Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1181/3103 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ala-asteella samanlaisen perheen lapsi joka söi lunta maanantaisin nälkäänsä, keittiötäti sääli välillä kun oli huomannut ja antoi leipää ennen ruokaa. Sossuilmoitushan siitä myöhemmin tuli, mutta sanoivat että koulun ei pidä välittää kun ovat jo seurannassa. Perheellä siis kallis auto jne ulospäin kallista, muttei rahaa ostaa ruokaa. =/

Lapsiparka.[/quote]

Voi olla, että rahaa saattoi kyllä löytyä, mutta vanhempia ei ole kiinnostanut kokkaillut lapsille kun ovat vetäneet viinaa kaiket päivät. Juopoilla ei välttämättä ole säännöllisiä ruoka-aikoja. Jääkaapista löytyyvain kaljaa jne.

Vierailija
1182/3103 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin kutsu veljen lapsen synttäreille. Hetken verran syötiin kakkua ja sitten leikittiin omien lasten ja heidän pienempien serkkujen kanssa.

Veli ja vaimonsa kävivät vaivihkaa vaihtamassa saunakamat päälle ja kysyivät yhtäkkiä kylpytakeissa ovelta että ei kai haittaa että käydään pikaisesti löylyissä? Kaksi tuntia meni kun me jouduttiin vanhimman tyttöni kanssa paimentamaan lapsilaumaa kunnes punaposkiset vanhemmat tuli kikatellen ”löylyistä”.

Meidän tyttö myöhästyi tämän takia leffasta ja veljelleni ei tullut mieleenkään korvata aiheuttamaansa mielipahaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/3103 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ala-asteella samanlaisen perheen lapsi joka söi lunta maanantaisin nälkäänsä, keittiötäti sääli välillä kun oli huomannut ja antoi leipää ennen ruokaa. Sossuilmoitushan siitä myöhemmin tuli, mutta sanoivat että koulun ei pidä välittää kun ovat jo seurannassa. Perheellä siis kallis auto jne ulospäin kallista, muttei rahaa ostaa ruokaa. =/

Lapsiparka.

Voi olla, että rahaa saattoi kyllä löytyä, mutta vanhempia ei ole kiinnostanut kokkaillut lapsille kun ovat vetäneet viinaa kaiket päivät. Juopoilla ei välttämättä ole säännöllisiä ruoka-aikoja. Jääkaapista löytyyvain kaljaa jne.

No ehkä, sitä ei ollut silloin puhetta. Ainoastaan turkit ja autot jne.

Vierailija
1184/3103 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

b) kuka pösilö antaa lasten JUOSTA "YMPÄRI JA EDESTAKAISIN" juhlissa?

Sehän oli parasta sukujuhlissa lapsena, että sai serkkujen kanssa juoksennella juhlatilassa.

Vierailija
1185/3103 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 luokkalaiset teki kotitaloustunnilla myyjäisiinsä leivonnaisia.

Toisen 8 luokan oppilaat söi ne. Ei kai haittaa?

Ja nimesivät syöjäksi sen, joka ei syönyt.

Vierailija
1186/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästät laivan buffetissa yhden venäläisen ohitsesi, kun tämä kertoo ottavansa vain vähän yhtä lajia. Se on lupa koko venäläisjoukkiolle etuilla. Koettu Saksan lautalla 2000- luvun alussa. Jostain kumman syystä vain venäjäksi oli teksti, ettei ruokaa saa tuoda ruokasalin ulkopuolelle.

Suomessa olen nähnyt aika monen hotellin ravintolan ovella ilmoituksen suomen, ruotsin, englannin ja saksan kielellä, että ruokaa ei saa viedä ulkopuolelle ravintolasta.

Saksalaiset ovat tässä ihan perinteisiä. Ja suomessa riittää näitä, "otan tästä välistä ihan vaan nopeesti" -tyyppejä. Monella menee jauhot suuhun siinä vaiheessa, eivätkä tajua edes blokata näiden henkilöiden etuiluja

Pakkoko siellä on hidastella ja säätää? Musta venäläiset ja monet muut on joustavia. En ymmärrä, miksi ihmiset on niin pirun hitaita. Ekaa kertaa elämässään buffassa? Kun siihen eteen alkaa tulla tyhjää, kun joku pirkko tai maija siinä hitaasti pohtii, mitä ottaa, niin miksei siitä edestä voi viuhahtaa jotain ottamaan? Jos haittaa, kannattaa olla hieman nopeampi.

Vierailija
1187/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Meillä oli myös naapurin vieras parkkeerannut meidän pihalle. Vaimo oli tullut töistä kotiin harrasteautolla joka on -90 luvun Chevy pick up neliveto bensa V8:lla. Vaimo on kohtuullisen temperamenttinen tapaus. Oli laittanut chevyn koukkuun vetoköyden kiinni ja toisen pään parkkeerattuun autoon ja vetänyt sen kelkkana tielle. Parkkeeraaja oli saanut parkkisakon ja autosta oli kuulemma hajonnut vaihteisto. Tuli sitten tästä valittamaan pari päivää myöhemmin. Vaimo totesi, että pitipä sattua kun se auton vaihteistoremontti maksaa täsmälleen saman verran kuin pysäköinti meidän omistamalle yksityisaluetta olevalle kiinteistölle. Ai helvetti mä nauroin!

Ja taas tämä miekkosen esittäjä🥱🥱🤦🏼‍♀️ kuka v...u kirjoittaa "-90 luvun" ?!? Miten olisi suomen kielen alkeet?!

ÄIDINKIELEN OPPITTUNTIKO TÄMÄN PITI OLLA?

Vierailija
1188/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa

2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.

Auto on käyttöesine. Kertoo sinänsä surullista tarinaa suomalaisten persaukisuudesta, että sitä ei uskalleta lainata kellekkään. Ajellaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden ja se on sitten katastrofi jos joku kolahtaa. Toisaalta jos se lainaaja on persaukinen niin ei sen kannata sitä tuttavapiirin kalleinta santanderia lainatakkaan vaan joku arvottomampi.

Taas tämmöinen kateellisuuähkäisy. Joillekin auto on vaan kulkemista varten, jollekin nautinto. Jokainen tavallaan. Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta.

Minulla on hyvät tulot ja kallis auto. Siltikin se vit**taa, jos joku ulkopuolinen sitä kolhii. Eikä tulisi mieleenkään lainata autoa muille. Melko usein suomalainen on sellainen, että toisen omaisuudella ei ole mitään väliä. Lainataan ja sitten juuri se tyypillinen 'oho, no ei kai toi pieni lommo mitään haittaa'. Ja itse pidät autostasi hyvää huolto. Juu ei.

Sitä paitsi, mikä sosialistin märkä uni se on, että toisten omaisuuden pitäisi olla muiden lainattavissa? Kertoo pikemminkin surullista tarinaa suomalaisista hyväksikäyttäjien laumast.

-

"Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta."

-Tiedän uusioperheen, jossa on puolen kymmentä lasta sikin sokin kummankin aviopuolison edellisistä ja myös tästä nykyisestä avosuhteesta. Mitä mieltä olet, ajetaanko vai ei ajeta liian hintavalla autolla:

-eivät IKINÄ käy missään

-lapsilla ei IKINÄ ole muita uusia vaatteita, kuin isovanhempien hankkimat

-koululiikuntaa varten ei löydy yksiäkään suksia eikä luistimia yhdellekään lapselle

-edes teini-ikäisille lapsille eimakseta viikkorahaa

-lasten käyttämät vaatteen ovat kooltaan täysin mitä sattuu ja HYVIN usein vielä rikkinäisiä

-jne

-jne tätä olisi helppo jatkaa vielä tovi

-----> pihassa on kaikesta huolimatta öky-Bemari.    Oksettaako?  Kyllä. Onko kateutta? Ei, on pelkkää oksetusta lasten tilanteen tietäen, samaan aikaan kun ilmiselvästi elvistellään Bemarilla.

Tiedät ko. perheeen lasten vaatteiden kootkin? Nyt kuule annan sellaisen neuvon, että keskity omaan elämääsi. Vaikuttaa siltä, että keskityt ihan liikaa muiden ihmisten asioihin.

Kyllä kai jokainen, joka on joskus vaatteita käyttänyt, näkee ilman kokolappujakin, jos vaatteet on liian pieniä tai suuria. Sukulaismies on yksinhuoltajana liudalle lapsia, ja kyllä sen näkee, että uudet vaatteet ei ole tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla. Hihat on lyhyet ja selkä vilkkuu, polvet puhki. Ollaan yhden lapsen kummeja ja aika usein annetaan synttäri- ja joululahjaksi vaatettakin.

Kysymys taisi ollakin siitä, että pitäisi keskittyä oman perheensä elämään eikä kytätä toisten ihmisen elämää näin yksityiskohtaisesti. Tuskin tässä oli kyse siitä, että olisi sitten jotenkin autettu ko. perhettä, vaan että yhdistettiin tähän kyttäämiseen vielä perisuomalainen kateus.

Tosin vauva-palsta kirjoittajilla on usein se vika, että puututaan johonkin olemattomaan ja jankataan sitä sitten seuraavat viisi sivua. Eli ei muuta kuin kokolappuasiantuntijoiden kokoontumisajot pystyyn.

Vierailija
1189/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kampaamossa. Pyysin korkeintaan 3cm pois. Pelkän siistimisen siis.

Nohh pian havahduin lauseeseen:

-Lähti nyt vähän enemmän mitä piti TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA.

Oli siis napsinut väht 10cm, ja pitkistä hiuksistani tuli melkein polkkatukka. 

Mitä sanoit?

Mitä siinä voi sanoa?

Vierailija
1190/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin ostanut kokonaisen hytin korona-aikaan, koska matka oli aika pitkä ja kuulun riskiryhmään. Hytteihin ei ainakaan silloin myyty edes muuten paikkoja eli hytti oli aina sen yhden varaajan käytössä ja hytin ovessa on vielä iso lappu että näihin ei saa varaamatta tulla.  Puolivälissä matkaa ovi aukeaa ja n. 55-60v. ukko puskee mitään sanomatta sisään ja alkaa asettautumaan istumaan. Sain sellaisen slaagin, kun muutenkin ahdisti matkustaa. Kyllä se siitä luikki tiehensä, mitään edelleenkään sanomatta. Vieläkin verenpaine nousee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.

Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.

Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.

Nämä on uskomattomia! Mä matkustan paljon junalla ja sen vuoksi tilaan aina matkani ajoissa, valikoin paikkani huolella sen hetkisen tarpeen mukaan, joten olen toisinaan investoinut tähän aikaa, toisinaan aikaa ja rahaa. Eli todellakin haluan istua sillä paikalla, minkä olen valikoinut ja kyllä haittaa, jos joku muu siinä töröttää.

Härskein oli nyt korona-aikana, kun ihan rahalla olin ostanut kokonaisen kahden hengen hytin, koska olin tilanteessa, jossa ei tosiaan korona sopinut. Kallis oli. Siellä istui joku nainen, joka oli levittänyt tavaransa ympäri hyttiä ja sanoi, että eihän sua haittaa mennä tohon 4 hengen hyttiin (jossa istui jo yksi ihminen), samoja hyttejähän nämä on, nuoremmaksesi.

En tiedä ikäänsä, mutta vastasin, että mua todella  haittaa, että istut mun maksamassa hytissä ja olen 55 v.

Vierailija
1191/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli reilusti ylipainoinen, ei pessyt hampaitaan, minkä myönsi. Pienivehkeinen, kesti vain pari työntöä tai laukesi käsiini. Ei osannut keskustella kuin työstään, yleistieto olematon. Kiinni edellisessä suhteessa. Tämä kyllä riitti oikein hyvin.

Ollaan taidettu törmätä samaan tyyppiin. Lisäksi ei ollut käynyt itse muuta kuin peruskoulun ja halveksi avoimesti ja kovaäänisesti jos joku oli opiskellut jotain peruskoulun jälkeen. 

millahan se naisia  muka saanut? pieni kalu ja pienet rusina-aivot. rumakin kun mikä, apinakin komeampi.

Niin. Ihmetellä pitää, miten nuo edelliset on päätyneet tuollaisen kuvatuksen kanssa samaan sänkyyn? Olisin ahdistunut jo siinä likaisten hampaiden kohdalla.

Ilmeisesti on saanut naisia, taitaa olla todellinen helmi

Mulla riitävän hyvä sumpliikki.

Mikä ihme on sumpliikki?

Asiayhteydestä päätellen jotain rivoa.

Vierailija
1192/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin ostanut kokonaisen hytin korona-aikaan, koska matka oli aika pitkä ja kuulun riskiryhmään. Hytteihin ei ainakaan silloin myyty edes muuten paikkoja eli hytti oli aina sen yhden varaajan käytössä ja hytin ovessa on vielä iso lappu että näihin ei saa varaamatta tulla.  Puolivälissä matkaa ovi aukeaa ja n. 55-60v. ukko puskee mitään sanomatta sisään ja alkaa asettautumaan istumaan. Sain sellaisen slaagin, kun muutenkin ahdisti matkustaa. Kyllä se siitä luikki tiehensä, mitään edelleenkään sanomatta. Vieläkin verenpaine nousee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.

Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.

Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.

Nämä on uskomattomia! Mä matkustan paljon junalla ja sen vuoksi tilaan aina matkani ajoissa, valikoin paikkani huolella sen hetkisen tarpeen mukaan, joten olen toisinaan investoinut tähän aikaa, toisinaan aikaa ja rahaa. Eli todellakin haluan istua sillä paikalla, minkä olen valikoinut ja kyllä haittaa, jos joku muu siinä töröttää.

Härskein oli nyt korona-aikana, kun ihan rahalla olin ostanut kokonaisen kahden hengen hytin, koska olin tilanteessa, jossa ei tosiaan korona sopinut. Kallis oli. Siellä istui joku nainen, joka oli levittänyt tavaransa ympäri hyttiä ja sanoi, että eihän sua haittaa mennä tohon 4 hengen hyttiin (jossa istui jo yksi ihminen), samoja hyttejähän nämä on, nuoremmaksesi.

En tiedä ikäänsä, mutta vastasin, että mua todella  haittaa, että istut mun maksamassa hytissä ja olen 55 v.

Onneksi lisämaksullisilla paikoilla on harvemmin noin röyhkeää menoa. Mutta kyllä haittaisi minuakin jos joku istuisi minun maksamalla paikalla. Ihan sama minkä ikäinen herra tai rouva olisi kyseessä. Jos nyt väenvänkää joku siihen änkeäisi maksamalleni vapaalle paikalle, niin kyllä ottaisin hinnan. 

Vierailija
1193/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hiukan haittaa yksi juttu joka ei täsmää.

Vieläkö muistatte,  suomeen tuli sota pako laisena -15 syksyllä lähes 40 000 nuorta miestä!

Nyt suomeenkin tulevat ukrainan pako laiset ovat nyt pääosin naisia ja lapsia, voisiko joku selittää hiukan, mun mielestä nyt joku ei täsmää?

mikä ei täsmää sun mielestä?

Sinä olet vissiin niitä jotka halusi niitä ukkoja tänne ja ettei ketään väärin perustein tullutta palauteta.

Oletko jo paksuna ollut mamulle?393

En ole tuo jolle vastasit, mutta miskin kiinnostaisi mikä ei täsmää? En ymmärrä mitä tarkoitat.

Miksi toisessa maassa hädänalaisia ovat naiset ja lapset, heidät lähetetään turvaan ja toisessa nuoret riskit miehet. Naiset ja lapset jätetään ”hengenvaarallisiin” oloihin. Liekö tämä se, joka ei täsmää? En tosin tiedä, mitä viestin kirjoittaja tarkoitti.

Voi ottaa huomioon myös sen sodan syyn ja luonteen. Kaikkialla ei ole ihan niin, ettämaan ulkopuolelta hyökätään ja maata puolustetaan yhtenä rintamana. Siellä on maan hallinnon joukot, jotka taistelee mm terr oristi en joukkoja vastaan, jotka haluaa kaapata vallan. Kumpi on oikea? Kumpi oli oikea puoli Suomen sisällissodan aikaan?

Molemmat puolet on hyvin vanhakantaisia ja jyrkkiä, etenkin kaikenlaista toisinajattelua vastaan, jolloin tavan jantteri pääsee helposti molempien puolien tap polistalle. Kenen joukoissa silloin jäät taistelemaan maasi puolesta? Molemmissa joukoissa voi hyvin olla oma veljesi vastassa.

Tilanne voi olla täysin eri, kuin esim Ukrainassa nyt.

Vierailija
1194/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli myymässä mulle Jyskin sohvaa 200€ (ovh alle 400€). Olin hankkinut sitä varten pakun ja menin hakemaan sitä. Kaveri vasta paikan päällä tokaisi: "Ei varmaan haittaa, että tässä on öljytahra, jota en ole saanut pois. Sen voi peittää viltillä halutessaan." Tahra oli tosiaan aina ollut peitettynä, kun olin kaverilla käymässä. Eikä kyseessä ollut mikään pikkutahra, vaan huomattavan kokoinen. Sohva oli muutenkin huonommassa kunnossa kuin oletin. Sohvatyynyt olivat mm. toiselta puolelta aivan kissan kynsimiä ja istuinpatja muotoutunut väärään muotoon.

Sanoin, että olisi ollut reilua mainita sohvan olevan tahrainen ja huonokuntoinen, koska mulle tuli turha reissu kun en viitsinytkään ostaa sitä. Siihen hän jatkoi "No voi höhlä. En mä tätä mihinkään tori.fi:hinkään kehtaa myyntiin laittaa! Tämä vie nyt turhaan tilaa ja aiheuttaa ongelmia, koska uusi sohva on jo tilattu!" Eli hän olisi kehdannut tyrkyttää paskaisen sohvansa mulle ja pyytää siitä vielä parisataa, vaikka sohvan arvo siinä kunnossa oli lähempänä nollaa euroa 😅 Uskomatonta

Vierailija
1195/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stade kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Meillä oli myös naapurin vieras parkkeerannut meidän pihalle. Vaimo oli tullut töistä kotiin harrasteautolla joka on -90 luvun Chevy pick up neliveto bensa V8:lla. Vaimo on kohtuullisen temperamenttinen tapaus. Oli laittanut chevyn koukkuun vetoköyden kiinni ja toisen pään parkkeerattuun autoon ja vetänyt sen kelkkana tielle. Parkkeeraaja oli saanut parkkisakon ja autosta oli kuulemma hajonnut vaihteisto. Tuli sitten tästä valittamaan pari päivää myöhemmin. Vaimo totesi, että pitipä sattua kun se auton vaihteistoremontti maksaa täsmälleen saman verran kuin pysäköinti meidän omistamalle yksityisaluetta olevalle kiinteistölle. Ai helvetti mä nauroin!

Ja taas tämä miekkosen esittäjä🥱🥱🤦🏼‍♀️ kuka v...u kirjoittaa "-90 luvun" ?!? Miten olisi suomen kielen alkeet?!

ÄIDINKIELEN OPPITTUNTIKO TÄMÄN PITI OLLA?

Antaa nyt heidän, joille kielioppi on tärkeää, loistaa -edes täällä.

Totuushan on, että kieliopin osaaminen korreloi muun menedtymisen kanssa. Ei osaamaton tolvana osaa edes kirjoittaa.

Vierailija
1196/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella oli skitsofrenia ja lopetti lääkkeet, sitten oli ihan sekopää

Vierailija
1197/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töissä talon sisällä ylennystä, mutta tehtävään valittiin joku toinen talon ulkopuolelta. Pomo sitten sanoi minulle että eihän minua haittaa jos laittaa minut ja tän uuden tyypin samoihin vuoroihin, jotta voin kouluttaa hänet kunnolla tähän duuniinsa. Minun työpanostani ei siihen hommaan haluttu eli kyllä haittasi. En osallistunut tyypin koulutukseen. Lähti koeajalla muualle.

Vierailija
1198/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

Tämä tapahtui monta vuotta sitten.

Minun isoveli soitti ja sanoi, "Ei kai haittaa, jos tuon lapset hoitoon 15 minuutin kuluttua? Toivottavasti he voivat olla koko viikonlopun luonasi?"

Minä:

"Ei haittaa tippaakaan, mutta toivottavasti se ei haittaa sinua, että olen tällä hetkellä 100 kilometrin päässä kotoa ja olen kaverilla kylässä koko viikonlopun?"

Veljeni sai raivokohtauksen ja huusi puhelimeen:

"Sinun olisi pitänyt kertoa välittömästi minulle, ennenkuin lähdet noin kauas kyläilemään!!"

Minä vastasin hyvin rauhallisesti:

"Minulla ei ole mitään velvollisuutta, kysyä lupaa sinulta omiin menoihin " ja suljin puhelimen.

Veljeni ei ottanut minuun mitään yhteyttä kuukausiin, koska oli hyvin loukkaantunut siitä, että pilasin hänen suunnitteleman romanttisen viikonlopun vaimonsa kanssa, jota hän ja vaimonsa olivat sopineet jo useamman kuukauden, mukaan lukien se, että lapset tuodaan minulle hoitoon. Kuulin tuon myöhemmin muilta sukulaisilta.

Mulla on nuorempi veli, jolla kaksi lasta. Itsellä myös kaksi.

Tuohon aikaan tein keikkaduunia aina sen mukaan ku keikkaa ilmaantui.

Veli soitti ja kyseli voiko tuoda nuoremman lapsensa (oli jotain 5-6) mun luo kun oli muka jotain. Sanoin etten vielä tiedä just tän keikkailun takia. En siis voi luvata.

No tänä tiettynä päivänä soitti ovikelloa joskus aamu-7, että tässä tää poika on ja hän hakee sen illalla. Mun omatkin oli just heräilemässä ja kouluun lähdössä. Sanoin ettei tää nyt käy, koska lähden töihin 9.30. Oli siis puhe varmistaa sopiiko vai ei.

Joo ei mitään kun hänen pitää nyt mennä. Sanoin että tää lapsi jää sitten tänne yksin, tajuatko?

Jätti sen. Minä kerroin lapselle missä on voileipätarpeet ja sanoin että tulen joskus klo 16.

Säälitti kyllä. Pentu jäi pelaamaan mun lasten pleikkaa, mut en voinut mitään.

Tulin sitten töistä. Pentu on laittanut kaikki mahdolliset valot palamaan. Kämppä loisti pitkälle. Oli alkanut pelottaa yksin.

Tosi fiksua veljeltä. En luvannut enää mitään.

Kerran annoin ymmärtää että tietyn asian korvaamiseksi (hhviä käytettyjä vaatteita lapsille) vois ostaa mulle uuden kahvinkeittimen. Veli rehvasteli rahoillaan nimittäin.

Tuli Moccamaster-laatikon kanssa. Ilahduin, mutta hymy hyytyi kun olikin käynyt niin että vaimonsa olo halunnut uuden ja ehdotti että vie heidän vanhan keittimensä minulle uuden laatikossa! Siitä oli kansi halki ja kannu reunoista lommoilla. Että koneisto kyllä pelaa. Ennemmin nauroin kuin itkin ja heitin keittimen pois. Uskomatonta röyhkeyttä rahamiehellä.

Vierailija
1199/3103 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

No huh. Olisin mennyt heti omaan kotiini, laittanut tunkeilijat pikaisesti matkaan samalla kertoen heille mitä mieltä olen luvattomasta tunkeutumisesta, vaatinut vara-avaimen saman tien takaisin tai vaihtanut välittömästi vara-avaimen paikkaa. Hölmöä mennä hotelliin, jos joku on tunkenut luvatta kotiisi.

Vierailija
1200/3103 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa

2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.

Auto on käyttöesine. Kertoo sinänsä surullista tarinaa suomalaisten persaukisuudesta, että sitä ei uskalleta lainata kellekkään. Ajellaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden ja se on sitten katastrofi jos joku kolahtaa. Toisaalta jos se lainaaja on persaukinen niin ei sen kannata sitä tuttavapiirin kalleinta santanderia lainatakkaan vaan joku arvottomampi.

Taas tämmöinen kateellisuuähkäisy. Joillekin auto on vaan kulkemista varten, jollekin nautinto. Jokainen tavallaan. Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta.

Minulla on hyvät tulot ja kallis auto. Siltikin se vit**taa, jos joku ulkopuolinen sitä kolhii. Eikä tulisi mieleenkään lainata autoa muille. Melko usein suomalainen on sellainen, että toisen omaisuudella ei ole mitään väliä. Lainataan ja sitten juuri se tyypillinen 'oho, no ei kai toi pieni lommo mitään haittaa'. Ja itse pidät autostasi hyvää huolto. Juu ei.

Sitä paitsi, mikä sosialistin märkä uni se on, että toisten omaisuuden pitäisi olla muiden lainattavissa? Kertoo pikemminkin surullista tarinaa suomalaisista hyväksikäyttäjien laumast.

-

"Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta."

-Tiedän uusioperheen, jossa on puolen kymmentä lasta sikin sokin kummankin aviopuolison edellisistä ja myös tästä nykyisestä avosuhteesta. Mitä mieltä olet, ajetaanko vai ei ajeta liian hintavalla autolla:

-eivät IKINÄ käy missään

-lapsilla ei IKINÄ ole muita uusia vaatteita, kuin isovanhempien hankkimat

-koululiikuntaa varten ei löydy yksiäkään suksia eikä luistimia yhdellekään lapselle

-edes teini-ikäisille lapsille eimakseta viikkorahaa

-lasten käyttämät vaatteen ovat kooltaan täysin mitä sattuu ja HYVIN usein vielä rikkinäisiä

-jne

-jne tätä olisi helppo jatkaa vielä tovi

-----> pihassa on kaikesta huolimatta öky-Bemari.    Oksettaako?  Kyllä. Onko kateutta? Ei, on pelkkää oksetusta lasten tilanteen tietäen, samaan aikaan kun ilmiselvästi elvistellään Bemarilla.

Eli oikeasti joku max. 50 kiloeuron bemari ja kateellinen kutsuu sitä "öky-bemariksi", hehheh.

Ei näistä Bemari/Volvo/Audi/Mesen omistajien varallisuudesta kannata olla huolissaan :Nuo on kalliimpia kärryjä uusina ja niitä pidetään paremmin kuin halvempia joten se naapurin bemari voi olla hyvinkin ajettu 500tkm vaikka hyvältä näyttääkin mutta arvo ei ole sen kummempi kuin teinikorollalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan