Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessakin pitäisi laittaa työttömät töihin

Vierailija
17.05.2015 |

kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:56"]

Pääasia ettei kukaan saa rahaa tekemättä mitään! Jotain voisi työttömätkim tehdä

[/quote]

Niin- työtä voisivat työttömät tehdä -palkkaa vastaan. työterveyshuolto kuuluu silloin kuvioon mukaan.

[/quote]

Vinkkinä tälle aasille, joka jankuttaa työterveyshuollosta joka toisessa viestissään, että työterveyshuolto tarkoittaa monessa paikassa ohjausta omalle terveysasemalle. Sinne sinulla on jo nyt oikeus yhtä lailla kuin työtä tekevillä, joten tarvitset uusia tekosyitä pikinmiten.
[/quote]
Eiköhän tuo palkka ole riittävä. Mä voin vielä lisätä listaan lomien kertymisen. Ohis

Vierailija
82/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:16"]Hei keksi mullekin joku työpaikka! Tai siis oikeastaan voitko etsiä mulle sellaisen kun en ole vielä itse löytänyt. Oon 23v. lto-opiskelija vailla kesätöitä. Olen hakenut siivoamaan, mansikan/jäätelönmyyjäksi, myyjäksi ja hyllyttäjäksi kauppaan, toimistotyöhön ja puutarhatyöhön. Olen päässyt yhteen haastatteluun, en saanut paikkaa. [/quote] Lisätään tähän vielä, että olen joustava, mulle kelpaa kaikki työvuorot ja käytössäni on auto.

[/quote]

Sama tilanne täällä, mutta en päässyt edes haastatteluun tänä vuonna... Yläasteella ja lukiolaisena olin töissä, mutta se firma meni konkkaan jo pari vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole saanut työpaikkaa.

No, on tästä sentään se hyöty, että on pakko opiskella kesällä, joten tulen valmistumaan nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut 9kk töissä palkatta, että saisin tutkinnon tältä alalta. Teen enimmäkseen vaan niitä hommia joita kukaan palkattu ei halua tehdä. Oon ihan pohjasakkaa täällä, en saa edes pitää taukojani. En tasan suostu palkattomaan duuniin enää ikinä, on tää niin perseestä, kun ei ole minkään sortin oikeuksia. Mut on esim. pakotettu töihin kuumeessa, uhattiin että jos et tuu niin harjoittelu loppuu sit tähän. Oli tosi kivaa olla töissä 38,4 asteen kuumeessa.

Vierailija
84/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi -palvelussa on tällä hetkellä vain 6547 kokoaikaista oikeasti palkallista työnantajan tarjoamaa työpaikkaa tarjolla.

Osa-aikaisia on 1938.

Provisiopalkallisia on 783.

Vuokratyöpaikkoja 2137.

Yrittäjyysmahdollisuuksia 982.

Kokoaikaisia, toistaiseksi voimassaolevia, ei-provisiopalkattuja, työnantajan tarjoamia työpaikkoja on vain 4147 kappaletta. Koko Suomessa.

Vierailija
85/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voi aina painaa lisää, joten on turha väittää ettei ole varaa palkkoihin. Täystyöllisyys olisi inhimillinen ratkaisu.

Vierailija
86/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:40"]

Mol.fi -palvelussa on tällä hetkellä vain 6547 kokoaikaista oikeasti palkallista työnantajan tarjoamaa työpaikkaa tarjolla.

Osa-aikaisia on 1938.

Provisiopalkallisia on 783.

Vuokratyöpaikkoja 2137.

Yrittäjyysmahdollisuuksia 982.

Kokoaikaisia, toistaiseksi voimassaolevia, ei-provisiopalkattuja, työnantajan tarjoamia työpaikkoja on vain 4147 kappaletta. Koko Suomessa.

[/quote]

Suurinta osaa avoimista työpaikoista ei ilmoiteta MOL:in sivuilla... Olen töiss yrityksessä johon on otettu viimeisen 5 vuoden aikana 12 vakituista uutta työntekijää, eikä yksikään työpaikka ole ollut MOL:n in kautta haettavana. Ei mikään ihme ettei porukka löydä töitä, jos kuvittelee että MOL on hyvä paikka duunipaikan löytymiseen!

Vierailija
87/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:43"]

Rahaa voi aina painaa lisää, joten on turha väittää ettei ole varaa palkkoihin. Täystyöllisyys olisi inhimillinen ratkaisu.

[/quote]

Rahalla vaan ei ole mitään arvoa jos sitä painetaan paljon.

Vierailija
88/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisi tosiaan työttömän velvoittaa johonkin yleishyödylliseen työhön, esim. päiväkotiin avustajaksi tai vanhuksia ulkoiluttamaan. MUTTA, ei täydeksi työviikoksi vaan niin kuin alussa nro 14 ehdotti, niin siten että laskettaisiin n. 10€/h palkka ja sitten niin monta tuntia pitäisi tehdä töitä/vko.

Se on minusta kohtuutonta että vaadittaisiin työtöntä tekemään täyttä päivää töitä pelkällä työttömyyskorvauksella tai edes sillä 9€ päiväkorvauksella, missä välissä sitä töitäkään sitten etsii?

Ainoa ongelma saattaisi olla se, että kuka näitä töitä järjestelisi ja valvoisi, työvoimatoimistoko? Menisikö byrokratiaan enemmän rahaa mitä tämä järjestely yhteiskunnalle tuottaisi?

Vierailija
89/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:51"]

Mun mielestä voisi tosiaan työttömän velvoittaa johonkin yleishyödylliseen työhön, esim. päiväkotiin avustajaksi tai vanhuksia ulkoiluttamaan. MUTTA, ei täydeksi työviikoksi vaan niin kuin alussa nro 14 ehdotti, niin siten että laskettaisiin n. 10€/h palkka ja sitten niin monta tuntia pitäisi tehdä töitä/vko.

Se on minusta kohtuutonta että vaadittaisiin työtöntä tekemään täyttä päivää töitä pelkällä työttömyyskorvauksella tai edes sillä 9€ päiväkorvauksella, missä välissä sitä töitäkään sitten etsii?

Ainoa ongelma saattaisi olla se, että kuka näitä töitä järjestelisi ja valvoisi, työvoimatoimistoko? Menisikö byrokratiaan enemmän rahaa mitä tämä järjestely yhteiskunnalle tuottaisi?

[/quote]

Osallistavaa sosiaaliturvaa on kokeiltu joissain kunnissa eikä sitä ole todettu toimivaksi ja se tulee tosiaan maksamaan enemmän kuin mitä se tuottaa.

Puuhastely/tempputyöllistäminen ei kasvata ihmisen motivaatiota työntekoon tai -hakuun, vaan lähinnä katkeroittaa systeemiä kohtaan. Lisäksi työnantajat ja jopa kunnat käyttävät työharjoittelumahdollisuutta härskisti hyväksi ketjuttamalla harjoittelijoita ja korvaamalla tuottavia töitä harjoitteluilla mikä on jo laitonta. Riskinä on myös kaksien työmarkkinoiden syntyminen, jolloin työtön joutuu tekemään palkatonta työtä ja muut ihmset saavat tehdä vastaavaa työtä normaalilla palkalla.

Vierailija
90/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki on juuri se mainospostin jakaminen,jossa työtä saa tehdä neljänä päivänä viikossa ja  palkaksi siitä saa "ruhtinaallisesti"  n.150 e. käteen/kk.

Vierailija
91/156 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:51"]

[/quote]

Osallistavaa sosiaaliturvaa on kokeiltu joissain kunnissa eikä sitä ole todettu toimivaksi ja se tulee tosiaan maksamaan enemmän kuin mitä se tuottaa.

[/quote]

En yhtään ihmettele, ettei toimi. Miettikääpä hetki, että onko kuinka järkevää pakottaa kouluttamattomia ihmisiä ulkoiluttamaan vanhuksia tai hoitamaan lapsia? Toki, joku voi olla oikein pätevä ja mukava, mutta millä se sitten varmistetaan? Todennäköisesti siellä olisi alalle täysin sopimattomia tekemässä hommia naama norsun ulkosynnyttymillä, mikä ei olisi kovin reilua niitä vanhuksia tai lapsia kohtaan. Puisto-osaston hommat taas, jossa ei tarvitsisi olla ihmisten parissa, ovat sesonkiluonteisia, joihin palkataan ihan oikeita työntekijöitä, joten sinne ei ole järkeä ihmisiä laittaa.

Jos joku keksii, millaisiin hommiin työttömät voidaan laittaa, kertokaa toki tännekin, niin mietitään uudestaan.

Vierailija
92/156 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:02"]

Minua nyt ihmetyttää nämä "työttömät töihin koska ne istuu vaan perse homeessa kotona" tyypit. Elättekö oikeasti jossain pilvilinnassa kun ei tunnu menevän jakeluun että se työn saaminen ei käy sormia napsauttamalla ja se ei ole työttömien vika jos ei ole töitä saanut. Suomessa on paljon enemmän työttömiä mitä vapaita työpaikkoja joten aina on joku ilman töitä vaikka ei niin haluaisikaan. Toivon todella että jäätte joskus työttömäksi niin saatte sen pään pois perseestä ja näätte miten maailma oikeasti toimii.

[/quote] Oletko aivan varma ,että ne pahimmat ( ...tai siis  tyhmimmät)jotka  täällä  netissä ´päivittäisharrastuksenaan´  anonyymiisti, aina uudestaan ja uudestaan palaavat työttömiä mollaamaan ja höykyttämään ,ovat itse millään sektorilla työelämässä mukana ?

Minusta tuo heidän ,suorastaan maaninen intonsa ja intensiteettinsä tähän mielipuuhaansa, tuntuu paremminkin viittaavan johonkin omaan vaikeaan mielenterveysongelmaan ja sen kautta koettuun syrjäytymiseen ja ulkopuolisuuden tunteisiin.

Tätä he sitten pyrkivät ikäänkuin kompensoimaan näillä toistuvilla kirjoitushyökkäyksillään työttömien kimppuun esim. tällä palstalla (...tai missä sitä nyt  vain voi anonyyminä harjoittaa)

Se tuntuu antavan heidän elämälleen merkitystä ja sisältöä (...joka siitä ilmeisesti muuten puuttuisi)

Kaava on aina sama,toistuva ja sen vuoksi  helppo tunnistaa. (" Työttömät kuriin" , " Sosiaalituilla lorvailijat pakkotöihin", " Kaikki tuet pois työttömiltä" jne.)

Kukapa palstan vakiolukija ei niitä täällä olisi nähnyt.

Mihinkään kovin pitkiin kirjoittelemisiin ei näillä  tässä  tarkoittamillani  kirjoittajilla riitä edes keskittymiskyky.

Puhumattakaan mistään perustelujen esittämisestä ´väitteilleen´,saati niiden taustoittamisesta, lukujen esille tuomisesta tai yleensä mistään mikä vaatisi mitään ajatusta ja vaivaa. 

Väite ei kuitenkaan voi olla väite ,ellei sille kykene esittämään  mitään perusteluja.

Siihen nämä veijarit eivät kykene koskaan.He eivät kykene myöskään vastaamaan mihinkään kirjoituksiin.

He kykenevät ainoastaan tekemään ( ja toistamaan)  näitä kerrasta toiseen aina samoja  aloituksiaan,siinä kaikki.

Oikeastaan kyse on siis  lähinnä vain  asiattomasta  palstahäiriköinnistä,eikä mistään muusta.

Eipä tuo tuollainen oikein terveen ihmisen puuhalta vaikuta.... 

Vierailija
93/156 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin TÖIHIN. Kyllä työttömille kelpaisi ihan oikeat palkatut työt, jolla voi itsensä elättää. Ei työttömät pääsääntöisesti palkatun työn tekemistä vastusta.

Vierailija
94/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo, minkäs homman mulle laitat?

Vierailija
95/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisivät ammattisiivoojat elääkseen? Olisko tosiaan reilua teettää joitakin töitä pelkällä työttömyyskorvauksella?

Vierailija
96/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama aloitus numero :2578. Keksi uusi.

Vierailija
97/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työt kelpaisi varmasti suurimmalle osalle työttömistä. Se, että pitäisi maksaa palkkaa ei taida kelvata suurimmalle osalle työnantajista.

Vierailija
98/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Kummasti alkais monelle omankin alan töitä löytyä kun lyötäisiin harava tai siivousrätti käteen.

Vierailija
99/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomaassa on työttömiä 500 000 ja avoimia työpaikkoja 10 000.

Aapeeltä kaivataan nyt hyviä vinkkejä, kuinka 500 000 työtöntä mahdutetaan noihin vähiin työpaikkoihin.

Vierailija
100/156 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea saadakseen olisi tehtävä töitä, ei nyt 38 h mutta vaikka 30h. Loppuis se kotona makaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme