Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessakin pitäisi laittaa työttömät töihin

Vierailija
17.05.2015 |

kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei kukaan saa rahaa tekemättä mitään! Jotain voisi työttömätkim tehdä

Vierailija
2/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat työttömät voisi hyvin nousta joka aamu tekemään esim. omalle kunnalle kaikkea hyödyllistä sen korvauksen eteen. Joka paikasta löytyy pientä hommaa. Näin se toimii esim. Sveitsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe! Mutta tästäkin keskustelusta huomaa että moni on tottunut siihen, että Suomessa rahaa tulee tekemättä mitään.

Tietty osalle ei ole töitä. Mutta koko ajan on tuhansia paikkoja auki, niitä ei saada täytettyä, kun kenellekään ei kelpaa. Kyllä jokaisen työttömyyskorvausta saavan pitäisi olla valmis ottamaan väliaikaisesti jotain "hanttihommiakin" vastaan.

Vierailija
4/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:27"]

Kannatan. Kummasti alkais monelle omankin alan töitä löytyä kun lyötäisiin harava tai siivousrätti käteen.

[/quote]

Useat kokeilut aiheesta eikä tulosta ole tullut kuin yksittäistapauksia. Ette taida seurata muuta kuin av:ta, kun ette tiedä mistään mitään. T. eräs, joka sai töitä omalta alaltaan, muualle ei kelvannut. 

Vierailija
5/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:58"]Lapsettomat työttömät voisi hyvin nousta joka aamu tekemään esim. omalle kunnalle kaikkea hyödyllistä sen korvauksen eteen. Joka paikasta löytyy pientä hommaa. Näin se toimii esim. Sveitsissä.
[/quote]
Mitäpä lottoat että sitten tapahtuisi? Ei varmaan kaikki alkais niitä mukuloita vääntämään... Lisää käyttöä verorahoille.

Vierailija
6/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]

Kun joutuis rahan eteen tekemään vähemmän mieluista työtä, moni ryhdistäytyisi ja etsisi oman alan töitä. Näin se on muuallakin mennyt, miksei Suomessakin. Ja kyllä töitä riittää Suomessa!! Älkää väittäkö muuta. Vaikkapa katuja ja puistoja siivoamaan jne.

[/quote]

Elätkö mahdollisesti jossain kuplassa? 

Vai oletko kenties lukutaidoton?

Vai jääkö äo:si alle 100:n?

Mitenkään muuten moinen tyhmyys ei ole selitettävissä.

Vierailija
7/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:58"]Lapsettomat työttömät voisi hyvin nousta joka aamu tekemään esim. omalle kunnalle kaikkea hyödyllistä sen korvauksen eteen. Joka paikasta löytyy pientä hommaa. Näin se toimii esim. Sveitsissä.
[/quote]
Ja jos sattuu olemaan lapsia niin saa maata perse homeessa kotona, siinä samalla saa vielä vähän enemmän niitä tukia?

Vierailija
8/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:04"]Tärkeä aihe! Mutta tästäkin keskustelusta huomaa että moni on tottunut siihen, että Suomessa rahaa tulee tekemättä mitään.

Tietty osalle ei ole töitä. Mutta koko ajan on tuhansia paikkoja auki, niitä ei saada täytettyä, kun kenellekään ei kelpaa. Kyllä jokaisen työttömyyskorvausta saavan pitäisi olla valmis ottamaan väliaikaisesti jotain "hanttihommiakin" vastaan.
[/quote]
Suomessa ei käytännössä ole hanttihommia. Täällä kaikkeen on koulutus.

Vierailija
9/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä esimerkki siitä että asiasta ei voi keskustella... huvittavaa :)

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]

Kun joutuis rahan eteen tekemään vähemmän mieluista työtä, moni ryhdistäytyisi ja etsisi oman alan töitä. Näin se on muuallakin mennyt, miksei Suomessakin. Ja kyllä töitä riittää Suomessa!! Älkää väittäkö muuta. Vaikkapa katuja ja puistoja siivoamaan jne.

[/quote]

Elätkö mahdollisesti jossain kuplassa? 

Vai oletko kenties lukutaidoton?

Vai jääkö äo:si alle 100:n?

Mitenkään muuten moinen tyhmyys ei ole selitettävissä.
[/quote]

Vierailija
10/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]

[/quote]

Jaa. Sinä siis haluat, että katu- ja puistotyöntekijät, joita jokaisessa kaupungissa ja kunnassa on ihan palkkalistoilla, siirrettäisiin vastavuoroisesti työttömyyskortistoon.

Voi, kuinka toivon, että päättäjillämme olisi enemmän järkeä kuin av-palstalaisilla.

Vierailija
11/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa.

Vierailija
12/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, kenellekään ei tulisi jaksa ilmaista rahaa siitä, että ei tee mitään. Hommia riittää jokaiselle siksi aikaa kun oman alan töitä löytyy. Näin toimitaan jo muualla ja kenties Suomessakin jonkin ajan päästä. :)

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]

[/quote]

Jaa. Sinä siis haluat, että katu- ja puistotyöntekijät, joita jokaisessa kaupungissa ja kunnassa on ihan palkkalistoilla, siirrettäisiin vastavuoroisesti työttömyyskortistoon.

Voi, kuinka toivon, että päättäjillämme olisi enemmän järkeä kuin av-palstalaisilla.
[/quote]

Vierailija
13/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:37"]

Pääasia että lopetettaisiin se, että hengaamisesta maksetaan kenellekään mitään. Eri asia jos on vaikka lapset hoidettavana.

[/quote]

Eihän siitä nytkään makseta mitään. Työkkärissä saat juosta ja kaikissa kuntouttavissa yms tempputyöllistyksissä, tai sitten joudut ottamaan vähän väliä karenssia ja taistelemaan sossun kanssa. Ei makaamalla saa mitään vaan tukien hakeminen on melkein kovempaa työtä kuin oikea työ.

Vierailija
14/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa.
[/quote]

Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto.

Vierailija
15/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä, mutta sijaisuuteni on päättymässä. Olen hakenut nyt kotikaupunkini ja lähikuntien avoimia paikkoja (laajennan piiriä kun sijaisuuden päätös lähestyy). Alallani ollaan pääsääntöisesti kaupungin palkkalistoilla ja päätökset palkatuista ilmoitetaan hakijoille. Viimeiset 5 paikkaa on täytetty suurinpiirteiden tällä selityksellä "Marjatta Virtanen on toiminut sijaisena kyseisessä virassa vuodesta 2011" tai "Marjatta Virtaselta on useamman vuoden kokemus organisaatiosta koska hän on ollut sen ja sen osaston palveluksessa yli 8 vuotta". Eli käytännössä paikat eivät ole olleet oikeasti haussa vaan ainoastaan koska laki näin määrää. Yksi suosikkini oli n. 1kk sitten. Hain n. 1,5h matkaspäässä oleva pieni muutamantuhannen ihmisen kunta. Itse asun suomen mittapuussa isossa kaupungissa. Hylkäyskirjeessä oli lista haastatteluun kutsuttujen kotikunnasta. Mielestäni oli aika iso sattuma, että nämä 6 parasta hakijaa kaikista 49stä sattui olemaan kotikunnasta tai sen vieressä olevasta vielä pienemmästä kunnasta.

Ei liittynyt aiheeseen, mutta halusin vain avautua. Jos jään työttömäksi niin otan mielelläni "hanttihommia" vastaan. Viime hakukierroksella olin vaihtelevasti ylikoulutettu tai alikoulutettu. Jos samaa tarjoilijan paikkaa hakee minä ja restonomi niin kai se restonomi silloin kannattaa palkata!

Vierailija
16/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtön joutuu pakkotyöhön niin saako siitä sen 9e/pvä työttömyyskorvauksen lisäksi? Onko mitään etuja päivärahan lisäksi esim. saako ilmaisen kahvin tauon aikana ja mites se ruokailu? omat eväätkö vai onko joku työttömien kokkien porukka väsäämässä halvimmista raaka-aineista jotain syötävää?

Vierailija
17/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyykö eläke ja onko oikeus terveydenhuoltoon?
Kohta on enemmän tempputyöllistettyjä kuin työssäkäyviä.

Vierailija
18/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon perusteella hetken että ap:llä oli oikeasti idea jolla saadaan palkkatyötä työttömille.

Vierailija
19/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on kunnossapitotyöntekijä. Aika heikosti on tähän aikaan vuodesta tekemistä noille palkatuillekaan, jotka siivoavat yleisten tilojen, kuten koulujen ja vanhainkotien pihoja. Kun vielä ei ole istutuksia, ei enää ole lumitöitä eikä nuorisojengit vielä sotke kovin paljon. 

Vierailija
20/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"] Kyllä mä töitä tekisin, jos olis työtä, josta sais palkkaa. [/quote] Mitä työtä sinä osaisit tehdä, esimerkiksi?  [/quote] Valmistun nyt putkiasentajaksi, joten rakennusalan työt onnistuu, hoitotyöt ei onnistu, koska niihin musta ei yksinkertaisesti ole. Myyjänä olen joskus ollut ja tarjoilijana.

[/quote]

Etköhän pääsisi jonnekin rakennuksille tekemään töitä työttömyyskorvauksella. Loppuisi se kotona makaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi