Miehet eivät kiinnostu, koska älykäs ja mielipiteitä riittää
Vai mistä se johtuu?
Olen 22-vuotias, kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva. Vedän tuntemattomia miehiä puoleeni kuin proteiinipatukka Bull Mentulaa, mutta heti pienen tutustumisen jälkeen miesten kiinnostus lopahtaa.
Näen ensimmäiset merkit kiinnostuksen loppumisesta kun kerron opiskelevani valtiotieteitä. Jos porukassa puhe kääntyy politiikkaan ja osoitan omaavani minkäänlaisia omia ajatuksia ja mielipiteitä (joita riittää, mutta jotka osaan pukea rakentavaksi keskusteluksi), miehet alkavat jo selvästi vetäytyä. Pahinta varmaan on se, että olen kovaääninen hauskuuttaja missä vain porukassa. En ole koskaan osannut olla vain hiljaa ja nauraa miesten vitseille.
Olen siis tullut tulokseen, että vaikka olenkin naisellinen ulkomuodoltani, on luonteeni miesten mielestä jotenkin liian maskuliininen tai vain ärsyttävä. Mitä pidempää olen hiljaa ja hihittele hupsusti,, sitä pidenpään he minua jaksavat. Mutta en halua muuttaa koko persoonallisuuttani vain miesten vuoksi.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:45"]Tällaisia ajatuksia heräsi tekstistäsi:
- Itsevarmuuden ja itseriittoisuuden raja on aika häilyvä. Itsevarmuus on hyvä juttu, mutta kannattaa pysyä myös nöyränä.
- "kovaääninen hauskuuttaja" ei kuulosta kauhean miellyttävältä. Mieleen tulee henkilö, joka ei osaa kuunnella/ottaa toisia huomioon, jyrää toiset omilla mielipiteillään, on joustamaton, ehkä jollain tavalla tilannetajutonkin. Mielestäni ei-niin-kivoja piirteitä kaikki.
Ehkä olet jollain tavalla liian "hyökkäävä". Omia mielipiteitä pitääkin olla mutta ehkä sitä voi hieman hioa miten niitä esittää. Ensimmäiset kolme mainitsemaasi asiaa ovat ulkoisia : "kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva". Ehkä itsekin annat liikaa arvoa kumppanin ulkoiselle olemukselle ja siksi tutustut vääränlaisiin ihmisiin?
[/quote]
Tämä!
Ps. Tunnen yhden ihmisen joka puhuu itsestään kuten ap, että ongelma ihmissuhteissa on muiden epävarmuus. Tosiasiassa tämän tyypin sosiaaliset taidot ovat olemattomat, puhuu jatkuvasti esimerkiksi aiheen vierestä siksi ettei kykene sen vertaa kuuntelemaan että tajuaisi mistä puhutaan. Eipä ole kovin moni mies kiinnostunut kun vartin keskustelun jälkeen tekee mieli vetää itsensä jojoon.
Oikeasti aikuisen varman ihmisen ei tarvitse heti kertoa olevansa astetta parempi ja laadukkaampi epävarman täytyy.
Ei kyse ole älykkyydestä. Kyllä monet miehet pitävät älykkäistä naisista. Tuo "äänekäs hauskuuttaja" on varmaan se ongelma.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:50"]Voisiko olla ihan se, että vaikutat olevan todella itseäsi täynnä? "Minä olen älykäs, kaunis, ihana, blaa blaa..." No saatat olla monenlaista, mutta se tulee ilmi jos ihminen pitää itseään kauttaaltaan ylivertaisena. Mihin sinä siis ketään toista, oikeasti ihan epätäydellistä ihmistä edes tarvitset, kun rakastat itseäsi niin ylettömästi, selviät yksin kaikesta ja olet paras?
[/quote]
En ymmärrä, miksi omien hyvien ja huonojen puolien tiedostaminen on väärin. Olen sievä, olen suhteellisen älykäs ja yleissivistynyt. Olen innostuva, nauravainen, spontaani. Olen ärsyttävä, huomionhakuinen, välillä hieman epäempaattinen. Olen itsepäinen, intohimoinen. Joidenkin mielestä olen tylsä. Löydän kyllä hyviä ja huonoja puolia. Eikö niiden tunnistaminen ole vahvuus?
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:34"]Anteeksi sivuhuomautus, mutta mielestäni et vaikuta kovin älykkäältä koska otsikkosi lause on vajaa, ja käytät verbiä omata.
[/quote]
Otsikko on vajaa, koska rajallinen siihen mahtuu vain rajallinen määrä merkkejä. Älykkyys ja hyvä kielioppi eivät ole sama asia. Miksi koet ylipäätään tarpeelliseksi osoittaa tekemäni virheet ja sen perusteella arvioida minut tyhmäksi?
Ap
[/quote]
Älykäs ihminen löytää yleensä keinot ilmaista itseään hyvin, myös rajallisessa otsikossa. Itse olet aloittanut keskustelun älykkyydestäsi, eikä minulla ole tässä kovin montaa tarttumapintaa älykkyyteesi. Käyttämäsi kieli on oikeastaan ainoa asia mihin voin älykkyyttäsi kommentoida. Tarkoitan että ehkä on olemassa mahdollisuus että et olekaan ihan niin älykäs kuin annat itsesi uskoa? Ehkä ongelmasi miesten kanssa eivät johdukaan siitä että olisit liian älykäs?
[/quote]
En pyytänyt arviota älykkyydestäni kännykällä naputellun lyhyehkön aloitusviestin perusteella. Kuten sanoit, sitä on aika vaikea arvioida tätä kautta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:46"]
Ap kuulostaa lähinnä ärsyttävältä besserwisseriltä joka jyrää muiden yli omilla mielipiteillään. Siis kuulostaa tämän oman kuvailunsa perusteella.
Miellyttävämmän vaikutelman antaa se, että kuuntelee mitä muilla on sanottavaa sen sijaan että esittää sen oman mielipiteensä heti kun tulee pienikin tyhjä tila keskustelussa. Huonoimmassa tapauksessa rupeaa väittämään vastaan jos joku on hiemankin eri mieltä.
Ehkä se on ikäkysymys ja myöhemmällä iällä malttaa kuunnellakin mitä muut sanovat.
[/quote]
On se myös kulttuurikysmys. Mene vaikka Italiaan tai Espanjaan niin siellä kaikki iästä riippumatta puhuu päälle ja pitävät sitä innostuneisuuden, ei epäkohteliaisuuden tai epäkunnioituksen merkkinä. Suomessakin osassa perheissä on sellainen keskustelukulttuuri, että on ok puhua päälle ja yrittää voittaa toiset väittelyssä. Meilläkin oli, ja nautin sellaisesta keskustelusta tosi paljon.
[/quote]
Älykäs ihminen osaa kuitenkin valita taistelunsa ja jos vaikuttaa mahdottomalta muuttaa koko 9928maan kulttuuria niin sopeutua tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"]Tälläisten avausten ongelma on se, että kukaan meistä ei tunne sinua ja emme pysty arvioimaan minkälaisen kuvan annat oikeasti itsestäsi. Olen huomannut, että monesti sinun kaltaiset naiset ovat luonteeltaan kaikin tavoin muutenkin ärsyttäviä ja vastenmielisiä, mutta he haluavat uskotella itselleen, että vika on miehissä pelkästään, näin on helpompi nukkua yönsä. Kukapa sitä haluaisi myöntää, että mitään vikaa on itsessä. Kuuluu ihmisluonteeseen syyttää muita. [/quote] Aluksi huomautit, ettei kukaan tunne minua ja siksi pysty arvioimaan, ja hei seuraavassa kappaleessa arvostelet minun kaltaisiani naisia. Miksi se, että sanon itseäni älykkääksi aiheuttaa näin paljon vihaa? Sehän on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Ei kukaan olisi puuttunut siihen, jos olisin sanonut itseäni empaattiseksi tai musikaaliseksi. En myöskään sanonut olevani huomattavan älykäs. Voin perustella sen sillä, että olen saanut aika korkean tuloksen äo-testistä ja olen yleissivistynyt. Tämä tietysti mittaa vain tietynlaista älykkyyttä. Mutta miksi on väärin sanoa olevansa lahjakas tällä kyseisellä alalla? Ap
[/quote]No minäkin olen älykäs ihminen, mutta tunnen kaltaisiasi naisia ja se kuva minkä he antavat itsestään on juuri sellainen kaikkitietävä näsäviisas besserwisseri joka suureen ääneen julistaa jotain totuuksia, saarnaa muille eikä kuuntele ketään muita.
Varsinkin parikymppisenä ne mielipiteet ovat niin jyrkkiä, että monissa ihmisissä ne aiheuttavat lähinnä inhoreaktioita, ollaan niin varmoja monista asioista ja löydetään uusia juttuja, mennään trendien mukana ja luullaan, että ollaan niin helvetin viisaita, omaperäisiä ja älykkäitä.
Moni rauhoittuu ja viisastuu iän myötä, jotkut jäävät ärsyttäviksi kälättäjäksi ja besserwissereiksi loppuelämäkseen ja jokainen voi sitten miettiä kuinka hauskaa seuraa tälläinen julistava kaikkitietävä näsäviisastelija on.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:50"]Voisiko olla ihan se, että vaikutat olevan todella itseäsi täynnä? "Minä olen älykäs, kaunis, ihana, blaa blaa..." No saatat olla monenlaista, mutta se tulee ilmi jos ihminen pitää itseään kauttaaltaan ylivertaisena. Mihin sinä siis ketään toista, oikeasti ihan epätäydellistä ihmistä edes tarvitset, kun rakastat itseäsi niin ylettömästi, selviät yksin kaikesta ja olet paras?
[/quote]
En ymmärrä, miksi omien hyvien ja huonojen puolien tiedostaminen on väärin. Olen sievä, olen suhteellisen älykäs ja yleissivistynyt. Olen innostuva, nauravainen, spontaani. Olen ärsyttävä, huomionhakuinen, välillä hieman epäempaattinen. Olen itsepäinen, intohimoinen. Joidenkin mielestä olen tylsä. Löydän kyllä hyviä ja huonoja puolia. Eikö niiden tunnistaminen ole vahvuus?
Ap
[/quote]
Tuollaisia hyviä ja huonoja puolia lähes kuka tahansa pystyy tunnistamaan itsestään. Vahvuutta hyvä itsetuntemus on vasta sitten, kun teet jotain huonoille puolillesi etkä jauha niistä vauva-palstalla. Etkä varsinkaan syytä muita (miesseuraasi) siitä ettet ole tarpeeksi kiinnostava.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:45"]Tällaisia ajatuksia heräsi tekstistäsi:
- Itsevarmuuden ja itseriittoisuuden raja on aika häilyvä. Itsevarmuus on hyvä juttu, mutta kannattaa pysyä myös nöyränä.
- "kovaääninen hauskuuttaja" ei kuulosta kauhean miellyttävältä. Mieleen tulee henkilö, joka ei osaa kuunnella/ottaa toisia huomioon, jyrää toiset omilla mielipiteillään, on joustamaton, ehkä jollain tavalla tilannetajutonkin. Mielestäni ei-niin-kivoja piirteitä kaikki.
Ehkä olet jollain tavalla liian "hyökkäävä". Omia mielipiteitä pitääkin olla mutta ehkä sitä voi hieman hioa miten niitä esittää. Ensimmäiset kolme mainitsemaasi asiaa ovat ulkoisia : "kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva". Ehkä itsekin annat liikaa arvoa kumppanin ulkoiselle olemukselle ja siksi tutustut vääränlaisiin ihmisiin?
[/quote]
Kiitos viestistä.
Monet luonteenpiirteeni ovat perinteisen maskuliinisia. Ehkäpä kovaääninen hauskuuttaja on väärin sanottu, mutta tiedättekö tyypin, mihin viittaan? Tarkoitan ihmisiä, yleensä miehiä, jotla pitävät keskustelua hengissä ja tuovat humoristisia näkökulmia ja saavat seuran nauramaan.
Miksi tällainen käytös on viehättävää miehessä, mutta ei naisessa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:46"]
Ap kuulostaa lähinnä ärsyttävältä besserwisseriltä joka jyrää muiden yli omilla mielipiteillään. Siis kuulostaa tämän oman kuvailunsa perusteella.
Miellyttävämmän vaikutelman antaa se, että kuuntelee mitä muilla on sanottavaa sen sijaan että esittää sen oman mielipiteensä heti kun tulee pienikin tyhjä tila keskustelussa. Huonoimmassa tapauksessa rupeaa väittämään vastaan jos joku on hiemankin eri mieltä.
Ehkä se on ikäkysymys ja myöhemmällä iällä malttaa kuunnellakin mitä muut sanovat.
[/quote]
On se myös kulttuurikysmys. Mene vaikka Italiaan tai Espanjaan niin siellä kaikki iästä riippumatta puhuu päälle ja pitävät sitä innostuneisuuden, ei epäkohteliaisuuden tai epäkunnioituksen merkkinä. Suomessakin osassa perheissä on sellainen keskustelukulttuuri, että on ok puhua päälle ja yrittää voittaa toiset väittelyssä. Meilläkin oli, ja nautin sellaisesta keskustelusta tosi paljon.
[/quote]
Älykäs ihminen osaa kuitenkin valita taistelunsa ja jos vaikuttaa mahdottomalta muuttaa koko 9928maan kulttuuria niin sopeutua tilanteeseen.
[/quote]
Miksi pitäisi muuttua? Minä ainakin saan ihan rauhassa olla sellainen kuin olen, siellä missä olen. Työpaikallani sitä arvostetaan, että minä olen se joka uskaltaa ottaa kissat pöydälle eikä vaan istua hiljaa ja miettiä omassa mielessään että mahtaisikohan olla hyvä sanoa jotain. Minulle on moni asiakaskin sanonut että pitää tyylistäni, että tulee tunne että ne asiat todella on hoidossa.
Ystäväpiriissäni on ihmisiä, jotka ovat joko kaltaisiani, tai ainakin sietävät kaltaisiani ihmisiä. Muiden mielipiteistä en niin perusta, joten miksi pitäisi muuttua? Mulla ap:ta onnellisempi tilanne siitä että mitään miestä en edes halua, en ole koskaan halunnut. Olen omasta valinnastani sinkku ja lapseton.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:34"]Anteeksi sivuhuomautus, mutta mielestäni et vaikuta kovin älykkäältä koska otsikkosi lause on vajaa, ja käytät verbiä omata.
[/quote]
Otsikko on vajaa, koska rajallinen siihen mahtuu vain rajallinen määrä merkkejä. Älykkyys ja hyvä kielioppi eivät ole sama asia. Miksi koet ylipäätään tarpeelliseksi osoittaa tekemäni virheet ja sen perusteella arvioida minut tyhmäksi?
Ap
[/quote]
Älykäs ihminen löytää yleensä keinot ilmaista itseään hyvin, myös rajallisessa otsikossa. Itse olet aloittanut keskustelun älykkyydestäsi, eikä minulla ole tässä kovin montaa tarttumapintaa älykkyyteesi. Käyttämäsi kieli on oikeastaan ainoa asia mihin voin älykkyyttäsi kommentoida. Tarkoitan että ehkä on olemassa mahdollisuus että et olekaan ihan niin älykäs kuin annat itsesi uskoa? Ehkä ongelmasi miesten kanssa eivät johdukaan siitä että olisit liian älykäs?
[/quote]
En pyytänyt arviota älykkyydestäni kännykällä naputellun lyhyehkön aloitusviestin perusteella. Kuten sanoit, sitä on aika vaikea arvioida tätä kautta.
Ap
[/quote]
Syytit kuitenkin miehiä siitä että älykkyytesi ajaisi heidät pois luotasi. Et vaikuttanut tekstisi perusteella kovin älykkäältä (ja vielä yritit selitellä asiaa kännykällä kirjoittamisen vaikeudella!) joten heittäisit edelleen ilmaan kysymyksen siitä, onko se kuitenkaan se älykkyytesi joka on miesten mielestä epäkiinnostavaa sinussa.
Jyräätkö muiden mielipiteet ja puheet? Keskeytteletkö? Oletko hyökkäävä? Tiedätkö aina paremmin? Oletko besserwisser? Hauskuutatko toisten kustannuksella? Nuo ovat turn off sekä miehellä että naisella. Ulkonäöstä riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:50"]Voisiko olla ihan se, että vaikutat olevan todella itseäsi täynnä? "Minä olen älykäs, kaunis, ihana, blaa blaa..." No saatat olla monenlaista, mutta se tulee ilmi jos ihminen pitää itseään kauttaaltaan ylivertaisena. Mihin sinä siis ketään toista, oikeasti ihan epätäydellistä ihmistä edes tarvitset, kun rakastat itseäsi niin ylettömästi, selviät yksin kaikesta ja olet paras? [/quote] En ymmärrä, miksi omien hyvien ja huonojen puolien tiedostaminen on väärin. Olen sievä, olen suhteellisen älykäs ja yleissivistynyt. Olen innostuva, nauravainen, spontaani. Olen ärsyttävä, huomionhakuinen, välillä hieman epäempaattinen. Olen itsepäinen, intohimoinen. Joidenkin mielestä olen tylsä. Löydän kyllä hyviä ja huonoja puolia. Eikö niiden tunnistaminen ole vahvuus? Ap
[/quote]
On toisaalta, mutta liika itsetietoisuus ja henkinen voima naisella ei helposti vedä puoleensa miehiä.
Eräs ulkomaalainen nainen on myös noita, tosin hän ei ole yliopistossa. Mutta hän on myös kunnioittava miestä kohtaan, ei kinastele miehen kanssa hirveästi, kuuntelee miestä, on hyvin kiltti jos hänelle on hyvä, on avoin, hyvin rehellinen, päästää lähelleen aika helposti, ei tarkkaile miehen sanoja eikä tekoja, on "rento". Ongelmasi saattaisi olla tuossa.
Epävarmuus näyttää olevan teemasi kuuntele muita äläkä tuo itseäsi esiin niin paljoa se antaa sinusta puhtaasti epävarman vaikutelman ja sitä kautta arvaamattoman. Ketään ei kiinnosta muka paremmin tietäjä vanhempana ymmärrät tämän, miksikö, koska nyt et osaa kuunnella toista
Okei. En tiedä miksi edes tein tämän aloituksen, aika vähän saa hyvää keskustelua aikaan täällä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Kaltaisiasi on paljon kertomassa kuinka ovat maailmanparhaita ties missä kaikki he ovat epävarmoja kun taas oikeasti parhaat, eivät hoe olevansa maailmanparhaita.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:08"]
On toisaalta, mutta liika itsetietoisuus ja henkinen voima naisella ei helposti vedä puoleensa miehiä.
[/quote]
Tuo on muuten ihan totta. Muistan lukeneeni jo jostain muinaisesta viisausteoksesta jotain sen tapaista ohjetta miehille, että jos löydät naisen joka on urhoollinen ja voimakas, niin älä ota häntä vaimoksesi. Ihmettelin että mitä höpöä, mutta noin se käytännössä usein on, että henkisesti voimakas nainen ei viehätä miehiä, ellei sitten ole jotenkin sellaisella naisellisella, peräänantavalla ja joustavalla tavalla voimakas.
Vaikeampi asia on sitten, että mitä jos on luonnostaan sellainen itsetietoinen ja miehekkäällä tavalla voimakas nainen? Pitäisikö teeskennellä toisenlaista hurmatakseen jonkun miehen? Itse yritin sitä nuorempana, mutta eihän teeskentelyyn perustuva homma kestä, jossain vaiheessa se "kova" tosiminä paljastuu kumminkin ja mies pettyy kun nainen ei ollut sitä mitä luuli. Kolmekymppisenä päätin että parisuhteet ei ole vaan mun juttu, ja olen ollut tämän päätöksen jälkeen paljon tyytyväisempi elämääni. Mieluummin yksin kuin suhteessa niin että joudun olemaan epäaito suhteen hintana.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:10"]
Okei. En tiedä miksi edes tein tämän aloituksen, aika vähän saa hyvää keskustelua aikaan täällä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
[/quote]
Tämä ehkä kiteyttää ongelmasi. Vaikutat jollain tasolla todella aggressiiviselta.
No minua ainakin on aina ärsyttänyt sellaiset ihmiset, joilla on niitä mielipiteitä ja ne on aivan pakko aina sanoa ääneen. Kyllä minullakin on mielipiteitä asiaan kuin asiaan, mutta en koe tarpeelliseksi niitä aina sanoa. En halua loukata ihmisiä ja toisaalta on turhaa lähteä jankkaamaan asioista. On mukavampaa puhua rennommista asioista.
Tiedän kyllä miehiä, jotka nimenomaan tykkää paljon äänessä olevista naisista. Mutta ymmärrä toki, että joitakin miehiä tuollainen mielipiteitään laukova nainen pelottaa. Itse en naisena edes uskalla olla näiden ihmisten seurassa, jotka ovat arvaamattomia. Sieltä suusta saattaa tulla mitä hyvänsä hetkenä minä hyvänsä.
Älä turhaan lähde itseäsi muuttamaan, mutta hyväksy se, että vaikka olen niin kaunis ja niin älykäs, kaikki miehet eivät kuitenkaan syystä tai toisesta pidä sinusta tai koe sinua haluttavaksi kumppaniksi.
Itse karsastan naisia jotka tuohon tyyliin luulevat olevansa suorastaan harvinaisuus: älykäs nainen ja ilmaisevat sen - mitenkäs muutenkaan - kuin kuvailemalla muita naisia "hupsusti hihitteleviksi miehenmiellyttäjiksi". Valitettavasti muiden mollaaminen ei nosta itseäsi heitä ylemmäs.
Newsflash: älykkäitä naisia on maailma pullollaan, eikä naisen rivienvälinen halveksunta omaa sukupuoltaan kohtaan ja itsensä korottaminen sen yläpuolelle ole kovin vakuuttavaa mitä älykkyyteen tulee. Eikä viehättävää.