Itsekkäät hajuvesihirmut :(
Istun juuri päivystyksessä, koska päätäni särkee jo viidettä päivää. Sitten tulee näitä laitettuja vanhoja naisia, jotka pukeutuu lääkäriä varten kuin juhliin ja ajaa puoli pulloa yves rocheria kauluksesta sisään :S Mitä mä nyt teen?? Mä en kestä tätä enää :'(
Kommentit (142)
Meidän naapuriakka, joka on juoppoukkojen hyysäri, haisee parvekkeeltakin toiselle, koska käyttää jotakin todella halpaa ja kirpeää hajuvettä ja PALJON.
Minähän käytän hajuvettä jos haluan, ei kiinnosta valittavat hajusteyliherkät mummelit! Siirtyköön itse kauemmaksi, miksi minun pitäisi muuttaa tapojani vähemmistönä olevien yliherkkisten takia. Stn!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:41"]Johtuu tuo hajuherkkyys ihan vaan siitä että kun tuulipukumammat eivät käytä hajusteita, etteivät lapset altistu ja sit ongelma on sitten myöhemmässä iässä niitä hajuja ei kestä, kun ollaan eletty neutraalissa hajuissa. Ja nyt pukkaa monta alapeukkua tän jälkeen. :D
[/quote]
Mä kyllä olen nuorempana lotrannut deodoranteilla, hajuvesillä ja tuoksuvilla hiuslakoilla. Vaan enpäs lotraa enää. Tulee pää kipeäksi ja oksettava olo. Ja jotenkin olen huomannut että ne laadukkaista ja kalliimmista hajuvesistä tätä ei tule. En sitten tiedä mitä nämä halpikset sisältää...
Vihaan kans hajuvesien ym hajua. Ei sen kuulu joka paikkaan lemuta. Mulla ei siis ole mitään yliherkkyyttä.
Sellaiset ihmiset jotka käyttävät paljon hajuvettä tuntuvat minusta jotenkin epähygieenisiltä. Et sitten ole viitsinyt suihkussa käydä ja vaatteitasi pestä kun pitää likaisuuttaan hajuvesillä peitellä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"]
Täällä haukutaan hajuveden käyttäjiä itsekkäiksi, mutta kyllä mun mielestä myös nämä hajuttomatkin ihmiset ovat itsekkäitä. Ulkomaille kun menee niin siellä pesuaineetkin tuoksuu hajuvesille. Suomi taitaakin olla ainut maa jossa osataan valittaa kaikesta. Ei voi aina odottaa muita ihmisiä tekemään miten te haluatte. Thats it. Jotkut tykkää hajuista jotkut ei. Annetaan muiden nauttia omista mielihyvistä. Ja te allergiset voitte siirtyä kauemmas jos pahalta tuntuu.
[/quote]Mihin sitä siirtyisi? Ehdotapa jotain realistista. Kukaan tuskin on kieltämässä hajusteiden käyttöä vaan sitä yletöntä lotraamista.
[/quote]
No muuttakaa vaikka jonnekkin metsään siitä vikisemästä!On se nyt jumalauta että teidän "allergiotenne" takia vaaditte muita ihmisiä rajoittamaan elämäänsä.Jos joku hajuste teitä häiritsee niin siirtykää muualle.En käytä mitään hajusteita enkä myöskään kiinnitä huomioita muiden hajusteisiin enkä muutenkaan kitise joka asiasta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:46"]
Olet kateellinen ihmiselle jonka päätä särkee jo viidettä päivää eikä voi mennä lääkärille hakemaan apua koska pitää lähteä jonkun hajupommin takia pois?
[/quote]
Olen kateellinen, koska hänen ei tarvitse kotonaan kärsiä toisten hajuista. Kukaan hajuvesipomminen ei tule hänen kotiinsa, mutta minun kotini parvekkeelta tupakoivat naapurini ajavat minut pois, koska saan heidän tupakoinnistaan päänsärkyä ja pahoinvoinnin oireita. Samoin kuumana kesänä kärsin, kun en voi pitää parvekkeen ovea tai ikkunoita auki, juurikin tupakoivien naapureiden takia. Ja minä en saisi olla kateellinen, kun toinen saa olla omassa kodissaan just niin kuin huvittaa ja minä en? Olette te tympeää sakkia. Hyi olkoon.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:41"]
Minä kyllä uskon hajuaineherkkyyteen, mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi luopua omista mieltymyksistäni (hajusteiden käyttö) jonkun toisen takia? Ongelmahan on hänen.. On minullakin paha siitepölyallergia ja olen mm. kissalle allerginen, mutta en ole ketään vaatimassa tuhoamaan Suomen kasvistoa tai pyytämässä lopettamaan lemmikkiään. :D Allergioiden kanssa pitää vaan oppia elämään!
[/quote]Miksi ihmeessä pitäisi? Jos näen jonkun olevan hukkumaisillaan, miksi vaivautuisin auttamaan, ongelmahan on hänen, ei minun vaikka varmasti kärsiikin hukkumisestaan jne
Vaatiko joku esim sinua luopumaan hajusteiden käytöstä? Ettekö jaksa lukea vai ettekö oikeasti ymmärrä lukemaanne, monta kertaa on jo toistettu että MÄÄRÄSTÄ on kyse, ei totaalikieltämisestä.
[/quote]
No pitäisi minun sitten vaatia puolet Suomen kasveista pois tai vanhempieni kissa karvattomaksi, jotta minun elämä olisi helpompaa?
Ei minua ole kukaan vaatinut luopumaan hajusteiden käytöstä, mutta ilmeisesti moni kuitenkin ajattelee niin.
Minun on myös vaikea uskoa, että oikeasti allergista ihmistä ei häiritsisi ne yhdetkään suihkaukset hajuvettä.
Jos hajuvetesi voi haistaa sinun poistuttua jo odotushuoneesta, käytältä tai huoneesta, on hajustetta liikaa. Sitä on tosi paljon liikaa, jos sinun kulkusi voi jäljittää hajuvanan avulla. Sitä on tarpeettoman paljon, jos se tuntuu hyökkäävän kanssaihmisiä päin. Tämän voi tietää vain kysymällä riittävän monelta rehellisyyteen uskaltautuvalta ihmiseltä.
Voi Pyälis, Pyälis... Tulee niin muistoja mieleen vanhasta opettajastani, joka kilisytteli hopeakoruja ranteessaan ja jonka sandaalien korkojen kolke koulun rappusissa ilmoitti, että nyt hän saapuu - puhumattakaan siitä Yves Saint Laurent'n Opium-tuoksusta, joka kulki aina hänen edellään ja perässään. Snif, tuli ihan nostalginen olo, kun Pyäliksen muistin tämän ketjun perusteella...
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]Onko pakko laittaa yhtä suihkausta enempää? Voisiko sitä laittaa vasta lääkärin jälkeen, kun siellä on sairaita ja astmaatikkoja. Mulla nousee keuhkoihin lima ja menee maha sekaisin ennen päänsärkyä, jos jollain lähellä olevalla on paljon. [/quote] Ei. Laitan aina kaks, kaulaan ja sit ranteeseen ja hieron ranteita toisiinsa. En ainakaan vielä ole joutunut köhijöiden uhriksi.
[/quote]Eikös se ranteiden hierominen ole nykyään "kielletty"? Koska se muuttaa sitä tuoksua jotenkin tai en muista mitä mutta parempi laittaa kevyt suihkaus kumpaankin ranteeseen ja olla hieromatta.
[/quote]
Se rikkoo kemikaalien rakenteen ja muuttaa hajua. Näin muistelisin lukion kemiantunnilta.
[/quote]
Oho eli oon aina käyttänyt hajuvettä väärin?? *huutonaurua*
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:04"]
Olet kateellinen ihmiselle jonka päätä särkee jo viidettä päivää eikä voi mennä lääkärille hakemaan apua koska pitää lähteä jonkun hajupommin takia pois?
[/quote]
Olen kateellinen, koska hänen ei tarvitse kotonaan kärsiä toisten hajuista. Kukaan hajuvesipomminen ei tule hänen kotiinsa, mutta minun kotini parvekkeelta tupakoivat naapurini ajavat minut pois, koska saan heidän tupakoinnistaan päänsärkyä ja pahoinvoinnin oireita. Samoin kuumana kesänä kärsin, kun en voi pitää parvekkeen ovea tai ikkunoita auki, juurikin tupakoivien naapureiden takia. Ja minä en saisi olla kateellinen, kun toinen saa olla omassa kodissaan just niin kuin huvittaa ja minä en? Olette te tympeää sakkia. Hyi olkoon.
[/quote]Ei kuule kannata olla kateellinen niille jotka kärsivät hajusteista. Vaikka kukaan "pommi" ei tulekaan ap.n ja muiden vastaavien kotiin, eivät he voi vältellä liikahajustettuja loputtomiin. ja jos ei voi mennä lääkäriin silloin kun tarve olisi, tai muutenkaan hoitaa asioita ja elää jokapäiväistä elää normaalistion se mielestäni vakava asia. Muuten, olen hajusteyliherkkä ja voin huonosti tupakanhajusta ja -savusta. Alakerran naapuri polttaa sisällä ja niinpä meillä kotona usein käryää mukavasti. Turha kadehtia ketään kun ei voi koskaan tietää mikä se koko totuus toisen elämässä on.
Turhaa (typerää) mitätöidä ap:n ongelmaa väittämällä omansa olevan pahempi ja ratkaisemattomammissa.
En vähättele sinun tilannettasi mutta se ei vähennä esim ap:n tilanteen hankaluutta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:31"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]Onko pakko laittaa yhtä suihkausta enempää? Voisiko sitä laittaa vasta lääkärin jälkeen, kun siellä on sairaita ja astmaatikkoja. Mulla nousee keuhkoihin lima ja menee maha sekaisin ennen päänsärkyä, jos jollain lähellä olevalla on paljon. [/quote] Ei. Laitan aina kaks, kaulaan ja sit ranteeseen ja hieron ranteita toisiinsa. En ainakaan vielä ole joutunut köhijöiden uhriksi. [/quote]Eikös se ranteiden hierominen ole nykyään "kielletty"? Koska se muuttaa sitä tuoksua jotenkin tai en muista mitä mutta parempi laittaa kevyt suihkaus kumpaankin ranteeseen ja olla hieromatta. [/quote] Se rikkoo kemikaalien rakenteen ja muuttaa hajua. Näin muistelisin lukion kemiantunnilta. [/quote] Oho eli oon aina käyttänyt hajuvettä väärin?? *huutonaurua*
[/quote]:) Ajattelin ettet ottaisi tätä ivallisesti mutta näköjään otit. Tarkoitukseni oli vilpittömän hyvä, ei kannata pilata hajuveden vaikutusta käyttämällä sitä "väärin".
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:53"] Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka uivat siinä hajuvedessä. Kunnon hajuvedelle lemahtaminen kertoo vain siitä, ettei osaa käyttää tuoksuja oikein. Ei niitä kuulu suihkautella useasti kaulaan kuin teinitytöt tekee. On junttia tuoksua voimakkaasti hajuvedeltä ja pahimmassa tapauksessa yritetään vielä peittää jotain tupakan hajua sillä Seppälästä ostetulla superkukkatuoksulla. [/quote]Jaa, minusta taas on junttia haista hieltä ja paskalta. [/quote] Sä varmaan haiset tosi hyvältä kun peität hien ja paskan hajua hajuvedellä. Ihana yhdistelmä. Kävisit päivittäin suihkussa ja käyttäisit kunnollista dödöä niin ei tarvi paskan hajua peitellä hajuvesillä.
[/quote]Arvasin että tuo kommentti tulee joltain kaltaiseltasi typerykseltä. Sun mielestä on siis ok haista hieltä ja paskalta kunhan vaan ei tuoksu hajuvedeltä yhtään :D Ja joo, käyn suihkussa näin kesäaikaan kaksikin kertaa päivässä, mutta käytän silti hajuvesiä. Ja tulen käyttämään jatkossakin, se on aivan varmaa.
Olen hajusteyliherkkä lääkäri, ja vanhat naiset eivät ole niitä itseään hajustavia, vaan VANHAT MIEHET. Osa niistä kylpee Mennenissä ennen vastaanotolle tuloa. Tällaisen potilaan jälkeen pitää tuulettaa ja lähteä huoneesta pois 5-10 minuutiksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:25"]
Minä en ainakaan lopeta hajusteiden käyttöä vain siksi, että kassajonossa taakse sattuu tulemaan henkilö, joka ei kestä mitään vahvoja hajuja. Anteeksi vain, mutta sen oman herkkyyden ei pitäisi rajoittaa muiden elämää. Ja siitä vielä oikein isoon ääneen valitetaan. Ja turha kirjoittaa mitään oirelistaa, sillä en aio lukea tai noteerata sitä millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.
[/quote]Olet varmasti ihana työtoveri. Jos on jokin konflikti muiden kanssa et noteeraa etkä kuuntele millään tavalla vastapuolta. Onneksi et ole lainkaan itsekäs ;)
[/quote]Sinähöän se itsekäs olet kun olet kieltämässä tuoksujen käyttämisen, vaikka ne ovat - kuten tupkoiminenkin - ihan laillisia kuitenkin.
[/quote]Mistä luit että tämä "sinähöä" on kieltämässä tuoksujen käyttämisen? Voisitteko lukea ihan sen mitä viesteissä sanotaan eikä keksiä mitään piiloviesteja tai -merkityksiä. Ja tupkoimisen laillisuus- sillekin on varattu omat paikkansa, nykyään ei enää saa poltella aivan missä huvittaa. passiivisen tupakoimisen terveysriski on tieteellinen fakta, eli tottahan tupaoitsijalla on OIKEUS tuprutella myrkkyjänsä muiden hengitettäväksi mutta samalla he valitsevat oikeudekseen altistaa muut tup(a)koinnin aiheuttamille sairauksille. Epäitsekästä?
[/quote]Juu, tupaointi on laillista vielä toistaiseksi. Että paraskin viisastelija siinä kirjoitusvirheistä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:03"]
[/quote]
[/quote]Ei kuule kannata olla kateellinen niille jotka kärsivät hajusteista. Vaikka kukaan "pommi" ei tulekaan ap.n ja muiden vastaavien kotiin, eivät he voi vältellä liikahajustettuja loputtomiin. ja jos ei voi mennä lääkäriin silloin kun tarve olisi, tai muutenkaan hoitaa asioita ja elää jokapäiväistä elää normaalistion se mielestäni vakava asia. Muuten, olen hajusteyliherkkä ja voin huonosti tupakanhajusta ja -savusta. Alakerran naapuri polttaa sisällä ja niinpä meillä kotona usein käryää mukavasti. Turha kadehtia ketään kun ei voi koskaan tietää mikä se koko totuus toisen elämässä on.
Turhaa (typerää) mitätöidä ap:n ongelmaa väittämällä omansa olevan pahempi ja ratkaisemattomammissa.
En vähättele sinun tilannettasi mutta se ei vähennä esim ap:n tilanteen hankaluutta.
[/quote]
En minä vähätellyt. Totesin vain, miten maa makaa ja asiat ovat: toisilla on aina enemmän oikeuksia kuin toisilla.
[/quote]
[/quote]Suihkuttele hajuvesiä kotonasi peittääksesi tupakan hajun :)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:53"] Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka uivat siinä hajuvedessä. Kunnon hajuvedelle lemahtaminen kertoo vain siitä, ettei osaa käyttää tuoksuja oikein. Ei niitä kuulu suihkautella useasti kaulaan kuin teinitytöt tekee. On junttia tuoksua voimakkaasti hajuvedeltä ja pahimmassa tapauksessa yritetään vielä peittää jotain tupakan hajua sillä Seppälästä ostetulla superkukkatuoksulla. [/quote]Jaa, minusta taas on junttia haista hieltä ja paskalta. [/quote] Sä varmaan haiset tosi hyvältä kun peität hien ja paskan hajua hajuvedellä. Ihana yhdistelmä. Kävisit päivittäin suihkussa ja käyttäisit kunnollista dödöä niin ei tarvi paskan hajua peitellä hajuvesillä.
[/quote]Arvasin että tuo kommentti tulee joltain kaltaiseltasi typerykseltä. Sun mielestä on siis ok haista hieltä ja paskalta kunhan vaan ei tuoksu hajuvedeltä yhtään :D Ja joo, käyn suihkussa näin kesäaikaan kaksikin kertaa päivässä, mutta käytän silti hajuvesiä. Ja tulen käyttämään jatkossakin, se on aivan varmaa.
[/quote]
Itse olet idiootti, kun väität hajuvesillä lotraamattoman haisevan paskalta ja hieltä. :D
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:16"]
Mä joskus mietin että onhan noita hajusteita naiset käyttänyt aina. Onko niihin nykyään lisätty jotakin, kun niin moni saa niistä oireita? Ihan ohiksena jätän tän vaan tähän...
[/quote]
Ei, vaan ihmiset tulleet niin allergiseksi kaikelle. Hyvä hygieniataso on räjähdysmäisesti lisännyt allergioita ja autoimmuunitauteja.