Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet eivät kiinnostu, koska älykäs ja mielipiteitä riittää

Vierailija
26.05.2015 |

Vai mistä se johtuu?
Olen 22-vuotias, kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva. Vedän tuntemattomia miehiä puoleeni kuin proteiinipatukka Bull Mentulaa, mutta heti pienen tutustumisen jälkeen miesten kiinnostus lopahtaa.
Näen ensimmäiset merkit kiinnostuksen loppumisesta kun kerron opiskelevani valtiotieteitä. Jos porukassa puhe kääntyy politiikkaan ja osoitan omaavani minkäänlaisia omia ajatuksia ja mielipiteitä (joita riittää, mutta jotka osaan pukea rakentavaksi keskusteluksi), miehet alkavat jo selvästi vetäytyä. Pahinta varmaan on se, että olen kovaääninen hauskuuttaja missä vain porukassa. En ole koskaan osannut olla vain hiljaa ja nauraa miesten vitseille.

Olen siis tullut tulokseen, että vaikka olenkin naisellinen ulkomuodoltani, on luonteeni miesten mielestä jotenkin liian maskuliininen tai vain ärsyttävä. Mitä pidempää olen hiljaa ja hihittele hupsusti,, sitä pidenpään he minua jaksavat. Mutta en halua muuttaa koko persoonallisuuttani vain miesten vuoksi.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älykäs nainen tahtoo tasoistaan seuraa niin pitää olla itse aktiivisempi. Jos annat vaan miesten iskeä sinua niin tulos on mitä se nyt on.

Vierailija
22/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisten avausten ongelma on se, että kukaan meistä ei tunne sinua ja emme pysty arvioimaan minkälaisen kuvan annat oikeasti itsestäsi.

Olen huomannut, että monesti sinun kaltaiset naiset ovat luonteeltaan kaikin tavoin muutenkin ärsyttäviä ja vastenmielisiä, mutta he haluavat uskotella itselleen, että vika on miehissä pelkästään, näin on helpompi nukkua yönsä.

Kukapa sitä haluaisi myöntää, että mitään vikaa on itsessä. Kuuluu ihmisluonteeseen syyttää muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:34"]Anteeksi sivuhuomautus, mutta mielestäni et vaikuta kovin älykkäältä koska otsikkosi lause on vajaa, ja käytät verbiä omata.
[/quote]

Otsikko on vajaa, koska rajallinen siihen mahtuu vain rajallinen määrä merkkejä. Älykkyys ja hyvä kielioppi eivät ole sama asia. Miksi koet ylipäätään tarpeelliseksi osoittaa tekemäni virheet ja sen perusteella arvioida minut tyhmäksi?

Ap

Vierailija
24/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epävarma(vähän) etkä anna tilaa muille(pelotat). Mikä kiire on todistaa asioita(olla äänessä) jos ei ole hieman epävarma(normaalillatavalla).

Vierailija
25/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:32"]Etsi miehesi politiikasta. Suurinta osaa fiksuista ihmisistä ei vaan kiinnosta jutella siitä tippaakaan. ehkä olet vain väärässä porukassa?
[/quote]

Puhun tottakai muustakin, lähes mistä vain! Ongelma vain yleensä tuntuu olevan se, että minulla on niitä mielipiteitä. Politiikka ei ole mikään yksi ainoa suuri intohimo minulle. Kuitenkin, pakko sanoa, että mielestäni politiikka ja siitä keskusteleminen kuuluu yleissivistykseen ja fiksun ihmisen elämään.

ap
[/quote]
Tuttavapiirissäni keskustelutaitoiset ja ne naiset, jotka uskaltavat olla eriäkin mieltä, ovat kyllä niitä halutuimpia.

Ne hiljaiset hissukat, jotka eivät ole mistään mitään mieltä eivätkä tuo ajatuksiaan julki taas ovat niitä, joista saatetaan kiinnostua mutta parisuhteet eivät kestä. Kiinnostuskin vähäisempää.

Vierailija
26/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ajatuksia heräsi tekstistäsi:

- Itsevarmuuden ja itseriittoisuuden raja on aika häilyvä. Itsevarmuus on hyvä juttu, mutta kannattaa pysyä myös nöyränä.

- "kovaääninen hauskuuttaja" ei kuulosta kauhean miellyttävältä. Mieleen tulee henkilö, joka ei osaa kuunnella/ottaa toisia huomioon, jyrää toiset omilla mielipiteillään, on joustamaton, ehkä jollain tavalla tilannetajutonkin. Mielestäni ei-niin-kivoja piirteitä kaikki.

Ehkä olet jollain tavalla liian "hyökkäävä". Omia mielipiteitä pitääkin olla mutta ehkä sitä voi hieman hioa miten niitä esittää. Ensimmäiset kolme mainitsemaasi asiaa ovat ulkoisia : "kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva". Ehkä itsekin annat liikaa arvoa kumppanin ulkoiselle olemukselle ja siksi tutustut vääränlaisiin ihmisiin?

Vierailija
27/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"]Tälläisten avausten ongelma on se, että kukaan meistä ei tunne sinua ja emme pysty arvioimaan minkälaisen kuvan annat oikeasti itsestäsi.

Olen huomannut, että monesti sinun kaltaiset naiset ovat luonteeltaan kaikin tavoin muutenkin ärsyttäviä ja vastenmielisiä, mutta he haluavat uskotella itselleen, että vika on miehissä pelkästään, näin on helpompi nukkua yönsä.

Kukapa sitä haluaisi myöntää, että mitään vikaa on itsessä. Kuuluu ihmisluonteeseen syyttää muita.
[/quote]

Näin.

Vierailija
28/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:32"]Politiikka on kyllä maailman epäseksikkäin puheenaihe. Poliittinen mielipide on AINA jonkun mielestä väärä, se kannattaa muistaa. [/quote] En ymmärrä, miksi miesten sitten on ok keskustella politiikasta? Miksi on epäseksikästä kun minä osallistun keskusteluun? Ap

Mä pakenen paikalta aina jos joku alkaa puhua politiikkaa. Oli sitten miehiä tai naisia. Siitä aiheesta kun seuraa AINA riitaa. Mutta jos tykkäät väitellä, niin mikäs siinä sitten. En vaan ole koskaan kenenkään kuullut iskeneen naista/miestä politiikkaa puhumalla. :-D

[/quote]

Vierailija
29/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"]

Olet epävarma(vähän) etkä anna tilaa muille(pelotat). Mikä kiire on todistaa asioita(olla äänessä) jos ei ole hieman epävarma(normaalillatavalla).

[/quote]

Tuo nyt on ihan älytön tulkinta että kaikki äänekkäät olisi epävarmoja. Itse en ole kyllä pätkääkään epävarma, mutta olen vaan sellainen temperamentti että nopeasti sanon mitä ajattelen ja melkoisella voimalla myös. Rakastan keskustella kaltaisteni kanssa, silloin kun saa väitellä ja vääntää ja kiivastuakin ilman että täytyy pelätä että herkkisten tunteisiin sattuu. Tarvittaessa voin toki säätää kiihkeyteni ilmenemistä vähän pienemmällekin mutta se vähentää omaa nautintoani keskustelusta.

Vierailija
30/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa lähinnä ärsyttävältä besserwisseriltä joka jyrää muiden yli omilla mielipiteillään. Siis kuulostaa tämän oman kuvailunsa perusteella.

Miellyttävämmän vaikutelman antaa se, että kuuntelee mitä muilla on sanottavaa sen sijaan että esittää sen oman mielipiteensä heti kun tulee pienikin tyhjä tila keskustelussa. Huonoimmassa tapauksessa rupeaa väittämään vastaan jos joku on hiemankin eri mieltä.

Ehkä se on ikäkysymys ja myöhemmällä iällä malttaa kuunnellakin mitä muut sanovat.

Vierailija
31/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"]

[/quote]

Sorry nyt vaan mutta sinun pitäisi olla jotain kenties sukus tms takia, tämä tekee sinut epävarmaksi. Ammuit alas heti muiden mielipiteet sinusta koska pelkäät niiden olevan totta. Juuri tässä keskustelussa todistit sen

Vierailija
32/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole niin älykäs kuin kuvittelet? Se että sinulla on mielipiteitä ei tee niistä hyviä tai älykkäitä.

M35

Vierailija
33/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vasuri?

Vierailija
34/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"]Tälläisten avausten ongelma on se, että kukaan meistä ei tunne sinua ja emme pysty arvioimaan minkälaisen kuvan annat oikeasti itsestäsi.

[/quote]

Aluksi huomautit, ettei kukaan tunne minua ja siksi pysty arvioimaan, ja hei seuraavassa kappaleessa arvostelet minun kaltaisiani naisia.

Miksi se, että sanon itseäni älykkääksi aiheuttaa näin paljon vihaa? Sehän on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Ei kukaan olisi puuttunut siihen, jos olisin sanonut itseäni empaattiseksi tai musikaaliseksi. En myöskään sanonut olevani huomattavan älykäs.
Voin perustella sen sillä, että olen saanut aika korkean tuloksen äo-testistä ja olen yleissivistynyt. Tämä tietysti mittaa vain tietynlaista älykkyyttä. Mutta miksi on väärin sanoa olevansa lahjakas tällä kyseisellä alalla?

Ap

Vierailija
35/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ihan se, että vaikutat olevan todella itseäsi täynnä? "Minä olen älykäs, kaunis, ihana, blaa blaa..." No saatat olla monenlaista, mutta se tulee ilmi jos ihminen pitää itseään kauttaaltaan ylivertaisena. Mihin sinä siis ketään toista, oikeasti ihan epätäydellistä ihmistä edes tarvitset, kun rakastat itseäsi niin ylettömästi, selviät yksin kaikesta ja olet paras?

Vierailija
36/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:34"]Anteeksi sivuhuomautus, mutta mielestäni et vaikuta kovin älykkäältä koska otsikkosi lause on vajaa, ja käytät verbiä omata.
[/quote]

Otsikko on vajaa, koska rajallinen siihen mahtuu vain rajallinen määrä merkkejä. Älykkyys ja hyvä kielioppi eivät ole sama asia. Miksi koet ylipäätään tarpeelliseksi osoittaa tekemäni virheet ja sen perusteella arvioida minut tyhmäksi?

Ap
[/quote]
Älykäs ihminen löytää yleensä keinot ilmaista itseään hyvin, myös rajallisessa otsikossa. Itse olet aloittanut keskustelun älykkyydestäsi, eikä minulla ole tässä kovin montaa tarttumapintaa älykkyyteesi. Käyttämäsi kieli on oikeastaan ainoa asia mihin voin älykkyyttäsi kommentoida. Tarkoitan että ehkä on olemassa mahdollisuus että et olekaan ihan niin älykäs kuin annat itsesi uskoa? Ehkä ongelmasi miesten kanssa eivät johdukaan siitä että olisit liian älykäs?

Vierailija
37/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaan kyllä keskustella ja väitellä! Koen sen olevan vahvoja puoliani.

ap

Vierailija
38/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:46"]

Ap kuulostaa lähinnä ärsyttävältä besserwisseriltä joka jyrää muiden yli omilla mielipiteillään. Siis kuulostaa tämän oman kuvailunsa perusteella.

Miellyttävämmän vaikutelman antaa se, että kuuntelee mitä muilla on sanottavaa sen sijaan että esittää sen oman mielipiteensä heti kun tulee pienikin tyhjä tila keskustelussa. Huonoimmassa tapauksessa rupeaa väittämään vastaan jos joku on hiemankin eri mieltä.

Ehkä se on ikäkysymys ja myöhemmällä iällä malttaa kuunnellakin mitä muut sanovat.

[/quote]

On se myös kulttuurikysmys. Mene vaikka Italiaan tai Espanjaan niin siellä kaikki iästä riippumatta puhuu päälle ja pitävät sitä innostuneisuuden, ei epäkohteliaisuuden tai epäkunnioituksen merkkinä. Suomessakin osassa perheissä on sellainen keskustelukulttuuri, että on ok puhua päälle ja yrittää voittaa toiset väittelyssä. Meilläkin oli, ja nautin sellaisesta keskustelusta tosi paljon.

Vierailija
39/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:24"]

Vai mistä se johtuu? Olen 22-vuotias, kaunis, urheilullinen, kauniisti pukeutuva. Vedän tuntemattomia miehiä puoleeni kuin proteiinipatukka Bull Mentulaa, mutta heti pienen tutustumisen jälkeen miesten kiinnostus lopahtaa. Näen ensimmäiset merkit kiinnostuksen loppumisesta kun kerron opiskelevani valtiotieteitä. Jos porukassa puhe kääntyy politiikkaan ja osoitan omaavani minkäänlaisia omia ajatuksia ja mielipiteitä (joita riittää, mutta jotka osaan pukea rakentavaksi keskusteluksi), miehet alkavat jo selvästi vetäytyä. Pahinta varmaan on se, että olen kovaääninen hauskuuttaja missä vain porukassa. En ole koskaan osannut olla vain hiljaa ja nauraa miesten vitseille. Olen siis tullut tulokseen, että vaikka olenkin naisellinen ulkomuodoltani, on luonteeni miesten mielestä jotenkin liian maskuliininen tai vain ärsyttävä. Mitä pidempää olen hiljaa ja hihittele hupsusti,, sitä pidenpään he minua jaksavat. Mutta en halua muuttaa koko persoonallisuuttani vain miesten vuoksi.

[/quote]

Varmasti kiinnostuvat, ellet vedä överiksi vahva ja itsenäinen ja tietäväinen -minääsi: kaikkia se ei kiinnosta eikä viehätä. Omalla kohdalla nainen, joka on ajatteleva ja keskusteleva, on hyvä niin kauan kuin hän ei lakkaa olemasta myös naisellinen ja vähän höpsö spontaanisti, nauravainen, lempeä, kiltti, pehmeä, yms. Moni suominainen lakkaa.

Lisäksi ongelma ei ainakaan täällä ole, jos nainen lukee valtiotieteitä, vaan ongelma on, kokemukseen perustuen, että tällainen nainen on fakkiutunut ajattelussaan ja arvomaailmaltaan "vihervasuriksi" tai muuta vastaavaa. Eli nainen ei ole niinkään kriittinen tai humanistinen kuin uusliberaalin tai sanotaanko hesarin maailmankuvan mukainen, siis urbaani ja edistysmielinen vihreä aika kaavamaisesti.

Vierailija
40/107 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kaunis, fiksu ja hyvä kertomaan nokkela juttuja /hauskuutan porukassa. Aina on miehiä riittänyt! Tosin en puhu koskaan politiikasta, se on siis ainoa syy jonka keksin ;D