Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessakin pitäisi laittaa työttömät töihin

Vierailija
17.05.2015 |

kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa.
[/quote]

Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto.
[/quote]

Odotan edelleen ap:n vastaavan minulle.

Vierailija
22/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit rauhassa etsiä töitä ja etsimisen aikana voisit tehdä vaikka 30 h töitä esim omalle kunnallesi. Vaihtoehtoja löytyy paljon - vaikkapa päiväkotiin tai leikkipuistoon auttamaan.

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa.
[/quote]

Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto.
[/quote]

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 oli siis ap

Vierailija
24/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:39"]

Luulin otsikon perusteella hetken että ap:llä oli oikeasti idea jolla saadaan palkkatyötä työttömille.

[/quote]

Ei vaan kyseessä oli tyypillinen trolli joka vaan huutelee puskista "menkää töihin", vaikka on varmasti tietoinen ettei niitä töitä ole.

Vierailija
25/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:56"]Voisit rauhassa etsiä töitä ja etsimisen aikana voisit tehdä vaikka 30 h töitä esim omalle kunnallesi. Vaihtoehtoja löytyy paljon - vaikkapa päiväkotiin tai leikkipuistoon auttamaan.

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa.
[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Mutta mistä saan rahaa? Kunta ei palkkaa ketään ylimääräistä päiväkotiin kesällä. Eikä sinne voi noin vaan mennä "auttamaan", koska silloin mulla ei ole esim. vakuutusta. Työttömyyskorvausta ei kesätyötön opiskelija saa, joten pitää hakea toimeentulotukea.

Vierailija
26/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan

Vierailija
27/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaksesi sitä tt-tukea voisit mennä sinne päiväkotiin "töihin" osaksi päivää. Tämä on siis se idea mitä ap tarkoittaa. Ja muuten opiskelijana voit ottaa myös lainaa, ei yhteiskunnan kuulu elättää terveitä työkykyisiä ihmisiä. Voit myös opiskella kesällä, jos et halua olla tekemättä mitään.

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:56"]Voisit rauhassa etsiä töitä ja etsimisen aikana voisit tehdä vaikka 30 h töitä esim omalle kunnallesi. Vaihtoehtoja löytyy paljon - vaikkapa päiväkotiin tai leikkipuistoon auttamaan.

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Mutta mistä saan rahaa? Kunta ei palkkaa ketään ylimääräistä päiväkotiin kesällä. Eikä sinne voi noin vaan mennä "auttamaan", koska silloin mulla ei ole esim. vakuutusta. Työttömyyskorvausta ei kesätyötön opiskelija saa, joten pitää hakea toimeentulotukea.
[/quote]

Vierailija
28/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:10"]

saadaksesi sitä tt-tukea voisit mennä sinne päiväkotiin "töihin" osaksi päivää. Tämä on siis se idea mitä ap tarkoittaa. Ja muuten opiskelijana voit ottaa myös lainaa, ei yhteiskunnan kuulu elättää terveitä työkykyisiä ihmisiä. Voit myös opiskella kesällä, jos et halua olla tekemättä mitään. [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:56"]Voisit rauhassa etsiä töitä ja etsimisen aikana voisit tehdä vaikka 30 h töitä esim omalle kunnallesi. Vaihtoehtoja löytyy paljon - vaikkapa päiväkotiin tai leikkipuistoon auttamaan. [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa. [/quote] Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto. [/quote] Odotan edelleen ap:n vastaavan minulle. [/quote] [/quote] Mutta mistä saan rahaa? Kunta ei palkkaa ketään ylimääräistä päiväkotiin kesällä. Eikä sinne voi noin vaan mennä "auttamaan", koska silloin mulla ei ole esim. vakuutusta. Työttömyyskorvausta ei kesätyötön opiskelija saa, joten pitää hakea toimeentulotukea. [/quote]

[/quote]

Sori nyt vaan, mutta kyllä yhteiskunnan kuuluu elättää, koska meillä vanhempien elatusvelvollisuus loppuu 18ikävuoteen, joten siinä vaiheessa yhteiskunnan vastuulla joko järjestää ihmiselle töitä, tai tarjota perus toimeentulo tukena. Mikäli tuo yhteiskunnan elatusvelvollisuus poistettaisiin se vastuu siirtyisi vanhemmille, joiden sitten pitäisi huolehtia jälkikasvustaan ja heidän työllistymisestä, tai sitten elättää heidät. Maissa joissa ei ole toimeentulotukea lapset joko pyörivät vanhempien nurkissa, tai vanhemmat elättävät heidät muualla.

Vierailija
29/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

82, se työn saaminen on Sinun velvollisuutesi, ei yhteiskunnan. Apua, mitÄ kommentteja! 

Vierailija
30/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"]Kannatan
[/quote]
Kannatatko vielä sitten kun menee oma duuni alta? Minä en.

Vierailija
31/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:40"]

82, se työn saaminen on Sinun velvollisuutesi, ei yhteiskunnan. Apua, mitÄ kommentteja! 

[/quote]

Hyvähän se on sanoa, kun on 10 000 vapaata työpaikkaa ja yli 400 000työtöntä. Kyllä se on yhteiskunnan velvollisuus pitää huoli ettei yhteiskunnassa lisäännytä niin paljon että töitä ei riitä ihmisille, ellei haluta elättää ihmisiä, koska muutenhan edessä olisi nälkäkuolema, tai vanhempien pitäisi elättää.

Eli mikäli et halua yhteiskunnan pitävän yllä työttömiä, (joita tarvitaan reserviksi mahdollisille tuleville avoimille työpaikoille) pitäisi joko:

a. Säätää laissa elatusvelvollisuus vanhemmille lapsistaan siihen asti kunnes he työllistyvät.

b. Säätää laissa ettei lapsia saa tehdä ellei vapaita työpaikkoja ole tarjolla järkevästi suhteessa työttömiin. Esim jos olisi enemmän työpaikkoja kuin mitä työttömiä, niin sitten lisääntyminen olisi oikeutettua ja kaikki voitaisiin työllistää, mutta mikäli olisi enemmän työttömiä kuin työpaikkoja lisääntyminen pitäisi kieltää laillla ja pakkoabortoida kaikki syntyvät lapset kunnes tilanne muuttuu.

Vierailija
32/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kanta-Hämeessä ja katsoin piruuttani Molista avoimet työpaikat Kanta-Hämeen alueella. 413 paikkaa, jos otetaan laskuista asiantuntijat, opettajat, lääkärit jne niin jäljelle jää alle 200 paikkaa. Kun ottaa huomioon, että Kanta-Hämeessä on työttömiä yli 10 000 (lähde http://yle.fi/uutiset/tyottomyys_paheni_kanta-hameessa__yli_10_000_vailla_toita/7748373 ) niin kanssani samoista duunipaikoista kilpailisi "muutama" muukin. Onneksi olen töissä. Ap voisi taas ajatella mitä laukoo, menkää töihin, just joo.

Vierailija
33/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa ja työttömien pummien tyhjänvalitusta koko ketju.  Avatkaa muutama liikeyritys niin saatte kerralla hyvässä lykyssä vaikka koko vuoden työttömyyskorvausta vastaavan summan käteistä. myös ulkomaan kaupalla voisi helposti tienata jos edes vähän jaksaisi säästää.

Vierailija
34/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:27"]Vittu mitä paskaa ja työttömien pummien tyhjänvalitusta koko ketju.  Avatkaa muutama liikeyritys niin saatte kerralla hyvässä lykyssä vaikka koko vuoden työttömyyskorvausta vastaavan summan käteistä. myös ulkomaan kaupalla voisi helposti tienata jos edes vähän jaksaisi säästää.
[/quote]
Jaksaisi säästää :D Kuukauden tulot 524e, siitä onkin hyvä säästellä. Ja niitä yrityksiä perustetaan tosta vaan, kuka vaan ja mihin vaan. Voi elämän kevät.

Vierailija
35/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:27"]Vittu mitä paskaa ja työttömien pummien tyhjänvalitusta koko ketju.  Avatkaa muutama liikeyritys niin saatte kerralla hyvässä lykyssä vaikka koko vuoden työttömyyskorvausta vastaavan summan käteistä. myös ulkomaan kaupalla voisi helposti tienata jos edes vähän jaksaisi säästää. [/quote] Jaksaisi säästää :D Kuukauden tulot 524e, siitä onkin hyvä säästellä. Ja niitä yrityksiä perustetaan tosta vaan, kuka vaan ja mihin vaan. Voi elämän kevät.

[/quote]

Yrityksen perustaminen ja avaaminen on kaksi eri asiaa. Avaamiseen tarvitaan työkaluja joilla yrityksen saa auki, ja perustaminen onkin sitten jo isompi juttu. Ja jos ei ulkomaan kauppa kiinnosta niin kauppaa voi käydä ihan kotimaassakin kasvata vaikka yrttejä vaatekomerossa ja myy niitä kuivattuna kavereille hyvällä katteella.

Vierailija
36/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä laskea myös kustannukset. Oletetaan, että Suomessa olisi nyt vaikka 30 000 työpaikkaa auki (eli tuplat siitä mitä mol.fi:ssä). Noista pitää sitten vähentää kaikki ne alat, joihin ei vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi ammattitaitoista työvoimaa, kuten lääkärit. Paikoista pitää vähentää myös ne, mitkä on ilmoitettu moneen kertaan, opiskelijoille tarkoitetut harjoittelupaikat ja yrittäjätarjoukset. Ketään nyt ei kuitenkaan voida pakottaa kotipizzayrittäjäksi johonkin kuolevaan kuntaan.

Joka tapauksessa se tarkoittaa, että satoja tuhansia jää ilman. Noh, sitten aletaan sijoittamaan näitä ilmaistöihin, joita pitää siis löytyä tarpeeksi ympäri Suomen. Ja näille kaikille pitää sitten myös löytää välineet tehdä sitä työtä. Työtä joka ei kuitenkaan saa olla samaa, mistä jollekin maksetaan palkkaa. Tähän pitäisi palkata tuhansia ihmisiä hoitamaan työn koordinointia ja paperisotaa. Jos siis ne paikat löytyvät. En minä ainakaan päästä jokaista halukasta oman lapseni vaippaa vaihtamaan päiväkotiin...

Sitten tulee tietenkin se rumba, missä selvitetään työttömien työkyky. Tämähän on jatkuvaa, koska suuri osa ihmisistä saa töitä ja joutuu sitten taas työttömäksi. Vastuuasiat ja vakuutusasiat pitää saada kuntoon sadoille tuhansille ihmisille, että ne voivat ylipäätään tehdä yhtään mitään haastamatta kuntaa oikeuteen. Sitten kun on saatu haravoitua se työkykyinen väki risusavottaan, aletaan hoitaa työstä tulleita selkävaivoja vuokralääkäreiden turvin. Samalla hankaloitetaan myös työnantajien toimintaa, sillä heille tulisi yhä enemmän hakemuksia ihmisiltä, joilla ei ole mitään ko. työn vaatimaa kokemusta tai koulutusta. Työnantajat joutuvat myös yhä useammin vastaamaan epämiellyttäviin kyselyihin siitä, miksi johonkin työhön palkattiin kielitaidoton ulkomaalainen, eikä työehtojen päälle ymmärtävää suomalaista satojen hakijoiden joukosta. 

Ostovoimahan siinä touhussa ei kasva, vaan päinvastoin kun osa saa kuitenkin potkut ilmaistyövoiman vuoksi, nousevat työttömyyskustannukset samalla kun ostovoima laskee. Kuntien menot nousevat kun ne joutuvat järjestämään tekemistä, tekemiselle valvonnan, vakuutukset ja turvallisuusasiat, ja lopulta korjaamaan niitä jälkiä mitä syntyy kun ihminen laitetaan pakkotyöhön. 

Ja kaikki siis tämä ollaan valmiita maksamaan sen takia, ettei työttömyys (joka on tutkitusti yksi elämän suurimpia stressitekijöitä) tunnu liian mukavalta.

Toinen, parempi vaihtoehto on se, että työttömiä kadehtivat veronmaksajat jättävät työnsä ja antavat sen jollekin työttömälle. Tätä on täällä ehdotettu monta kertaa ja se tuntuu olevan ainoa tapa saada molemmat tyytyväiseksi.

Vierailija
37/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:51"]

Mun mielestä voisi tosiaan työttömän velvoittaa johonkin yleishyödylliseen työhön, esim. päiväkotiin avustajaksi tai vanhuksia ulkoiluttamaan. MUTTA, ei täydeksi työviikoksi vaan niin kuin alussa nro 14 ehdotti, niin siten että laskettaisiin n. 10€/h palkka ja sitten niin monta tuntia pitäisi tehdä töitä/vko.

Se on minusta kohtuutonta että vaadittaisiin työtöntä tekemään täyttä päivää töitä pelkällä työttömyyskorvauksella tai edes sillä 9€ päiväkorvauksella, missä välissä sitä töitäkään sitten etsii?

Ainoa ongelma saattaisi olla se, että kuka näitä töitä järjestelisi ja valvoisi, työvoimatoimistoko? Menisikö byrokratiaan enemmän rahaa mitä tämä järjestely yhteiskunnalle tuottaisi?

[/quote]

Tottakai tuo järjestely maksaa, koska ei siitä ilmaistyöstä tule tuottoa. Se on siis vain ja ainoastaan kuluerä. Ainoat säästöt mitä voisi tulla, tulevat sitä kautta että ilmaistyö korvaisi osan julkisen puolen työvoimasta. Se tosin maksaa sitten sitä kautta, että julkisen puolen väki joutuu työttömyyskorvausten piiriin ja ostovoima pienenee. Tämä taas kaataa pienyrityksiä ja kierre on valmis.

Vierailija
38/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-korea osaa täys-työllistämisen, sieltä mallia ja maasta tulee paratiisi.

Vierailija
39/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:24"]

kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.

[/quote]

Ihmeellistä, ettei noin lahjakas ihminen toimi vieläkään politiikassa!

Vierailija
40/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:56"]

Voisit rauhassa etsiä töitä ja etsimisen aikana voisit tehdä vaikka 30 h töitä esim omalle kunnallesi. Vaihtoehtoja löytyy paljon - vaikkapa päiväkotiin tai leikkipuistoon auttamaan. [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa. [/quote] Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto. [/quote] Odotan edelleen ap:n vastaavan minulle. [/quote]

[/quote]

Vahinkoyläpeukku!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän