Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1381/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Mä en jaksa stressata ja kytätä mitä vaatteita mua köyhemmät ystäväni ostavat ja käyttävät enkä myöskään mitä itseäni rikkaammat ystäväni ostavat ja käyttävät. Menisi niuhotuksen puolelle.

Mutta tuossa tapauksessa se oli tehty tarkoituksella, hyvin eri asia.

Vierailija
1382/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppis päästi kaverinsa nukkumaan minun sänkyyn, kun olin vanhemmilla yökylässä! Ei edes lakanoita vaihtanut tai pessyt. Sanoi vaan että "Ei varmaan haittaa". Tälle kaverille sanoin sitten asiasta seuraavalla vierailulla ja hän oli pahoillaan. Oli luottanut kämppikseni sanaan.

Mun huonekaveri oli antanut meidän toisen kämppiksen nukkua mun sängyssä kun olivat kännänneet pitkään. Ihmettelin palattuani (viikon lomalta) kun sänkyni haisi ummettuneelle. Kävi ilmi että tämä kämppis (nainen) usein kastelee sänkynsä kännissä ja oli vissiin käynyt nytkin vahinko jota eivät olleet edes huomanneet saati että olisivat yrittäneet jotenkin korjata tilanteen 🙄 kiva sitten patjaa yrittää jotenkin pestä kun ei ollut uuteenkaan varaa...

Mulle kävi samalla tavalla. Nostin metelin.

Ihan samalla tavalla.

Olin kämppikselle tosi vihainen. Syyllinen oli yhden poikaystävä. Sanoin, kun näin miehen, lompakko auki tai pois täältä. Kaikki oltiin pa ja tää, kenen poikaystävä oli, ilmoitettiin poikaystävä ei saa enää tulla tänne, ennen kuin on maksanut uuden patjan.

Pesin patjan yhtenä aamuna, kun olin viikonlopun poissa ja kuivui viikonlopun. Oli ihan ok.

Poikaystävää ei enää näkynyt

Mistä näitä kännissä sänkyyn kusijoita oikein sikiää? Itselläkin kokemus säädöstä, joka tuhdin humalan jälkeen oli kussut minun sänkyyn. Oli aamulla yrittänyt kötöstää peiton siihen valtavan kusen päälle ja häipyi vähin äänin. No, päivällä totuus valkeni. Pesin ensin petarin, peiton, kaiken minkä sängystä sai irti. Vaan kun sitä kusta oli runkopatjassa asti. Ällötti sen verran, että roudasin kauhealla työllä vanhan kierrätysasemalle ja ostin uuden. Kusimiehen temppu teki kaikkineen yli tonnin laskun. Hänestä ei kuulunut sen koommin. Ei kai haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Mä en jaksa stressata ja kytätä mitä vaatteita mua köyhemmät ystäväni ostavat ja käyttävät enkä myöskään mitä itseäni rikkaammat ystäväni ostavat ja käyttävät. Menisi niuhotuksen puolelle.

Ottaisin sen imartelevana kohteliaisuutena jos joku kopioisi tyyliäni.

Sama

Vierailija
1384/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kissa kusi päälle, kun olin kaverin luona kylässä. Heräsin siihen että lämmin kostea tunne levisi jalkoihin. Inhottavaa! Kaveri sanoi välinpitämättömästi, että joo se tekee siitä, heitä ne lakanat ja pyyhe pyykkikoneeseen. Ei pahoitellut sanallakaan. En mennyt toista kertaa kylään.

Vierailija
1385/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisarusteni kanssa yhteinen rantamökki, johon kuuluu edellinen saunarakennus. Mökin varaaminen tapahtuu yhteisymmärryksessä. 

Varasin mökin yhdeksi viikonlopuksi. Mulla oli kahden päivän etäkoulutus, ja ajattelin että mökillä saan siihen osallistuttua rauhassa, kotona kuitenkin on perheenjäsenet ympärillä ja kaipaavat ruokaa ja ihmettelevät yms.  Mökkivarauksen syy oli sisarusteni tiedossa hyvissä ajoin. 

No, tuli sitten kyseinen viikonloppu. Veljeni perhe ajoi mökille, koska "ei kai haittaa, kun lämmitetään sauna ja ulkoillaan".  No, siinä olivat, vaikka en myöntynytkään, en häätänyt pois. Ehkä just just olisin sen pihalla leikkimisen kanssa vielä pärjännyt, mutta sitten alkoi se sisällä ravaaminen: "Olisiko lapsille mitään välipalaa?", "KeittäISITKÖ (siis mun pitäis) kahvit/kaakaot/iltapuurot lapsille.". 

Siinä se mun opiskelurauha sitten menikin. Paremmin se olis kotona teinien kanssa sujunut kuin veljen alle kouluikäisiä palvellessa. 

Ja miksi siis palvelit?

Vierailija
1386/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuraava kollega jätti aivan jäätävän pinon töitä mulle jälkeen kun sairastin.

En tiiä olisinko käynyt itkee vai kirkumaan.

Ylipäätään kestolusmu, käy vaan töissä näytillä ja palkka juoksee, jauhaa/hoitaa omia asioitaan työajalla. Jaarittelee omia juttujaan.

Mutta hei, eihän toi haittaa kun suojatyöpaikka kuntayhtymässä.

Pomoille valitettu usein.

Vierailija
1387/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajanarsisti sanoi, ei kai se nyt haittaa. Jos hän nyt vähän.

On noita joille toiset on vain esineitä.

1388/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Vieraat tulivat ja pinnani katkesi kun minut käytännössä työnnettiin keittiöön pois näkyvistä ja pyydettiin lähtemään etten häiritse arvon vieraita...

Minä olisin sanonut hänelle

-Sopii oikein hyvin, etten jää häiritsemään arvon vieraitasi.

Ja kävellyt sen jälkeen ulos talosta.

Kun noin 25 vuotta sitten, opin kasvattamaan itselleni henkisen selkärangan, niin suurin osa sukulaisistani, piti sitä henkilökohtaisena loukkauksena, kun en ollutkaan enää kaikkien käytettävissä 24/7

Ja tuo "Ei kai se haittaa?" kysymys, ei enää toiminutkaan sukulaisten haluamallaan tavalla.

Nykyisin minua ei kutsuta juuri mihinkään tilaisuuksiin tai juhliin, ilmeisesti sukulaiseni kuvittelevat rankaisevansa minua tuolla tavalla, mutta minua se ei haittaa yhtään.

Vierailija
1389/3103 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi nuorimmaisensa lisäksi pari teiniä kuokkavieraiksi oman lapseni 5v synttäreille. Koska ei kai pari lisävierasta nyt haittaa. Muut lapset n 4-6v. Teinit söivät tarjoiluista n. puolet, rikkoivat synttärisankarin sekä isoveljensä (7v) legorakennelmat, penkoivat ja naureskelivat lasteni piirustuksille yms. Haittasi!

Mä olen nauravan teinin laittanut ulos.

Yksi tuli synttäreille, toi pikkuveljen ja kysyi ovella onko sufee.

Kerroin nämä synttärit ovat tärkeät mun pojalle. Käyttäydytkö, vai mitä teet.

Oli mennyt tyttöystävänsä kanssa keittiöön, kuulin, kun jääkaappi aukesi ja avasi kuohuviinipullon.

Heitin teinit ulos, otin pullon kädestä ja laitoin äidille viestiä sun esikoinen otti vapuksi varatun shampanjapullon, arvo 80 euroa.

Mobilepay toimii.

ETTÄ

Vierailija
1390/3103 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.lk leirikoulussa samassa huoneessa nukkunut tyttö istui likaisilla verkkareillaan suoraan minun tyynyni päällä. Sanoin, että hei, sä istut mun tyynyllä. Tyttö katsoi alleen ja naurahti: "oho, no ei se haittaa!", ja jatkoi muille juttelua. Juuh, en ajatellutkaan, että _sinua_ haittaisi istua pylly mukavan pehmeästi tyynyssä, johon minä joudun yöksi painamaan pääni.

Vierailija
1391/3103 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppis päästi kaverinsa nukkumaan minun sänkyyn, kun olin vanhemmilla yökylässä! Ei edes lakanoita vaihtanut tai pessyt. Sanoi vaan että "Ei varmaan haittaa". Tälle kaverille sanoin sitten asiasta seuraavalla vierailulla ja hän oli pahoillaan. Oli luottanut kämppikseni sanaan.

Mun huonekaveri oli antanut meidän toisen kämppiksen nukkua mun sängyssä kun olivat kännänneet pitkään. Ihmettelin palattuani (viikon lomalta) kun sänkyni haisi ummettuneelle. Kävi ilmi että tämä kämppis (nainen) usein kastelee sänkynsä kännissä ja oli vissiin käynyt nytkin vahinko jota eivät olleet edes huomanneet saati että olisivat yrittäneet jotenkin korjata tilanteen 🙄 kiva sitten patjaa yrittää jotenkin pestä kun ei ollut uuteenkaan varaa...

Mulle kävi samalla tavalla. Nostin metelin.

Ihan samalla tavalla.

Olin kämppikselle tosi vihainen. Syyllinen oli yhden poikaystävä. Sanoin, kun näin miehen, lompakko auki tai pois täältä. Kaikki oltiin pa ja tää, kenen poikaystävä oli, ilmoitettiin poikaystävä ei saa enää tulla tänne, ennen kuin on maksanut uuden patjan.

Pesin patjan yhtenä aamuna, kun olin viikonlopun poissa ja kuivui viikonlopun. Oli ihan ok.

Poikaystävää ei enää näkynyt

Mistä näitä kännissä sänkyyn kusijoita oikein sikiää? Itselläkin kokemus säädöstä, joka tuhdin humalan jälkeen oli kussut minun sänkyyn. Oli aamulla yrittänyt kötöstää peiton siihen valtavan kusen päälle ja häipyi vähin äänin. No, päivällä totuus valkeni. Pesin ensin petarin, peiton, kaiken minkä sängystä sai irti. Vaan kun sitä kusta oli runkopatjassa asti. Ällötti sen verran, että roudasin kauhealla työllä vanhan kierrätysasemalle ja ostin uuden. Kusimiehen temppu teki kaikkineen yli tonnin laskun. Hänestä ei kuulunut sen koommin. Ei kai haittaa?

Mietin kuule samaa! Onko nämä niitä ihmisiä jotka juovat niin paljon, että jalat lähtee alta, vintti pimenee ja sen takia sattuu näitä alleen laskemisia. Luulisi häpeän tunteen vaikuttavan sen verran vahvasti, että juomisen kanssa osattaisiin himmailla.

Kaverin kaveri on tällainen. Lähemmäs nelikymppinen nainen joka humalassa k*see allensa ja oksentelee. Ei tulisi mieleenkään majoittaa kyseistä ihmistä. :D

Vierailija
1392/3103 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat ovat tietyntyyppisten ihmisten loukkaavat kommentit, jotka kuitataan, että missä sun huumorintaju on? Eli ensin loukataan ja sitten loukataan uudestaan, että et edes tajua ottaa v*ttuilua asianmukaisella tavalla eli ns. huumorilla.

Näitä on elämän varrella tullut vastaan muutama ja ovat psykopaatteja järjestään. Kukaan heistä ei ole kovin hyvin pärjännyt, moni on kuollut viis-kuuskymppisenä.

Tää menee ohi varsinaisen aiheen mutta mun on pakko kommentoida tätä. Minulla oli ystävä joka harrasti tätä, vertaili itseään minuun korostaen itseään ja asioita missä oli omasta mielestään minua parempi. Myös ulkonäköä vertaili, itse oli ollut nuoruudessaan malli, minä en (ja muutenkin olen ihminen jolle ulkonäkö on toissijainen asia, ennemmin arvostan luonnetta ja älyä), joten oli tosi kiva käydä tämän ihmisen kanssa vaikka saunassa kun kommentoi minun selluliittejä kauhistellen "miten sulla voi olla noin kauheat selluliitit reisissä, kato mulla ei oo mitään vaikka oon sua melkein 10 vuotta vanhempi".

Viimeisen kerran loukkasi minua kun tuli kotiini ja alkoi aukoa kaappeja, pakastinta jne ja kauhistella miten huonossa järjestyksessä ne oli. "Sä oot huono äiti kun sulla on näin sikin sokin kaappi" Minä olen myös yrittäjä jolla on 15 työntekijää, kaksi pientä lasta, puoliso jolla myös oma yritys ja teemme molemmat aivan sairaasti töitä. Ruuhkavuosia eläessä pääasia on että lapset pysyy hengissä ja itsellä firma pystyssä ja leipä työntekijöiden pöydässä. Ja kaverini tiesi että koen huonoa omaatuntoa siitä että en ehdi olla lasteni kanssa niin paljon kun haluaisin ja poden syyllisyydentuntoa tästä. Tämä kaverini on ollut työtön viimeiset 10 vuotta ja hänen lapsensa ovat jo teinejä. Suutuin tästä arvostelusta ja sanoin että miten voit tulla toisen ihmisen kotiin arvostelemaan äitiyttä jonkun kaapin perusteella?! "Hei läppä läppä, etkö nyt huumoria tajua, miten sä oot noin tosikko.." Toi oli viimeinen niitti, olin sitten niin tosikko että tajunnut näiden vitsien huumorisisältöä.

Sillä ei sipuli kestänyt sun menestystä. Tosin en ymmärrä miten sulla tossa tilanteessa on edes riittänyt aikaa ja energiaa tuollaiselle tollolle. Olen ollut yrittäjänä samassa tilanteessa, tosin vähemmän työntekijöitä ja vähemmän lapsia, mutta kyllä mulla karsiutui aika tehokkaasti pois kaikki ylimääräinen ajankulu, ensimmäisenä huonosti käyttäytyvät"ystävät".

Vierailija
1393/3103 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on entinen kaveri, on sen verran törkeää käytöstä. Varmaan jonkin tapaista vallankäyttöä tai ylemmyyden todistamista. Kuka tekee tuollaista toiselle? Varsinainen mul**u.

Vierailija
1394/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisarusteni kanssa yhteinen rantamökki, johon kuuluu edellinen saunarakennus. Mökin varaaminen tapahtuu yhteisymmärryksessä. 

Varasin mökin yhdeksi viikonlopuksi. Mulla oli kahden päivän etäkoulutus, ja ajattelin että mökillä saan siihen osallistuttua rauhassa, kotona kuitenkin on perheenjäsenet ympärillä ja kaipaavat ruokaa ja ihmettelevät yms.  Mökkivarauksen syy oli sisarusteni tiedossa hyvissä ajoin. 

No, tuli sitten kyseinen viikonloppu. Veljeni perhe ajoi mökille, koska "ei kai haittaa, kun lämmitetään sauna ja ulkoillaan".  No, siinä olivat, vaikka en myöntynytkään, en häätänyt pois. Ehkä just just olisin sen pihalla leikkimisen kanssa vielä pärjännyt, mutta sitten alkoi se sisällä ravaaminen: "Olisiko lapsille mitään välipalaa?", "KeittäISITKÖ (siis mun pitäis) kahvit/kaakaot/iltapuurot lapsille.". 

Siinä se mun opiskelurauha sitten menikin. Paremmin se olis kotona teinien kanssa sujunut kuin veljen alle kouluikäisiä palvellessa. 

Ja miksi siis palvelit?

En palvellut. Mutta se jatkuva keskeyttäminen palvelujen tarpeessa pilasi mun opiskelut. Paremmin olisin onnistunut kotona. 

Vierailija
1395/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sadekelillä junassa tuli yks minkkiturkkihuo..ra ja rupes asettelemaan märkää valuvaa turkkiaan koukkuun roikkumaan (ei allegoria) penkkini viereen. Kehoitin ystävällisesti asettelemaan sen muualle, vaikka tyhjälle paikalle, valumasta ja kastelemasta minua. Arvatkaako vetikö hirveen hikarin. Lähti lopulta pois kun ihmiset alkoivat tuijottaa.

Veti hirveän koulussa menestyjän? Mistä hän sen kympin oppilaan siihen yhtäkkiä tempaisi ja miksi.

Vierailija
1396/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö saisi ostaa samaa mekkoa, vaikka itse siitä pitää? Onko mekoilla muka joku apus eka! -järjestelmä, jonka mukaan vain yksi kaveripiirissä saa ostaa sen? Rasittavia tuollaiset itse kehitetyt rakennelmat, kun voisi vaan olla stressamatta muiden tekemisistä.

Vierailija
1397/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostaja laittoi ötököitä hernekeittoon ja on silleen, että eihän tää haittaa.

Vierailija
1398/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö saisi ostaa samaa mekkoa, vaikka itse siitä pitää? Onko mekoilla muka joku apus eka! -järjestelmä, jonka mukaan vain yksi kaveripiirissä saa ostaa sen? Rasittavia tuollaiset itse kehitetyt rakennelmat, kun voisi vaan olla stressamatta muiden tekemisistä.

Tässä ketjussa ei olisi yhtään viestiä jos meillä olisi kyky olla vain välittämättä toisten tekemisistä ja sanomisista.

Vierailija
1399/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillä hajosi iso auto (kokoluokkaa kuorma-auto) meidän pihaan, ohikulkumatkalla. Eli ei ollut mitään asiaa meille. Hän ei saanut sitä siitä liikenteeseen, joten joutui jättämään se yöksi siihen. "Ei kai teitä haittaa, että tämä on tässä?" Aluksi vastasin niin kuin tuollaiseen kysymykseen oletetaan vastattavan. "Ei haittaa!". Kun ei se estänyt meitä poistumasta kotoa tai tekemästä mitään, mitä olimme tekemässä.

Seuraavana päivänä samaan kysymykseen jo sanoin, että kyllä se vähän haittaa, joten olisi suotavaa, että se vietäisi mahdollisimman pian siitä pois. Se poistettiin siitä kolmannen päivän aamuna, mutta jäljelle jäi järkyttävä öljyläikkä maahan. Tietääkseni tämä ei ole pohjavesialuetta, joten tuon vertainen öljy tuskin maailmaa kaataa, mutta ruma se on.

Vierailija
1400/3103 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalostaja laittoi ötököitä hernekeittoon ja on silleen, että eihän tää haittaa.

Nauratti niin että tuli pissat housuun. Sä oot varmaan silleen, että eihän tää haittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän