Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet eivät kiinnostu, koska älykäs ja mielipiteitä riittää

Vierailija
26.05.2015 |

Vai mistä se johtuu?
Olen 22-vuotias, kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva. Vedän tuntemattomia miehiä puoleeni kuin proteiinipatukka Bull Mentulaa, mutta heti pienen tutustumisen jälkeen miesten kiinnostus lopahtaa.
Näen ensimmäiset merkit kiinnostuksen loppumisesta kun kerron opiskelevani valtiotieteitä. Jos porukassa puhe kääntyy politiikkaan ja osoitan omaavani minkäänlaisia omia ajatuksia ja mielipiteitä (joita riittää, mutta jotka osaan pukea rakentavaksi keskusteluksi), miehet alkavat jo selvästi vetäytyä. Pahinta varmaan on se, että olen kovaääninen hauskuuttaja missä vain porukassa. En ole koskaan osannut olla vain hiljaa ja nauraa miesten vitseille.

Olen siis tullut tulokseen, että vaikka olenkin naisellinen ulkomuodoltani, on luonteeni miesten mielestä jotenkin liian maskuliininen tai vain ärsyttävä. Mitä pidempää olen hiljaa ja hihittele hupsusti,, sitä pidenpään he minua jaksavat. Mutta en halua muuttaa koko persoonallisuuttani vain miesten vuoksi.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama kaveri jotka ovat tosi päällekäyviä ja dominoivia, mielipiteitä riittää vaikka muille jakaa. Ainakin itse koen heidät toisinaan todella raskaaksi seuraksi, ei heitä jaksa kuin pieninä annoksina, tuntuu että on ihan puhki kun on viettänyt aikaa näiden ihmisten kanssa, henkisesti tosi raskasta vääntää koko ajan jostain.

Vierailija
62/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:10"]

Okei. En tiedä miksi edes tein tämän aloituksen, aika vähän saa hyvää keskustelua aikaan täällä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

[/quote]

Tämä ehkä kiteyttää ongelmasi. Vaikutat jollain tasolla todella aggressiiviselta.

[/quote]

Vastaavia "piiloaggressiivisia" naisia lienee suht paljonkin Helsingissä, oma kokemus sellainen ikäryhmästä alle 30v. Ketjussa on ollut paljon rakentavia näkemyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"]

Ja osaan kyllä keskustella ja väitellä! Koen sen olevan vahvoja puoliani. ap

[/quote]

Väittelylle ja vakavamieliselle keskustelulle on toki paikkansa, mutta ehkä haluat väitellä vähän liiankin paljon. Todistella olevasi oikeassa asiassa kuin asiassa. Kai tiedät, että esimerkiksi vegaanit ovat suurin piirtein maailman inhotuimpia ihmisiä, koska ovat joka paikassa aina todistelemassa ja väittelemässä? Väittele silloin, kun olet väittelemässä väittelytilaisuudessa. Mutta muuten yritä pitää keskustelu kevyenä äläkä itse ainakaan aloita väittelyä. Ja yritä ottaa muidenkin mielipiteet huomioon äläkä jyrää.

Vierailija
64/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vaan ilmeisesti halua kuulla sellaisista "tylsistä" aiheista mitään. Nainen jota viimeksi tapailin teki eleillään epäkiinnostuksensa hyvin selväksi kun mainitsin kiinnostukseni talouspoliitiikkaan ja työllisyyteen ennenkuin olin saanut lausetta loppuun.

Vierailija
65/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole porukan hauskuuttaja, kukaa ei vaa kehtaa sanoa sitä ääneen.

Vierailija
66/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:10"]Okei. En tiedä miksi edes tein tämän aloituksen, aika vähän saa hyvää keskustelua aikaan täällä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
[/quote]

Eli huonoa keskustelua, koska vastaukset eivät olleetkaan itsetuntoa hiveleviä kommentteja tyyliin: "älä huoli, miehet pelkäävät vain kaltaistasi upeaa ja vahvaa naista??" Marttyyrin asenne ei myöskään ole kovin imarteleva kenenkään yllä. Monet analysoivat ihan fiksusti monia mahdollisia ongelmakohtia ( toki oli muutama ihan typeräkin kommentti seassa), joista olisi hyvin voinut kaltaisesi taitava keskustelija lähteä asiaa puimaan.

Vierailija
67/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista ei ole poliittisesti samoilla linjoilla kanssani ja koska keskustelu politiikasta ei ole kovin kevyttä, mahdollisuudet ns. pillun saamiseen huononevat hyvin nopeasti, jos siihen ryhdyn. Tästä syystä opin jo teini-iässä, että on parempi olla puhumatta politiikkaa naisten kanssa. Siksi toisekseen jos ollaan rennosti viettämässä iltaa, on ihan turhaa tuhlata paukkuja keskusteluun, jossa joku pahoittaa mielensä tai negatiiviset tunteet nousevat muuten pintaan. Miesten kesken ollaan useimmin samoilla linjoilla ihan niin kuin naisetkin keskenään ovat samoilla linjoilla ja keskustelu kulkee hyvin fiiliksin. Sen sijaan ero sukupuolten välillä on iso.

Vierailija
68/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut valtiotieteen opiskelija (nyt valmistunut), olen hyvännäköinen, hauska ja älykäs. Silti miehiä on kiinnostanut aina seurani, ja kiinnostus ei ole lopahtanut vaan päinvastoin lisääntynyt mitä enemmän ovat tutustuneet minuun. Nyt olen sitten oman älykkö-komistukseni kanssa onnellisesti naimisissa.

En usko että se, että olet liian älykäs ja hauska johtaa siihen että et löydä pitkäaikaisempaa seuraa. Ehkä olet vain ikävä tai hankala ihminen, ehkä liian täynnä itseäsi tai kova ja ilkeä. En tiedä ketään oikeasti symppistä, ok-näköistä ja kivaa naista kuka ei olisi löytänyt mukavaa miestä. Toisaalta tunnen erään oikein hyvännäköisen kaverin, joka on aika lailla kuvauksesi mukainen (omasta mielestään). Todellisuudessa on yksinkertaisesti niin hankala, ilkeä ja pahansuopa ihminen että kukaan ei jaksa häntä paria kuukautta pidempään.

Ja tuo klishee "minulla riittää mielipiteitä" yleensä tarkoittaa että on kovaääninen toisten lyttääjä. Minullakin on paljon perusteltuja mielipiteitä, mutta fiksu ihminen osaa esittää ne hienovaraisesti, niin etteivät muut loukkaannu. Tai jättää tietynlaiset keskustelut vain sellaiseen piiriin, jossa niistä voi keskustella rauhallisesti. Tilannetajua, katsos.

Vierailija
69/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:59"]

[/quote] En pyytänyt arviota älykkyydestäni kännykällä naputellun lyhyehkön aloitusviestin perusteella. Kuten sanoit, sitä on aika vaikea arvioida tätä kautta. Ap

[/quote]

Ohis, mutta sorry, kyllä älykäs on älykäs joka tilanteessa, ei sellainen selitä että "kun nyt nopeasti kännykällä naputtelin niin..." Oikeasti älykäs sanoisi että no joo, huonosti tuli kirjoitettua, pahus. Ja miettisi, että mikähän se älykkyyden määritelmä oikeastaan onkaan....... onko absoluuttista sellaista?

"Äänekäs hauskuuttaja" ei kyllä kerro minulle mitään muuta kuin että näitä yli-itsevarmoja kälättäjiä on maailma täynnä, ei joka tilanteessa tarvitse sitä vitsiä heittää. Joskus on hyvä osata olla hiljaa vaan. Ja keskustelutaito riittää - väittelijät ovat ahdistavia. Siis lyhyestä virsi kaunis: et todennäköisesti ole lainkaan niin fiksu kuin kuvittelet.

Vierailija
70/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:33"]

Valtaosa naisista ei ole poliittisesti samoilla linjoilla kanssani ja koska keskustelu politiikasta ei ole kovin kevyttä, mahdollisuudet ns. pillun saamiseen huononevat hyvin nopeasti, jos siihen ryhdyn. Tästä syystä opin jo teini-iässä, että on parempi olla puhumatta politiikkaa naisten kanssa. Siksi toisekseen jos ollaan rennosti viettämässä iltaa, on ihan turhaa tuhlata paukkuja keskusteluun, jossa joku pahoittaa mielensä tai negatiiviset tunteet nousevat muuten pintaan. Miesten kesken ollaan useimmin samoilla linjoilla ihan niin kuin naisetkin keskenään ovat samoilla linjoilla ja keskustelu kulkee hyvin fiiliksin. Sen sijaan ero sukupuolten välillä on iso.

[/quote]Minäkin olen tähän ikään jo oppinut, että politiikka höystettynä alkoholilla johtaa monissa illanvietoissa riitaan ja pahaan mieleen. Ihan sen illan kulun takia monesti väistän ja lopetan politiikasta keskustelun, voin sanoa että puhutaan jostain muusta välillä. Ikäviä iltoja sellaiset jossa tapellaan tuntikausia jostain, kaikilla jää paska maku suuhun.

Tuollaisille keskusteluille on oma paikkansa ja hetkensä, ihan joka paikassa ei minusta tarvitse jauhaa politiikasta ja paasata omia mielipiteitään.

Vierailija
71/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suomenuutiset.fi/kun-politiikka-sukupuolittui/

"Jo puoli vuosisataa miesten ja naisten välistä tasa-arvoa ja sukupuoliroolien heiken­tämistä on pidetty Suomessa hyvinä arvoina. Tasa-arvos­ta huolimatta – vai ehkä juuri sen takia – miesten ja naisten arvot ovat eriytyneet. Erot heijastuvat paitsi politiik­kaan, myös ihmissuhteisiin."

On parempi odottaa papin aameneen ennen kuin vienosti vihjaisee mitä mieltä on vaikkapa maahanmuutosta tai tuulivoiman energiatuesta. Sitten kun huomataan, että edustetaan täysin vastakkaisia näkemyksiä, sovitaan että noudatetaan vaalisalaisuutta eikä enää koskaan palata asiaan. Tämä on onnellisen parisuhteen salaisuus.

Vierailija
72/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvin vasemmistovihreä arvomaailmaltasi? Uskallan nimittäin väittää, että useimmat miehet eivät niinkään ole, tai sitten ovat esimerkiksi niitä vanhan koulun vasemmistolaisia. Juuri tämän ns. Hesarin linjat edustajat ovat niin monessa asiassa kyykyttämässä tavallisia suomalaisia miehiä ja syyttelemässä näitä, että voin hyvin ymmärtää, että kiinnostus lopahtaa. Jos ajattelet toisin, tuo se esille.

Vierailija
73/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siskoltani. Kyse ei ole siitä, että sinulla on vahvat mielipiteet vaan siitä, että et välttämättä ymmärrä asian toista puolta ja kunnioita muiden eriäviä mielipiteitä. Tämä on vain arvaus

Vierailija
74/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa paljon miehiä joita ei poliitiikka kiinnosta, luulen että vielä enemmän on tälläisiä naisia. Tätä taustaa vasten onko mikään ihme, jos tälläiset ihmiset eivät jaksa kaikkia kiinnostaa jotka jauhavat politiikasta.

Kaikille politiikka ei ole intohimo josta jaksaisi jauhaa päivät pitkät.

Vierailija
75/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:56"]

Ei kyse ole älykkyydestä. Kyllä monet miehet pitävät älykkäistä naisista. Tuo "äänekäs hauskuuttaja" on varmaan se ongelma.

[/quote]

Miksi nainen ei saisi olla äänekäs hauskuuttaja? 

T: ei ap, mutta äänekäs ja hauskuuttaja

Vierailija
76/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka kehuvat olevansa älykkäitä harvemmin oikeasti ovat. Mielipiteitä saa olla mutta se miten tuot ne esiin merkitsee paljon.

Olet varmaankin niitä kaikkitietäviä, joiden mielipide on se oikea, koska olet itse niin "viisas"..

Vierailija
77/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:00"]

Ei kyse ole älykkyydestä. Kyllä monet miehet pitävät älykkäistä naisista. Tuo "äänekäs hauskuuttaja" on varmaan se ongelma.

[/quote]

[/quote]He äärimmäisen harvoin osaavat sen.

Vierailija
78/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Minulle kelpaisit mainiosti, voitaisiin hauskuuttaa äänekkäästi toisiamme :D

T: äänekäs hauskuuttaja myöskin, mies sukupuoleltani.

Vierailija
79/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:06"]

[/quote]

[/quote]He äärimmäisen harvoin osaavat sen.

[/quote]

Minä väitän osaavani ja perustan sen siihen että usein koko seurue, myös miehet, räjähtää nauramaan kun sanon jotain oivaltavaa. En voi muuttaa tätä ominaisuutta, ellen ala tarkkailemaan ja kontrolloimaan itseäni jatkuvasti, enkä näe siihen mitään syytä. Miehiä se ei kuitenkaan tunnu miellyttävän.

Vierailija
80/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset äänekkäät "varoitus: mielipiteitä ;)" huomionhakuiset hauskuuttajanaiset ovat yleensä vähän ajattelemattomia ja pitävät juurikin vahvoja mielipiteitä ja tiettyjä aloja merkkinä älykkyydestä. Nykyään on TODELLA paljon sellaisia äänekkäiden mielipiteiden naisia, jotka ovatkin sitten todellisuudessa trendejä seuraavia bimboja, jotka haluavat olla äänekkäitä ja opinionoituneita, koska sellainen on ollut lähiaikoina tosi siistiä niin kuin tämä misandriikkaa lähentelevä nettifeminismikin.

Sinut varmaan sekoitetaan sellaiseen, ja siksi miehet kaikkoavat.