Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtätekevät ovat niin katkeria sosiaalieduista?

Vierailija
04.06.2015 |

Viime päivinä esille tuodut leikkaukset ovat olleet kamalaa luettavaa. Aivan kuin yhdellä pommilla räjäytettäisiin koko hyvinvointi, mitä on rakennettu vuosikymmenet.

Siltikin gallupit näyttävät, että Keskustan kannatus vain nousee jatkuvasti.

Tämähän kertoo lähinnä siitä, että ihmiset ovat oikeasti iloisia leikkauksista ja katkeria köyhille, työttömille ja eläkeläisille heidän sosiaalieduistaan.

Miksi ihmiset ovat niin katkeria, jos joillekin maksetaan tukia? Eikö ihminen oikeasti ansaitse inhimillistä elämää olemalla tämän yhteiskunnan jäsen? Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?

Esimerkiksi nostamalla rikkaiden verotusta rajusti, oltaisiin hyvin saatu kiinni koko kestävyysvaje muutamassa vuodessa. Mutta ei, köyhiltä vain viimeiset tuhkat pesästä!

Kommentit (384)

Vierailija
161/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]

http://yle.fi/uutiset/luomukyla_gaija_valmistautuu_kevaan_kylvoihin/5345973

Siinä hieman luettavaa kaikille rahanahneille valittajille.

[/quote]

No elätkö sinä tällaisessa yhteisössä/oletko omavarainen? 

Vai oletko tukien varassa nyhjäävä, joka ei tee mitään itsensä eteen?

Näillä kahdella on aika helvetin iso ero. Ja on niin koomista, että loiset pauhaavat rahanahneudesta, kun se muiden "rahanahneudella" tehdystä työstä tulevat verot kuitenkin kelpaavat. Eli jos et ole rahanahne, niin jätät sitten tuet hakematta, eiks jeh?

[/quote]

Elän osittain omavaraista elämää, mutta käyn töissä sen verran että pärjään.

Vierailija
162/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]

[/quote]

Vastikkeellisella sosiaaliturvalla saisi jo jotain aikaan. Jos jokatapauksessa joutuu heräämään aamulla aikaisin hoitamaan 6-8h työpäivän, niin varmasti kannustaisi hakemaan oikeaa työpaikkaa, jossa tekee saman työmäärän isommalla korvauksella.

[/quote]

Jotain saisi aikaan kyllä. Ensin tietenkin kunnille kuluja, kun joutuvat järjestämään vastiketyön. Sitten lisää työttömyyttä, kun vastiketyöläiset vie palkansaajien työt ja lopuksi roimat palkanalennukset, kun työttömät tunkee itsensä työpaikoille alipalkalla. Se se vasta olisi jotain.

[/quote]

Kyllähän tuolla vastikkeellisella mallilla ollaan Tanskassa jo hyvin pärjätty. Pelottaako, että joudut töihin?

[/quote]

Onko Tanskassa ilmaistyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:46"]Minulle sopisi aivan hyvin vapaa elämä vailla sääntöjä, joita ei ole tilattu. Ongelma on, että laatikoissaan olevilla on kuvitteellinen oikeus valita "meidäntie" ei muuta. Se ei toimi, joten väärässä on se joka kuvittelee valitsevansa muiden puolesta mikä on sovelias tapa elää. [/quote] Tämä sopii. Jos sinulla on rahaa. Tai viljelet ja keräilet. Omilla ehdoilla. Omalla kustannuksella. Minä en sitä halua maksaa.

[/quote]

Niin, eli kai saan itse valita miten elämäni elän? Jankkaat vaan "en haluu blaa  blaa" kysy kiinnostaako? Pointtisi on tuoda vain oma idiotismisi esiin jankkaamalla rahojesi suuruudesta ja taitojesi vähyydestä voit tehdä mitä haluat mutta vain määräämälläni tavallani kuullostaako tutulta junde? Olette ristiriidassa taitojenne sekä mielipiteidenne kanssa. Teidän tulisi saada valita ja muiden ei. Eikö hävetä?
[/quote]

Minä en puhu mitään omista rahoista. Tai puutu toisten elämäntapaan. Ihan vapaasti. Mutta minä en sitä sinulle maksa

Vierailija
164/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:30"]

Raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha ......

Sekö on oikeasti kaiken tämän arvoista elämässä.

[/quote]

Jos pärjäät ilman rahaa niin ok. Eli asut kadulla/teltassa tai vanhassa ladossa ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Et osta vaatteita, ruoan keräät ja metsästät. 

Elätkö noin?

[/quote]

Rahako nuo luo? Ei vittu että on ihmiset tyhmiä ja siksi mikään ei toimi jos minä valmistan olutta naapuri viljelijän ohrasta ja maksan sillä sähköinssille ja aurinkopanelin valmistajalle sekä vaihdan myös kaivoon pumpun joka toimii aurinko enrgialla. Niin mikä osuus rahalla on tästä? Raha on ylimääräistä jos osaa tehdä pärjää eikä ole mikään pakko yksinpärjätä juntti siis oikeasti juntti isolla jiillä.

[/quote]

Et taida olla penaalin terävin kynä.

Millä rahalla käytät nyt nettiä? Millä rahalla on ostettu päälläsi olevat vaatteet? Millä rahalla valmistat tänään ruokaa?

[/quote]

En käytä rahalla nettiä. sorivaan miten mielestäsi käyttäisin? Vaatteet päälläni on työsuhde vaatteita saatu joskus en osta ikinä vaatteita farkut kerran viidessä vuodessa joten ei kulu vaateisiinkaan että väärin meni taas. Viimeksi olen neulonut pois heitetyistä langoista jotka bloggasin omaan käyttöön niitäkään ei raha valmistanut alunperin. Kalaa syön päivittäin ja voin vaihtaa olutta siideriä palveluksia muihin asioihin kuin rahaan. Se että sinä näet vain rahan kertoo että haukkumisen ja alennusyrityksen lisäksi työsi ei ole tärkeää vaan rahan maksimoiseen keskittyvää. Sori ei tule kauppoja kanssasi sinulla ei ole mittään tarvittavaa.

[/quote]

No mitenkä käytät nettiä tällä hetkellä?

Raha itsessään ei valmista mitään, vaan sitä rahaa tarvitaan asioiden valmistamiseen. Miten ne sinun langat valmistettiin? Kuka ne valmisti ja mistä? Tekikö työnsä korvauksetta?

[/quote]

En ymmärrä kysymystä kerro ennemmin kaavasi jolla juuri minä maksan! Voit myös pohtia itse vaihtoehtoja rahattoman netinkäyttö mahdollisuuksiin, kun kerran terävänä itseäsi pidät! Jatka tarkemmin tuosta miten rahaa tarvitsee valmistamiseen, minä en tarvitse? Miten ennen rahaa on pystytty valmistamaan mitään?

[/quote]

Voit ottaa asioista selvää, että miksi rahaa tarvitaan vaihdannan välineenä.

Eli miten käytät nettiä ilman rahaa?

Vierailija
165/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllähän tuolla vastikkeellisella mallilla ollaan Tanskassa jo hyvin pärjätty. Pelottaako, että joudut töihin?

[/quote]

"– Tanskan malli on myös siinä mielessä julkistaloudellisesti kallis, että työttömiä tukevia työvoimahallinnon viranomaisia on paljon. Työtön saa siis sekä apua, ohjausta että patistusta selvästi enemmän kuin Suomessa. Itse olen sitä mieltä, että Suomessakin olisi viisasta siirtää erityisesti nykyisiin yritystukiin kuuluvia julkisia resursseja ihmisten työmarkkina-aseman tukemiseen" - Juhana Vartiainen

Vierailija
166/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa jankata kanssasi olet turhake jonka mukaan kaikkien olisi kumarrettava rahaa eikä itse tekijää. En voi osallisua koska raha.

Vierailija
167/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:19"]

Minä toivon, että valtaosa ihmisistä jonakin päivänä ymmärtäisi, ettei työnteko ole kaikkia varten. Ihmisellä on oikeus elää elämäänsä tahtomallaan tavalla, ja minusta on hienoa että suomessa on siihen mahdollisuus. Ei kaikkien tarvitse luoda uraa ja ahertaa hiki hatussa päivästä toiseen.

[/quote]

Minä toivon, että aivan kaikki ihmiset ymmärtäisivät, että työnteko on elämän edellytys. Jos kaikki makaa vaan sohvalla, niin aika nopeasti kuollaan nälkään ja kylmään. Sosiaaliturvan tarkoitus on olla turvaverkkona niille, jota eivät pysty tekemään työtä. Tällaisena se on myös yleisesti hyväksytty ja sen rahoitukseen riittää halukkaita.

Sosiaaliturvan ei kuulu tarjota toimeentuloa elämäntapaintiaaneille, jotka katsovat oikeudekseen elää muiden siivellä kun "työnteko ei ole heitä varten". Järjestelmän väärinkäyttäjät kuormittavat systeemiä monella tavalla. Ensinnäkin heidän elättämisensä vie verorahoja, joilla olisi voitu tehdä jotakin järkevämpää. Ja mitä enemmän näitä intiaaneja on, sitä haluttomampia muut ovat rahoittamaan järjestelmää. Ja jos rahoitushalukkaita ei enää löydy, koko järjestelmältä menee pohja ja silloin oikeasti apua tarvitsevat ihmiset joutuvat ongelmiin.

[/quote]

Ne voi painaa duunia, joille se on niin kovin tärkeää. Elämää voi elää monella eri tapaa, eikä niistä yksikään ole väärä, jos on onnellinen.

[/quote]

Jos elelee omavarataloudessa viljellen, metsästäen ja kalastaen ja rahaa tarvitsematta, niin ok. Mutta jos tuo elämäntapasi on sitä, että elelet tuilla maksattaen elämäsi veronmaksajilla, niin et todellakaan voi ajatella sinulla olevan siihen oikeus. 

Miksi muilla olisi velvollisuus elättää aikuinen ja työkykyinen ihminen? Sairaat eri asia, heikoimmista tulee pitää huolta.

[/quote]

Tottakai siihen on oikeus, kun kerran systeemikin sen sallii. Turha siitä on esittää noita hyökkääviä mielipiteitä.

[/quote]

No se on itse asiassa sen systeemin väärinkäyttöä, koska sitä ei missään nimessä ole tuohon tarkoitettu. 

[/quote]

Mun mielestä se on sen systeemin viisasta hyväksi käyttöä. Kaikilla on siihen mahdollisuus. Elämä koostuu valinnoista.

[/quote]

Ja mitä tapahtuu sitten kun kaikki valitsevat sen?

[/quote]

Aina sama jankutus. "Mitä sitten tapahtuu kun..." Niin ei tule käymään, joten sitä on turha miettiä. Ihminen sattuu olemaan niin rahanahne eläin, että niitä uraa tekeviä ja duunia raatavia kyllä riittää.

[/quote]

No nythän me aletaan olla tilanteessa jossa yhteiskunnan kantokykyyn nähden vähän liian moni on valinnut tuon tien. Siksihän näitä leikkauksia juuri tehdään, kun ei tosiaan ole varaa maksaa kaikille halukkaille.

Vierailija
168/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti mahdollistuu energiantuotannon(ihmistentekemän) ja ihmisten työn(asentajat rakentajat) kautta.

Vierailija
169/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"]

[/quote]

[/quote]

"– Tanskan malli on myös siinä mielessä julkistaloudellisesti kallis, että työttömiä tukevia työvoimahallinnon viranomaisia on paljon. Työtön saa siis sekä apua, ohjausta että patistusta selvästi enemmän kuin Suomessa. Itse olen sitä mieltä, että Suomessakin olisi viisasta siirtää erityisesti nykyisiin yritystukiin kuuluvia julkisia resursseja ihmisten työmarkkina-aseman tukemiseen" - Juhana Vartiainen

[/quote]

No ainakin sais töitä niille julkisen puolen hallinnon työntekijöille jotka nyt menettää työnsä. Tanskan malliin kuuluu myös se, että työttömyysturvan taso on korkea. Ja tietty se, että niitä töitä ylipäätään on. Suomessa tulis vähän kalliiks kun töitä riittää noin joka kymmenennelle työttömälle. Lopuille 90 % pitäis siis järjestää jotain ohjelmaa. Kyllähän täällä jo olisi Tanskan malli käytössä jos meidän rahat siihen riittäis.

Vierailija
170/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:30"]

Raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha ......

Sekö on oikeasti kaiken tämän arvoista elämässä.

[/quote]

Jos pärjäät ilman rahaa niin ok. Eli asut kadulla/teltassa tai vanhassa ladossa ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Et osta vaatteita, ruoan keräät ja metsästät. 

Elätkö noin?

[/quote]

Rahako nuo luo? Ei vittu että on ihmiset tyhmiä ja siksi mikään ei toimi jos minä valmistan olutta naapuri viljelijän ohrasta ja maksan sillä sähköinssille ja aurinkopanelin valmistajalle sekä vaihdan myös kaivoon pumpun joka toimii aurinko enrgialla. Niin mikä osuus rahalla on tästä? Raha on ylimääräistä jos osaa tehdä pärjää eikä ole mikään pakko yksinpärjätä juntti siis oikeasti juntti isolla jiillä.

[/quote]

Et taida olla penaalin terävin kynä.

Millä rahalla käytät nyt nettiä? Millä rahalla on ostettu päälläsi olevat vaatteet? Millä rahalla valmistat tänään ruokaa?

[/quote]

En käytä rahalla nettiä. sorivaan miten mielestäsi käyttäisin? Vaatteet päälläni on työsuhde vaatteita saatu joskus en osta ikinä vaatteita farkut kerran viidessä vuodessa joten ei kulu vaateisiinkaan että väärin meni taas. Viimeksi olen neulonut pois heitetyistä langoista jotka bloggasin omaan käyttöön niitäkään ei raha valmistanut alunperin. Kalaa syön päivittäin ja voin vaihtaa olutta siideriä palveluksia muihin asioihin kuin rahaan. Se että sinä näet vain rahan kertoo että haukkumisen ja alennusyrityksen lisäksi työsi ei ole tärkeää vaan rahan maksimoiseen keskittyvää. Sori ei tule kauppoja kanssasi sinulla ei ole mittään tarvittavaa.

[/quote]

No mitenkä käytät nettiä tällä hetkellä?

Raha itsessään ei valmista mitään, vaan sitä rahaa tarvitaan asioiden valmistamiseen. Miten ne sinun langat valmistettiin? Kuka ne valmisti ja mistä? Tekikö työnsä korvauksetta?

[/quote]

En ymmärrä kysymystä kerro ennemmin kaavasi jolla juuri minä maksan! Voit myös pohtia itse vaihtoehtoja rahattoman netinkäyttö mahdollisuuksiin, kun kerran terävänä itseäsi pidät! Jatka tarkemmin tuosta miten rahaa tarvitsee valmistamiseen, minä en tarvitse? Miten ennen rahaa on pystytty valmistamaan mitään?
[/quote]

Tunnt olevan älykäs. Joten varmasti pystyt elättämään itsesi

Vierailija
171/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:46"]Minulle sopisi aivan hyvin vapaa elämä vailla sääntöjä, joita ei ole tilattu. Ongelma on, että laatikoissaan olevilla on kuvitteellinen oikeus valita "meidäntie" ei muuta. Se ei toimi, joten väärässä on se joka kuvittelee valitsevansa muiden puolesta mikä on sovelias tapa elää. [/quote] Tämä sopii. Jos sinulla on rahaa. Tai viljelet ja keräilet. Omilla ehdoilla. Omalla kustannuksella. Minä en sitä halua maksaa.

[/quote]

Niin, eli kai saan itse valita miten elämäni elän? Jankkaat vaan "en haluu blaa  blaa" kysy kiinnostaako? Pointtisi on tuoda vain oma idiotismisi esiin jankkaamalla rahojesi suuruudesta ja taitojesi vähyydestä voit tehdä mitä haluat mutta vain määräämälläni tavallani kuullostaako tutulta junde? Olette ristiriidassa taitojenne sekä mielipiteidenne kanssa. Teidän tulisi saada valita ja muiden ei. Eikö hävetä?

[/quote]

Juurikin näin jymäytetyt uskovaiset kuvittelevat että heidän vaLINTANSA ON MUIDENkin valinta(en jaksa korjata noitA ette ole sen arvoisia). Valinta ei ole vapaata joten suut suppuun huutoäänestys ei ratkaise aikusten oikeasti, en minäkään kanssanne viihdy mutta niin se vain on jos haastaa riitaa saattaa tulla omakin nenukka kipeäksi. Kaiken tasapaino on ratkaisu eikä nykymaailma osaa rahansokaisemana nähdä oikeita vaihto-ehtoja elämälle ei pystytä tarjoamaan kuin orjan roolia jolle se sopii olkoot onnellinen se onni ei päde kaikkiin.

Vierailija
172/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ainakin sais töitä niille julkisen puolen hallinnon työntekijöille jotka nyt menettää työnsä. Tanskan malliin kuuluu myös se, että työttömyysturvan taso on korkea. Ja tietty se, että niitä töitä ylipäätään on. Suomessa tulis vähän kalliiks kun töitä riittää noin joka kymmenennelle työttömälle. Lopuille 90 % pitäis siis järjestää jotain ohjelmaa. Kyllähän täällä jo olisi Tanskan malli käytössä jos meidän rahat siihen riittäis.
[/quote]

Kyllä työtä riittää, jos niin halutaan. Ihankuin Tanskassa

Vierailija
173/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:11"]

Minä toivon, että valtaosa ihmisistä jonakin päivänä ymmärtäisi, ettei työnteko ole kaikkia varten. Ihmisellä on oikeus elää elämäänsä tahtomallaan tavalla, ja minusta on hienoa että suomessa on siihen mahdollisuus. Ei kaikkien tarvitse luoda uraa ja ahertaa hiki hatussa päivästä toiseen.

[/quote]

Minä toivon, että aivan kaikki ihmiset ymmärtäisivät, että työnteko on elämän edellytys. Jos kaikki makaa vaan sohvalla, niin aika nopeasti kuollaan nälkään ja kylmään. Sosiaaliturvan tarkoitus on olla turvaverkkona niille, jota eivät pysty tekemään työtä. Tällaisena se on myös yleisesti hyväksytty ja sen rahoitukseen riittää halukkaita.

Sosiaaliturvan ei kuulu tarjota toimeentuloa elämäntapaintiaaneille, jotka katsovat oikeudekseen elää muiden siivellä kun "työnteko ei ole heitä varten". Järjestelmän väärinkäyttäjät kuormittavat systeemiä monella tavalla. Ensinnäkin heidän elättämisensä vie verorahoja, joilla olisi voitu tehdä jotakin järkevämpää. Ja mitä enemmän näitä intiaaneja on, sitä haluttomampia muut ovat rahoittamaan järjestelmää. Ja jos rahoitushalukkaita ei enää löydy, koko järjestelmältä menee pohja ja silloin oikeasti apua tarvitsevat ihmiset joutuvat ongelmiin.

[/quote]

Ne voi painaa duunia, joille se on niin kovin tärkeää. Elämää voi elää monella eri tapaa, eikä niistä yksikään ole väärä, jos on onnellinen.

[/quote]

Jos elelee omavarataloudessa viljellen, metsästäen ja kalastaen ja rahaa tarvitsematta, niin ok. Mutta jos tuo elämäntapasi on sitä, että elelet tuilla maksattaen elämäsi veronmaksajilla, niin et todellakaan voi ajatella sinulla olevan siihen oikeus. 

Miksi muilla olisi velvollisuus elättää aikuinen ja työkykyinen ihminen? Sairaat eri asia, heikoimmista tulee pitää huolta.

[/quote]

Tottakai siihen on oikeus, kun kerran systeemikin sen sallii. Turha siitä on esittää noita hyökkääviä mielipiteitä.

[/quote]

No se on itse asiassa sen systeemin väärinkäyttöä, koska sitä ei missään nimessä ole tuohon tarkoitettu. 

[/quote]

Mun mielestä se on sen systeemin viisasta hyväksi käyttöä. Kaikilla on siihen mahdollisuus. Elämä koostuu valinnoista.

[/quote]

[/quote]

Aina sama jankutus. "Mitä sitten tapahtuu kun..." Niin ei tule käymään, joten sitä on turha miettiä. Ihminen sattuu olemaan niin rahanahne eläin, että niitä uraa tekeviä ja duunia raatavia kyllä riittää.

[/quote]

No nythän me aletaan olla tilanteessa jossa yhteiskunnan kantokykyyn nähden vähän liian moni on valinnut tuon tien. Siksihän näitä leikkauksia juuri tehdään, kun ei tosiaan ole varaa maksaa kaikille halukkaille.

[/quote]

No ei kyllä tosiaan johdu siitä nämä kurjuudet....

Vierailija
174/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on isompi syyllinen kurjuuteenne ja rikkaat rahanahneet ennemminkin, kuin downshiftaajat jotka ovat HYVÄSTÄ syystä yrittäneet elää kuten oma moraali käskee.

Vierailija
175/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:45"]

En ymmärrä mitä se minulta on pois. Onko se kuitenkin jotain kateutta vai mitä. Ei kukaan elä perustoimeentulotuella hyvin, ainoastaan saa leivän pöydälle ja se oli siinä. Kituutusta ja jatkuvaa rahan kyttäämistä. Maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi hyvä olla.

[/quote]

Kun telkkarista katsoo miten työtön perhe tehtailee lisää lapsia, hoidattaa vanhemmat lapset päiväkodissa kokopäivähoidossa, ostelee isoja lohikönttejä ja maksattaa uusinta uutta olevan höyrypyykkikoneen sossussa, niin ei se oikein reilulta tunnu. Jos haluan höyrypyykkärin, joudun ensin säästämään ja ehkä tinkimään muista menoista. Nämä sankarit sen kun marssivat virastoon.

Vierailija
176/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei kyllä tosiaan johdu siitä nämä kurjuudet....

[/quote]

Tietenkin johtuu.

Loisia on liikaa veronmaksajiin nähden.

Vierailija
177/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:29"]

En ymmärrä mitä se minulta on pois. Onko se kuitenkin jotain kateutta vai mitä. Ei kukaan elä perustoimeentulotuella hyvin, ainoastaan saa leivän pöydälle ja se oli siinä. Kituutusta ja jatkuvaa rahan kyttäämistä. Maksan mielelläni veroja, jotta kaikilla olisi hyvä olla.

[/quote]

Kun telkkarista katsoo miten työtön perhe tehtailee lisää lapsia, hoidattaa vanhemmat lapset päiväkodissa kokopäivähoidossa, ostelee isoja lohikönttejä ja maksattaa uusinta uutta olevan höyrypyykkikoneen sossussa, niin ei se oikein reilulta tunnu. Jos haluan höyrypyykkärin, joudun ensin säästämään ja ehkä tinkimään muista menoista. Nämä sankarit sen kun marssivat virastoon.

[/quote]

Jos olet kateellinen, niin anna työsi sellaiselle joka osaa sitä arvostaa. Toinen vaihtoehto on, että työllistät nämä tv:n työttömät. Jos et sitäkään halua tehdä, niin toki voidaan ottaa heitä tuet pois. Paljonkohan maksaa neljän lapsen huostaanotto?

Vierailija
178/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Älkää olko niin kateellisia. keskittykää enemmän omiin asioihinne. Keskittykää tekemään omasta elämästänne onnelisempaa. Voin antaa vinkin, että raha ei sitä onnea tuo.

Vierailija
179/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:30"]Haluavat ahneuksissaan kaiken itselleen. [/quote] Kai työssäkäyvän kuuluukin saada enemmän. Etenkin pienipalkkaisten pitäisi saada enemmän palkkaa. Ero kotona oleviin on liian pieni

[/quote]

Tätä juuri tarkoitan!!!!

Moni saa kotona lähes saman kuin minä vaikka teen 8h päivässä töitä. Sen eron pitäisi kasvaa.

Vierailija
180/384 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jokainen näkee ympärillään mitä päättää katsoa. Luulen, että virasto on suostunut avustamaan koneen hankinnassa tietyllä summalla ja ovat sitten saaneet jostain vanhemmilta lisäraha ostaakseen sen 150 e kalliimman. Ilman pesukonetta menisi luultavasti lastensuojeluasiakkuudeksi, joka on vielä kalliimpaa. Käytetty pesukone taas voi hajota jolloin heitä pitäisi avustaa taas uuden kanssa. Lapsiahan ei tarvitse erikseen tehdä. Luonto on sellainen, että niitä tulee kuin itsestään. Siinä vaiheessa on myöhäistä muiden itkeä kun lapsi on tulossa. Pitäisikö lasten kärsiä vanhempien tyhmyydestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi