Itsekkäät hajuvesihirmut :(
Istun juuri päivystyksessä, koska päätäni särkee jo viidettä päivää. Sitten tulee näitä laitettuja vanhoja naisia, jotka pukeutuu lääkäriä varten kuin juhliin ja ajaa puoli pulloa yves rocheria kauluksesta sisään :S Mitä mä nyt teen?? Mä en kestä tätä enää :'(
Kommentit (142)
Hajuvedellä lotraajat ovat itsekkäitä. Minulla on oppilas, joka saa voimakkaista hajuista migreenin ja alkaa oksentaa. Se ei ole hänelle mukavaa eikä se ole muille mukavaa mutta silti on kolme erittäin itsekästä teiniyttöä, jotka päivittäin kaikista kielloista huolimatta suihkivat hajusteitaan niin, että luokkatila tuoksuu tuuletuksesta huolimatta voimakkaasti. Kotoa on tullut viestiä, että tytöt saavat vanhempiensa puolesta aiheuttaa yhden jatkuvan pahoinvoinnin ja oksentelun, eikä mitään tarvetta kohtuulliseen käyttöön ole. Toistaiseksi ei ole autanut edes rehtorin yhteydenotot.
Kyse on tässäkin tapauksessa kohtuudesta. Olen itse käyttänyt ihan aina hajuvettä eikä kyseinen tyttö ole koskaan minun lähelläni saanut migreeniä, ei kuulemma edes haista tuoksuani, kun ei tule minuun aivan kiinni. Samoin hänen äitinsä on kertonut, että siskopuolet käyttävät hajusteita mutta pitämällä pientä väliä ei toisten hajusteiden käyttö aiheuta reaktiota. Sen sijaan kun koko luokkatila haisee, kun toiset suihkivat tuoksujen kakofoniaa ympäriinsä, niin on selvää, että myös hajusteyiherkkä reagoi.
En ymmärrä näiden tyttöjen ja vanhempiensa empatiakyvyttömyyttä. Kyse ei ole mistään huomiohakuisuudesta, kun pahoinvointi on nähty konkreettisesti lukemattomat kerrat toisen oksentaessa kesken tunnin. Kyse on vain siitä, että vaikka vanhemmat tietävät lastensa toimivan epäasiallisesti ja toista vahingoittavasti, heistä lapsilla on siihen oikeus. Surullista.
118: eikö olisi ihanaa jos joskus voisi luopua niistä omista ei-elintärkeistä oikeuksista muiden hyvinvoinnin takia?
Kyllä tässä ketjussa kuten joku aikaisemmin sanoi on itsekkyydestä kyse.
Ei se hajusteiden vähentäminen tai valikoiduissa paikoissa polttaminen voi olla ylivoimaisen vaikeaa ja traumatisoivaa, ei vain viitsitä nähdä vaivaa tai edes ajatella muiden kuin omaa etua. Maltillisempi hajusteiden käyttö tuskin aiheuttaa kenellekään vaivaa, milään tavalla.