Miksi työtätekevät ovat niin katkeria sosiaalieduista?
Viime päivinä esille tuodut leikkaukset ovat olleet kamalaa luettavaa. Aivan kuin yhdellä pommilla räjäytettäisiin koko hyvinvointi, mitä on rakennettu vuosikymmenet.
Siltikin gallupit näyttävät, että Keskustan kannatus vain nousee jatkuvasti.
Tämähän kertoo lähinnä siitä, että ihmiset ovat oikeasti iloisia leikkauksista ja katkeria köyhille, työttömille ja eläkeläisille heidän sosiaalieduistaan.
Miksi ihmiset ovat niin katkeria, jos joillekin maksetaan tukia? Eikö ihminen oikeasti ansaitse inhimillistä elämää olemalla tämän yhteiskunnan jäsen? Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?
Esimerkiksi nostamalla rikkaiden verotusta rajusti, oltaisiin hyvin saatu kiinni koko kestävyysvaje muutamassa vuodessa. Mutta ei, köyhiltä vain viimeiset tuhkat pesästä!
Kommentit (384)
Osaan myös neuloa tarvittavaa vaihdokkia jolle on kysyntää osaatko sinä tehdä muuta kuin pummata alennusta elämää suuremmalle rahallesi?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:19"]
Minä toivon, että valtaosa ihmisistä jonakin päivänä ymmärtäisi, ettei työnteko ole kaikkia varten. Ihmisellä on oikeus elää elämäänsä tahtomallaan tavalla, ja minusta on hienoa että suomessa on siihen mahdollisuus. Ei kaikkien tarvitse luoda uraa ja ahertaa hiki hatussa päivästä toiseen.
[/quote]
Minä toivon, että aivan kaikki ihmiset ymmärtäisivät, että työnteko on elämän edellytys. Jos kaikki makaa vaan sohvalla, niin aika nopeasti kuollaan nälkään ja kylmään. Sosiaaliturvan tarkoitus on olla turvaverkkona niille, jota eivät pysty tekemään työtä. Tällaisena se on myös yleisesti hyväksytty ja sen rahoitukseen riittää halukkaita.
Sosiaaliturvan ei kuulu tarjota toimeentuloa elämäntapaintiaaneille, jotka katsovat oikeudekseen elää muiden siivellä kun "työnteko ei ole heitä varten". Järjestelmän väärinkäyttäjät kuormittavat systeemiä monella tavalla. Ensinnäkin heidän elättämisensä vie verorahoja, joilla olisi voitu tehdä jotakin järkevämpää. Ja mitä enemmän näitä intiaaneja on, sitä haluttomampia muut ovat rahoittamaan järjestelmää. Ja jos rahoitushalukkaita ei enää löydy, koko järjestelmältä menee pohja ja silloin oikeasti apua tarvitsevat ihmiset joutuvat ongelmiin.
[/quote]
Ne voi painaa duunia, joille se on niin kovin tärkeää. Elämää voi elää monella eri tapaa, eikä niistä yksikään ole väärä, jos on onnellinen.
[/quote]
Jos elelee omavarataloudessa viljellen, metsästäen ja kalastaen ja rahaa tarvitsematta, niin ok. Mutta jos tuo elämäntapasi on sitä, että elelet tuilla maksattaen elämäsi veronmaksajilla, niin et todellakaan voi ajatella sinulla olevan siihen oikeus.
Miksi muilla olisi velvollisuus elättää aikuinen ja työkykyinen ihminen? Sairaat eri asia, heikoimmista tulee pitää huolta.
[/quote]
Tottakai siihen on oikeus, kun kerran systeemikin sen sallii. Turha siitä on esittää noita hyökkääviä mielipiteitä.
[/quote]
No se on itse asiassa sen systeemin väärinkäyttöä, koska sitä ei missään nimessä ole tuohon tarkoitettu.
[/quote]
Mun mielestä se on sen systeemin viisasta hyväksi käyttöä. Kaikilla on siihen mahdollisuus. Elämä koostuu valinnoista.
[/quote]
Ja mitä tapahtuu sitten kun kaikki valitsevat sen?
[/quote]
Aina sama jankutus. "Mitä sitten tapahtuu kun..." Niin ei tule käymään, joten sitä on turha miettiä. Ihminen sattuu olemaan niin rahanahne eläin, että niitä uraa tekeviä ja duunia raatavia kyllä riittää.
[/quote]
Eli luotat vain siihen oletukseen, ettei muut tee niin ja saat pitää tukesi?
Teitä vapaamatkustajia on jo paljon, osa tekee vielä pesueen lapsiakin muiden elätettäväksi.
Nyt tukia leikataan ja vapaamatkustajat ovat huolissaan pärjäämisestään. Eikös muiden velvollisuus ollut elättää heitä? Milläs he pärjäävät, jos tukia leikataan lisää? Siitä tosin on turha valittaa, koska ihan omalla päätöksella on jääty kotiin ja ihan oma vastuu tästä päätöksestään pitäisi kantaa.
[/quote]
Minä luotan siihen, että yhteiskunta pitää huolen kaikista.
En ole vapaamatkustaja. Käyn töissä ja elätän perheeni. Meillä on kolme lasta, omistusasunto, kaksi autoa yms. mutta ei verojenmaksu minua silti haittaa.
[/quote]
Oletkos miettinyt, että jos vapaamatkustajia ei olisi, niin tarvitsisiko silloin säästellä esim. koulutuksesta, päivähoidosta ja terveyskustannuksista?
[/quote]
Yhtälailla jos meillä ei olisi tupakoitsijoita, karkkirohmuja, lihavia ihmisiä, kehitysvammaisia yms. koulutuksesta, päivähoidosta ja terveyskustannuksista ei tarvitsisi säästellä. Mutta kun niitä on ja hyvä että on, ei kannata pahoittaa mieltään siitä pienestä määrästä ihmisiä jotka elelevät muiden siivellä. Minua he eivät haittaa.
Minulle sopisi aivan hyvin vapaa elämä vailla sääntöjä, joita ei ole tilattu. Ongelma on, että laatikoissaan olevilla on kuvitteellinen oikeus valita "meidäntie" ei muuta. Se ei toimi, joten väärässä on se joka kuvittelee valitsevansa muiden puolesta mikä on sovelias tapa elää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:19"]
Kyllä hyvinvointivaltio tuottaa hyvää myös rikkaille. Ajatelkaapas vaikka elämää köyhissä maissa, missä on slummeja ja kulkutauteja, rikkaat joutuvat väkivaltaisten rikollisten ja huumebisnesten takia eristäytymään omille aidatuille alueilleen, ja kaduilla perässä juoksevat pikkuhuijarit, kerjäävät lapsilaumat ja vesikauhuiset koirat. Hyvinvointivaltioon kuuluvat sosiaalietuudet takaavat sen, että yhteiskunnassa tuloerot eivät kasva liian suuriksi, ja yhteiskuntarauha säilyy. Minä asun ylpeänä maassa, missä pidämme huolta heikoimmistakin, kuin maassa missä osa porukasta joutuu kerjuulle ja tekemään rikoksia leipänsä eteen. Ja maksan siitä hyvästä veroja ihan hyvillä mielin.
[/quote]
ONGELMA EI OLEKAAN KÖYHÄT VAAN LAISKAT.
[/quote]
Iänikuinen kysymys vapaamatkustajista. Se nyt on silti jokotai. Joko hyväksytään, että systeemissä on mukana niitä vapaamatkustajiakin, mutta sillä nyt kuitenkin saadaan tuloerot pidettyä pieninä ja yhteiskuntarauha säilymään. Tai sitten puretaan hyvinvointia ja kun sitä puretaan, se on pois niiltä laiskoilta mutta se on myös pois niiltä muiltakin. Tai tietysti vot itse alkaa täällä huutamisen sijaan vaika keksimään sellaista hyvoinvointisysteemiä, mikä on sekä kattava että toimiva mutta myös parhaalla tavalla vapaamatkustajia karsiva ja työllisyyttä kannustava ajamatta ihmisiä hyvinvointiloukkuihin. Samalla voit miettiä, miten yhteiskunnan rakenteet vaikuttavat siihen, että joidenkin mielestä vapaamatkustaminen on parempi vaihtoehto kuin työnteko. Ja voit vaikkapa keksiä vastauksen siihen, miten erotetaan laiska selliasesta, joka oikeasti tarvitsisi vaikkapa hoitoa ja terapiaa kyetäkseen työhön tai sitten esimerkiksi sen työpaikan. Isompi ongelma yhteiskunnassamme tällä hetkellä on, miten kyetä tarjoamaan työtä jokaiselle halukkaalle.
[/quote]
Yksinkertaista. Vastikkeellinen sosiaaliturva.
Ei mahdollisuutta elämäntapalaiskuuteen
Jos tarkkoja ollaan, niin lapsethan ne vasta kalliiksi tulevat yhteiskunnalle. Miettikääpä, jokainen työtön on joskus ollut lapsi joka luuli pääsevänsä töihin niinkuin muutkin. Eikö se ole jo selvä viesti siitä mitä joukkoa ei kannata elättää?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:23"]
Kyllä hyvinvointivaltio tuottaa hyvää myös rikkaille. Ajatelkaapas vaikka elämää köyhissä maissa, missä on slummeja ja kulkutauteja, rikkaat joutuvat väkivaltaisten rikollisten ja huumebisnesten takia eristäytymään omille aidatuille alueilleen, ja kaduilla perässä juoksevat pikkuhuijarit, kerjäävät lapsilaumat ja vesikauhuiset koirat. Hyvinvointivaltioon kuuluvat sosiaalietuudet takaavat sen, että yhteiskunnassa tuloerot eivät kasva liian suuriksi, ja yhteiskuntarauha säilyy. Minä asun ylpeänä maassa, missä pidämme huolta heikoimmistakin, kuin maassa missä osa porukasta joutuu kerjuulle ja tekemään rikoksia leipänsä eteen. Ja maksan siitä hyvästä veroja ihan hyvillä mielin.
[/quote]
[/quote]
No mutta siinähän se pointti onkin, että näiden länsisiivestä huutelijoiden mielestä köyhä=laiska0syyllinen omaan tilaansa.
On väärin että kaverini eläkkeellä oleva isä nukkuu pitkään kun muutkaan ei saa nukkua ise herään aina aikaisin joten muut ovat minulle velkaa. Törkeetä
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:21"]
Viime päivinä esille tuodut leikkaukset ovat olleet kamalaa luettavaa. Aivan kuin yhdellä pommilla räjäytettäisiin koko hyvinvointi, mitä on rakennettu vuosikymmenet.
Siltikin gallupit näyttävät, että Keskustan kannatus vain nousee jatkuvasti.
Tämähän kertoo lähinnä siitä, että ihmiset ovat oikeasti iloisia leikkauksista ja katkeria köyhille, työttömille ja eläkeläisille heidän sosiaalieduistaan.
Miksi ihmiset ovat niin katkeria, jos joillekin maksetaan tukia? Eikö ihminen oikeasti ansaitse inhimillistä elämää olemalla tämän yhteiskunnan jäsen? Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?
Esimerkiksi nostamalla rikkaiden verotusta rajusti, oltaisiin hyvin saatu kiinni koko kestävyysvaje muutamassa vuodessa. Mutta ei, köyhiltä vain viimeiset tuhkat pesästä!
[/quote]
Eivät ne tuet harmita vaan korkeat verot.
Ja vielä: rikkaita on tässä maassa niin vähän että heidän rahansa viemällä ei saataisi mitään hyvää aikaiseksi. Ainoastaan koulutetun ja varakkaan väestönosan pikainen muutto muualle. Eikö tämä vieläkään ole mennyt perille?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:46"]Minulle sopisi aivan hyvin vapaa elämä vailla sääntöjä, joita ei ole tilattu. Ongelma on, että laatikoissaan olevilla on kuvitteellinen oikeus valita "meidäntie" ei muuta. Se ei toimi, joten väärässä on se joka kuvittelee valitsevansa muiden puolesta mikä on sovelias tapa elää.
[/quote]
Tämä sopii. Jos sinulla on rahaa. Tai viljelet ja keräilet. Omilla ehdoilla. Omalla kustannuksella. Minä en sitä halua maksaa.
http://yle.fi/uutiset/luomukyla_gaija_valmistautuu_kevaan_kylvoihin/5345973
Siinä hieman luettavaa kaikille rahanahneille valittajille.
[/quote]
Vastikkeellisella sosiaaliturvalla saisi jo jotain aikaan. Jos jokatapauksessa joutuu heräämään aamulla aikaisin hoitamaan 6-8h työpäivän, niin varmasti kannustaisi hakemaan oikeaa työpaikkaa, jossa tekee saman työmäärän isommalla korvauksella.
[/quote]
Jotain saisi aikaan kyllä. Ensin tietenkin kunnille kuluja, kun joutuvat järjestämään vastiketyön. Sitten lisää työttömyyttä, kun vastiketyöläiset vie palkansaajien työt ja lopuksi roimat palkanalennukset, kun työttömät tunkee itsensä työpaikoille alipalkalla. Se se vasta olisi jotain.
Kyse on tasapainosta, itse-asiassa useammassakin asiassa jotka toimivat on kyse tasapainosta. Epätasapaino johtaa toimimattomaan ympäristöön. Kaikki rikkaat, köyhät ja keskituloiset, laiskat ja ahkerat samassa kaavassa vaikuttavina elementteinä. Kaikella on merkityksensä näihin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:21"]
Eivätkö ne voi tehdä enemmän, joilla rahkeet riittävät siihen?
[/quote]
Tuo asenne "tehkää te muut enemmän, minä en jaksa/pysty/halua" ottaa päähän. Jokaisen, siis jokaisen, pitäisi kantaa kortensa kekoon. Ja nyt en tarkoita vanhuuseläkettä saavia tai todella sairaita, vaan esim. näitä pari-kolmekymppisiä "sairaita" työkyvyttömyyseläkeläisiä, jotka ei edes yritä pärjätä ja olla tuottavia missään vaiheessa elämäänsä. Halutaan vaan valittaa ja nähdä epäkohtia kaikessa, huudetaan oikeuksista, mutta unohdetaan vastuut.
Tuolla tehkää te muut enemmän asenteella tehdään lopulta
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"][/quote]
Vastikkeellisella sosiaaliturvalla saisi jo jotain aikaan. Jos jokatapauksessa joutuu heräämään aamulla aikaisin hoitamaan 6-8h työpäivän, niin varmasti kannustaisi hakemaan oikeaa työpaikkaa, jossa tekee saman työmäärän isommalla korvauksella.
[/quote]
Jotain saisi aikaan kyllä. Ensin tietenkin kunnille kuluja, kun joutuvat järjestämään vastiketyön. Sitten lisää työttömyyttä, kun vastiketyöläiset vie palkansaajien työt ja lopuksi roimat palkanalennukset, kun työttömät tunkee itsensä työpaikoille alipalkalla. Se se vasta olisi jotain.
[/quote]
Se on nyt tulossa. Hyvä asia. Kerätään vaikka roskia.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:30"]
Raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha ......
Sekö on oikeasti kaiken tämän arvoista elämässä.
[/quote]
Jos pärjäät ilman rahaa niin ok. Eli asut kadulla/teltassa tai vanhassa ladossa ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Et osta vaatteita, ruoan keräät ja metsästät.
Elätkö noin?
[/quote]
Rahako nuo luo? Ei vittu että on ihmiset tyhmiä ja siksi mikään ei toimi jos minä valmistan olutta naapuri viljelijän ohrasta ja maksan sillä sähköinssille ja aurinkopanelin valmistajalle sekä vaihdan myös kaivoon pumpun joka toimii aurinko enrgialla. Niin mikä osuus rahalla on tästä? Raha on ylimääräistä jos osaa tehdä pärjää eikä ole mikään pakko yksinpärjätä juntti siis oikeasti juntti isolla jiillä.
[/quote]
Et taida olla penaalin terävin kynä.
Millä rahalla käytät nyt nettiä? Millä rahalla on ostettu päälläsi olevat vaatteet? Millä rahalla valmistat tänään ruokaa?
[/quote]
En käytä rahalla nettiä. sorivaan miten mielestäsi käyttäisin? Vaatteet päälläni on työsuhde vaatteita saatu joskus en osta ikinä vaatteita farkut kerran viidessä vuodessa joten ei kulu vaateisiinkaan että väärin meni taas. Viimeksi olen neulonut pois heitetyistä langoista jotka bloggasin omaan käyttöön niitäkään ei raha valmistanut alunperin. Kalaa syön päivittäin ja voin vaihtaa olutta siideriä palveluksia muihin asioihin kuin rahaan. Se että sinä näet vain rahan kertoo että haukkumisen ja alennusyrityksen lisäksi työsi ei ole tärkeää vaan rahan maksimoiseen keskittyvää. Sori ei tule kauppoja kanssasi sinulla ei ole mittään tarvittavaa.
[/quote]
No mitenkä käytät nettiä tällä hetkellä?
Raha itsessään ei valmista mitään, vaan sitä rahaa tarvitaan asioiden valmistamiseen. Miten ne sinun langat valmistettiin? Kuka ne valmisti ja mistä? Tekikö työnsä korvauksetta?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:46"]Minulle sopisi aivan hyvin vapaa elämä vailla sääntöjä, joita ei ole tilattu. Ongelma on, että laatikoissaan olevilla on kuvitteellinen oikeus valita "meidäntie" ei muuta. Se ei toimi, joten väärässä on se joka kuvittelee valitsevansa muiden puolesta mikä on sovelias tapa elää. [/quote] Tämä sopii. Jos sinulla on rahaa. Tai viljelet ja keräilet. Omilla ehdoilla. Omalla kustannuksella. Minä en sitä halua maksaa.
[/quote]
Niin, eli kai saan itse valita miten elämäni elän? Jankkaat vaan "en haluu blaa blaa" kysy kiinnostaako? Pointtisi on tuoda vain oma idiotismisi esiin jankkaamalla rahojesi suuruudesta ja taitojesi vähyydestä voit tehdä mitä haluat mutta vain määräämälläni tavallani kuullostaako tutulta junde? Olette ristiriidassa taitojenne sekä mielipiteidenne kanssa. Teidän tulisi saada valita ja muiden ei. Eikö hävetä?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
http://yle.fi/uutiset/luomukyla_gaija_valmistautuu_kevaan_kylvoihin/5345973
Siinä hieman luettavaa kaikille rahanahneille valittajille.
[/quote]
No elätkö sinä tällaisessa yhteisössä/oletko omavarainen?
Vai oletko tukien varassa nyhjäävä, joka ei tee mitään itsensä eteen?
Näillä kahdella on aika helvetin iso ero. Ja on niin koomista, että loiset pauhaavat rahanahneudesta, kun se muiden "rahanahneudella" tehdystä työstä tulevat verot kuitenkin kelpaavat. Eli jos et ole rahanahne, niin jätät sitten tuet hakematta, eiks jeh?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:30"]
Raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha raha ......
Sekö on oikeasti kaiken tämän arvoista elämässä.
[/quote]
Jos pärjäät ilman rahaa niin ok. Eli asut kadulla/teltassa tai vanhassa ladossa ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Et osta vaatteita, ruoan keräät ja metsästät.
Elätkö noin?
[/quote]
Rahako nuo luo? Ei vittu että on ihmiset tyhmiä ja siksi mikään ei toimi jos minä valmistan olutta naapuri viljelijän ohrasta ja maksan sillä sähköinssille ja aurinkopanelin valmistajalle sekä vaihdan myös kaivoon pumpun joka toimii aurinko enrgialla. Niin mikä osuus rahalla on tästä? Raha on ylimääräistä jos osaa tehdä pärjää eikä ole mikään pakko yksinpärjätä juntti siis oikeasti juntti isolla jiillä.
[/quote]
Et taida olla penaalin terävin kynä.
Millä rahalla käytät nyt nettiä? Millä rahalla on ostettu päälläsi olevat vaatteet? Millä rahalla valmistat tänään ruokaa?
[/quote]
En käytä rahalla nettiä. sorivaan miten mielestäsi käyttäisin? Vaatteet päälläni on työsuhde vaatteita saatu joskus en osta ikinä vaatteita farkut kerran viidessä vuodessa joten ei kulu vaateisiinkaan että väärin meni taas. Viimeksi olen neulonut pois heitetyistä langoista jotka bloggasin omaan käyttöön niitäkään ei raha valmistanut alunperin. Kalaa syön päivittäin ja voin vaihtaa olutta siideriä palveluksia muihin asioihin kuin rahaan. Se että sinä näet vain rahan kertoo että haukkumisen ja alennusyrityksen lisäksi työsi ei ole tärkeää vaan rahan maksimoiseen keskittyvää. Sori ei tule kauppoja kanssasi sinulla ei ole mittään tarvittavaa.
[/quote]
No mitenkä käytät nettiä tällä hetkellä?
Raha itsessään ei valmista mitään, vaan sitä rahaa tarvitaan asioiden valmistamiseen. Miten ne sinun langat valmistettiin? Kuka ne valmisti ja mistä? Tekikö työnsä korvauksetta?
[/quote]
En ymmärrä kysymystä kerro ennemmin kaavasi jolla juuri minä maksan! Voit myös pohtia itse vaihtoehtoja rahattoman netinkäyttö mahdollisuuksiin, kun kerran terävänä itseäsi pidät! Jatka tarkemmin tuosta miten rahaa tarvitsee valmistamiseen, minä en tarvitse? Miten ennen rahaa on pystytty valmistamaan mitään?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllähän tuolla vastikkeellisella mallilla ollaan Tanskassa jo hyvin pärjätty. Pelottaako, että joudut töihin?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:23"]
[/quote]
[/quote]
Iänikuinen kysymys vapaamatkustajista. Se nyt on silti jokotai. Joko hyväksytään, että systeemissä on mukana niitä vapaamatkustajiakin, mutta sillä nyt kuitenkin saadaan tuloerot pidettyä pieninä ja yhteiskuntarauha säilymään. Tai sitten puretaan hyvinvointia ja kun sitä puretaan, se on pois niiltä laiskoilta mutta se on myös pois niiltä muiltakin. Tai tietysti vot itse alkaa täällä huutamisen sijaan vaika keksimään sellaista hyvoinvointisysteemiä, mikä on sekä kattava että toimiva mutta myös parhaalla tavalla vapaamatkustajia karsiva ja työllisyyttä kannustava ajamatta ihmisiä hyvinvointiloukkuihin. Samalla voit miettiä, miten yhteiskunnan rakenteet vaikuttavat siihen, että joidenkin mielestä vapaamatkustaminen on parempi vaihtoehto kuin työnteko. Ja voit vaikkapa keksiä vastauksen siihen, miten erotetaan laiska selliasesta, joka oikeasti tarvitsisi vaikkapa hoitoa ja terapiaa kyetäkseen työhön tai sitten esimerkiksi sen työpaikan. Isompi ongelma yhteiskunnassamme tällä hetkellä on, miten kyetä tarjoamaan työtä jokaiselle halukkaalle.
[/quote]