Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3103)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli myymässä mulle Jyskin sohvaa 200€ (ovh alle 400€). Olin hankkinut sitä varten pakun ja menin hakemaan sitä. Kaveri vasta paikan päällä tokaisi: "Ei varmaan haittaa, että tässä on öljytahra, jota en ole saanut pois. Sen voi peittää viltillä halutessaan." Tahra oli tosiaan aina ollut peitettynä, kun olin kaverilla käymässä. Eikä kyseessä ollut mikään pikkutahra, vaan huomattavan kokoinen. Sohva oli muutenkin huonommassa kunnossa kuin oletin. Sohvatyynyt olivat mm. toiselta puolelta aivan kissan kynsimiä ja istuinpatja muotoutunut väärään muotoon.
Sanoin, että olisi ollut reilua mainita sohvan olevan tahrainen ja huonokuntoinen, koska mulle tuli turha reissu kun en viitsinytkään ostaa sitä. Siihen hän jatkoi "No voi höhlä. En mä tätä mihinkään tori.fi:hinkään kehtaa myyntiin laittaa! Tämä vie nyt turhaan tilaa ja aiheuttaa ongelmia, koska uusi sohva on jo tilattu!" Eli hän olisi kehdannut tyrkyttää paskaisen sohvansa mulle ja pyytää siitä vielä parisataa, vaikka sohvan arvo siinä kunnossa oli lähempänä nollaa euroa 😅 Uskomatonta
Tässä on loistava esimerkki siitä että tuttujen ja sukulaisten kanssa ei pidä tehdä kauppaa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Ei ole todellista! Että siis menit hotelliin? Miksi v****sa?
Mä ole sanaton. Mun kotoa olis ollu koko porukka pihalla nanosekunnissa ja naapuri olisi saanut turpaansa seuraavassa.
Jumaliste mitä porukkaa.
Olimme perhetutuilla kyläilemässä, siinä kahvitellessamme sanoivat, pikku-petterillä ja perheen isällä meni viime yö oksentaessa ja ripuloidessa, enää ei kyllä tule onneksi mitään. Ei varmaankaan haittaa?
10v myyjänä ja aina joka ikinen kerta kun lapsi hajottaa jotain, äiti sanoo lapselle "ei haittaa" ja lähtee maksamatta ulos. Tai jos lapsi kylässä penkoo olkalaukut ja laatikot ja pöllii tavaraa, äiti sanoo "ei haittaa" kun näyttää että lapsi alkaa itkemään.
En minäkään varmaan olisi kehdannut sanoa psykoterapeutille että kyllä myöhästely haittaa.
Nyt kun kerroit asiasta niin vaikka vähän pelottaisikin
(auktoritteetin pelko, yksinjäämisen pelko, hyljätyksitulemisen pelko)
niin pakottaisin itseni sanomaan että kyllä teidän myöhästely haittaa ja sitten oltaisiin väkinäisesti
45 minuuttia tai ainakin minä olisin mutta ei se mitään, toisaalta siitä voisi kehkeytyä jotakin uutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on sumpliikki?
Kahvijuttelutaito.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin kutsu veljen lapsen synttäreille. Hetken verran syötiin kakkua ja sitten leikittiin omien lasten ja heidän pienempien serkkujen kanssa.
Veli ja vaimonsa kävivät vaivihkaa vaihtamassa saunakamat päälle ja kysyivät yhtäkkiä kylpytakeissa ovelta että ei kai haittaa että käydään pikaisesti löylyissä? Kaksi tuntia meni kun me jouduttiin vanhimman tyttöni kanssa paimentamaan lapsilaumaa kunnes punaposkiset vanhemmat tuli kikatellen ”löylyistä”.
Meidän tyttö myöhästyi tämän takia leffasta ja veljelleni ei tullut mieleenkään korvata aiheuttamaansa mielipahaa :(
Joo, ymmärrän, että tuossa jää hämmennyksissään katsomaan lapsia. Mutta kyllä minä kävisin koputtelemassa saunan ovelle, että tehdään lähtöä 15 minuutin kuluttua kun pitää ehtiä leffaan.
Mulla oli hommia suunnitteilla viikonlopuksi kun ystävåni otti yhteyttä, että haluaisi nähdä kun edellisestä kerrasta on jo aikaa, tarttis myös apua erään laitteen korjaamisessa. No, funtsin hiukan ja ajattelin et okei, olis mukava nähdä, suunnittelin hommieni aikataulun uudestaan. Ilmoitin samalla kun käynnistä sovittiin, etten voi auttaa tuon laitteen korjaamisessa, koska ko. korjaus on sen verran hankala, että voi mennä koko laite rikki, ammattilaisen olisi se tehtävä.
Leivoin ja odottelin ja odottelin. Ei näy, ei kuulu. Oli sanonut poikkeavansa sukulaisissa ennen mulle tuloa, joten ajattelin että jostain syystä siellä viipyy. Kunnes tulee iloinen tekstari. Puhelin jäi kotiin, ja unohdin että piti tulla sulla käymään. Nyt jo kotona, nähdään joku toinen kerta, ei kai haittaa.
Ei ole nähty. Koko päivä meni odotteluun turhan takia. Tehtävät hommat sen verran pitkiä eikä kesken olisi voinut jättää joten en saanut päivänä aikaiseksi kuin v-tutuksen. Tuo avasi silmäni, olin aina tärkeä kun jotain tarvittiin, mutta mut oli helppo skipata kun en ollutkaan tarpeellinen tai sopinut kuvioihin. Tapaamisesta oli useamman kerran yhteydessä, joten yllättävää että unohti sen sitten kokonaan kun apuja ei tullutkaan...
Tuli ensimmäistä kertaa minun luokse kylään ja löi heti ovella tervehtimään tullutta koiraani kuonoon niin että koira vinkaisi ja perääntyi. Piti kuulemma näyttää että taloon on tullut uusi pomo. Tiuskaisin että älä turhaan ota kenkiä pois, avasin oven ja pyysin poistumaan. Ovi perästä kiinni, puhelin esiin, numero mustalle listalle ja aloin itkeä ihan vaan järkytyksestä. Miten olin arvioinut toisen ihmisen ihan väärin ja ahdisti koiran puolesta. Inhoan ihmisten ja eläinten huonoa kohtelua. Kaikenlaisia hulluja on liikenteessä.
Mitä itse sanoisit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kampaamossa. Pyysin korkeintaan 3cm pois. Pelkän siistimisen siis.
Nohh pian havahduin lauseeseen:
-Lähti nyt vähän enemmän mitä piti TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA.
Oli siis napsinut väht 10cm, ja pitkistä hiuksistani tuli melkein polkkatukka.
Mitä sanoit?
Mitä siinä voi sanoa?
Minä olisin sanonut kassalla "hinta oli viiskymppiä mutta mulla ei oo nyt kuin vitonen EI VARMAAN HAITTAA moikka"!
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin toisilla seksitreffeillä takaapäin asennossa kakkapyllyn hajuun. Ei pystynyt jatkamaan suhdetta jos jo näin nopeasti hygienia tolla tasolla.
Sun on vaan pakko tottua niihin hajuihin, jos aiot jatkaa takaseksihommia. Ei ne pyllyt ruusuilta tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät edes tajua miten paljon vaatimuksia heillä on naiselle!!!!! Pitäisi olla nuori ikuisesti, todella hoikka ja timmi, mutta tissit terhakat C-kupit, alistuva luonne, kirkas ja pehmeä lapsimainen ääni, siro ruumiinrakenne, korkeintaan 160cm ja kaiken tämän LISÄKSI vielä pitäisi olla korkeasti koulutettu, peppureikä pitäisi olla valkaistu ja kaikki karvat ajeltu täydellisesti, alapään pitäisi olla äärimmäisen tiukka nätti ínnie ja siinä ei saisi olla edes ominaistuoksua vaan pitää hangata saippualla täysin hajuttomaksi... nämä vaatimukset jatkuu loputtomiin!
Toi kertoo vaan siitä minkälaisten miesten kanssa sä pyörit. Ei niillä miehillä ole sen ihmeempiä vaatimuksia kuin naisillakaan. Ihan peruslyyli löytää kyllä helposti puolison. Kuka ihme muuten hankaa toosan hajuttomaksi? Toi lista kuulostaa joltain pedofiilin unelma naiselta. Outo.
"Tiedetään suhun kohdistuneesta moraalittomasta ja rikokseen luettavasta teosta, mutta emme ilmianna sitä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.
1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa
2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.Auto on käyttöesine. Kertoo sinänsä surullista tarinaa suomalaisten persaukisuudesta, että sitä ei uskalleta lainata kellekkään. Ajellaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden ja se on sitten katastrofi jos joku kolahtaa. Toisaalta jos se lainaaja on persaukinen niin ei sen kannata sitä tuttavapiirin kalleinta santanderia lainatakkaan vaan joku arvottomampi.
Taas tämmöinen kateellisuuähkäisy. Joillekin auto on vaan kulkemista varten, jollekin nautinto. Jokainen tavallaan. Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta.
Minulla on hyvät tulot ja kallis auto. Siltikin se vit**taa, jos joku ulkopuolinen sitä kolhii. Eikä tulisi mieleenkään lainata autoa muille. Melko usein suomalainen on sellainen, että toisen omaisuudella ei ole mitään väliä. Lainataan ja sitten juuri se tyypillinen 'oho, no ei kai toi pieni lommo mitään haittaa'. Ja itse pidät autostasi hyvää huolto. Juu ei.
Sitä paitsi, mikä sosialistin märkä uni se on, että toisten omaisuuden pitäisi olla muiden lainattavissa? Kertoo pikemminkin surullista tarinaa suomalaisista hyväksikäyttäjien laumast.
-
"Tämmöinen 'ajetaan liian kalliilla autolla omaan tulotasoon nähden...', tämä kuulostaa pelkästään kateellisuudelta."
-Tiedän uusioperheen, jossa on puolen kymmentä lasta sikin sokin kummankin aviopuolison edellisistä ja myös tästä nykyisestä avosuhteesta. Mitä mieltä olet, ajetaanko vai ei ajeta liian hintavalla autolla:
-eivät IKINÄ käy missään
-lapsilla ei IKINÄ ole muita uusia vaatteita, kuin isovanhempien hankkimat
-koululiikuntaa varten ei löydy yksiäkään suksia eikä luistimia yhdellekään lapselle
-edes teini-ikäisille lapsille eimakseta viikkorahaa
-lasten käyttämät vaatteen ovat kooltaan täysin mitä sattuu ja HYVIN usein vielä rikkinäisiä
-jne
-jne tätä olisi helppo jatkaa vielä tovi
-----> pihassa on kaikesta huolimatta öky-Bemari. Oksettaako? Kyllä. Onko kateutta? Ei, on pelkkää oksetusta lasten tilanteen tietäen, samaan aikaan kun ilmiselvästi elvistellään Bemarilla.
Meillä oli ala-asteella samanlaisen perheen lapsi joka söi lunta maanantaisin nälkäänsä, keittiötäti sääli välillä kun oli huomannut ja antoi leipää ennen ruokaa. Sossuilmoitushan siitä myöhemmin tuli, mutta sanoivat että koulun ei pidä välittää kun ovat jo seurannassa. Perheellä siis kallis auto jne ulospäin kallista, muttei rahaa ostaa ruokaa. =/
Lapsiparka.
Niin, meilläkään ei ole rahaa tarpeeksi. Sen takia lapset menee kouluun ilman aamiaista joskus. Vähän ymmärrystä köyhille.
Oltiin juuri eläintieteellisessä museossa. Olin alhaalla rattaiden kanssa menossa lapseni kanssa ylös. Sieltä hissistä tuli äiti kouluikäisen kersan kanssa. Juma...uta olisivat kävelleet eikä tuolla tavalla varaile hissejä niiltä, jotka niitä oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli myymässä mulle Jyskin sohvaa 200€ (ovh alle 400€). Olin hankkinut sitä varten pakun ja menin hakemaan sitä. Kaveri vasta paikan päällä tokaisi: "Ei varmaan haittaa, että tässä on öljytahra, jota en ole saanut pois. Sen voi peittää viltillä halutessaan." Tahra oli tosiaan aina ollut peitettynä, kun olin kaverilla käymässä. Eikä kyseessä ollut mikään pikkutahra, vaan huomattavan kokoinen. Sohva oli muutenkin huonommassa kunnossa kuin oletin. Sohvatyynyt olivat mm. toiselta puolelta aivan kissan kynsimiä ja istuinpatja muotoutunut väärään muotoon.
Sanoin, että olisi ollut reilua mainita sohvan olevan tahrainen ja huonokuntoinen, koska mulle tuli turha reissu kun en viitsinytkään ostaa sitä. Siihen hän jatkoi "No voi höhlä. En mä tätä mihinkään tori.fi:hinkään kehtaa myyntiin laittaa! Tämä vie nyt turhaan tilaa ja aiheuttaa ongelmia, koska uusi sohva on jo tilattu!" Eli hän olisi kehdannut tyrkyttää paskaisen sohvansa mulle ja pyytää siitä vielä parisataa, vaikka sohvan arvo siinä kunnossa oli lähempänä nollaa euroa 😅 Uskomatonta
Tässä on loistava esimerkki siitä että tuttujen ja sukulaisten kanssa ei pidä tehdä kauppaa yhtään mistään.
No mä voin kyllä tehdä mutta mun sukulaiset onkin täyspäistä porukkaa... Jopa reiluja. Esim ostin käytetyn auton sukulaiselta, hän kertoi viat mitä siinä on.
Parin kk kuluttua autossa ilmeni piilevä vika minkä korjautin. Mainitsin siitä auton myyneelle niin hän korvasi minulle korjaus laskun.
Pistää vihaksi kirjoitti:
Oltiin juuri eläintieteellisessä museossa. Olin alhaalla rattaiden kanssa menossa lapseni kanssa ylös. Sieltä hissistä tuli äiti kouluikäisen kersan kanssa. Juma...uta olisivat kävelleet eikä tuolla tavalla varaile hissejä niiltä, jotka niitä oikeasti tarvitsee.
Ai se taisi olla me. Juu otettiin hissi ylhäältä oliko kuudennesta, kun ei viitti kävellä portaita aina, mut onneksi kävi niin, että hissistä tuli ylhäällä ulos pari rattaiden kanssa, joten ei tullut tilattua hissiä turhaan meille. Nyt ei kannata pihistä kiukusta.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan enää kirjoita enääN. 🙄
-eri
Enää on täysin keinotekoinen luomus. Murteissa on alunperin esiintynyt kaksi muotoa: enään ja ennään.
On meitä muitakin hei kirjoitti:
Pistää vihaksi kirjoitti:
Ai se taisi olla me. Juu otettiin hissi ylhäältä oliko kuudennesta, kun ei viitti kävellä portaita aina, mut onneksi kävi niin, että hissistä tuli ylhäällä ulos pari rattaiden kanssa, joten ei tullut tilattua hissiä turhaan meille. Nyt ei kannata pihistä kiukusta.
Hei ajattele jos kaikki tekis noin. Onneks ei tee. Esim. mä rakastan kävellä portaita, joten kävelen ne aina.
Mies petti. Yritin saada jutun toimimaan sen jälkeen mutta hän ei enää ollut se sama mitä ennen. Niin kuin oikea persoona olisi paljastunut.
Tätä ennen hän sanoi joitain asioita joita muistan hyvin, kuten miten häntä harmitti että nuorempana oli sosiaalisesti kyvytön ja siksi ei saanut joitain naisia. Sanoi myös ihan suoraan mulle että jos näkee kauniin naisen hänen tekee mieli rakastella tätä. Haukkui eksiään. Hirveän mustasukkainen silti minua kohtaan. Meni ihan yli. Ällöttävä nämä kaikki hänen puheensa ja tekonsa.