Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekkäät hajuvesihirmut :(

Vierailija
05.06.2015 |

Istun juuri päivystyksessä, koska päätäni särkee jo viidettä päivää. Sitten tulee näitä laitettuja vanhoja naisia, jotka pukeutuu lääkäriä varten kuin juhliin ja ajaa puoli pulloa yves rocheria kauluksesta sisään :S Mitä mä nyt teen?? Mä en kestä tätä enää :'(

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:56"] Voi kun minä niin mieleni pahotin kun joku hajuvettä käytti. [/quote]Voi kun keksitkin tuoreen ja omaperäisen lohkaisun :) Onko osa ihmisistä oikeasti jotenkin älyllisesti yksinkertaisia vai onko kyse tahallisesta väärinymmärtämisestä jotta voidaan "riidellä" ja mollata heitä jotka oikeasti kärsivät liioitellusta hajusteiden käytöstä? [/quote] No kuule, olikin oikein tarkoitus keksiä jotain omaperäistä :) ole vaan hajusteherkkä, laadi vaikka joku kieltolista eduskuntaan että hajuvesien ja tuoksu huuhteluaineiden käyttö kielletty.

[/quote]Aina vain paranee. Ehkä kemikaalihajut ovat jo tuhonneet osan aivoistasi.

Vierailija
82/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]Onko pakko laittaa yhtä suihkausta enempää? Voisiko sitä laittaa vasta lääkärin jälkeen, kun siellä on sairaita ja astmaatikkoja. Mulla nousee keuhkoihin lima ja menee maha sekaisin ennen päänsärkyä, jos jollain lähellä olevalla on paljon.
[/quote]
Ei. Laitan aina kaks, kaulaan ja sit ranteeseen ja hieron ranteita toisiinsa. En ainakaan vielä ole joutunut köhijöiden uhriksi.
[/quote]
Lääkärille varman kuitenkin ymmärrät olla laittamatta? Monessa odotushuoneessa ja terveyskeskusten sivuilla on kylttejäkin, että tulethan hajusteetta. Siellä kun tosissaan on niitä astmaatikkoja ja jo valmiiksi hirveässä päänsäryssä olevia joita ei hajusteet ainakaan helpota. Mä käytän normaalisti pikkuisen hajusteita, ranteisiin suihkaus, mutta lääkäriin yms. jätän pois senkin, ei oo niin iso vaiva lisätä se sitten kun lähtee sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhan akat laittautuu sen takia lääkäriin kun siellä näkevät ikätovereitaan :D Luomenpoisto-operaatiota odotellessa on helppo sopia seuraavalle viikolle treffit

Vierailija
84/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:09"]Täysin turha keskustelu. Hajut nyt vain kuuluvat maailmaan. Yliherkät ja hajuherkät, valitettavasti se on teidän tehtävä siirtyä odotustilassa tai liikennevälineessä tai esim teatterissa kauemmaksi parfyymipilvestä. Ette voi olettaa että koko maailma toimii tiedän nenänne mukaan. Jokaisella on oikeus suihkauttaa parfyymia sen verran kuin itse tykkää, meillä ei ole kontrollia toisten ihmisten peseytymiseen tai kemikaalien käytttöön. Kaiken lisäksi hajun voimakkuuden mittaaminen on täysin mahdotonta, joka tuoksu on toiselle vastenmielinen ja voimaksa ja toisen nenä ei sitä edes tunnista. Kanssaihmiset eivät voi tietää muiden ihmisten sairauksia, eikä niiden hoito tai oireiden helpotus kuulu ventovieraiden tehtäviin. Hankkikaa apua lääkäriltänne ja järjestelkää oma elämänne vapaaksi hajuhaitoista.
[/quote] ne jotka käyttävät liikaa hajusteita rajoittavat muiden elämää. Pässi.

Vierailija
85/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:09"]

Täysin turha keskustelu. Hajut nyt vain kuuluvat maailmaan. Yliherkät ja hajuherkät, valitettavasti se on teidän tehtävä siirtyä odotustilassa tai liikennevälineessä tai esim teatterissa kauemmaksi parfyymipilvestä. Ette voi olettaa että koko maailma toimii tiedän nenänne mukaan. Jokaisella on oikeus suihkauttaa parfyymia sen verran kuin itse tykkää, meillä ei ole kontrollia toisten ihmisten peseytymiseen tai kemikaalien käytttöön. Kaiken lisäksi hajun voimakkuuden mittaaminen on täysin mahdotonta, joka tuoksu on toiselle vastenmielinen ja voimaksa ja toisen nenä ei sitä edes tunnista. Kanssaihmiset eivät voi tietää muiden ihmisten sairauksia, eikä niiden hoito tai oireiden helpotus kuulu ventovieraiden tehtäviin. Hankkikaa apua lääkäriltänne ja järjestelkää oma elämänne vapaaksi hajuhaitoista.

[/quote]

Hajut eivät kuulu esim. sairaaloihin. Miksi siellä muuten olisi hajusteet kieltävviä kylttejä? Etkö osaa lukea, etkö ymmärrä lukemaasi vai etkö vain välitä?

Vierailija
86/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha keskustelu. Hajut nyt vain kuuluvat maailmaan. Yliherkät ja hajuherkät, valitettavasti se on teidän tehtävä siirtyä odotustilassa tai liikennevälineessä tai esim teatterissa kauemmaksi parfyymipilvestä. Ette voi olettaa että koko maailma toimii tiedän nenänne mukaan. Jokaisella on oikeus suihkauttaa parfyymia sen verran kuin itse tykkää, meillä ei ole kontrollia toisten ihmisten peseytymiseen tai kemikaalien käytttöön. Kaiken lisäksi hajun voimakkuuden mittaaminen on täysin mahdotonta, joka tuoksu on toiselle vastenmielinen ja voimaksa ja toisen nenä ei sitä edes tunnista. Kanssaihmiset eivät voi tietää muiden ihmisten sairauksia, eikä niiden hoito tai oireiden helpotus kuulu ventovieraiden tehtäviin. Hankkikaa apua lääkäriltänne ja järjestelkää oma elämänne vapaaksi hajuhaitoista.

[/quote]Siirrynkö siellä liikennevälineessä tai teatterissa jonkun syliin? Ja hei, bussissa, suht pienessä suljetussa tilassa siirtyminen ei auta. Lääkkeet eivät ole taikakeino kaikkeen. Monestakin syystä. Aina ne eivät auta, ne rasittavat/tuhoavat sisäelimiä, ne maksavat = raivostuttaa vähiä rahoja käyttää jonkun ikävän luonteen ja typeryyden aiheuttamien oireiden hoitamiseen

Vierailija
87/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ap asun maalla, elätän itseni omin käsin tekemällä kotoani käsin. Pärjään vallan hyvin siten, että käyn kerran viikossa kaupassa. Yleensä näillä reissuilla ei tule ongelmia, vaikka hajuvesiä haistankin maitohyllyllä ja kassajonossa.

En ole huomiohuora sillä, että satun nyt kärsimään viidettä päivää päänsärkyä. En ole sitä saanut kenenkään hajusteista, koska olen ollut kotona. Mutta nyt, koska pääni on kipeänä ollut niin monta päivää, että olen jo hyvin väsynyt, tulin soittaneeksi päivystykseen. Kuvailin oireita, joiden perusteella käskivät tulla tarkistettavaksi ja kipupiikille, ihan vain senkin takia, että naamassani on kummallista kipuilua. Joten menin odotustilaan, joka on tässä pikkukylässä vain muutama tuoli puolikehässä. Olin ihan ok, kunnes he tulivat. Vanhat naiset, jotka haistoin jo ovelta. Olisin sietänyt ne, ehkä, mutta koska olen nyt sairaana, olo muuttui radikaalisti. Naamaan alkoi sattumaan ihan tolkuttomasti, hengitys salpaantui ja mahassa alkoi mylläämään. En hakenut tällä hiljaisella oireilullani lumihiutaleen statusta, enkä olisi saanut itseäni pois tästä olosta tsemppaamalla itseäni, ja ajattelemalla, että minulla ei ole oikeutta oireilla näin. Ratkaisin asian siten, että kävin luukulla perumassa aikani (joka oli viitteellinen, eli olisin ehkä päässyt kahden tunnin sisään) ja poistumalla. En tuossa kivun ja huonon nukkumisen takia puolijärkisessä tilanteessani keksinyt muutakaan. Kaippa tämä lakkaa itsestäänkin, ilman mitään marttyyrimaista syvää huokaisua perään.

Vierailija
88/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:28"]

[/quote]

Hajut eivät kuulu esim. sairaaloihin. Miksi siellä muuten olisi hajusteet kieltävviä kylttejä? Etkö osaa lukea, etkö ymmärrä lukemaasi vai etkö vain välitä?

[/quote]Ei välitä. Aiemmassa kommentissa mainittiin just sairaalat ja tupakointi ovien edessä niin alapeukkuahan siihenkin tuli. Alan uskoa että samoin kuin  alkoholi, liiallinen hajusteiden käyttö tuhoaa aivoja ja muuttaa persoonaa opportunistiseksi.

Vierailija
89/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:16"]

Mä joskus mietin että onhan noita hajusteita naiset käyttänyt aina. Onko niihin nykyään lisätty jotakin, kun niin moni saa niistä oireita? Ihan ohiksena jätän tän vaan tähän...

[/quote]Entisaikoihin hajuvesissä käytettiin paljon luonnollisia aineita, kuten eri eläimistä saatavia myskiä ja ambraa. Nykyään ne on korvattu keinotekoisilla aineille. Moni joka ei saa mitään oireita näistä luonnontuotteista reagoi sen sijaan kemikaaleihin.  (Ja toki entisajan kosmetiikka aiheutti paljonkin terveysongelmia.) Parfyymit olivat myös entisaikoina niin kalliita, että joka mamma ei voinut marinoida itseään niissä.

[/quote]

Yhtälailla se luonnollinen myski ja ambra sisältää kemikaaleja kuin synteettiset vastineensakin.

Vierailija
90/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä uskon hajuaineherkkyyteen, mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi luopua omista mieltymyksistäni (hajusteiden käyttö) jonkun toisen takia? Ongelmahan on hänen.. On minullakin paha siitepölyallergia ja olen mm. kissalle allerginen, mutta en ole ketään vaatimassa tuhoamaan Suomen kasvistoa tai pyytämässä lopettamaan lemmikkiään. :D Allergioiden kanssa pitää vaan oppia elämään!

Vierailija
91/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:15"]

Kannattaa allergisten pysyä sitten kotona jos elämän tuoksut häiritsee. Kyllähän ne muutkin allergiset välttää allergisoivia juttuja niin hajuherkkäallergiset voivat myöskin välttää pysymällä kotona.Ei mulle tuu mieleenkään että jos vaikka kauppaan lähden ja haluan tuoksua hyvälle että "voi ei, jos siellä on joku allerginen"

[/quote]Ihan totta! Linnottaudun kotiini, tilaan ruokaa myöten kaiken netistä ja tottakai yhteiskunta kuitenkin maksaa loppuelämäni minulle samaa palkkaa kuin nytkin saan. En voi kurjistaa keneklään elämää odottamalla että hän ei haisisi kuin rankkitynnyri mutta tasa-arvon vuoksi hänen kaltaisensa eivät saa kurjistaa minun elämääni tulojen tippumisella.

Heidän takiansahan joudun eristäytymään siine neljän seinän sisälle.

Vierailija
92/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on muutama omaan napaan tuijottava av-mamma kohkannut melkein orgastisesti: On vain teeskentelyä, että hajusteet ottavat henkeen ja että ainanhan hajusteita on käytetty. Että muka vain teeskennellään yliherkkää. Nämä kohkaavat eivät tietenkään ole yliherkkiä, ainakaan hajusteille. Mutta kaikki eivät ole kuin te.

Luulo ei ole tiedon väärtti. Hajusteita ja parfyymejä ei todellakaan ole aina käytetty yleisesti. Ne ovat olleet rikkaan vallasväen yksinoikeutta ja niillä on peitetty pesemättömän vartalon lemuja. Tavallisella rahvaalla ei ollut varaa moiseen kotkotukseen pitkiin aikoihin. Sitten tuli "kolina" (=kölninvesi), jota käyttivät miehet partavetenä (ja puliukot humaltumiseen) sekä naiset mm. deodoranttina (kastettiin pumpulitukko kolinaan ja sillä pyyhittiin kainalot. Lopulta sitten alkoi olla myös tavallisen kansan ulottuvilla hajuvesiäkin. Monet vuosikäusia hajusteita käyttäneet ovat niin turtuneet hajusteisiinsä, että hölväävät päälleen hajuvettä pullokaupalla. Minulla oli aikanaan kolmekin työkaveria, jotka olivat juurikin käveleviä hajustetankkejä. Pakko oli väistellä, sillä migreeni uhkasi ja usein iskikin. Muutamat miesten partavedet salpasivat myös hengityksen. Mutta nämä oireethan ovat vain kuvittelua, eikö niin av-mammat.

Vierailija
93/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:03"]

Ennemmin haistelen hyväntuoksuisia hajuja kuin ihmisten luontaisia hajuja. Se on kyllä jännä miten me suomalaiset ihmiset ollaankin niin valittavaa porukkaa. Siis ymmärrän kyllä jos valitetaan jos lääkäriin ollaan menossa ja suihkutellaa litrakaupalla, mutta en sitä että hajuveden käyttöä kielletään. Ja nykyään tuntuu että ihmiset on liian herkkiä muutenkin. Millon on maitoallergiaa ja juodaan kuitenkin laktoosimaitoa, hajuherkkyyttä, tupakansavua, lasten huutoa ja itkemistä ja kiljumiset kielletään kun ollaan liian herkkiä melulle, mutta sitten rällättään kännissä itse tuolla kiljuen ja huutaen. Meni ohi aiheen, mutta pointti siis oli että pliis, voisitteko joskus, vaikka yhden päivän nauttia elämästä valittamatta. Piristää kunmasti :)

[/quote]Kuka kielsi hajuveden käytön? Nimenoman siitä lorottelusta on kyse. vaikea nauttia elämästä kun kurkku muurautuu umpeen, kummallinen samaanaikaan kutittava ja vihlova pisto kurkussa, pitkällinen voimakas päänsärky ja ties mitä muuta seuraa siitä kun joku toteuttaa itseään löyhkäämällä. Anteeksi että valitan enkä nauti!

Vierailija
94/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:41"]

Minä kyllä uskon hajuaineherkkyyteen, mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi luopua omista mieltymyksistäni (hajusteiden käyttö) jonkun toisen takia? Ongelmahan on hänen.. On minullakin paha siitepölyallergia ja olen mm. kissalle allerginen, mutta en ole ketään vaatimassa tuhoamaan Suomen kasvistoa tai pyytämässä lopettamaan lemmikkiään. :D Allergioiden kanssa pitää vaan oppia elämään!

[/quote]

kyse ei ollutkaan hajusteiden kieltämisestä, vaan se, että ihmiset käyttävät niitä liikaa

Vierailija
95/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:56"]

Voi kun minä niin mieleni pahotin kun joku hajuvettä käytti.

[/quote]Oletko täysi ääliö? Vai vaatiko luetun ymmärtämiseen syventyminen ihan liikaa?

Vierailija
96/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:25"]

Minä en ainakaan lopeta hajusteiden käyttöä vain siksi, että kassajonossa taakse sattuu tulemaan henkilö, joka ei kestä mitään vahvoja hajuja. Anteeksi vain, mutta sen oman herkkyyden ei pitäisi rajoittaa muiden elämää. Ja siitä vielä oikein isoon ääneen valitetaan. Ja turha kirjoittaa mitään oirelistaa, sillä en aio lukea tai noteerata sitä millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.

[/quote]Olet varmasti ihana työtoveri. Jos on jokin konflikti muiden kanssa et noteeraa etkä kuuntele millään tavalla vastapuolta. Onneksi et ole lainkaan itsekäs ;)

Vierailija
97/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:41"]

[/quote]Miksi ihmeessä pitäisi? Jos näen jonkun olevan hukkumaisillaan, miksi vaivautuisin auttamaan, ongelmahan on hänen, ei minun vaikka varmasti kärsiikin hukkumisestaan jne

Vaatiko joku esim sinua luopumaan hajusteiden käytöstä? Ettekö jaksa lukea vai ettekö oikeasti ymmärrä lukemaanne, monta kertaa on jo toistettu että MÄÄRÄSTÄ on kyse, ei totaalikieltämisestä.

Vierailija
98/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka uivat siinä hajuvedessä. Kunnon hajuvedelle lemahtaminen kertoo vain siitä, ettei osaa käyttää tuoksuja oikein. Ei niitä kuulu suihkautella useasti kaulaan kuin teinitytöt tekee. On junttia tuoksua voimakkaasti hajuvedeltä ja pahimmassa tapauksessa yritetään vielä peittää jotain tupakan hajua sillä Seppälästä ostetulla superkukkatuoksulla.  

Vierailija
99/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyllä tässä ketjussa on nimenomaan itsekkyydestä ja kyvyttömyydestä/haluttomuudesta asettua toisen asemaan.

Yliherkkä ei voi reaktioilleen mitään vaikka kuinka haluaisi. Hajustelotraaja pystyy säätelemään tuoksujensa voimakkuutta. Jos vain haluaisi omalla toiminnallaan lieventää muiden kärsimyksiä ja helpottaa oloa.

Ja kuten todettu, ei ne turhan takia ole tulleet hajustekiellot sairaaloihin ja joihinkin päiväkoteihin yms.

Vierailija
100/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah oot se sama pelle joka Oulun puskaradioonki valitti? Rauhotu hyvä ihminen :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän