Salvequick kuorintasukat - ei ikinä enää!!
Jalkani olivat ihan ok kunnossa ,ei haavoja, rakkoja tms. Kuitenkin oli vähän kovempaa ihoa kantapäissä ja kun bloggarit mainostivat tätä ihanuutta (!) päätin kokeilla.
Itse aine poltteli jaloissa hieman mutta vasta 3 päivää sen jälkeen alkoi iho kuoriutua. Sattui hemmetisti, iho on tulipunainen yhä ja todella kipeä. En pysty kävelemään ilman kipua!!
En suosittele tätä kenellekään. Tekisi mieli valittaa johonkin. Hirveä myrkky on kyseessä. Ehkä sopii joillekin, minulle ei sopinut. Eikä varmasti sovi monelle muullekaan. Tein kaiken ohjeiden mukaan. Mutta eipä sitä ihoon syöpynyttä ainetta pois saa enää. :(
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:44"]Hohkakivillä jne pahennat ongelmaa koska se mekaaninen kuoputus laittaa ihon kasvamaan nopeammin kovaksi
[/quote]
Käytän raspia kerran viikossa ja kantapäät ovat sileät. Tietenkin rasvaan jalkapohjat (ja koko kropan) päivittäin. En käy jalkahoidoissa, enkä tosiaankaan käyttäisi noita myrkkysukkia!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:46"]Vinkki: Mulla on korput kantapäät ja varpaat, mutta kun käytän villasukkia(aitoa villaa) paljasta ihoa vasten, niin ne lähtee. Käytän nyt tälläkin hetkellä villasukkiajatkuvasti, koska meidän kivilattiat on kylmät, ja ne on tarpeelliset koiraa ulkoiluttaessa crockseilla.
[/quote]
Ei minulla kyllä villasukat poista kovettumia. Käytän talvisin joka päivä villasukkia paljaissa jaloissa, mutta kovettumia tulee silti.
Kiitos vinkistä, näitä täytyykin todellakin kokeilla. Eivät taatusti sovi kovin pehmeille jaloille, kutta omani vatkin todella koppurat. Kantapäät meinaavat taas paksahdella halki. Se se on tuskallista, kun askelista jää vain verilänttejä lattiaan ja iho tulehtuu. Apteekistako näitä saa?
Mulla toimi tosi hyvin, mutta merkki oli eri. Joku apteekissa myytävä oli. Et kai repinyt niitä irtoavia nahan suikaleita itse?
Onko nää tehokkaammat kuin Footnerit, joista ei ainakaan mun jaloille ollut apua? Vois kokeilla....
Se moottorilla toimiva Schollin pyörivä hiontajuttu tekee todella sileää jälkeä hellästi. Sitä käytetään vain kuivalle iholle (ei märälle). Ilmaan lentää kuin savua, kun korppuiho hioutuu.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]Ei kyllä vaikuta yhtään jos kovat kantapäät. Ainut mikä auttaa on schollin pattereilla toimiva jalkaraspi.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:10"]
Se moottorilla toimiva Schollin pyörivä hiontajuttu tekee todella sileää jälkeä hellästi. Sitä käytetään vain kuivalle iholle (ei märälle). Ilmaan lentää kuin savua, kun korppuiho hioutuu.
[/quote]
MInusta se on ihan turhake. Sopii ehkä ylläpitohoitoon.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4241032/ketju/scholl_paristokayttoinen_jalkaraspi_kokemuksia
yäk. en ollut ennen kuullutkaan tällaisesta, nyt katsoin kuvat tästä http://www.mutsiavautuu.com/2015/04/allottavan-tehokkaat-salvequick.html ja todellakin, yäk hyi helvetti, ei ikinä mitään tuollaista myrkkypussihaudetta lähellekään mun ihoani.
hyvä varoitus. kiitos.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]Ei kyllä vaikuta yhtään jos kovat kantapäät. Ainut mikä auttaa on schollin pattereilla toimiva jalkaraspi.
[/quote]
Miksi jalat päästetään noin surkeaan kuntoon ennen kovettumien hoitamista? Onko tosiaan niin, että talvella ei hoideta ollenkaan ja kesän tultua yritetään korjata tilanne ja saada jaloista esittelykelpoiset? Itse hoidan jalkojani ympäri vuoden, joten ei pääse muodostumaan mitään elefantti-ihon paksuisia kovettumia.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:00"]mitä enemmän käytätte raspia, sen enemmän se iho paksuuntuu. Lopettakaa raspaaminen ja alkakaa kävellä paljain jaloin ulkona. [/quote] paljain jaloin kävely ulkona nimenomaan kovettaa jalkapohjat, ihon suojaksi. Ei mee haavoille jos pikkukivet raapii.
[/quote]
Kuiva iho rikkoontuu helpommin kuin kosteustasapainonsa säilyttänyt. Itsekin kävelen välillä ulkona paljain jaloin, ja se tekee todella hyvää jalkojen iholle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
Miksi jalat päästetään noin surkeaan kuntoon ennen kovettumien hoitamista? Onko tosiaan niin, että talvella ei hoideta ollenkaan ja kesän tultua yritetään korjata tilanne ja saada jaloista esittelykelpoiset? Itse hoidan jalkojani ympäri vuoden, joten ei pääse muodostumaan mitään elefantti-ihon paksuisia kovettumia.
[/quote]Mulle tulee ainakin päivässä jo kovat keltaiset kantapäät. Sukatkin menee heti rikki ja syviä viiltoja monessa kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
[/quote]Mulle tulee ainakin päivässä jo kovat keltaiset kantapäät. Sukatkin menee heti rikki ja syviä viiltoja monessa kohtaa.
[/quote]niin ja mitkään erikoisjalkahoitajatkaan ei ole isanneet auttaa. Ainut mikä auttaa on toi schollin raspi.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
[/quote]
Tuo kuulostaa joltain sairaudelta... Rasvaatko kantapäitäsi? Voisi olla hyvä laittaa yöksi rasvaista perusvoidetta ja sukat jalkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
[/quote]
Tuo kuulostaa joltain sairaudelta... Rasvaatko kantapäitäsi? Voisi olla hyvä laittaa yöksi rasvaista perusvoidetta ja sukat jalkaan.
[/quote]
No ei tasan ole mikään sairaus vaan ihan normaalia jos kotona on esim kivilaatta ja siinä kävelee tai mitä vain. Ei tarvitse taas kaikkeen hakea jotain diagnoosia.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei tasan ole mikään sairaus vaan ihan normaalia jos kotona on esim kivilaatta ja siinä kävelee tai mitä vain. Ei tarvitse taas kaikkeen hakea jotain diagnoosia.
[/quote]
Kovat ja keltaiset kantapäät vertavaluvine halkeamineen eivät kuulosta ihan normaalilta. Ehkä kannattaa hankkia sisäkengät, jos kivilattiat aiheuttavat noin kivuliaat jalat.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:30"]Suolakylpy ja luonnon hohkakivi tekevät hellävaraisesti ihmeitä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo hei, me vuosia tästä "sairaudesta" kärsineet ollaan niin tyhmiä ettei olla tajuttu rasvata jalkoja. Joo-o.
Minä olen kokeillut vannomatta ihan kaiken ja ravannut jalkahoitajilla. Kantapäät ovat olleet silti ainakin teinistä asti niin kovat, että niissä on syviä halkeamia. Kipeät eivät onneksi ole.
Tilasin ebaysta vastaavat sukat halvemmalla ja auttoivat jonkun verran, mutta tämä kerrosmäärä vaatinee toisen kerran.
Onko vaikuttavana aineena salisyylihappo? Eikös sitä kannattaisi raskaana olevien välttää? Lisää keskenmenonriskiä.
Mulla toimi moitteetta, seuraavan kerran käytän sukkia syksyllä!
Ap - revitkö omatoimisesti ihoa kun se rupesi kuoriutunaan? Niihinhän ei saa koskea vaan antaa "pudota" omalla ajallaan..
Kaikinpuolin mukava kokemus ja halvemmaksi tuli kun jalkahoito spassa :)