Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mulle miksi hankkia lapsia?

Vierailija
20.05.2015 |

Ei oo nyt siis siitä kyse et kyseenalaistaisin ihmiset jotka hankkii lapsia, vaan haluan teidän mielipiteitä siitä miksi lapsia kannattaa hankkia? Positiivisia asioita äitiydestä ja lapsista ja ihania hetkiä lasten kanssa tms. :)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä paljoa hyvää sanottavaa oo :D

Vierailija
2/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia keskusteluja löytynee googlaamalla about sata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi selittää. Jollet tunne paloa, kannattaako lähtee koettamaan?

Vierailija
4/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta jos joskus rakastuisin ja tunne olisi molemminpuolinen, niin kyllä siinä varmaan perheenlisäystä alkaisi toivoa. Parissa suhteessani jo niin oli, mutta niissä ei todellakaan elämäntilanne ollut valmis vauvalle.

Vierailija
5/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta sttsrä, kuin osan tulee ollla hankkimata lapisa; haluaa elää niin.

Vierailija
6/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku muu hankkii tai on hankkimatta, on samantekevää. Itse se pitää jokaisen tietää omalla kohdallaan. Mietipä miten muutama kymmenä vuotta sitten ei ollut edes mahdollista miettiä tällaista. Jos olit naimisissa tai muutoin seksuaalisesti aktiivinen, niin lapsia vain tuli tahdoit tai et. Olihan silloinkin myös tahattomasti lapsettomia ihmisiä, mutta suurin osa sai suurperheen ja siinä sitten oli vain pärjättävä. Onhan se toisaalta hyvä että miettii asioita kunnolla, mutta välillä tulee mieleen, että osa porukkaa tekee asioista jo liian vaikeita. Ja osa miettii niin kauan, että sitten onkin jo liian myöhäistä. Eipä siinä mitään, maailma tulee toimeen ilman hillitöntä väestönkasvua.

Vierailija
7/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse löydä syitä niin unohda koko juttu, ei ole sun hommaa.

Vierailija
8/64 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:11"]

Minulla ei ole lapsia, mutta jos joskus rakastuisin ja tunne olisi molemminpuolinen, niin kyllä siinä varmaan perheenlisäystä alkaisi toivoa. Parissa suhteessani jo niin oli, mutta niissä ei todellakaan elämäntilanne ollut valmis vauvalle.

[/quote]

Mä en kyllä oikein ymmärrä enkä ole koskaan ymmärtänyt, että miten tosirakkaus ja perheenlisäys kulkisivat aina käsi kädessä. Kyllä tosirakkauden voi kokea, vaikka ei perheenlisäystä haluaisi koskaan ollenkaan.

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei sulje pois tosirakkauden mahdollisuutta.

Vierailija
9/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:09"]

Ei sitä voi selittää. Jollet tunne paloa, kannattaako lähtee koettamaan?

[/quote]

Jos syytä ei pysty selittämään, sitä ei todellisuudessa ole. Pätee muuhunkin kuin lasten hankkimiseen.

Vierailija
10/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on maailman ihmeellisin asia. Opin mitä tarkoittaa ehdoton pyyteetön ja uhrautuva rakkaus. Ihan oikea rakkaus. Ei sellainen joka tuottaa omaa onnellisuutta, vaan sellainen joka tähtää vain ja ainoastaan toisen onnellisuuteen, niin että sen eteen on vaikka valmis laittamaan henkensä. Se on aika mykistävää ja siihen verrattuna kaikki sitä ennen ja sen jälkeen asettuu maailmassa omalle paikalleen.

Vierailija
11/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh. Ei kannata, menee kroppa pilalle ja oma vapaa-aika katoaa.

Vierailija
12/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:01"]

Äitiys on maailman ihmeellisin asia.

[/quote]

Men need not apply.

Vierailija
13/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on maailman ihmeellisin asia. Opin mitä tarkoittaa ehdoton pyyteetön ja uhrautuva rakkaus. Ihan oikea rakkaus. Ei sellainen joka tuottaa omaa onnellisuutta, vaan sellainen joka tähtää vain ja ainoastaan toisen onnellisuuteen, niin että sen eteen on vaikka valmis laittamaan henkensä. Se on aika mykistävää ja siihen verrattuna kaikki sitä ennen ja sen jälkeen asettuu maailmassa omalle paikalleen.

[/quote]

Sinusta oksitosiniin yliannostus on maailman ihmeellisin asia? Okei, ehkä lasten hankinta on sitten parasta, mihin kykenet.

Vierailija
14/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lapsen saaminen on tuonut elämään valtavasti rakkautta, iloa ja väkeviä tunteita. Elämä tuntuu jotenkin syvemmältä ja siinä on uudenlainen tarkoitus. Ennen tuli välillä epämääräinen hämmennys ja ahdistus siitä, mitä oikein haluan elämältäni, kun kaikki tuntuu nykyään olevan mahdollista. Nyt päällimmäinen tunne on onni ja tyytyväisyys - elämä tuntuu seikkailulta, joka minulla on etuoikeus kokea oman perheen kanssa. Lisäksi tuntuu, että olen viimein kasvanut aikuiseksi ja jokin ympyrä on sulkeutunut. Aikuisena olo ei olekaan sellaista ikävää ja vakavaa, kuin joskus aiemmin kuvittelin.

Vierailija
15/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen saaminen yhdessä rakkaansa kanssa on parasta, mitä elämällä on ihmiselle tarjota. Haluatko jättää sen kokematta?

Vierailija
16/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Surullista, jos olet kokenut tuollaista vain oman lapsen kanssa. Onko kaikki muu rakkautesi itsekästä, siis ajattelet aina vain itseäsi etkä sitä toista?? En kyllä voi ollenkaan samaistua, mulle mm. lemmikit ja kumppani on kyllä tärkeämpiä kuin oma onni. Kuulostaa itsekkäältä, jos jollekin vain omat geenin aikaansaa moista. Sehän on melkein samaa kuin itserakkaus.

Vierailija
17/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:11"]

[/quote]

Sinusta oksitosiniin yliannostus on maailman ihmeellisin asia? Okei, ehkä lasten hankinta on sitten parasta, mihin kykenet.

[/quote]

Minulla on myös korkeakoulututkinto, vaativa työ ja jätän pysyvän jäljen työni kautta. Silti mikään siitä ei tunnu niin tärkeältä kuin olla hyvä äiti lapselleni. Kommentoija ei ehkä ole äiti koska ei ymmärtänyt mitä yritin kuvata, ei sitä että äitiys olisi niin onnellista, se on välillä valtavaa huolta, vaan sitä että itse ei ole tärkeä, vaan se lapsi on.

Se on se mitä moni mies ei taida ymmärtää kun tuntee mustasukkaistuutta. Kun äiti laittaa lapsen miehen edelle, kyse ei ole siitä että ei arvostaisi miestä. Äiti laittaa lapsen myös itsensä edelle. Se on vähän kuin olisi mustasukkainen toisen työlle. Se ei ole valinta, se on vastuu joka on hoidettava.

Vierailija
18/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:34"]

[/quote]

Mä en kyllä oikein ymmärrä enkä ole koskaan ymmärtänyt, että miten tosirakkaus ja perheenlisäys kulkisivat aina käsi kädessä. Kyllä tosirakkauden voi kokea, vaikka ei perheenlisäystä haluaisi koskaan ollenkaan.

[/quote]

Ja minä ihmettelen sitä, että jos on löytänyt todella ihanan ihmisen, niin miksi kummassa hänet haluaisi jakaa, ja viettää hänen kanssaan vähemmän aikaa? Miksi ottaa se riski, että parisuhde ei kestä lapsia (tilastollisesti lasten tekeminen on todella iso riski suhteelle)? Ei tee järkeä. Kerrankin "maailman paras suhde" ja heti sitä pitää alkaa hajottamaan?

Vierailija
19/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen oli siis 11

Vierailija
20/64 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Ja minä ihmettelen sitä, että jos on löytänyt todella ihanan ihmisen, niin miksi kummassa hänet haluaisi jakaa, ja viettää hänen kanssaan vähemmän aikaa? Miksi ottaa se riski, että parisuhde ei kestä lapsia (tilastollisesti lasten tekeminen on todella iso riski suhteelle)? Ei tee järkeä. Kerrankin "maailman paras suhde" ja heti sitä pitää alkaa hajottamaan?