Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekkäät hajuvesihirmut :(

Vierailija
05.06.2015 |

Istun juuri päivystyksessä, koska päätäni särkee jo viidettä päivää. Sitten tulee näitä laitettuja vanhoja naisia, jotka pukeutuu lääkäriä varten kuin juhliin ja ajaa puoli pulloa yves rocheria kauluksesta sisään :S Mitä mä nyt teen?? Mä en kestä tätä enää :'(

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:56"]Hahah oot se sama pelle joka Oulun puskaradioonki valitti? Rauhotu hyvä ihminen :'D
[/quote] En tiedä mikä on Oulun puskaradio. En kuuntele kuin Ylex tai novaa (täällä ei taho kuulua tai sitten on mankassa vikaa). Asun Pirkanmaalla, pikkukaupungissa. Olen rauhallinen, ollut koko ajan. Väsynyt ja kipeä vaan. Terkuin ap

Vierailija
102/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:53"]

Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka uivat siinä hajuvedessä. Kunnon hajuvedelle lemahtaminen kertoo vain siitä, ettei osaa käyttää tuoksuja oikein. Ei niitä kuulu suihkautella useasti kaulaan kuin teinitytöt tekee. On junttia tuoksua voimakkaasti hajuvedeltä ja pahimmassa tapauksessa yritetään vielä peittää jotain tupakan hajua sillä Seppälästä ostetulla superkukkatuoksulla.  

[/quote]Jaa, minusta taas on junttia haista hieltä ja paskalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:25"]

Minä en ainakaan lopeta hajusteiden käyttöä vain siksi, että kassajonossa taakse sattuu tulemaan henkilö, joka ei kestä mitään vahvoja hajuja. Anteeksi vain, mutta sen oman herkkyyden ei pitäisi rajoittaa muiden elämää. Ja siitä vielä oikein isoon ääneen valitetaan. Ja turha kirjoittaa mitään oirelistaa, sillä en aio lukea tai noteerata sitä millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.

[/quote]Olet varmasti ihana työtoveri. Jos on jokin konflikti muiden kanssa et noteeraa etkä kuuntele millään tavalla vastapuolta. Onneksi et ole lainkaan itsekäs ;)

[/quote]Sinähöän se itsekäs olet kun olet kieltämässä tuoksujen käyttämisen, vaikka ne ovat - kuten tupkoiminenkin - ihan laillisia kuitenkin.

Vierailija
104/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:53"]

Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka uivat siinä hajuvedessä. Kunnon hajuvedelle lemahtaminen kertoo vain siitä, ettei osaa käyttää tuoksuja oikein. Ei niitä kuulu suihkautella useasti kaulaan kuin teinitytöt tekee. On junttia tuoksua voimakkaasti hajuvedeltä ja pahimmassa tapauksessa yritetään vielä peittää jotain tupakan hajua sillä Seppälästä ostetulla superkukkatuoksulla.  

[/quote]
Sä varmaan haiset tosi hyvältä kun peität hien ja paskan hajua hajuvedellä. Ihana yhdistelmä. Kävisit päivittäin suihkussa ja käyttäisit kunnollista dödöä niin ei tarvi paskan hajua peitellä hajuvesillä.

Vierailija
105/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]

Minä en ainakaan lopeta hajusteiden käyttöä vain siksi, että kassajonossa taakse sattuu tulemaan henkilö, joka ei kestä mitään vahvoja hajuja. Anteeksi vain, mutta sen oman herkkyyden ei pitäisi rajoittaa muiden elämää. Ja siitä vielä oikein isoon ääneen valitetaan. Ja turha kirjoittaa mitään oirelistaa, sillä en aio lukea tai noteerata sitä millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.

[/quote]Olet varmasti ihana työtoveri. Jos on jokin konflikti muiden kanssa et noteeraa etkä kuuntele millään tavalla vastapuolta. Onneksi et ole lainkaan itsekäs ;)

[/quote]Sinähöän se itsekäs olet kun olet kieltämässä tuoksujen käyttämisen, vaikka ne ovat - kuten tupkoiminenkin - ihan laillisia kuitenkin.
[/quote]
Ei kukaan oo kieltänyt. Pyytänyt vain, ettei sillä hajuvedellä lotrata, kun siihen meinaa tukehtua.

Vierailija
106/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:02"]

Istun juuri päivystyksessä, koska päätäni särkee jo viidettä päivää. Sitten tulee näitä laitettuja vanhoja naisia, jotka pukeutuu lääkäriä varten kuin juhliin ja ajaa puoli pulloa yves rocheria kauluksesta sisään :S Mitä mä nyt teen?? Mä en kestä tätä enää :'(

[/quote]

Sinä teet sen saman, jonka minä teen, kun naapuri tulee tupakoimaan parvekkeelleen: lähdet pois. Tällaista tämä on, elämä vapaassa maassa: toisilla on aina enemmän oikeuksia kuin toisilla. Jos kerran minun on pakko kärsiä oman kotiini parvekkeella naapurin aiheuttamsta tupakkalöyhkästä, on sinunkin kärsittävä toisten tekemästä hajuvesilöyhkästä. Olen kuitenkin kateellinen sinulle: kotonasi sinun ei tarvitse kärsiä toisten aiheuttamista hajuista toisin kuin minun.

Vierailija
107/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:02"]

[/quote]

Sinä teet sen saman, jonka minä teen, kun naapuri tulee tupakoimaan parvekkeelleen: lähdet pois. Tällaista tämä on, elämä vapaassa maassa: toisilla on aina enemmän oikeuksia kuin toisilla. Jos kerran minun on pakko kärsiä oman kotiini parvekkeella naapurin aiheuttamsta tupakkalöyhkästä, on sinunkin kärsittävä toisten tekemästä hajuvesilöyhkästä. Olen kuitenkin kateellinen sinulle: kotonasi sinun ei tarvitse kärsiä toisten aiheuttamista hajuista toisin kuin minun.

[/quote]Olet kateellinen ihmiselle jonka päätä särkee jo viidettä päivää eikä voi mennä lääkärille hakemaan apua koska pitää lähteä jonkun hajupommin takia pois?

Vierailija
108/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:53"]

[/quote]Olen samaa mieltä. Mutta ovatko ne ainoat vaihtoehdot? Haista paskalta ja hieltä tai peitellä paksna ja hien hajua ylettömällä määrällä hajusteita tai peseytyä ja lotrata itsensä hajupommiksi?

Mitään muutako ei ole?

Vierailija
109/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:47"]

[/quote]Mistä luit että tämä "sinähöä" on kieltämässä tuoksujen käyttämisen? Voisitteko lukea ihan sen mitä viesteissä sanotaan eikä keksiä mitään piiloviesteja tai -merkityksiä. Ja tupkoimisen laillisuus- sillekin on varattu omat paikkansa, nykyään ei enää saa poltella aivan missä huvittaa. passiivisen tupakoimisen terveysriski on tieteellinen fakta, eli tottahan tupaoitsijalla on OIKEUS tuprutella myrkkyjänsä muiden hengitettäväksi mutta samalla he valitsevat oikeudekseen altistaa muut tup(a)koinnin aiheuttamille sairauksille. Epäitsekästä?

Vierailija
110/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]Onko pakko laittaa yhtä suihkausta enempää? Voisiko sitä laittaa vasta lääkärin jälkeen, kun siellä on sairaita ja astmaatikkoja. Mulla nousee keuhkoihin lima ja menee maha sekaisin ennen päänsärkyä, jos jollain lähellä olevalla on paljon. [/quote] Ei. Laitan aina kaks, kaulaan ja sit ranteeseen ja hieron ranteita toisiinsa. En ainakaan vielä ole joutunut köhijöiden uhriksi.

[/quote]Eikös se ranteiden hierominen ole nykyään "kielletty"? Koska se muuttaa sitä tuoksua jotenkin tai en muista mitä mutta parempi laittaa kevyt suihkaus kumpaankin ranteeseen ja olla hieromatta.

Vierailija
111/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:19"]Onko pakko laittaa yhtä suihkausta enempää? Voisiko sitä laittaa vasta lääkärin jälkeen, kun siellä on sairaita ja astmaatikkoja. Mulla nousee keuhkoihin lima ja menee maha sekaisin ennen päänsärkyä, jos jollain lähellä olevalla on paljon. [/quote] Ei. Laitan aina kaks, kaulaan ja sit ranteeseen ja hieron ranteita toisiinsa. En ainakaan vielä ole joutunut köhijöiden uhriksi.

[/quote]Eikös se ranteiden hierominen ole nykyään "kielletty"? Koska se muuttaa sitä tuoksua jotenkin tai en muista mitä mutta parempi laittaa kevyt suihkaus kumpaankin ranteeseen ja olla hieromatta.
[/quote]
Se rikkoo kemikaalien rakenteen ja muuttaa hajua. Näin muistelisin lukion kemiantunnilta.

Vierailija
112/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:41"]

Johtuu tuo hajuherkkyys ihan vaan siitä että kun tuulipukumammat eivät käytä hajusteita, etteivät lapset altistu ja sit ongelma on sitten myöhemmässä iässä niitä hajuja ei kestä, kun ollaan eletty neutraalissa hajuissa. Ja nyt pukkaa monta alapeukkua tän jälkeen. :D

[/quote]

No minä aloitin teininä EDT:t, parfyymejä en ole juurikaan käyttänyt. Mutta sitten kolme-nelikymppisenä en enää kestänytkään edes itse omaa hajuani ja varmaan viitisen kallista pulloa on jäänyt käyttämättä. Sinnikkäästi yritin niistä paria ruiskausta silloin tällöin, mutta ei vaan enää toimi. Haluaisin voida käyttää jotain tuoksua, joka ei rasittaisi muita eikä myöskään itseäni, mutten tiedä onko sellaista olemassakaan. 

[/quote]Oletko kokeillut esim Ruohonjuuressa myynnissä olevia hajuvesiä?

Vierailija
113/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:50"]

Saadaan nykyjään niin paljon kemikaaleja jo, että elimistö on jo ihan äärirajoilla. Se näkyy kaikkialla. Eliniän ennusteen laskussa, ravitsemushäiriöissä (lihavuus ) ja jo nyt lapsettomuus. Meidän lapset on niin paljon pumpattu täyteen hermoston ja elimistön toimintaa heikentäviä kemikaaleja, että tämä on vasta alkua... nyt ko tiedetään, että tulevaisuudessa (siis jo meidän lapset) tuskin tulevat saamaan luomuna lapsia. Tai ainaki iso osa tarvitsee apua. Kemikaaliyliherkkyydet yleistyvät nopeasti, johtuen mm aspartaamin (joka on hermomyrkky, sillä tapetaan edelleen viljelyksillä tuholaisia), muovit yms ovat kaikkialla... Ja ensimmäiseen kommenttiin: sairaaloissa lukee, että tule hajusteetta. Eli se haiseva ihminen tekee siinä väärin.

[/quote]Täyttä asiaa.

Vierailija
114/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:57"]

Turhaan ap täällä puit ongelmaasi, kun tää älynjättiläisten poppoo joka täällä hyökkää vänkäämään koka asiasta on päättänyt, että yliherkkyyksiä ei oikeasti ole. Masennus ehkä jo nykyään hyväksytään sairaudeksi (ennen sitäkään ei ollut), mutta se on huomiohuoraamista, jos on jollekin allerginen.

[/quote]Tässä vaiheessa ketjua ja iltaa huomaan että olet erittäin oikeassa :(

Vierailija
115/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:09"]

Olen hajusteyliherkkä lääkäri, ja vanhat naiset eivät ole niitä itseään hajustavia, vaan VANHAT MIEHET. Osa niistä kylpee Mennenissä ennen vastaanotolle tuloa. Tällaisen potilaan jälkeen pitää tuulettaa ja lähteä huoneesta pois 5-10 minuutiksi. 

[/quote]Kohta joku epäilee että et ole oikeasti lääkäri jos väität olevasi hajusteyliherkkä ;)

Vierailija
116/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hajusteyliherkkä lääkäri, ja vanhat naiset eivät ole niitä itseään hajustavia, vaan VANHAT MIEHET. Osa niistä kylpee Mennenissä ennen vastaanotolle tuloa. Tällaisen potilaan jälkeen pitää tuulettaa ja lähteä huoneesta pois 5-10 minuutiksi. 

[/quote]

Meillä oli vanhassa asuinpaikassamme naapuri, jota mieheni kutsui Partavesipaholaiseksi. Ei ollut Menneniä, oli jotain kallista merkkiä, joka rappukäytävässä tuokskahteli pitkään hepun kulkemisen jälkeen. Heppu ajoi valkoisella Volvolla, ja kävi varmaan pokailemassa naisia silloin, kun pukeutui tuoksuunsa.

Tässä viimeisen puolen vuoden aikana täällä nykysessä asuintalossamme olen pari kertaa oven avattuani todennut, että täälläkin joko käy vieraisilla tai asustaa joku uusi Partavesipaholainen (ei varmaankaan se sama!). No, se on hyvää vaihtelua kaiken sen tupakanhajun sekaan, mitä nuo muut naapurit saavat rappukäytävään aikaan. Jokin kallis tuoksu se tuntui olevan sekin, ei Menneniä eikä edes Tabac Originalia.

Vierailija
117/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen tapa on laittaa yksi suihkaus sitä perkeleen litkua. Vaikkei sitä itse enää totuttuaan haista niin muille se löyhkää. Ja ne halpisvedet haisee ihan järkyttävälle. Satsatkaa hyvään hajuveteen ja käyttäkää kohtuudella. Ei tarvi ruikkia puolta pulloa paskavettä kerralla. Hajuvesiin pitäis lisätä migreenivero jolla sitten kustantaa migreenisille lääkkeitä. Ihanaa istua luokassa kun siellä löyhkää 20 eri parfyymiä/dödöä/partavettä/you name it. Kohtuus kaikessa jooko? Itse pystyn käyttämään hajuvettä ilman että pää alkaa jomottamaan, koska käytän sitä sen yhden pirun suihkauksen. Vieno tuoksu on paljon viehättävämpää.

Vierailija
118/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:34"]

[/quote]Kohta joku epäilee että et ole oikeasti lääkäri jos väität olevasi hajusteyliherkkä ;)

[/quote]kommentoin mitä tahansa täällä, aina joku väittää etten ole lääkäri. 

tk-lääkäri

Vierailija
119/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on tapana ostella jostain laivalta aina sitä samaa ihanaa signatuuriparfyymiaan ja käyttää sitä aamusta iltaan vuosikausia. He eivät enää haista sitä itse. Toinen synti on käyttää parfyymeja arkena. Ne ovat liian vahvoja, edt olisi parempi vaihtoehto. Jos mietitte vaikka lääkäriä, kampaajaa tai muita ihmisten kanssa lähikontaktiin joutuvaa, niin yrittäkää eläytyä siihen silmiävuodattavaan fiilikseen: aamusta lähtien jatkuvalla syötöllä vahvasti hajustettuja ihmisiä työtilassa. Asiakaspalvelijana voin kertoa, että hymy alkaa olla tiukassa, kun paikalle saapuu kymmenes madame huumaavine tuoksuineen ja silmät ja suu alkavat kutista ja päätä särkeä. Työpäivä on vain tehtävä loppuun. Voisivatko ihmiset joskus jättää sen tuoksun pois? Ei se esimerkiksi hienhajua peitä, päinvastoin.

Vierailija
120/142 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa että se keinotuoksu ei peitä hienhajua vaan yhdistelmä on oksettava, hiki, lika ja hajuvesi/parfyymi.

Aikaisemmin täällä on esitetty että (yli)herkät eivät saa olla asiakaspalvelussa tai oikeammin missään jos eivät muiden liioiteltua hajukäyttöä siedä.

Ei se vain onnistu. Kyllä se muutos pitää tulla niiden lorottelijoiden puolelta.

Sen vielä ymmärtää että teinit liioittelevat mutta että se jatkuu aikuisuuteen tai että teinien vanhemmat eivät aikuismaisella tavalla puutu asiaan vaan ryhtyvät kiusaajiksi (kuten sen yhden opettajan kertomassa esimerkissä) on täysin käsittämätöntä :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä