Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuoden ystävyys päättyi :(?

Vierailija
17.05.2015 |

Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.

Kommentit (264)

Vierailija
181/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse en olisi uskonut aikoinaan, että mikään tulisi mun ja mun parhaan ystävän välille, mutta niinpähän tuli. Erilaiset elämäntilanteet siihen riitti. Tsemppiä sulle, aika raskasta sulla nyt, kun eroat miehestäsi ja menetät ystävän

Vierailija
182/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:53"]

Kun kirjoitit että mies on suojelevainen naista kohtaan, niin tässä ihmettelen, että eikö sillä naisella ole lainkaan omaa ajattelua. Huono juttu jos aviopuolisoista toisella ei ole lainkaan omaa ajattelua... Mitä ihmeen suojelua se nainen tarvitsee mieheltään. Aikuinen ihminen. Voi hyvä tavaton sentään!

[/quote]

Ystävälläni on mm. pahoja terveysongelmia ja yleisestikin vaikea elämäntilanne. Tottakai hänellä on omaa ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa niin oudolta, että pakkohan sun on kysyä. Ystäväsi käyttäytyminen on tosi kummallista ja tuo vastaus pyyntöön ihan hämärä.

Vierailija
184/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:54"]

Mä itse en olisi uskonut aikoinaan, että mikään tulisi mun ja mun parhaan ystävän välille, mutta niinpähän tuli. Erilaiset elämäntilanteet siihen riitti. Tsemppiä sulle, aika raskasta sulla nyt, kun eroat miehestäsi ja menetät ystävän

[/quote]

Kiitos. Tämän lisäksi on kaikkea muutakin, on terveysongelmia ja olen sotkenut raha-asiani. Ei ole kyllä koskaan ollut näin vaikeaa.

Vierailija
185/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan voi tehdä tässä tilanteessa mitään, mielestäni pallo on sinun ystävälläsi. Toivottavasti hän ymmärtää pyytää anteeksi sinulta, ja jos ei, tajuaa jossain vaiheessa että on ollut ääliö kun on heittänyt noin pitkän ja läheisen ystävyyden menemään. 

Veikkaisin, että ystäväsi ei kerro nyt kaikkea, eikä ole ollut kaikessa rehellinen sinulle.

Ja ennenkaikkea, läheistä ystävää ei kohdella noin, esim. lyömällä vyön alle sanomalla, että ymmärtää nyt ex-aviomiestäsi jne. Jos hän olisi ollut yhtään fiksu, hän olisi kertonut sinulle suoraan, mistä on kyse ja miksi haluaa katkaista välit. Mielestäni hän on myös sen sinulle velkaa. 

Kurja juttu, toivottavasti löydät uusia ystäviä, kaikki eivät ole tuollaisia.

Vierailija
186/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:54"]

[/quote]

Sanoisin tähän vielä, että elämäntilanteissamme on ollut harvinaisen paljon yhteistä.

Vierailija
187/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulle, ap, ollut ihan ok, jos ystäväsi ei lainaa sinulle? Olisitko ymmärtänyt? Oli syy mikä hyvänsä? Vai oletatko, että ystäväsi on sinulle "velkaa" lainata rahaa. Hän on kuitenkin oman velkansa maksanut sinulle takaisin.

Vierailija
188/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:59"]

Et varmaankaan voi tehdä tässä tilanteessa mitään, mielestäni pallo on sinun ystävälläsi. Toivottavasti hän ymmärtää pyytää anteeksi sinulta, ja jos ei, tajuaa jossain vaiheessa että on ollut ääliö kun on heittänyt noin pitkän ja läheisen ystävyyden menemään. 

Veikkaisin, että ystäväsi ei kerro nyt kaikkea, eikä ole ollut kaikessa rehellinen sinulle.

Ja ennenkaikkea, läheistä ystävää ei kohdella noin, esim. lyömällä vyön alle sanomalla, että ymmärtää nyt ex-aviomiestäsi jne. Jos hän olisi ollut yhtään fiksu, hän olisi kertonut sinulle suoraan, mistä on kyse ja miksi haluaa katkaista välit. Mielestäni hän on myös sen sinulle velkaa. 

Kurja juttu, toivottavasti löydät uusia ystäviä, kaikki eivät ole tuollaisia.

[/quote]

Kiitos. Kannattaako vastata ystäväni viestiin? Otin etenkin tuon "ymmärrän y:tä" -kohdan raskaasti. En ystävysty helposti, sillä olen ujo ihminen. Pidän tämän ystävyyden mahdollista loppumista korvaamattomana menetyksenä :(

Vierailija
189/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:01"]

Olisiko sinulle, ap, ollut ihan ok, jos ystäväsi ei lainaa sinulle? Olisitko ymmärtänyt? Oli syy mikä hyvänsä? Vai oletatko, että ystäväsi on sinulle "velkaa" lainata rahaa. Hän on kuitenkin oman velkansa maksanut sinulle takaisin.

[/quote]

Olisi ollut ihan ok, kuten sanoinkin jo ketjussa. Sanoin asian myös hänelle. En ajatellut, että hän on velvoitettu lainaamaan minulle rahaa.

Vierailija
190/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että ystäväsi (suojeleva) mies on selittänyt jotain ystävällesi. Että pitää sinua rahankerjääjänä. Mies katsos ei tiedä, että sinä olet aiemmin lainannut ystävällesi ja nyt olisi tavallaan sinun vuorosi. Näin veikkaan. 

Toisten ihmisten suhteet täytyisi jättää rauhaan. On todella väärin jos puolisot puuttuvat toistensa ystävyyssuhteisiin! 

Vierailija
191/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:04"]

Minusta kuulostaa siltä, että ystäväsi (suojeleva) mies on selittänyt jotain ystävällesi. Että pitää sinua rahankerjääjänä. Mies katsos ei tiedä, että sinä olet aiemmin lainannut ystävällesi ja nyt olisi tavallaan sinun vuorosi. Näin veikkaan. 

Toisten ihmisten suhteet täytyisi jättää rauhaan. On todella väärin jos puolisot puuttuvat toistensa ystävyyssuhteisiin! 

[/quote]

En haluaisi syyttää ketään, mutta valitettavasti tämä asia tuli mieleeni :( Olen kyllä ollut siinä uskossa, että ystäväni mies tietää tästä rahanlainaamisesta. Mieleeni myös tuli, että kun olen sotkenut raha-asiani niin ehkä mies luulee, että yritän jotenkin huijata ja hyväksikäyttää ystävääni. Ystävääni on huijattu aikaisemmin raha-asiassa.

Vierailija
192/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taisi juuri katketa 49-vuotinen suhde omaan isään. Äiti kuoli vuosi sitten ja isä ilmoitti äitienpäivänä menneensä kihloihin minua nuoremman naisen kanssa, jolla on puoli tusinaa lasta, joista useimmat jollain tavoin vammaisia ja jonka varat-velat=0 €. Isä omistaa puolet omakotikiinteistöstä ja uuden auton. Velkaa hänellä ei ole yhtään.

Isä on herkästi nenästä vedettävä 80-vuotias vanhus, jonka puhelinmyyjä ympäripuhui hetkessä vaihtamaan sähkösopimusta. Isä oli niin iloinen sen markkinointipuhelun jälkeen, vannoi minulle että oli mukava ja luotettavan tuntuinen poika...Kyseinen sähkösopimusten välittäjäfirma on kuluttajaviraston tutkinnan alla ja siitä on tehty kymmeniä valituksia. Tein viikon hommia, että sain sopimuksen purettua isän puolesta. Sama homma jokaisen sukkakauppiaan, lehtimyyjän ja ties minkä puhelintyrkyttäjän kanssa. Sain viimein liitettyä isän Robinson-rekisteriin, jotta se rumba edes vähenee, vaikkei kokonaan päätykään.

Se pelottaa, että umpirehellistä, yksinkertaista ja luottavaista miestä viedään kuin litran mittaa ja hänen sydämensä lopulta särkyy. 

On toki olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että nainen oikeasti isää rakastaa, mutta ei 80-vuotias jaksa kahden pienen autistipojan iskänä millään. Entä jos isä väsyy ja hänellä kilahtaa päässä ja hän palaa niihin vanhoihin nahkavyö ja keppi-kasvatusmenetelmiin, joita veljeeni ja minuun harjoitti 40 vuotta sitten? Sitten hän on syytteessä lapsen pahoinpitelystä, maine mennyt pienellä paikkakunnalla ja sydänkin vielä rikki.

Hei, ihmissuhteet ovat vaikeita, eikä aina ole muuta mahdollisuutta selviytyä itse kuin panna välit poikki. Etenkään jos se tasapainottomassa tilassa oleva papparainen kuvittelee, että minä olen ainut hullu suvussa. Häneltähän olen luonteeni perinyt, puoliksi.

Vierailija
193/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkein oudoimmalta tässä kuulostaa se että olet ollut ystävä jonkun kanssa 15 vuotta mutta et uskalla soittaa hänelle ja kysyä mitä viesti tarkoitti ja miksi ajattelee niin.. 

Vierailija
194/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävätäsi ihan vain yksinkertaisesti: "Mistä on kysymys? Mitä tapahtui?" Ehkä hän selittää, ehkä ei, mutta sitten pallo ei ole enää sinulla.

Vierailija
195/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:13"]

Minusta kaikkein oudoimmalta tässä kuulostaa se että olet ollut ystävä jonkun kanssa 15 vuotta mutta et uskalla soittaa hänelle ja kysyä mitä viesti tarkoitti ja miksi ajattelee niin.. 

[/quote]

Jos joku kirjoittaisi sulle että hyvää loppuelämää ja ymmärrän nyt tulevaa eksääsi, niin pystyisitkö heti selvittelemään asioita.

Vierailija
196/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Jos joku kirjoittaisi sulle että hyvää loppuelämää ja ymmärrän nyt tulevaa eksääsi, niin pystyisitkö heti selvittelemään asioita.

[/quote]No soittaisin kyllä heti siitä paikasta ja kysyisin että mitä ihmettä jos kirjoittaja olisi ystäväni 15 vuoden ajalta! 

Vierailija
197/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:10"]

Itselläni taisi juuri katketa 49-vuotinen suhde omaan isään. Äiti kuoli vuosi sitten ja isä ilmoitti äitienpäivänä menneensä kihloihin minua nuoremman naisen kanssa, jolla on puoli tusinaa lasta, joista useimmat jollain tavoin vammaisia ja jonka varat-velat=0 €. Isä omistaa puolet omakotikiinteistöstä ja uuden auton. Velkaa hänellä ei ole yhtään.

Isä on herkästi nenästä vedettävä 80-vuotias vanhus, jonka puhelinmyyjä ympäripuhui hetkessä vaihtamaan sähkösopimusta. Isä oli niin iloinen sen markkinointipuhelun jälkeen, vannoi minulle että oli mukava ja luotettavan tuntuinen poika...Kyseinen sähkösopimusten välittäjäfirma on kuluttajaviraston tutkinnan alla ja siitä on tehty kymmeniä valituksia. Tein viikon hommia, että sain sopimuksen purettua isän puolesta. Sama homma jokaisen sukkakauppiaan, lehtimyyjän ja ties minkä puhelintyrkyttäjän kanssa. Sain viimein liitettyä isän Robinson-rekisteriin, jotta se rumba edes vähenee, vaikkei kokonaan päätykään.

Se pelottaa, että umpirehellistä, yksinkertaista ja luottavaista miestä viedään kuin litran mittaa ja hänen sydämensä lopulta särkyy. 

On toki olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että nainen oikeasti isää rakastaa, mutta ei 80-vuotias jaksa kahden pienen autistipojan iskänä millään. Entä jos isä väsyy ja hänellä kilahtaa päässä ja hän palaa niihin vanhoihin nahkavyö ja keppi-kasvatusmenetelmiin, joita veljeeni ja minuun harjoitti 40 vuotta sitten? Sitten hän on syytteessä lapsen pahoinpitelystä, maine mennyt pienellä paikkakunnalla ja sydänkin vielä rikki.

Hei, ihmissuhteet ovat vaikeita, eikä aina ole muuta mahdollisuutta selviytyä itse kuin panna välit poikki. Etenkään jos se tasapainottomassa tilassa oleva papparainen kuvittelee, että minä olen ainut hullu suvussa. Häneltähän olen luonteeni perinyt, puoliksi.

[/quote]

Ihmissuhteet voivat olla kyllä vaikeita...olen pahoillani isäsi puolesta. Toivottavasti hänelle käy hyvin.

Vierailija
198/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:14"]

[/quote]

[/quote]No soittaisin kyllä heti siitä paikasta ja kysyisin että mitä ihmettä jos kirjoittaja olisi ystäväni 15 vuoden ajalta! 

[/quote]

Kaikki eivät ehkä pysty siihen. Hienoa jos sinä pystyt.

Vierailija
199/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 17.05.2015 klo 19:04

En haluaisi syyttää ketään, mutta valitettavasti tämä asia tuli mieleeni :( Olen kyllä ollut siinä uskossa, että ystäväni mies tietää tästä rahanlainaamisesta. Mieleeni myös tuli, että kun olen sotkenut raha-asiani niin ehkä mies luulee, että yritän jotenkin huijata ja hyväksikäyttää ystävääni. Ystävääni on huijattu aikaisemmin raha-asiassa.

Eli häntä on aiemmin huijattu. Mies tietää asiasta ja on nyt ottanut asiakseen "suojella" ystävääsi kaikilta katalilta rahankerjääjiltä. Mies ei ota huomioon sitä, että olet aiemmin lainannut vaimolle suuren summan. Hän ei todennäköisesti edes tiedä siitä. Ja syyttää sinua huonoksi ystäväksi. Naisella on lisäksi vain vähän ystäviä, niin kirjoitit aiemmin. Siksi tuntuisi vieläkin oudommalta laittaa välit poikki yhteen niistä harvoistakin ystävistä.

Aika pitkälle viety spekulaatio, mutta mahdollinen. Tuntuisi todella oudolta että noin pitkän ystävyyden jälkeen laitetaan välit tuosta noin vaan poikki yks kaks viestillä. 

Vierailija
200/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:18"]

Vierailija 17.05.2015 klo 19:04

Eli häntä on aiemmin huijattu. Mies tietää asiasta ja on nyt ottanut asiakseen "suojella" ystävääsi kaikilta katalilta rahankerjääjiltä. Mies ei ota huomioon sitä, että olet aiemmin lainannut vaimolle suuren summan. Hän ei todennäköisesti edes tiedä siitä. Ja syyttää sinua huonoksi ystäväksi. Naisella on lisäksi vain vähän ystäviä, niin kirjoitit aiemmin. Siksi tuntuisi vieläkin oudommalta laittaa välit poikki yhteen niistä harvoistakin ystävistä.

Aika pitkälle viety spekulaatio, mutta mahdollinen. Tuntuisi todella oudolta että noin pitkän ystävyyden jälkeen laitetaan välit tuosta noin vaan poikki yks kaks viestillä. 

[/quote]

Tämä on mahdollista. Olen hyvin surullinen, että asiassa kävi näin, sillä en pidä itseäni minään rahankerjääjänä. Minulle oli iso kynnys kysyä asiaa ystävältäni, ja tämä lopputulos on järkyttänyt minua syvästi. Ystäväni on monesti sanonut, että olen hänelle kuin sisko ja että hän voi puhua minulle aivan kaikesta. Olen myös ajatellut, että jos pyyntö on ahdistanut ystävääni hänen miehensä on voinut suuttua minulle, kun stressaan hänen vaimoaan. Hänellä on ollut muutenkin stressiä elämässään esim. sairaan äitinsä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme