Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1401/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisarusteni kanssa yhteinen rantamökki, johon kuuluu edellinen saunarakennus. Mökin varaaminen tapahtuu yhteisymmärryksessä. 

Varasin mökin yhdeksi viikonlopuksi. Mulla oli kahden päivän etäkoulutus, ja ajattelin että mökillä saan siihen osallistuttua rauhassa, kotona kuitenkin on perheenjäsenet ympärillä ja kaipaavat ruokaa ja ihmettelevät yms.  Mökkivarauksen syy oli sisarusteni tiedossa hyvissä ajoin. 

No, tuli sitten kyseinen viikonloppu. Veljeni perhe ajoi mökille, koska "ei kai haittaa, kun lämmitetään sauna ja ulkoillaan".  No, siinä olivat, vaikka en myöntynytkään, en häätänyt pois. Ehkä just just olisin sen pihalla leikkimisen kanssa vielä pärjännyt, mutta sitten alkoi se sisällä ravaaminen: "Olisiko lapsille mitään välipalaa?", "KeittäISITKÖ (siis mun pitäis) kahvit/kaakaot/iltapuurot lapsille.". 

Siinä se mun opiskelurauha sitten menikin. Paremmin se olis kotona teinien kanssa sujunut kuin veljen alle kouluikäisiä palvellessa. 

Ja miksi siis palvelit?

En palvellut. Mutta se jatkuva keskeyttäminen palvelujen tarpeessa pilasi mun opiskelut. Paremmin olisin onnistunut kotona. 

Mutta annoit heidän jättää puurokattilat tiskaamatta ja tiskasit itse?

1402/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisarusteni kanssa yhteinen rantamökki, johon kuuluu edellinen saunarakennus. Mökin varaaminen tapahtuu yhteisymmärryksessä. 

Varasin mökin yhdeksi viikonlopuksi. Mulla oli kahden päivän etäkoulutus, ja ajattelin että mökillä saan siihen osallistuttua rauhassa, kotona kuitenkin on perheenjäsenet ympärillä ja kaipaavat ruokaa ja ihmettelevät yms.  Mökkivarauksen syy oli sisarusteni tiedossa hyvissä ajoin. 

No, tuli sitten kyseinen viikonloppu. Veljeni perhe ajoi mökille, koska "ei kai haittaa, kun lämmitetään sauna ja ulkoillaan".  No, siinä olivat, vaikka en myöntynytkään, en häätänyt pois. Ehkä just just olisin sen pihalla leikkimisen kanssa vielä pärjännyt, mutta sitten alkoi se sisällä ravaaminen: "Olisiko lapsille mitään välipalaa?", "KeittäISITKÖ (siis mun pitäis) kahvit/kaakaot/iltapuurot lapsille.". 

Siinä se mun opiskelurauha sitten menikin. Paremmin se olis kotona teinien kanssa sujunut kuin veljen alle kouluikäisiä palvellessa. 

Ja miksi siis palvelit?

En palvellut. Mutta se jatkuva keskeyttäminen palvelujen tarpeessa pilasi mun opiskelut. Paremmin olisin onnistunut kotona. 

Mikä sulla on hätänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskaajanarsisti sanoi, ei kai se nyt haittaa. Jos hän nyt vähän.

On noita joille toiset on vain esineitä.

Pikkarambo?

Vierailija
1404/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa

2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.

Auto on käyttöesine. Kertoo sinänsä surullista tarinaa suomalaisten persaukisuudesta, että sitä ei uskalleta lainata kellekkään. Ajellaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden ja se on sitten katastrofi jos joku kolahtaa. Toisaalta jos se lainaaja on persaukinen niin ei sen kannata sitä tuttavapiirin kalleinta santanderia lainatakkaan vaan joku arvottomampi.

Kaikille se auto ei ole se parin vuoden välein uusi liikkeestä haettu Audi vaan osa välittääkin autoistaan.

Vierailija
1405/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillä hajosi iso auto (kokoluokkaa kuorma-auto) meidän pihaan, ohikulkumatkalla. Eli ei ollut mitään asiaa meille. Hän ei saanut sitä siitä liikenteeseen, joten joutui jättämään se yöksi siihen. "Ei kai teitä haittaa, että tämä on tässä?" Aluksi vastasin niin kuin tuollaiseen kysymykseen oletetaan vastattavan. "Ei haittaa!". Kun ei se estänyt meitä poistumasta kotoa tai tekemästä mitään, mitä olimme tekemässä.

Seuraavana päivänä samaan kysymykseen jo sanoin, että kyllä se vähän haittaa, joten olisi suotavaa, että se vietäisi mahdollisimman pian siitä pois. Se poistettiin siitä kolmannen päivän aamuna, mutta jäljelle jäi järkyttävä öljyläikkä maahan. Tietääkseni tämä ei ole pohjavesialuetta, joten tuon vertainen öljy tuskin maailmaa kaataa, mutta ruma se on.

Vaikkei ole pohjavesialuetta, niin ihmettelen miksi ette kaivaneet sitä pois? Läikkä voi pinnalla olla pieni mutta se imeytyy nopeasti syvälle maahan.

Vierailija
1406/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi siis palvelit?

Jätin tiskaamatta. Siinähän odotti seuraavaa mökkireissua. Tuli vaan valitusta sisarusten Whatsappissa, että mökki jätetään huonoon kuntoon. Omat jälkeni siivosin, mutta en pessyt heidän tiskejään eikä pottaa jota en itse käytä yms. 

Vierailija
1407/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on tylsiä noi keksityt seksijutut, mut kai niiden kirjoittajan mielestä "ei kai haittaa jos vähän trollaan palstalla". Jos ne olis edes hiukan omaperäisiä, mut kun samoja juttuja näkee joka ketjussa.

Antaisitte jo olla.

Vierailija
1408/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1409/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissit on kyllä tarkoitettu ihan kaikille, mammojen ja vaunujen on ihan turha itkeä saati rähjätä asiasta. Toki on kohteliasta päästää hissiin ensin pyörätuolit, vaunut ym., mutta ihan niillä saa kaikki ajella.  Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään ahdistua asiasta.

Veikkaanpa, ettet ole koskaan ollut siinä vaunu- tai pyörätuoliasemassa, vaan olet voinut valita portaat hissin sijaan. Siksi et ole joutunut ahdistumaan asiasta.

No eikö ne vaunujen ja pyörätuolien käyttäjät sitten voi koskaan odottaa? Ei kai siinäkään ole mitään järkeä, että komennetaan kaikki (oletttavasti) tervejalkaiset ulos hissistä, että mamma saa tuoda vaununsa sinne. 

Tuommoinen "hissipoliisina" toimiminen on yhtä hölmöä kuin invavessojen ja autopaikkojen vartioiminen, ettei kukaan terve vaan saisi niitä käyttää. Monet vammat eivät näy ulospäin.

Kerron miksi. Useinkin Kampissa käyneenä olen ollut tilanteessa, missä rattaissa istuva päiväkuivaksi opetteleva lapsi huutaa pissihätää ja täpötäydet hissit ne vaan huristelevat ohi täynnänsä teinejä ja korkkareilla tipsuttelevia ihQbeibejä. Jonoa kertyy. Tissit räjähtämäisillään olevat mammat haluavat etuilla, koska sattuu ja koskee ja vauva huutaa. Huonojalkaiset vanhukset motkottavat tuohtuneena, kun eivät jaksa seistä ja nuorempien pitäisi väistää. Ja täysipäiselle hissit ne vaan huristelevat ohi pysähtymättä, yksi toisensa jälkeen.

Silloin muistan: ei Kamppiin lastenrattaiden kanssa enää ikinä. Ikinä.

Vierailija
1410/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissit on kyllä tarkoitettu ihan kaikille, mammojen ja vaunujen on ihan turha itkeä saati rähjätä asiasta. Toki on kohteliasta päästää hissiin ensin pyörätuolit, vaunut ym., mutta ihan niillä saa kaikki ajella.  Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään ahdistua asiasta.

Veikkaanpa, ettet ole koskaan ollut siinä vaunu- tai pyörätuoliasemassa, vaan olet voinut valita portaat hissin sijaan. Siksi et ole joutunut ahdistumaan asiasta.

No eikö ne vaunujen ja pyörätuolien käyttäjät sitten voi koskaan odottaa? Ei kai siinäkään ole mitään järkeä, että komennetaan kaikki (oletttavasti) tervejalkaiset ulos hissistä, että mamma saa tuoda vaununsa sinne. 

Tuommoinen "hissipoliisina" toimiminen on yhtä hölmöä kuin invavessojen ja autopaikkojen vartioiminen, ettei kukaan terve vaan saisi niitä käyttää. Monet vammat eivät näy ulospäin.

Kerron miksi. Useinkin Kampissa käyneenä olen ollut tilanteessa, missä rattaissa istuva päiväkuivaksi opetteleva lapsi huutaa pissihätää ja täpötäydet hissit ne vaan huristelevat ohi täynnänsä teinejä ja korkkareilla tipsuttelevia ihQbeibejä. Jonoa kertyy. Tissit räjähtämäisillään olevat mammat haluavat etuilla, koska sattuu ja koskee ja vauva huutaa. Huonojalkaiset vanhukset motkottavat tuohtuneena, kun eivät jaksa seistä ja nuorempien pitäisi väistää. Ja täysipäiselle hissit ne vaan huristelevat ohi pysähtymättä, yksi toisensa jälkeen.

Silloin muistan: ei Kamppiin lastenrattaiden kanssa enää ikinä. Ikinä.

Kunnes unohdan ja menen takaisin tuohon odotushelvettiin.

Vierailija
1411/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu auki ja kun on oma vuoro niin karjaisee muut pois. Veli kyseessä niin helkkari vieköön mikä lapanen olet kun et sanottua saa.

Vierailija
1412/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Toivottavasti on entinen kaveri, on sen verran törkeää käytöstä. Varmaan jonkin tapaista vallankäyttöä tai ylemmyyden todistamista. Kuka tekee tuollaista toiselle? Varsinainen mul**u.

Mä en nyt ymmärtänyt ollenkaan että mitä pahaa tuo kaveri teki. Tai ei mulla tulis mieleenkään pahoittaa mieltä siitä että joku ostaa samanlaisen mekon :D

Näin sitä huomaa kuinka erilailla ihmisten mielet toimii.

Vierailija
1413/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen ignooraaminen ja tunneköyhyys. Miten se muka haittaisi?

Vierailija
1414/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukastoimikuntamme klikkijäsenet (=jäsenet, jotka junailivat asioita keskenään, koska mielestään osasivat kaiken  paremmin ja jättivät tiedottamatta niistä muille asukastoimikunnan jäsenille) päättivät kevättalkoiden yhteydessä kipata risu- ja muut kasvijätteet läheiseen metsikköön. Sanoin näistä heille, koska minua oli lähestynyt viereisen talon eräs asukas ja valitti siitä. Sanoin etten ole asukastoimikunnassa, mutta voin viesä viestin perille. Tämä asukas pyysi etten kerro kuka asiasta valitti. Kerroin sitten asukasotimikunnan silloiselle puheenjohtajalle, että minua pyydettiin välittämään viesti, ettei saa kipata kasvijätteitä toisen metsään. Puheenjohtaja sanoi minulle, että kuka siitä muka välittää, mullaksihan ne muuttuvat nopeasti. Sanoin, että ainakin pitää sitten pyytää lupa tuon metsikön omistajalta. Ei kuulemma tarvetta, koska kuka tästä nyt valittaisi. Kohta tämä klikki keskustlei keskenään ja päättelivät, että minä olin tämän asian takana, eikä ketään muuta ja minulle tuli sitten puuhaneito kertomaan, että "eihän tuo kenellekään ole vahingoksi, ei tää ketään haittaa". Ajattelin, että en aio kyllä osallista näiden neitosten talkoisiin nyt enkä tulevaisuudessa. Seuraavissa talkoissa toistui sama juttu. Sain kuulla vinoilevan hymyn kera, että "noniin, näitkös, ei haitannut ketään viime keväänä"

Nyt sitten tuo viereisen talon valittaja-asukas toimi itse ja soitti metsän omistajalle. Metsän omistaja kävi seuraavana päivänä katsomassa, tilasi siivouspartion siistimään metsikön pohjan, selvitti vuokra-asuntojen omistajayrityksen  ja lähetti laskun siivouksesta.

Vierailija
1415/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, lainaus jäi pois :(

-Auts

PS: Halonen mainittu!

Vierailija
1416/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, itselleni vastaen,

Alkuperäinen viesti oli, ja puuttuva lainaus:

---->>>

Jätin miehen, koska hän äänesti Eskoa Ahoa presidentinvaaleissa, kun mahdollisuus oli äänestää Tarja Halosta ensimmäiseksi naispresidentiksi. Tajusin, että mies on juntti eikä kykene kriittiseen ajatteluun vaan tulee aina seuraamaan lapsuudenkodissaan opittua ideologiaa.

---<<<

-Auts

Vierailija
1417/3103 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kirurgi poisti 3 hammasta vaikka kyse oli purentaviasta! Varokaa hammaslääkäreitä!

Todella paljon erikoishmlääkäreitä jotka rahastavat ja surutta hoitavat hampaita väärin.

Vierailija
1418/3103 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän mielestä oli hyvä idea ulkomaanlomalla eksyttää. Katosi jo lentokentällä yhtäkkiä jonnekin, ja minä ihmeissäni ja huolissani (tämä aikana ennen kännyköitä). Ihme temput jatkuivat kohteessa ja vielä päälle naureskeli kustannuksellani. Asenteensa vaikutti siltä ettei tää haittaa.

Vierailija
1419/3103 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Toivottavasti on entinen kaveri, on sen verran törkeää käytöstä. Varmaan jonkin tapaista vallankäyttöä tai ylemmyyden todistamista. Kuka tekee tuollaista toiselle? Varsinainen mul**u.

Mä en nyt ymmärtänyt ollenkaan että mitä pahaa tuo kaveri teki. Tai ei mulla tulis mieleenkään pahoittaa mieltä siitä että joku ostaa samanlaisen mekon :D

Näin sitä huomaa kuinka erilailla ihmisten mielet toimii.

Niinhän ne mielet tekee, toimii erilailla. Ei muakaan haittaisi, jos joku ostaa samanlaisen mekon.

Sen sijaan mua haittaisi kovasti, jos sama ihminen monta kertaa tekisi tekoja, joiden selvä tarkoitus on saada mut tuntemaan huonommuutta, korostaa omaa ylemmyyttään ja näen, että pääasiallisin teon syy on pahoittaa mun mieli. Vaikkapa ostamalla mekko.

Vierailija
1420/3103 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän mielestä oli hyvä idea ulkomaanlomalla eksyttää. Katosi jo lentokentällä yhtäkkiä jonnekin, ja minä ihmeissäni ja huolissani (tämä aikana ennen kännyköitä). Ihme temput jatkuivat kohteessa ja vielä päälle naureskeli kustannuksellani. Asenteensa vaikutti siltä ettei tää haittaa.

minä olisin tuossa tilanteessa tehnyt vastajäynän. Esimerkiksi varannut itselleni toisesta hotellista oman huoneen, pidentänyt lomaa parilla päivällä-viikolla ja viettänyt miesvapaata. Tai kokonaan toisen lomakohteen ja esittäisin kotona sitten ymmärtämätöntä kun kumppani saarnaa siitä miten huolissaan oli, kun kokonaan katosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi