosiannaa! näyttävät tulehtuneelta, olenkin jo käyttänyt lääkerasvaa laikkuihin. APUA!! happohan vaikuttaa jaloissa vielä pitkään enkä tiedä mitä tehdä!!
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Voiko jalkoja rasvata normaalisti kuorinnan jälkeisinä päivinä?
Kuorintasukat kuivattavat tosi voimakkaasti, eli itse olen ainakin rasvannut. On kuivan kiristävä tunne muuten jalkapohjien ihossa.
Onko kellään kokemuksia dermosilin kuorintasukista? Itse haluaisin kokeilla mutta mietin onko tollaset sukat mulle vähän tujut kun mulla on vaan pientä kuivuutta kantapäissä. Olis vaan kiva saada jalat kerralla pehmeiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
06.06.2015 klo 14:00
mitä enemmän käytätte raspia, sen enemmän se iho paksuuntuu. Lopettakaa raspaaminen ja alkakaa kävellä paljain jaloin ulkona.Joo ulkona paljain jaloin kävelyhän ei kovettumia aiheuta... Miksi minulla sitten lapsena oli karkeat kantapäät ja kovat jalkapohjat, kun kävelin ulkona avojaloin ksikki kesät?
Riippuu missä kävelee. Itse juoksentelen hiekkarannalla ja jalat pysyvät kauniina. Jos juoksee nurmikolla ja asvaltilla niin tuskin pysyy jalat hyvänä.
Itse olen saanut punaisia näppylöitä ihon täyteen, käytettyäni etelänmatkalla aloe veraa sisältänyttä aurinkosuojaa.
Loppui auringonotto sillä reissulla lyhyeen ja sen koommin olen tarkastanut visusti, ettei aloe veraa ole missään tuotteessa.
En tiedä varmuudella, oliko syy auringossa aloe verassa vai yhteisvaikutuksessa. Loppulomalla (kaksi viikkoa kaikkiaan) ei kuitenkaan enää ollut mitään iho-ongelmia lopetettuani tuon aurinkosuojan käytön.
Tämä vain tuli mieleeni, että josko se syntipukki olisi ollut aloe vera. Joissakin kuorivissa jalkavoiteissa on salisyylihappoa, jonka toimintaperiaate on samalainen kuin noissa sukissa.
Kannattaa miettiä, olisiko allerginen reaktio, kaikki aineet eivät todellakaan kaikille sovi.
Täällä näin tuollaiset erimerkkiset kuorintasukat apteekin alennushyllyssä viime talvena, onneksi en ostanut.
Apteekista saa erinomaista voidetta jalkojen rasvaukseenkin, sellainen valko-oranssi tuubi, maksaa noin kympin, nimi oli jotain Locobase Repair- tms.
Sitä ja ohuet puuvillasukat jalkaan yöksi, rasvaa kuivatkin jalat, on erittäin kuivan tuntuista ja riittoisaa voidetta. Kosteana olleet ja pakkasessa verinaarmuille halkeilleet kämmenselät paranivat kertakäsittelyllä.
Pitää tuohon vielä lisätä, että apteekista todella saa voidemuodossa kuorivia jalkavoiteita, itsellä on tuubi, mutta käyttänyt en vielä ole. Sitähän voi kokeilla varovasti johonkin kohtaan toisin kuin tuollaisia sukkia, joita en kyllä uskaltaisi lukemieni ihmisten kokemusten perusteella itse jalkoihini noin pitkiksi ajoiksi laittaa. Kaikki ei todellakaan käy kaikille.
Sen sijaan tuollaista voidetta voi kokeilla varovasti johonkin kovettumakohtaan ja katsoa, miten iho reagoi. Kestää toki kärsimättömälle ehkä kovin kauan, mutta varovaisuus kannattaa, mikäli epäilee olevansa herkkäihoinen....
Minulla toimi loistavasti. Kantapäät ovat paremmassa kunnossa kuin ikinä..
Edes jalkahoidossa käynnin jälkeen evät ole olleet näin pehmeät ja sileät. Ja aikaa on kulunut melkein kaksi kuukautta.
Mulla oli 20 min jalassa ja tuska alkoi olemaan sietämätöntä! Ihan järjetön kipu ja itkin ihan kun huuhtelin viileällä vedellä jalkani sukkien jälkeen. Kolmeen päivään ei kärsinyt kävellä kun jalat turposivat kaksinkertaiseksi
ja höpön pöpön, Olen käyttänyt moneen kertaan ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Iho kuoriutuu mahtavastasti ja kantapäät ovat kuin vauvan peppu. pehmeät ja sileät.
en tiedä mitä olette tehneet mutta ainakin minulla ja tytttärilläni toiminut todella hyvin. mainio keksintö!
Kiitos tästä aloituksesta, ap. Olin juuri hankkimassa noita sukkia tyttärelleni, mutta saavat jäädä kauppaan. Tuli ihan kreivin aikaan tämä keskustelu tänne. :)