15 vuoden ystävyys päättyi :(?
Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(
Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]
Ehkä se vain odotti sopivaa syytä lopettaa ystävyytenne. Ehkä olet hieman rasittava tyyppi..?
[/quote]olet mahdollisesti itse ??????
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:30"]
Mulle tuli kyllä tuosta ystävän lähettämästä viestistä mieleen, että ap:n ystävä ei voi nyt unohtaa jotain ikävää mitä ap on tehnyt/puhunut. Ja että asia on niin loukkaava, että toivottaa jo hyvää loppuelämää. Ei taida liittyä rahan lainaamiseen vastaus, vaikka ap on pyytänyt unohtamaan koko ikävän asian ja pyytänyt rahaa lainaksi. Mitäs ap teit?
[/quote]
Millä perusteella tämä olisi ap:n vika?
[/quote]
Aiemmin tässä ketjussa ap kuvailee viestin jonka saanut ystävältään. Sen perusteella voisi ajatella, että kyse on jostain, mitä ap pyytää unohtamaan, mutta ystävä ei pysty ja on niin loukkaantunut, että toivottaa hyvää loppuelämää.
[/quote]
No olet lukenut kyllä huonosti. Lue erityisesti viesti 117.
[/quote]
Luin kyllä jo. Siinä viestissä 117 ap vastasikin kysymykseeni ja selvitti asian. Ja sulla on nyt herne nenässä kysymykseni ja epäilyni vuoksi? Miksi?
[/quote]
Minusta on vain typerää syytellä aina av-palstan tyyliin uhria.
[/quote]
No en ole mikään syyttelijä, ellei jää vaikutelma, että jää jotain kertomatta. Tällä palstalla kirjoittelee sellaisetkin, jotka hakee myötätuntoa ja oikeutusta omille teoilleen, vaikka olisivat toimineet itse todella inhottavasti. Mun mielestä on ihan hyvä kysyä jos on kysyttävää ja suora vastaus poistaa epäilyt.
[/quote]
No kellekään muulle ei jäänyt tuollaista mielikuvaa...ehkä me muut osataan lukea...
[/quote]
no voi jeesus, vieläkö jatketaan tätä :D no jatketaan toki.
Kumma juttu, että on huono asia kyseenalaistaa ja sitten kun on sellainen ihminen, että pystyy vaihtamaan näkökantaansa kuullessaan perustelut, niin jatketaan alapeukkuu. Moni näil palstoil ei luovu omasta näkemyksestään vaan jatkaa kyseenalaistamista ilman perusteluja. Ja sinä alat herjata mun lukutaitoja. Tartut johonkin epäolennaiseen ja alat morkata siitä. Menee lapselliseks touhuks. Taas. "Yllätys" av-palstalla :D
[/quote]
Samaa mieltä.
Ap vaikuttaa vähintäänkin oudolta. Koko tarina ei tässä tule julki
Vaikuttaa tutulta. Ap on täällä avautunut muistakin elämänsä kummallisuuksista
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"]
Minä varmaan loukkaantuisin ja pistäisin viestiä "oletko tosissasi? 15v ystävyyttä heität pois väärinymmärryksen takia? En pyytänyt mitään enkä edes vihjannut mitään. Jos niin tein, niin ei ollut tarkoitus. Oletko ajatellut musta näin koko ajan? Pidä rahasi, ja ystävyytesi. Sulla on päässä vikaa, toivottavasti paranet pian. En kaipaa enää yhtään mitään negatiivista mun elämässä"
[/quote]
Komppaan tätä. Ystäväsi ajattelee tavattoman ilkeästi. Jos autoit hänet pulasta, hänen olisi syytä olla kiitollinen eikä syytää moisia loukkauksia.
[/quote]
Mitä enemmän viestiä ajattelen, sitä surullisempi olen. Enkö minä sitten ole tuonut mitään muuta hänen elämäänsä kuin tämän rahanlainaamistapauksen aiheuttaman stressin? Olen myös miettinyt kohtaa "näitä sanoja odotin sinulta". Sanoin heti hänelle, etten haluaisi lainata häneltä, koska se ei tuntunut minusta oikealta. Ystäväni kuitenkin vakuutti minulle, että asia olisi ok.
[/quote]
Naurattavaa pelleilyä. Noiden sanojen perusteella vaikuttaa, että ystäväsi viritti sinulle ansan, jota et läpäissytkään hänen mielestään...
[/quote]
En tiedä ansasta, mutta kyllähän tuo on omituinen kohta. Ystäväni ymmärsi tarkoitukseni täysin väärin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:49"]
Voi mikä harmi, ap, ettet saanut samanlaista raivaria, kun tämä tyyppi pyysi sinulta lainaa! Olisi ollut hänelle aivan oikein.
[/quote]
En ole oikein tuon tyyppinen ihminen ;) Ja uskoin, ettei ystävänikään ole.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:17"]
Ap, minusta ystäväsi tuntuu vihjaavan, että sinun olisi pitänyt olla eräänlainen ajatustenlukija. Sinun olisi pitänyt tajuta, että tottakai hänestä tuntuu pahalta jne. Kohtuuton vaatimus sinua kohtaan. Olisi avannut suunsa, jos on kerran aikuinen ihminen.
[/quote]
Ystäväni on aina sanonut, että hän puhuu suoraan. Siksi tuo viesti tuntuu myös aika omituiselta. Vasta vannoimme ikuista ystävyyttä jne. Kyllä elämä on mielenkiintoista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 04:39"]
Ystäväsi on varmasti seonnut, kuulostaa ihan psykoosipotilaan jutuilta, ei niistä kukaan ota selvää. Onko taustalla mt-hoitoja sairaalassa, kun olet ollut vierailulla hänen luonaan sairaalassa?
[/quote]
En halua kertoa enempää ystäväni terveydestä, koska mielestäni se ei ole eettistä, mutta sen verran voin sanoa, että kyse ei ole ollut mt-hoidoista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:09"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:08"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:54"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:52"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:32"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:30"] Mulle tuli kyllä tuosta ystävän lähettämästä viestistä mieleen, että ap:n ystävä ei voi nyt unohtaa jotain ikävää mitä ap on tehnyt/puhunut. Ja että asia on niin loukkaava, että toivottaa jo hyvää loppuelämää. Ei taida liittyä rahan lainaamiseen vastaus, vaikka ap on pyytänyt unohtamaan koko ikävän asian ja pyytänyt rahaa lainaksi. Mitäs ap teit? [/quote] Millä perusteella tämä olisi ap:n vika? [/quote] Aiemmin tässä ketjussa ap kuvailee viestin jonka saanut ystävältään. Sen perusteella voisi ajatella, että kyse on jostain, mitä ap pyytää unohtamaan, mutta ystävä ei pysty ja on niin loukkaantunut, että toivottaa hyvää loppuelämää. [/quote] No olet lukenut kyllä huonosti. Lue erityisesti viesti 117. [/quote] Luin kyllä jo. Siinä viestissä 117 ap vastasikin kysymykseeni ja selvitti asian. Ja sulla on nyt herne nenässä kysymykseni ja epäilyni vuoksi? Miksi? [/quote] Minusta on vain typerää syytellä aina av-palstan tyyliin uhria. [/quote] No en ole mikään syyttelijä, ellei jää vaikutelma, että jää jotain kertomatta. Tällä palstalla kirjoittelee sellaisetkin, jotka hakee myötätuntoa ja oikeutusta omille teoilleen, vaikka olisivat toimineet itse todella inhottavasti. Mun mielestä on ihan hyvä kysyä jos on kysyttävää ja suora vastaus poistaa epäilyt. [/quote] No kellekään muulle ei jäänyt tuollaista mielikuvaa...ehkä me muut osataan lukea... [/quote] no voi jeesus, vieläkö jatketaan tätä :D no jatketaan toki. Kumma juttu, että on huono asia kyseenalaistaa ja sitten kun on sellainen ihminen, että pystyy vaihtamaan näkökantaansa kuullessaan perustelut, niin jatketaan alapeukkuu. Moni näil palstoil ei luovu omasta näkemyksestään vaan jatkaa kyseenalaistamista ilman perusteluja. Ja sinä alat herjata mun lukutaitoja. Tartut johonkin epäolennaiseen ja alat morkata siitä. Menee lapselliseks touhuks. Taas. "Yllätys" av-palstalla :D [/quote] Samaa mieltä. Ap vaikuttaa vähintäänkin oudolta. Koko tarina ei tässä tule julki Vaikuttaa tutulta. Ap on täällä avautunut muistakin elämänsä kummallisuuksista
[/quote]
Ikävää, jos vaikutan mielestäsi oudolta, mitä se sitten tarkoittaakaan. Olen jo aikaisemmin kirjoittanut, että olen kirjoittanut tänne koko tarinan. Minulla ei ole mitään salattavaa. Kyseessä ei ole provo (kumpa olisikin). Tämä on ensimmäinen kerta, kun olen avautunut täällä elämästäni, joten ehkä olet sekoittanut minut johonkin toiseen kirjoittajaan. Koska olen ujo ihminen, avautuminen on minulle vaikeaa. Siinä olet kyllä oikeassa, että elämäni on tällä hetkellä valitettavan kummallista ;) Ehkä pitäisi avata toinen ketju ;)
Ap, minä tekisin näin: Pahoittelisin, kiittäisin kaikesta ja toivoisin kaikkea hyvää.
Ystäväsi toimi todellakin väärin. Hänen ei olisi pitänyt koskaan lähettää sinulle kyseistä viestiä.
Ystäväsi tietää, että olet sairas, että olet mahdollisesti eroamassa ja että asiasi ovat ihan solmussa? Silti hän kirjoittaa noin? Ei tuollainen ole mikään ystävä!
JOhan on taas viestiketju tyypillistä av:ta!
Tuliko aloittaja ajatelleeksi, että tämän kaiken takana onkin mies? Onko ystäväsi mies uusi tuttavuus vai onko hän ollut mukana pitempään? Aika usein hyvin ystävien puolisoistakin tulee jonkinlaisia kavereita.
Olipa tilanne mikä tahansa, niin eihän siinä mitään menetä jos kysyy tarkennusta. Kannattaa antaa nyt tilanteen jäähtyä vähän aikaa ennen sitä. Ja tule sitten kertomaan, miten kävi.
Miksi mulla tuli tästä aloituksesta mieleen se polttari-hää-ketju jossa myös oli katkennut pitkäaikainen ystävyys rahan takia, tai itse asiassa rahattomuuden? Onko nää köyhyysjutut jotenkin muodissa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:47"]
Oletteko ylipainoisia?
[/quote]
Miten tämä liittyy mihinkään?
Oletteko ylipainoisia?
[/quote]
Kaikkien aikoijen säälittävin kommentti, jopa av:n mittapuun muukaan.
Oletko nyt ihan varma, että ystäväsi edes tarkoitti viestin juuri sinulle? Jotenkin vaikuttaa siltä, että viestin sisältö ei täsmää siihen, mitä itse olet meille kertonut eli että kyse olisi ollut vain rahan lainaamisesta. Oletko muutenkin purkanut pahaa oloasi häneen soittelemalla päivin ja öin, vai mistä on kyse?
Palaa asiaan hänen kanssaan myöhemmin, kun teidän molempien elämäntilanne on selkiytynyt. Mutta muista se tosiasia, että vanhan sanonnan mukaan "hädässä ystävä tunnetaan". Oikea ystävä on ystävä nimenomaan vaikeimmissa tilanteissa. Bilekaverit ovat sitten asia erikseen.
Itse laitoin välit poikki entiseen hyvään ystävään. Selititn kyllä tuhat kertaa miksi. Hän ei sitä ymmärtänyt ja pitää varmaan minua kauheana. Hän oli aina hirveän kiva ennen, avulias ja ystävällinen, vuosien myötä alkoi olla mustasukkainen, ketään kaveria en olisi saanut nähdä, kaikki oli häneltä pois, laski aikoja mitä kenenkin kanssa, alkoi purkamaan minuun kiukkua, jota muut aiheutti, kaikkien edessäkin raivosi ja huusi syyttä minulle, autoin vielä silloinkin kun sairastui, mutta lopulta masennuin itse ja hän vähätteli oloani, silloin päätin että antaa ko. ihmisen olla. Omasta mielestään hän on kiva ja kiltti ja minä olen vääryyttä tehnyt. Eli voiko olla jostain sellaisesta kyse?
Kas kun kyseinen ystävä ei kirjoittanut että minusta tuntui aivan kuin olisit hutkiunut minua kärpäslätkällä. Kamalaa ylireagointia, selvää palsta-ainesta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:58"]
JOhan on taas viestiketju tyypillistä av:ta!
Tuliko aloittaja ajatelleeksi, että tämän kaiken takana onkin mies? Onko ystäväsi mies uusi tuttavuus vai onko hän ollut mukana pitempään? Aika usein hyvin ystävien puolisoistakin tulee jonkinlaisia kavereita.
Olipa tilanne mikä tahansa, niin eihän siinä mitään menetä jos kysyy tarkennusta. Kannattaa antaa nyt tilanteen jäähtyä vähän aikaa ennen sitä. Ja tule sitten kertomaan, miten kävi.
Miksi mulla tuli tästä aloituksesta mieleen se polttari-hää-ketju jossa myös oli katkennut pitkäaikainen ystävyys rahan takia, tai itse asiassa rahattomuuden? Onko nää köyhyysjutut jotenkin muodissa?
[/quote]
Kommentointi tuntuu pikemminkin olevan puhdasta AV:ta. Et ole ilmeisesti lukenut ketjua, kun tuota ehdotettiin moneen kertaan jo ensimmäisellä sivulla. AP:kin otti siihen kantaa. Minusta ketju on ollut pääasiallisesti oikein hyvä. Olen postiivisesti yllättnyt että kukaan ei edes ole moittinut AP:tä pikavippien ottamisesta.
Mulle ei ollenkaan tullut mieleen tuo kyseinen ketju tästä asiasta. Eikä voi sanoa että tämmöset "köyhyysjutut" olisi muotia tai porvoota.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:59"]
Oletteko ylipainoisia?
[/quote]
Kaikkien aikoijen säälittävin kommentti, jopa av:n mittapuun muukaan.
[/quote]
Eikös palstalla kaikki johdu jollain tavalla ylipainosta - ainakin tiettyjen ihmisten mielenmaisemassa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:06"]
Oletko nyt ihan varma, että ystäväsi edes tarkoitti viestin juuri sinulle? Jotenkin vaikuttaa siltä, että viestin sisältö ei täsmää siihen, mitä itse olet meille kertonut eli että kyse olisi ollut vain rahan lainaamisesta. Oletko muutenkin purkanut pahaa oloasi häneen soittelemalla päivin ja öin, vai mistä on kyse?
Palaa asiaan hänen kanssaan myöhemmin, kun teidän molempien elämäntilanne on selkiytynyt. Mutta muista se tosiasia, että vanhan sanonnan mukaan "hädässä ystävä tunnetaan". Oikea ystävä on ystävä nimenomaan vaikeimmissa tilanteissa. Bilekaverit ovat sitten asia erikseen.
[/quote]
Ilmeisesti et ole lukenut ketjua. AP kertoo ystävyyden olleen vastavuoroista ja pelkästään moisen summan lainaaminen osoittaa, että a) ystävyys on ollut ainakin AP:n puolelta hyvin todellista ja b) AP ei ole mikään hyväksikäyttäjä-loinen. Sen perusteella, mitä AP on kertonut ystävyyssuhteesta kyse on vähän muustakin kuin bilekaveruudesta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:30"]
Mulle tuli kyllä tuosta ystävän lähettämästä viestistä mieleen, että ap:n ystävä ei voi nyt unohtaa jotain ikävää mitä ap on tehnyt/puhunut. Ja että asia on niin loukkaava, että toivottaa jo hyvää loppuelämää. Ei taida liittyä rahan lainaamiseen vastaus, vaikka ap on pyytänyt unohtamaan koko ikävän asian ja pyytänyt rahaa lainaksi. Mitäs ap teit?
[/quote]
Millä perusteella tämä olisi ap:n vika?
[/quote]
Aiemmin tässä ketjussa ap kuvailee viestin jonka saanut ystävältään. Sen perusteella voisi ajatella, että kyse on jostain, mitä ap pyytää unohtamaan, mutta ystävä ei pysty ja on niin loukkaantunut, että toivottaa hyvää loppuelämää.
[/quote]
No olet lukenut kyllä huonosti. Lue erityisesti viesti 117.
[/quote]
Luin kyllä jo. Siinä viestissä 117 ap vastasikin kysymykseeni ja selvitti asian. Ja sulla on nyt herne nenässä kysymykseni ja epäilyni vuoksi? Miksi?
[/quote]
Minusta on vain typerää syytellä aina av-palstan tyyliin uhria.
[/quote]
No en ole mikään syyttelijä, ellei jää vaikutelma, että jää jotain kertomatta. Tällä palstalla kirjoittelee sellaisetkin, jotka hakee myötätuntoa ja oikeutusta omille teoilleen, vaikka olisivat toimineet itse todella inhottavasti. Mun mielestä on ihan hyvä kysyä jos on kysyttävää ja suora vastaus poistaa epäilyt.
[/quote]
No kellekään muulle ei jäänyt tuollaista mielikuvaa...ehkä me muut osataan lukea...
[/quote]
no voi jeesus, vieläkö jatketaan tätä :D no jatketaan toki.
Kumma juttu, että on huono asia kyseenalaistaa ja sitten kun on sellainen ihminen, että pystyy vaihtamaan näkökantaansa kuullessaan perustelut, niin jatketaan alapeukkuu. Moni näil palstoil ei luovu omasta näkemyksestään vaan jatkaa kyseenalaistamista ilman perusteluja. Ja sinä alat herjata mun lukutaitoja. Tartut johonkin epäolennaiseen ja alat morkata siitä. Menee lapselliseks touhuks. Taas. "Yllätys" av-palstalla :D