Asiallinen keskustelu lihansyönnin vähentämisestä
Onko sellainen mahdollista täällä?
Minusta aihe on hyvä ja ajattelin yrittää uudestaan keskustelua, joka pysyisi asiallisena. Katsotaan miten käy :) Eli voisitko harkita lihansyönnin vähentämistä? Tai oletko jo tehnyt niin? Jos et voisi edes harkita, niin miksi et?
En siis nyt puhu lihansyönnin lopettamisesta kokonaan, vaan vähentämisestä, esim niin että pitää yhden tai useamman kasvisruokapäivän viikossa tai vaan tietoisesti valitsee useammin kasvisruoan kuin ennen. Tuntuu, että monesti tässä mennään ääripäästä toiseen, eli ajatellaan että vaihtoehto päivittäiselle lihansyönnille on lihansyönnin lopettaminen kokonaan. Kuitenkin jo sillä on vaikutusta, että suuri joukko ihmisiä, jotka ovat ennen syöneet lihaa joka päivä, alkavat vaikka syödä yhtenä päivänä viikosta kasvisruokaa. Pointti on pysyä sekasyöjänä, mutta syödä vähemmän lihaa kuin ennen.
Eli miksi et voi tai halua edes vähän vähentää lihan kulutustasi? :) Tai jos olet jo vähentänyt, niin miten olet sen tehnyt ja onko se vaikuttanut elämääsi jotenkin?
Kommentit (103)
En syö maaeläinten lihaa enää muulloin kuin kylässä, jos sellaista ruokaa tarjotaan. Itse ostan vain kalaa. Se ei ole vaikuttanut elämääni millään tavalla. Kun on tottunut aina vain ostamaan kalaa ja kasviksia, ei edes enää "näe" lihatuotteita kaupassa. Jotkut liharuoat ovat hyviä, mutta ei minun enää tee niitä mieli sen kummemmin.
____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Olen vähentänyt lihansyöntiä syömällä enemmän kasvisruokia ja lisäämällä hyönteiset ruokavaliooni.